روزنامه های امروزسه شنبه 10 شهریور 1388

روزنامه های امروزسه شنبه 10 شهریور 1388




















مهمترين محورهاي خبري شبکه يورونيوز

تهران / واحد مرکزي خبر / سياسي 1388/06/10 ناکامي حزب آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در انتخابات برگزار شده در دو منطقه آلمان مهمترين محور خبري شبکه تلويزيوني يورونيوز در ساعات گذشته بود.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مرکزي خبر، سفر نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري فرانسه به آلمان، شکست حزب ليبرال دموکرات ژاپن در مقابل دموکراتها پس از نيم قرن حکومت در اين کشور، آمادگي ترکيه و ارمنستان براي آغاز دور جديدي از روابط سياسي پس از يک قرن اختلاف ، کاهش هزينه هاي مصرفي مصرف کنندگان اروپايي براي سومين ماه پياپي و پايان فعاليت هاي وال استريت امريکا در روز دوشنبه با رشد منفي مهمترين شاخص هاي آن از مهمترين خبرهاي پخش شده در اين شبکه در ساعات گذشته بود. از ديگر اخبار پخش شده در اين شبکه مي توان به برگزاري نشست فوق العاده سران اتحاديه افريقا در ليبي با حضور عمر البشير رئيس جمهوري سودان ، افزايش فعاليتهاي مقامات اسپانيايي با هدف آماده شدن براي رياست دوره اي اتحاديه اروپا،‌ تشديد مبارزه با فرار مالياتي در فرانسه، ادعاي همزمان سه نامزد رياست جمهوري در گابن مبني بر پيروزي در انتخابات رياست جمهوري و ناتواني آتش نشانان امريکايي در مهار آتش سوزي هاي لس آنجلس اشاره کرد.

اصفهان نفس نمي‌كشد

اصفهان نفس نمي‌كشد

زاينده رود به كدام سو مي‌رود؟!


1388/06/09
خبرگزاري دانشجويان ايران - اصفهان سرويس: شهرستان‌هااين روزها اصفهان نفس نمي‌كشد، پير و جوان شهر افسرده هستند، شهروندان قدم‌ها را سريع‌ كرده و نيم نگاهي با حسرت به بستر زاينده رود انداخته و از روي پل‌هاي تاريخي شهر كه ديگر جان ندارند، مي‌گذرند، بزرگترها كه دير زماني را پشت سر گذاشته‌اند مي‌گويند در طول عمرشان دوبار از وضعيت اصفهان وحشت كرده‌اند.ابتدا در زمان سيلاب دهه 40 و يك بار نيز اكنون كه قلب شهر به تپش افتاده است.
به گزارش خبرنگار ايسنا، با وجودي كه آمار ارايه شده ميزان بارندگي‌ها و آب ذخيره شده پشت سد زاينده رود، بيشتر از سال گذشته نشان مي‌دهند، اما دريغ از جاري شدن حتي يك قطره آب در بستر رودخانه در محدوده‌ي شهر اصفهان كه بتواند نقطه اميدي در دلهاي مردم باشد
.


با اين سفره خالي چگونه مي‌توان ميزبان خوبي بود؟



زنده رودي كه زماني زمين‌هاي كشاورزي را سيراب و مردم اصفهان را شاداب مي‌ساخت پشت سد به بهانه ذخيره مانده است و به دنبال آن درخت‌هاي شهر از بي آبي سقوط مي‌كنند، حجم سفره‌هاي زير زميني آب كاهش مي‌يابد، تالاب گاوخوني، اكوسيستم خود را از دست مي‌دهد و تبديل به بياباني پرگرد و غبار مي‌شود، آلودگي هوا چشم‌ها را مي‌سوزاند و ... از آن سو خبر انتقال آب به «تفت» از جمله شهرهاي يزد منتشر مي‌شود، يكي از روزنامه‌هاي محلي تيتري با اين عنوان مي‌زند كه « آب اصفهان را به تفت هم بردند»، مديران شهر دم بر نمي‌آورند و سكوت را علامت رضايت اعلام مي‌كنند.
فرياد كشاورزان بلند مي‌شود، تغيير خط مرزي زاينده رود در چهارمحال و بختياري و برداشت‌هاي بي‌رويه‌ي كشاورزان بالا دست استان تنها دغدغه‌ي كشاورزان است.
بي مديريتي زاينده رود تيتر نابي براي روزنامه‌هاي محلي اصفهان مي‌شود، استاندار خواستار آتش بس رسانه‌ها و نشريه‌ها مي‌شود، اما همچنان لوله‌هايي قطور آب را به تفت، يزد، كاشان، و ... مي‌برند.
سفره‌اي پهن است و ميهمانانش هر روز بيشتر مي‌شوند، اما رزق و روزي‌اش را قطع كرده‌اند با اين سفره خالي چگونه مي‌توان ميزبان خوبي بود

.
مديرعامل آب منطقه‌اي اصفهان:
آب به تفت نفرستاده‌ايم، تنها به يزد انتقال يافته است

سال 1368 بود كه موضوع انتقال آب براي نخستين بار به يزد مطرح شد آن زمان زعفراني، مديرعامل آب منطقه‌اي اصفهان به مخالفت با اين طرح پرداخت، اما به هفته نكشيد كه وي از اين سمت بركنار شد و به دنبال آن مديران بعدي شركت آب منطقه‌اي اصفهان سكوت را علامت رضايت قرار دادند. ديروز آب به يزد رفت و امروز از چهارمحال و بختياري آب نمي‌سد و لب‌هاي شهر خشكيده است.
برخي از كارشناسان معتقدند كه انتقال آب به شهرهاي ديگر تنها براي شرب بوده و از مهاجرت به اصفهان جلوگيري كرده است.
اما برخي ديگر از كارشناسان ميزان آب انتقالي به يزد را بيش از حجم آب مصرف شده براي شرب مي‌دانند و عنوان مي‌كنند كه صنعت يزد تاير و فولاد يزد نيز از همين آب بهره‌مند مي‌شوند و اين در حالي است كه در چند سال اخير شاهد مهاجرت از روستاهاي چسبيده به اصفهان به دليل نبود آب كافي براي كشاورزي بوده‌ايم.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي اصفهان ميزان آب انتقالي به يزد را بين 2 تا 3 مترمكعب درثانيه عنوان مي‌كند، البته دقيقا مشخص نمي‌كند كه بالاخره 2 متر يا3 مترمكعب در ثانيه آب به يزد مي‌رود.
وي همچنين در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اعلام مي‌كند كه آب تنها به يزد انتقال يافته و فرستادن آب به تفت و يا هر شهر ديگر را تكذيب مي‌كند



يك استاد دانشگاه

: انتقال آب مانع بزرگي در برابر مهاجرت‌ها بوده است
بايد به زاهدان هم آب داد



حسن حسيني ابري، استاد جغرافياي دانشگاه اصفهان، انتقال آب زاينده رود نه تنها به يزد، بلكه به هر نقطه‌اي از ايران را امري مثبت مي‌داند كه مانع بزرگي در برابر مهاجرت‌ها بوده است.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار مي‌كند: زاينده رود به دليل داشتن آب سالم و معدني داراي اهميت است.
اين استاد جغرافياي دانشگاه اصفهان، آب مصرفي براي كشاورزي را 970 ميليون مترمكعب مي‌داند ومي‌گويد: اگر كشاورزي با آبياري تحت فشار باشد البته با يارانه‌هايي كه دولت براي خريد تاسيسات اين نوع آبياري در اختيار كشاورزان قرار مي‌دهد مي‌توانيم توسعه كشاورزي را داشته باشيم.
وي افزود: من معتقد هستم كه حتي بايد به زاهدان نيز آب رساند زيرا اگر آب شرب وابسته به بيرون از مرزها باشد مشكلات مختلفي ايجاد مي‌شود

.
يك استاد دانشگاه:
انتقال آب به يزد از پروژه‌هاي دولت است و به كشاورز بومي ربطي ندارد
كشاورزي را مي‌توان وارد كرد، اما روحيه‌ي مردم را خير


همچنين حسين علي غيور، استاد جغرافياي دانشگاه اصفهان نيز آب پشت سد را در سال تقريبا 1500 ميليون مترمكعب دانست كه تنها 400 ميليون مترمكعب آن به مصرف شرب و صنعت مي‌رسد و باقي اين آب يعني يكهزار و صد ميليون مترمكعب براي كشاورزي مي‌رود.
وي همچنين ميزان آبي كه به يزد، نايين، خميني شهر، نجف آباد و .... انتقال يافته است را 300ميليون متر مكعب و تنها براي شرب مي‌داند.
اين استاد جغرافياي طبيعي دانشگاه اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، اظهار مي‌كند: آب انتقالي به يزد از جمله پروژه‌هاي دولت بوده و به كشاورز بومي ربطي ندارد
.
وي مي‌گويد: مصرف آب، 10 اولويت جهاني دارد كه كشاورزي در اولويت هفتم قرار دارد و اين در حالي است كه تفريح مردم از اولويت‌هاي چهارم است زيرا گندم را مي‌توان از خارج وارد كرد، اما روحيه مردم را نمي‌توان وارد كرد.
غيور مي‌افزايد: البته سياست دولت‌ها در اين اولويت بندي دخيل بوده و با دلايل منطقي مي‌توان ترتيب آن را تغيير داد.
اين استاد جغرافياي طبيعي دانشگاه اصفهان مي‌گويد: آبي كه به يزد منتقل مي‌شود يك متر مكعب در ثانيه است و بايد در نظر داشت كه هر فرد در روز 150 ليتر آب مصرف مي‌كند.
غيور اعلام مي‌كند: 26 درصد از آب زاينده رود براي شرب و صنعت مردم اصفهان مصرف مي‌شود، اما 74 درصد ديگر به مصرف كشاورزي مي‌رود.
اين استاد جغرافياي طبيعي دانشگاه اصفهان با بيان اين كه در كشاورزي هر فردي 5 جريب زمين مي‌خواهد، مي‌افزايد: امروزه مي‌توان كشاورزي را وارد كرد زيرا مصرف آب در كشاورزي بيش از چهار برابر عرف در مناطق خشك و دو برابرعرف در مناطق مرطوب است و يك متر مكعب آب در صنعت، يك خانوار را سيراب مي‌كند و دو متر مكعب آب در كشاورزي، دو خانوار را سيراب مي‌كند.
مديرعامل كانون خبرگان كشاورزي اصفهان:
وزارت نيرو آبي را فروخته كه مالكش نبوده است
اما اسفنديار اميني، مديرعامل كانون خبرگان كشاورزي استان اصفهان معتقد است كه مالك آب انتقال داده شده به يزد حق آبه داراني هستند كه امروز براي ادامه معاش خود به تكاپو افتاده‌اند.
وي گفت: شايد اگر مردم يزد، تفت و يا كاشان بفهمند كه مردم و كشاورزان اصفهان براي آبي كه حق قانوني و شرعي آنها است مجبور به مهاجرت، طلاق و ... شده‌اند راضي به استفاده از اين آب نخواهند بود.
مديرعامل كانون خبرگان كشاورزي استان اصفهان در گفت‌وگو با ايسنا، ظرفيت زاينده رود را برابر با 750 تا يك ميليارد مترمكعب آب در سال دانست كه بين حق آبه‌دارن در 33 سهم و 7 منطقه اصفهان تقسيم شده است.
اميني اظهار مي‌كند: طبق اسناد موجود تونل اول كوهرنگ كه بين 25 تا 350 ميليون مترمكعب آب در سال دارد نيز در مالكيت حق آبه دار است.
مديرعامل كانون خبرگان كشاورزي استان اصفهان تصريح مي‌كند: تونل دوم كوهرنگ كه 220 تا350 ميليون مترمكعب در سال و تونل چشمه لنگان كه بين 120 تا150 ميليون مترمكعب آب در سال دارد در اختيار دولت است و حق فروش آب‌هاي توليدي از آن را كه بين 400 تا 500 ميليون مترمكعب است، دارد البته در صورتيكه بارش‌ها مناسب باشد.
وي ادامه مي‌دهد: آب تونل‌هاي ياد شده بايد به مصرف صنعت، شهري، كارگاه‌ها، توسعه بخش كشاورزي، منازل و ... برسد كه به تدريج موضوع انتقال آب به يزد و كاشان نيز به آن پيوست.
اميني مي‌گويد: طرح‌هاي ياد شده نياز به بيش از يك ميليارد مترمكعب آب دارد پس دولت كدام آب را به يزد و كاشان فروخته است؟
وي با استناد به گفته مديرعامل شركت آب منطقه‌اي مبني بر انتقال 2 تا 3 متر مكعب آب در ثانيه به يزد مي‌گويد:هر فردي براي شرب، پخت و پز به 150 ليتر آب در روز نياز دارد پس براي 5/4 ميليون نفر جمعيت استان اصفهان در طول يك سال 32 ميليون و 400 مترمكعب آب نياز است.
بدون ميله گرد مي‌توان دوام آورد، اما بدون مواد غذايي خير
مدير عامل كانون خبرگان كشاورزي استان اصفهان افزود: با اين احتساب اگر 3 متر مكعب آب در ثانيه به يزدمي‌رودبه رقم 93 ميليون و 312 هزار متر مكعب مي‌رسيم و اين در حالي است كه براي جمعيت 4 ميليون نفري بالغ بر 32 ميليون متر مكعب و براي يزد93 ميليون متر مكعب آب فرستاده مي‌شود.
وي بيان داشت: وزارت نيرو آبي رابه فروش رسانده كه مالك آن نبوده و در اصل مشمول مال غير، محسوب مي‌شود.
اميني در خصوص نظريه‌هاي ارايه شده مبني بر جلوگيري از مهاجرت‌ها مي‌گويد: ما با مهاجرت‌ از تمام شهرها مواجه هستيم پس بايد آب مورد نياز آنها را هم بپردازيم.
مديرعامل كانون خبرگان كشاورزي استان اصفهان همچنين در توضيح اولويت‌هاي جهاني آبي مي‌افزايد:من معتقدم كه اولويت اول شرب و دوم كشاورزي است زيرا شايد بتوان بدون ميله گرد و خانه سازي دوام آورد، اما اگر تحريم‌ها عليه ايران ادامه يابد بدون مواد غذايي نمي‌توان زندگي كرد.
عضو هيأت علمي دانشگاه اصفهان:
آب زاينده رود در حقيقت حق آبه كشاورزان است
دولت بايد هزينه‌ي آن رابه كشاورزان بپردازد
همچنين احمد خاتون آبادي، عضو هيات علمي دانشگاه صنعتي اصفهان با اشاره به فروش آب به ديگر شهرها مي‌گويد: اين آب در حقيقت حق آبه كشاورزان است و دولت بايد هزينه‌ي آن رابه كشاورزان بپردازد.
وي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا اظهار مي‌كند: براساس طومار منسوب به شيخ بهايي براي كشاورزان بالا دست و پايين دست حق آبه‌اي در نظر گرفته شده، اما اكنون ميزان آب پايين دست به صفر رسيده است.
اين استاد محيط زيست دانشگاه صنعتي اصفهان مي‌افزايد: در تبصره‌اي قانوني بيان شده كه اگر آب در شرايطي مانند خشكسالي كاهش يابد سهميه جديد نبايد اضافه شود و حق آبه داران جديد سهمي دريافت نمي‌كنند يعني بايد اين آب به ذي‌حق‌هاي تاريخي برسد.
طبق قانون در شرايط خشكسالي تعهدات جديد آب منطقه‌اي به شهرها‌ي ديگر نقض مي‌شود
وي بيان داشت: طبق قانون در شرايط خشكسالي تعهدات جديد آب منطقه‌اي به شهرها‌ي ديگر نقض مي‌شود، اما اكنون شاهد هستيم كه آب به يزد انتقال مي‌يابد و به مصرف فولاد آلياژ يزد مي‌رسد و يا با آن هندوانه و گرمك مي‌كارند.
خاتون آبادي با اشاره به اين كه اصفهان را خطري جدي تهديد مي‌كند، ادامه داد: زاينده رود كه زماني يك مجموعه واحد بود و تمدن اصفهان بر اساس آن شكل گرفت اكنون طراوت خود را از دست داده و جاي آن خاك نشسته است.
وي خاطرنشان مي‌كند:اسباب تأسف است كه تالاب گاوخوني كه همچون ريه تنفسي شهر عمل مي‌كرد خشك و جاي آن را شوري بيابان گرفته است.

مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان با پيشنهاد لاريجاني؛ تصميم مشخصي براي راي اعتماد به وزرا اتخاذ نكرد
نمايندگان پس از بررسي نظرات براساس سوگند خود به تصميم برسند
سرويس: مجلس 1388/06/09 08-31-2009 08:29:02 8806-04383: كد خبر خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان ساعت 17 روز گذشته جلسه‌اي به منظور بررسي وضعيت وزراي پيشنهادي برگزار نمود.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در اين جلسه ابتدا گزارش فراكسيون‌هاي فرعي اصولگرا مطرح گرديد و هر گروه جمع‌بندي نظرات گروه خود را براي مجمع عمومي بيان داشتند، و پس از آن، گروه منتخب شوراي مركزي اصولگرايان گزارش خود را ارائه نمود.
نقطه اشتراك اين گزارش‌ها در عدم راي اعتماد به حداقل 4 نفر از وزراء بود، اما پيشنهاد ديگري را دكتر لاريجاني مطرح نمود كه مجمع عمومي به دليل فراگير بودن آن در مورد وزراء تصميم خاصي اخذ ننمايد و پس از بررسي نظرات وزراء در مسير بررسي‌هاي مجلس، نمايندگان بر اساس سوگند خود به تصميم برسند و اين پيشنهاد با استقبال نمايندگان مجمع عمومي مواجه شد، لذا بر اساس مصوبه‌ مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان اين فراكسيون نه در مورد وزراء زن و نه وزراء مرد، تصميم مشخصي را اعلام نكرد و نحوه‌ تصميم‌گيري بستگي به كارآمدي آنان و نحوه‌ دفاع از برنامه در مسير بررسي در مجلس خواهد داشت.


روزنامه های امروز دوشنبه9 شهریور 1388














تحلیل ها کابینه جدید احمدی نژاد: انتخاب میان وفاداری و تخصص


"خبرگزاری نووستی روسیه -ت. کونایوا" در مقاله خود که در خبرگزاری "ترند نیوز" جمهوری آذربایجان منتشر شد به نقل از "یوگنی ساتانوفسکی" کارشناس امور سیاسی و شرق شناس روسی می نویسد که احمدی نژاد با ارائه کابینه جدید برای بررسی به مجلس، در یک کفه ترازو وفاداری کلیه وزرای پیشنهادی و در کفه دیگر عدم تجربه کافی وزرای جدید را قرار داد.
پروفسور ساتانوفسکی رییس انستیتوی خاور نزدیک به "ترند نیوز" گفت: از نظر رییس جمهور ایران جهات قوی کابینه جدید فقط آنست که تیم جدید- همه "آدم"های وی هستند که تجربیات زیادی در کار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران داشته و همه به او وفادار خواهند بود. از سوی دیگر به اعتقاد وی، این حقیقت از نظر مجلس نقطه ضعف کابینه است با در نظر گرفتن این که بسیاری از وزرای پیشنهادی تجربه کافی کار در وزارتخانه هایی که باید ریاست آنها را بر عهده بگیرند ، ندارند.
نویسنده مقاله به نقل از ساتانوفسکی و دیگر کارشناسان می نویسد، در میان نامزدان پیشنهادی مسئله اصلی به "مسعود میرکاظمی" وزیر بازرگانی که برای وزارت نفت توصیه شده است، "محمد علی آبادی" برای وزارت نیرو (رییس اسبق تربیت بدنی)، "حیدر مصلحی" بعنوان وزیر اطلاعات (نماینده امام خمینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جبهه ها جنگ ایران-عراق) و "صادق محصولی" (رییس اسبق وزارت کشور بعنوان معاون اول ریاست جمهوری باز می گردد.
کونیایوا می نویسد، تعداد وزرای پیشنهادی جوان بی سابقه است. به اعتقاد نماینده مجلس ایران جوانی وزرای جدید همراه با توان آنها برای عملکرد موثر بعنوان کیفیت مثبت ارزیابی می شود.
"اسماعیل کوثری" معاون رییس کمیسیون امنیت مجلس به "ترند نیوز" آذربایجان گفت: در میان جهات مثبت کابینه جدید باید به جوانی و توانایی عملکرد موثر اشاره کرد. رییس جمهور تجربه کار با وزرای خویش را کسب کرده و وی به خوبی می داند که چه کسی از چه توانایی برخوردار است. کوثری افزود که مجلس در مورد تایید کابینه احمدی نژاد به تفاهم خواهد رسید و می توان نمره "چهار" محکم از سیستم "پنج نمره ای" به کابینه جدید دارد.
به نوشته مولف، اما "پرس تی وی" اطلاع داد که پیش از این در مجلس مباحث شدیدی در این مورد به پیشنهاد "علی لاریجانی" رییس مجلس شورای اسلامی روی داد. وی از احمدی نژاد دعوت کرد که از وزرای باتجربه استفاده کند و گفت که وزارتخانه محلی برای یادگیری نیست. "محمد رضا باهنر" نایب رییس مجلس نیز از موضع لاریجانی دفاع کرد. وی هشدار داد که برخی از وزرای پیشنهادی احتمالا از سوی مجلس تایید نشوند. وی گفت: من و همکارانم معتقدیم که پنج نفر از وزرای پیشنهادی احمدی نژاد رای کافی در مجلس کسب نخواهند نمود.
وی در پایان نوشت که اما کوثری معتقد است که فقط دو یا سه نامزد کابینه دهم تعداد رای کافی نخواهد گرفت اگرچه تا دقایق آخر نمی توان تعداد وزرای پیشنهادی تایید شده را پیشبینی کرد. در مجموع به اعتقاد وی ، نمایندگان مجلس کابینه جدید را مثبت ارزیابی می کنند.
خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 5 شهریورماه

قدرت نمائی ارتش ترکیه



تاریخ انتشار مقاله 30/08/2009 به روز شده 30/08/2009 13:23 TU


ارتش ترکیه در روز یکشنبه با برپائی مراسم سان و رژه در آنکارا و دیگر شهرهای بزرگ کشور روز موسوم به "روز پیروزی!!!" را گرامی داشت
.
روزپیروزی!!! به یادبود پیروزی ارتش ترکیه بر نیروهای یونان در سال ١٩٢٢برپا می شود. با وجود این،خبرگزاری فرانسه با اشاره به تصمیم دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه مبنی بر پایان دادن به شورش کردهای این کشور و نیز اظهارات اخیر رئیس ستاد ارتش در انتقاد از آن چه که از نظر او کارزار مطبوعاتی برای بی اعتبار کردن ارتش توصیف شده است، از رژۀ امروز به عنوان قدرت نمائی ارتش یاد می کند.
در مراسم سان و رژۀ آنکارا هشت هزار نظامی ترکیه از مقابل رئیس جمهوری و نخست وزیر و فرماندهان ارتش رژه رفتند و در حدود پنجاه فروند هواپیمای جنگی برفراز جایگاه به پرواز درآمدند.
رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، اخیراً از عزم خود مبنی بر یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای پایان دادن به شورش بیست و پنج سالۀ کردهای ترکیه سخن گفته است. در این رویاروئی در حدود بیست و پنج هزار تن جان خود را از دست داده اند.

رجب طیب اردوغان از مردم ترکیه خواسته است از اصلاحات سیاسی و اجتماعی دولت به منظور پایان دادن به این رویاروئی مرگبار پشتیبانی کنند.

دولت ترکیه که یک دولت اسلامگرای میانه رو می باشد در سال های اخیر برای هموار کردن راه پیوستن ترکیه به اتحادیۀ اروپا به اصلاحات سیاسی و اجتماعی متعددی در این کشور دست زده است. به عنوان نمونه ای چشمگیر از این اصلاحات می توان از لغو مجازات اعدام در ترکیه یاد کردرادیو فرانسه

احمدی نژاد در مجلس: حضور 3 زن درکابینه صدور پیام انقلاب است

بارها جانم را سپر بلای نظام کردم


رئیس جمهور حضور 3 زن در کابینه را بالاترین کار فرهنگی امروز کشور و زمینه ساز صدور انقلاب خواند و گفت : خطر را پذیرفتم و در مناظره ها شرکت کردم و تصور نمی کنم هیچ کس تا این اندازه خطر را بپذیرد .
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور درجلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت دهم و دفاع از آنان اظهار داشت: شخصی پشت تریبون قرار گرفت و دانشگاه را مورد خطاب قرار داد و گفت دانشگاهیان همه سرخورده اند اما باید بگویم که بنده خودم یک دانشگاهی هستم و چرا باید دانشگاهیان سرخورده و ناراحت باشند
.
وی افزود: مردم با انتخاباتی که برگزار شد دشمن را شکست دادند ولی برخی این موضوعات را به گونه ای بیان می کنند که انگار انتخابات مخدوش بوده است. چرا یک حرف غیر واقعی را از تریبون مجلس اعلام می کنید.
رئیس جمهور ادامه داد: پس به نظر شما باید کسی که با رمز تقلب تهران را به آشوب کشید در راس این وزارتخانه قرار بگیرد یا کسی که سالم ترین انتخابات را پس از انتخابات برگزار کرده؟
احمدی نژاد با بیان اینکه بدانید که من 70 میلیون دوست در این کشور دارم، گفت: البته دست 290 نماینده مجلس را هم می بوسم.
وی تصریح کرد: این حلقه بسته نیست و برخی از وزیران پیشنهادات نمایندگان مجلس بوده اند و این افراد اهل باند و جناح نیستند و از متن مردم هستند.
رئیس جمهور اضافه کرد: بنده احساس کردم برخی تلویحا مردم را به رنگ های مختلف تقسیم کرده اند ولی باید بگویم که بنده این تقسیم بندی ها را قبول ندارم و ملت ایران و نمایندگان مجلس را سفید می دانم.
احمدی نژاد گفت: 40 میلیون آمدند و بزرگترین حماسه سیاسی دوران را خلق کردند و کمر استکبار را شکستند.
وی خطاب به این ایراد نمایندگان که چرا یک نظامی قرار است متصدی وزارت کشور شود، تصریح کرد: شخصیت وزیر معرفی شده برای همه شناخته شده است و باید گفت که وی برای اعتقاداتش کار کرده است.
لذا ما از وزیر کشور می خواهیم که امین، صادق، مردمدار و اهل تعامل باشد و بخش های گوناگون کشور را به حرکت وا دارد و مسائل امنیتی را خوب بفهمد و از سویی دیگر با دولت همگام باشد.
رئیس جمهور افزود: شخصی را که برای وزارت کشور برگزیده ایم دارای این ویژگی هاست.
احمدی نژاد ادامه داد: خوب است در اینجا برای تغییر ذائقه ها مزاحی کنم؛ چرا که همین برادر عزیزمان آقای لاریجانی زمانی یک سپاهی بود و سپس وزیر ارشاد و پس از آن نیز به ریاست سازمان صدا و سیما برگزیده شد و خدمات ارزنده ای را در هر دو بخش به کشور ارائه داد.

حاشيه‌هاي اولين روز بررسي راي اعتماد به وزرا


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: مجلس
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در اولين روز بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي رييس جمهور در دو نوبت صبح و بعدازظهر به بررسي صلاحيت اين وزرا پرداختند كه نوبت دوم اين جلسه كه از ساعت 14:10 آغاز شد همانند نوبت صبح با حاشيه‌هايي همراه بود.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اولين ناطق موافق كابينه در اين جلسه فاطمه آليا نماينده تهران بود كه در حين سخنان وي محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور در ساعت 14:20 وارد صحن علني مجلس شد.
***آليا پنج دقيقه از وقت خود را براي موافقت با كابينه دولت به مرتضي آقاتهراني داد كه وي در ابتداي سخنانش گفت: اين دولت
اولين دولتي است كه در روز اول در اين حد به آن تاختيم
.***لابي و رايزني نمايندگان با يكديگر و البته نمايندگان دولت با نمايندگان در حين نطق مخالفين و موافقين نيز در جلسه عصر امروز مشهود بود.
***كواكبيان كه درسه دقيقه وقت پاياني شهرياري نماينده اقليت سخن مي‌گفت خطاب به آقاتهراني ناطق قبلي گفت: از بين ما اصلاح‌طلبان كه هيچ، اما اگر از بين همين اصولگرايان هم افراد قوي‌تري وجود داشته باشند و آن‌ها براي ورود به كابينه، انتخاب نشوند ظلم كرده‌ايم و مسئوليم.
***تذكرات پياپي نمايندگان عضو فراكسيون اقليت در جلسه بعد از ظهر مجلس براي بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي چشمگير بود.
***ستار هدايت‌خواه نماينده كهكيلويه و بويراحمد از وقت رييس‌جمهور براي نطق به عنوان موافق استفاده كرد.
***احمدي‌نژاد كه از يك ساعت و 21 دقيقه وقتي كه داشت مقداري از آن را به نطق هدايت‌خواه اختصاص داد. پس از نطق‌ها و تذاكرات به مدت يك ساعت و 4 دقيقه صحبت كرد.
***اسفنديار رحيم‌مشايي مسئول دفتر رييس‌جمهور در طول اين جلسه در رديف اول صندلي‌هاي مجلس نشسته بود.
***رييس‌جمهور در واكنش به انتقادي نسبت به نظامي بودن وزير كشور گفت: همين آقاي لاريجاني ابتدا سپاهي بودند، بعد وزير ارشد و سپس رييس صداوسيما شدند. ايشان دائقه فرهنگي داشت و دراين بخش هم انصافا خوب عمل كردند.
***جلسه راي اعتماد به وزرا در اولين روز با اعلام رييس مجلس ساعت 16:40 به پايان رسيد و ادامه بررسي‌ها به فردا صبح ساعت 8 موكول شد.
***پس از اتمام اين جلسه بالافاصله جلسه مجمع عمومي فراكسيون اصولگرايان مجلس در صحن علني مجلس آغاز شد.

رييس‌جمهور:

اعضاي پيشنهادي كابينه پاكدست با پرونده بسيار روشن در‌‌٣٠سال انقلابند

نقش‌آ‌فريني زنان،ترويج نشاط،برادري وشجاعت دربرنامه‌هاي دولت قرارد دارد سرويس: سياسي 1388/06/08


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: سياسي
دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور، صبح يكشنبه براي دفاع از وزراي پيشنهادي كابينه دهم و تشريح برنامه‌هاي دولت در مجلس شوراي اسلامي حضور پيدا كرد.
مطمئنم نمايندگان در تحقق برنامه‌هاي دولت همراهي مي‌كنند
تدوين برنامه‌ پنجم توسعه مراحل پاياني خود را در دولت مي‌گذراند
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) احمدي‌نژاد، با تبريك فرا‌رسيدن ماه مبارك رمضان در سخناني گفت: شاهد تقارن اين ايام با سالروز شهادت دو فرزند برومند اسلام و ايران عزيز، شهيدان رجايي و باهنر هستيم و اين تقارن را با جلسه‌ بررسي راي اعتماد به كابينه به فال نيك مي‌گيريم و خداي بزرگ را سپاسگزاريم

.وي افزود: اين دو شهيد عميقا به ارزش‌هاي الهي، انساني و اسلامي پايبند بودند. آن‌ها عميقا به پاكي، عدالت‌خواهي، ساده‌زيستي، خدمتگزاري، مردمي‌بودن، استقامت در راه آرمان‌ها و ايستادن در برابر زياده‌خواهان و دشمنان پايبند بودند و هيچ‌گاه در راه درستي كه انتخاب كردند ترديد به خود راه ندادند و جان خود را در راه اين مسير و آرمان فدا كردند.
وي ادامه داد: امروز مديريت مردمي، انقلابي و اسلامي شهيدان رجايي و باهنر در برابر ماست؛ اين دو الگوي ما هستند و تا آخر نيز به فضل الهي باقي خواهند ماند.
رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوي دهم اظهار كرد: همكاران عزيز! بايد خدا را به خاطر حماسه‌ بزرگ انتخابات 22 خرداد شكر كنيم؛ اين حضور عظيم مردم جلوه‌ بارزي از اراده‌ مردم براي تحقق تمدن جديدي بر پايه توحيد و عدالت است.
وي افزود: سي سال ملت ايران پرچمدار يكتاپرستي و عدالت‌طلبي بوده است و انتخابات اخير يك درخشش بي‌نظير و نوين از ملت ايران و پيروي از آرمان‌هاي انقلاب و رهبري است. مردم در اين انتخابات يك‌بار ديگر و با شكوه هرچه تمام‌تر و با وضوح هرچه بيشتر راه گفتمان امام و انقلاب را انتخاب كردند. مردم بر ادامه راه انقلاب و مسير چهار ساله گذشته مهر تاييد بسيار روشني زدند؛ البته از ما مي‌خواهند اين مسير را با عزت و اقتدار و قدرت بيشتر ادامه دهيم و رييس‌جمهور منتخب ملت نيز به حركت در اين مسير متعهد است.
وي هم‌چنين با بيان اين‌كه راه مردم و دولت بر پي‌گيري آرمان‌هاي بلند انقلاب روشن است، گفت: خوشبختانه به فضل الهي قاطبه نمايندگان مجلس نيز همين راه و آرمان را دنبال مي‌كنند.
احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه " در اين انتخابات مشخص شد مردم چه مي‌خواهند و اين‌كه به آرمان‌هاي انقلاب هم‌چنان متعهد هستند" اظهار كرد: امروز اهداف و افق دولت يكي است و به فضل الهي بهترين فرصت براي خدمت به مردم و پي‌گيري آرمان‌ها فراهم شده؛ ما همه اعضاي يك پيكر واحديم، همه از اعضاي نظام اسلامي هستيم و در يك مسير و با يك هدف روشن حركت مي‌كنيم؛ هدف ما تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامي است.
وي ادامه داد: عزيزان من! مشاركت بي‌نظير مردم و حضور هوشمندانه و مجاهدت‌هاي بي‌نظير ملت و ظرفيت‌هاي آن‌ها به ما تاكيد مي‌كند كه بايد قدم‌هاي بلندتري برداريم و به افق‌هاي دوردست چشم خيره كنيم و تصميمات بزرگ‌تر بگيريم، هم‌چنين بايد به سمت پيشرفت كشور كه در شأن ملت ايران است حركت كنيم و روشن است كه پي‌گيري اهداف بزرگ نيازمند تصميمات شجاعانه است.
وي افزود: اصل انقلاب اسلامي، دستاورد‌هاي آن و اين چهار ساله گذشته يك‌بار ديگر نشان داد كه ظرفيت‌هاي بالقوه و نيمه‌فعال در كشور فراوان است و به فضل الهي نيروي انساني مصمم و تحصيل‌كرده و آماده خدمت نيز فراوان است. استعداد‌هاي كشور كم‌نظير است و با اتكا به همه اين‌ها مي‌توان و بايد قدم‌هاي بلندتري برداريم و من به عنوان برگزيده ملت اعلام مي‌كنم در دوره‌ جديد دولت مصمم است با تمام توان در صحنه خدمت به مردم حاضر شود و تمام ظرفيت‌هاي كشور را دراين ارتباط فعال سازد و اين امر نيازمند همدلي و همكاري مجلس است كه مطمئن هستم محقق مي‌شود؛ چرا كه همه ما به گفتمان و عناصر اصلي گفتمان اسلامي متعهد هستيم؛ به عدالت‌گستري، حفظ وحدت ديني، خدمت به مردم، زهد و پاكي، پيشرفت همه‌جانبه كشور، دفاع از مظلومان، تحكيم وحدت و برادري اسلامي، تعميق وحدت و عشق و محبت و حفظ اميد، ايستادگي در برابر زياده‌خواهان، ترويج اخلاق، صيانت از حقوق ملت، حفظ پرچمداري توحيد و عدالت در جهان، كوشش براي ساختن جامعه الگو و حركت به سمت جامعه مهدوي؛ اينها همه منشور بلند گفتمان امام، انقلاب و رهبري است و همه ما به آن پايبنديم.
احمدي‌نژاد هم‌چنين اظهار كرد: روشن است كه سياست‌ها و برنامه‌ها بايد برگرفته از اين منشور باشد و در همين راستا و مبنا در زمان تبليغات برنامه‌ها را به عرض ملت شريف ايران رساندم و در مراسم تنفيذ نيز فشرده‌اي از آن تكرار شد كه ملت بزرگ ايران نيز با انتخاب خود و رهبري عزيز نيز با تنفيذ مورد تاييد قرار دادند و مطمئنم نمايندگان مجلس نيز همراهي مي‌كنند.
وي هم‌چنين گفت كه تدوين برنامه‌ پنجم توسعه مراحل پاياني خود را در دولت مي‌گذراند و ان‌شاء‌الله با تصويب مجلس نقشه‌ راه براي تحقق اهداف خواهد بود.
وي در ادامه به توضيح سرفصل‌هاي اين برنامه پرداخت.
دولت ازفعاليت‌هاي سياسي ورسانه‌اي قانونمند حمايت مي‌كند
نقش‌آ‌فريني زنان،ترويج نشاط،برادري و شجاعت در برنامه‌هاي دولت قرار دارد
به گزارش ايسنا رييس‌جمهور تاكيد كرد: عزت جويي، پاكي، نجابت، شجاعت، ايثار، روحيه قناعت، اخلاق نيك، عدالت‌طلبي، عرق ملي، عشق به ايران، علم‌آموزي، معرفت، هنر و ادب عناصري هستند كه بايد صيانت شوند، قطعا در اين راستا صاحبان علم و فناوري موتور حركتند و بايد بسيج شوند.
احمدي‌نژاد در ادامه تنوع فرهنگي در كشور را باعث زيبايي بي‌بديل آن خواند و افزود: تنظيم آموزش‌هاي رسمي ، متناسب با نيازها، تربيت فارغ التحصيلان شجاع و عالم، حمايت از نخبگان علمي، ايجاد فرصت‌هاي مناسب براي درخشش جوانان و نوجوانان، فراهم كردن زمينه‌هاي نقش‌آ‌فريني زنان و دختران پاكدامن در زمينه‌هاي گوناگون در برنامه‌هاي دولت قرار دارد.
وي افزود: توجه به شاخه‌هاي ادب و هنر ايران زمين، تقويت هنر فاخر، فرصت‌سازي براي بروز استعدادها نيز جزو برنامه‌هاي دولت قرار دارد. گردشگري راهي براي حفظ ذخاير تاريخي و ترويج هنر و ادب و علم اين سرزمين است و توسعه ورزش همگاني و قهرماني نيز در دستور كار دولت قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: در فصل اجتماعي خانواده مهمترين ركن اجتماع است و حفظ اصالت آن در دستور كار دولت است، بالندگي و تربيت انسان‌ها در خانواده‌هاي پر نشاط امكان‌پذير است و آرامش و امنيت آحاد مردم در گرو خانواده است. دولت در جهت استحكام و رشد آن برنامه خود را تنظيم كرده و ترويج نشاط، شادابي، محبت و برادري و شجاعت در دستور كار دولت قرار دارد. تقويت احساس غرور و افتخار ملي براساس فرهنگ ايراني و اسلامي طبق برنامه‌هاي دولت است، همه بايد احساس كنند از حقوق مساوي برخوردار و شهروند درجه يك هستند، همه در برابر قانون مساوي‌اند و كرامت همه بايد حفظ شود به نحوي كه هيچ‌كس احساس تبعيض نكند.
رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " بايد از حداكثر آزادي‌هاي مردم صيانت شود" تاكيد كرد: كسي حق ندارد با عناوين مجعول آزادي‌هاي اساسي افراد را محدود كند، دولت از آن مردم است و نبايد با مردم فاصله‌اي داشته باشد، همه بايد كمك كنيم مقررات و سازوكارهاي تحميلي و بي‌حاصل از دست‌وپاي مردم باز شود، به ويژه از دست و پاي جوانان آينده‌ساز تا بتوانند فرصت رشد و پرواز پيدا كنند. هم‌چنين دولت از فعاليت‌هاي سياسي و رسانه‌اي قانونمند حمايت خواهد كرد. علاوه بر اين‌ها توسعه مشاغل، حرف، حمايت از مشاغل فصلي ، زنان سرپرست خانوار، تامين اجتماعي و پزشكي خانواده در دستور كار دولت قرار دارد.
وي ادامه داد: در فصل اقتصادي ما معتقديم ريشه‌هاي بي‌عدالتي بايد خشكانده شود، رانت‌خواري و دادن امتيازات ويژه منشا فساد است و بايد از بين برود. طرح تحول اقتصادي و هدفمند كردن يارانه‌ها مقدمه اجراي اصل 44 قانون اساسي و چشم‌انداز بيست ساله است، تقويت ارزش پول ملي در دستور كار است و اين‌ها نيازمند تصميم شجاعانه نمايندگان ملت است. اصلاح الگوي مصرف، پرهيز از اسراف و اتلاف منابع در دستور كار است و هدفمند كردن يارانه‌ها گامي اساسي و بلند در اين رابطه خواهد بود.
وي گفت: حمايت از توليدات داخلي، ايجاد تعديل در صادرات، نفت و گاز و حركت به سمت خوداتكايي در اين رابطه در دستور كار قرار دارد. فعال نمودن ظرفيت‌هاي صنعتي، ارتقاي كيفيت توليدات و توجه به منابع و احياي حقوق ملت در اين بخش نيز در برنامه قرار دارد. شفافيت هرچه بيشتر در بازارهاي مالي براي حفظ و ثبات اقتصادي و حمايت از توسعه بخش تعاون در دستور كار دولت قرار دارد.
احمدي‌نژاد ادامه داد: در بخش سياست؛ تقويت وحدت و همبستگي ملي ، توسعه نشاط و مشاركت سياسي در دستور كار است. حفظ و تقويت اقتدار ملي، دلبستگي به خاك سرزمين و اهداف ملي و اسلامي از وظايف دولت و مجلس است، تعميق فضاي انقلابي از برنامه‌هاي دولت است. در عرصه سياست خارجي؛ پيگيري سياست خارجي فعال و اثرگذار در دستور كار خواهد بود. ما بايد تلاش كنيم سازوكارها به نفع عدالت اصلاح شود. دفاع از حقوق ملت و حقوق مشترك انساني در عرصه بين‌الملل هم از ديگر وظايف دولت است و خط و مشي سياست خارجي ما محسوب مي‌شود.
وي تاكيد كرد: مبارزه با شبكه‌هاي فاسد بين‌المللي، حمايت از ملت‌هاي مظلوم تحت ستم، از سياست‌هاي قطعي بخش خارجي ماست. تعامل سازنده با همه ملت‌ها و كشورها جز رژيم نامشروع صهيونيستي در دستور كار است. گفت‌وگو در چارچوب عدالت در برابر گفتمان نظام استكباري و سياست‌هاي قطعي دولت در عرصه بين‌المللي است. دفاع از صلح و امنيت در منطقه و جهان مبتني بر عدالت و كرامت انساني سرفصل سياست خارجي دولت است.
اين‌ها بخش‌هايي از برنامه دولت دهم است كه در متن تقديمي برنامه وزرا به مجلس هم آمده است و ان‌شاءالله زماني كه در برنامه پنجم به تصويب مجلس رسيد خود را نشان خواهد داد.
وي با بيان اين‌كه " وزراي پيشنهادي پيش از اين برنامه‌هاي خود را به تفصيل در كميسيون‌هاي مربوطه ارايه كرده‌اند" اظهار كرد: ان‌شاءالله دولت با كمك شما توجه به قوانين، اصلاح برخي قوانين و تدوين برخي قوانين جديد مي‌تواند برنامه‌هاي خود را اجرا كند. دولت به لطف و ياري خدا با تمام قدرت در صحنه خدمتگزاري حاضر خواهد بود، البته تحقق همه اين اهداف نيازمند تعامل همه قواست.
همه اعضاي پيشنهادي كابينه عناصري پاكدست با پرونده بسيار روشن در ‌30 سال انقلابند
به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در بخش بعدي سخنانش به معرفي وزراي پيشنهادي به مجلس پرداخت.
وي گفت: هيات وزيران جديد در مجموع داراي چند ويژگي بسيار مهم است؛ يكي آن كه اعضاي آن تخصص بسيار بالايي دارند، 11 نفر داراي دكتراي تخصصي دارند و استاد دانشگاه هستند ، 6 نفر تخصص مهندسي و بقيه نيز در رشته‌هاي گوناگون متخصص هستند. ويژگي دوم متعهد و انقلابي بودن آن‌هاست؛ همه متعهد به انقلاب ، خط امام (ره) و ولايتند و عناصري مومن و انقلابي هستند.
وي افزود: ويژگي سوم پاكي و پاك‌دستي افراد پيشنهادي است؛ همه اعضاي ( پيشنهادي) كابينه عناصري پاكدست با پرونده بسيار روشن در 30 سال انقلابند و ويژگي ديگر مردمي‌بودن آنهاست، همه عناصر كابينه از متن مردم و در خدمت آنها هستند و افرادي متواضع و دلسوزند.
ويژگي پنجم كارآمدي آن‌هاست؛ همه افراد كابينه به محورها و اساس حوزه كاري خود تسلط دارند و با هدف روشن كاري وارد صحنه شده‌اند. ويژگي ششم شكستن و شكسته‌شدن حلقه‌هاي بسته مديريتي است. اين آرزوي شما، ما و ملت ايران بوده كه دايره مديران به عده‌اي خاص محدود نشود و فرصت براي بروز استعدادهاي گوناگون فراهم آيد كه تغييرات كابينه فرصت را براي انسان‌هاي كارآمد زنده نگه مي‌دارد.
رييس‌جمهور در ادامه گردش نخبگان را از ديگر ويژگي‌هاي كابينه پيشنهادي خود برشمرد و اظهار كرد: اين دولت با تعهد به آرمان هاي انقلاب مصمم است گردش نخبگان را زنده نگه دارد.
وي هم‌چنين حضور بانوان را ويژگي منحصر به فرد اين كابينه برشمرد و اظهاركرد: براي اولين بار پس از انقلاب سه نفر از بانوان متعهد و دلسوز كشور براي وزارت به مجلس محترم معرفي شده‌اند. اين يك اتفاق بزرگ است كه در ساختن يك جامعه الگو بايد به همه مطالبات بحق و درست توجه كنيم. حضور بانوان در كابينه موجب اعتماد به نفس زنان كشور و ايجاد انگيزه و نشاط در دختران جوان ما براي رشد مي‌شود و مي‌تواند الگويي براي دختران و زنان عزيز كشور ما باشد. دولت در اين مهم وظيفه خود را انجام داده و اميدوارم مجلس محترم نيز كار دولت را تكميل كند و زنان در كابينه حضور يابند.
به گزارش خبرنگار ايسنا، در ادامه احمدي‌نژاد به معرفي مختصر اعضاي كابينه پيشنهادي پرداخت.
وي در ابتدا وزير پيشنهادي آموزش و پرورش را معرفي كرد و گفت: آموزش و پرورش از مهم‌ترين وزارتخانه‌هاي كشور است. سرنوشت فرهنگ،علم، سياست و كارآمدي كشور در گرو كاركرد درست اين وزارتخانه است. در 30 سال گذشته جز يك مقطع كوتاه همواره دولت و مجلس بيش از آن كه به محتواي آموزش و پرورش و رسالت خطير آن توجه كنند، به سخت افزارها ، ساختار و نيازهاي فيزيكي، رفاهي و مالي آن توجه كرده‌اند؛ البته جز مقطع كوتاه اول انقلاب يعني دوران شهيدان رجايي و باهنر كه نگاه تربيتي و فرهنگي در آموزش و پرورش بر نگاه سخت‌افزاري غلبه كرد.
وي ادامه داد: امروز كه آموزش و پرورش برجسته‌ترين نظام آموزشي كشور است، مرهون نگاههاي شهيدان رجايي و باهنر است. در نگاه انقلاب وظيفه اصلي آموزش و پرورش تربيت انسان است و براي اين منظور خانم كشاورز براي وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌اند. ايشان به برنامه‌هاي تربيتي از پيش دبستاني تا پايان دبيرستان احاطه دارند. زن مربي جامعه است و نقش اصلي را در تربيت برعهده دارد. ان‌شاء‌الله نگاه تربيتي و فرهنگي در آموزش و پرورش جاري شود.
رييس‌جمهور در ادامه به معرفي وزير پيشنهادي ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت و خاطرنشان كرد: آقاي تقي‌پور فردي مومن و در خط انقلاب هستند و براي ادامه راه آقاي سليماني توانايي‌هاي لازم را دارند.
وي سپس وزير پيشنهادي اطلاعات را معرفي كرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمين مصلحي چهره‌اي آشنا براي اكثريت شما هستند؛ ايشان روحاني مومن و با تجربه 20 سال درس خارج در حوزه هستند، كاملا مردمي‌اند و به كار اطلاعات احاطه دارد، نيروهاي مومن اين وزارتخانه نيز از ايشان استقبال كرده‌ و ان‌شاء‌الله دست در دست آقاي مصلحي، وزارت اطلاعات تخصصي را محقق خواهند كرد و شعار اطلاعات 70 ميليوني را در نگاه ملت ما تحقق مي‌بخشند.
به گزارش ايسنا، وزير پيشنهادي امور اقتصادي و دارايي نفر بعدي بود كه از سوي احمدي‌نژاد به مجلس معرفي شد.
وي گفت: وزارتخانه‌ امور اقتصادي و دارايي بسيار مهم است و آقاي دكتر حسيني جواني متخصص ، مومن و متعهد هستند كه به كار اقتصاد و نظام برنامه‌ريزي تسلط كامل دارند. ايشان از رويش‌هاي انقلاب محسوب مي‌شوند و در اين يك سال و چند ماه اخير در طرح تحول اقتصادي، واگذاري سهام عدالت و واگذاري سهام بنگاهها، كار بسيار روشني را ارائه كرده‌اند، در عين حال روحيه تعامل بسيار بالايي نيز دارند.
احمدي‌نژاد سپس به معرفي وزير پيشنهادي خود براي وزارت امور خارجه پرداخت و اظهاركرد: وزارت امور خارجه وظيفه بسيار سنگيني بر عهده دارد. آقاي متكي فردي متعهد، مومن ، انقلابي و حرفه‌اي هستند و به فنون ديپلماسي تسلط كامل دارد، ايشان زحمات فراواني را متحمل شده است كه ان‌شاء‌الله با حضور مجدد ايشان تحول در وزارت خارجه جاري خواهد شد.
وي در ادامه درباره وزير پيشنهادي بازرگاني گفت: وزارت بازرگاني با حضور آقاي ميركاظمي شاهد تحولات اساسي بود و امروز جز براي تعميق كالاهاي اساسي وزارت بازرگاني در هيچ بخشي دچار تصدي‌گري نيست و قريب به اتفاق كارها به اصناف متعهد و مومن واگذاري و تمامي اصلاحات لازم ايجاد شده است و ساختارها در حال تحولند. دكتر غضنفري معاون آقاي ميركاظمي و استاد دانشگاه هستند. چهار سال در توسعه تجارت خارجي تلاش كرده و افسانه محدوديت جهش در تجارت خارجي و صادرات غيرنفتي را در هم شكسته‌اند.
ان‌شاء‌الله راه را به طور كامل ادامه خواهند داد؛ به خصوص در بخش توسعه صادرات غيرنفتي.
به گزارش ايسنا، وزير بهداشت نفر بعدي بود كه احمدي‌نژاد درباره وي گفت: وزارت بهداشت و درمان 30 سال در بخش پزشكي خدمات بي‌نظيري را در كشور ارائه داده است، اما در نسبت بيماري و آسيب‌پذيري جامعه زنان سهم بالاتري را مشاهده مي‌كنيم. بسياري از زنان جامعه ما در ابراز مريضي دچار محذوريت هستند؛ در حالي كه اگر مادران و دختران جامعه سالم باشند، جامعه سالم خواهد بود. براي آن كه توجه بيشتري به آموزش و بهداشت زنان وجود داشته باشد خانم دستجردي كه فردي متعهد و انقلابي هستند برگزيده شده‌اند كه داراي تجربيات فراوان در بخش مديريت اجرايي نيز هستند. ايشان مديران اجرايي و موفق كشور محسوب مي‌شوند و ان‌شاء‌الله با حضورشان توسعه بخش بهداشت و درمان براي همه زنان كشور محقق خواهد شد.
بايد به سمت اجراي سياست‌هاي كلان اقتصادي برويم
تا پايان برنامه‌ پنجم توسعه سهم تعاون بايد به ‌25 درصد كل اقتصاد برسد
به گزارش ايسنا رييس‌جمهور در مورد گزينه‌ پيشنهادي دولت دهم براي وزارت تعاون، ماموريت اين وزارتخانه را سنگين توصيف كرد و گفت: تا پايان برنامه‌ پنجم توسعه سهم تعاون بايد به 25 درصد كل اقتصاد برسد؛ لذا ما آقاي عباسي را كه از برادران متعهد و از نمايندگان مجلس و دوره‌اي هم وزير بودند انتخاب كرديم. ايشان موفق به تاسيس بانك تعاون شدند و داراي سوابق مديريتي خوبي در وزارت كشور، وزارت ارشاد و بخش‌هاي مختلف هستند.
رييس‌جمهور افزود: در وزارت جهاد كشاورزي هم در طول 30 سال كارهاي فراواني در بخش كشاورزي انجام شده است. در چهار سال گذشته هم كارهاي خوبي صورت گرفته اما ما در اين بخش نيازمند تغيير نگاه هستيم و بايد به سمت اجراي سياست‌هاي كلان اقتصادي برويم. ساختار وزارت كشاورزي بايد اصلاح شود و بسياري از مسائل در اين حوزه بايد مورد بازنگري قرار گيرد. آقاي خليليان متخصص در اين امر و آشنا به ساختار كشاورزي كشور، عنصري مومن و انقلابي هستند و براي اين مسووليت انتخاب شدند.
وي وزارت دادگستري را نيز تنها وزارتخانه‌اي دانست كه حلقه وصل سه قوه است و گفت: وزير دادگستري با معرفي رييس قوه قضاييه در ليست كابينه قرار مي‌گيرد. ما براي تحقق ماموريت‌هاي اين وزارتخانه انساني پاك و خدمتگزار، مدير باتجربه دستگاه قضا و مورد اعتماد دولت و دستگاه قضا آقاي بختياري را معرفي كرده‌ايم.
وي ادامه داد: وزارت دفاع هم از وزارتخانه‌هاي مهم است و بخش‌هاي مختلفي از جمله صنايع، دفاع، صنعت هوا و فضا، پشتيباني و ... دارد كه نيازمند افراد كارآشنا، متخصص و متعهد است. آقاي وحيدي فردي رزمنده، مومن، دلسوز، سرباز و پاسدار انقلاب است كه سال‌ها به عنوان معاون و قائم مقام همين وزارتخانه ايفاي نقش خوبي داشته و مورد اعتماد نيروهاي مسلح بوده است.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: براي وزارت راه و ترابري كه از گسترده‌ترين و پركارترين وزارتخانه‌هاي كشور است و كاركنان آن از فداكارترين بخش‌هاي دولت هستند، آقاي دكتر بهبهاني كه استاد دانشگاه و متخصص اين رشته هستند، انتخاب شده‌اند. وزارت راه شامل راه‌آهن، حمل و نقل دريايي و هوايي و بخش‌هاي مختلفي است. كاركنان آن در سرما و گرما، حوادث و دفاع مقدس همواره در خدمت ملت بوده‌اند. ما امروز برنامه‌هاي سنگيني از جمله توسعه حمل و نقل ريلي و هوايي داريم كه اين‌ها نيازمند مديران متخصص و عالي است. آقاي بهبهاني خدمات فراواني داشته و در طول يكسال 36 هواپيما به ناوگان هوايي كشور اضافه شده كه اين در طول 30 سال بي‌سابقه است.
وي هم‌چنين تامين اجتماعي را از مهمترين ماموريت‌هاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي عنوان و تصريح كرد: اداره سازمان بهزيستي و چند ميليون بازنشسته‌ كارگري و كشوري ماموريت مهمي است و ما براي اين كار يكي از خانم‌هاي مومن، متعهد و رزمنده را انتخاب كرديم كه بارها مورد اعتماد مردم در كرج قرار گرفته‌اند. ايشان از خانواده شهدا، متخصص و آشنا به روان‌شناسي هستند. ايشان در اين وزارتخانه با مديران زيردستي سر و كار دارند نه با بنگاه‌هاي اقتصادي و به نظرم قادر هستند كه اين كار را انجام دهند؛ چراكه جسارت تصميم‌گيري‌هاي بزرگي مثل پزشك خانواده، توسعه بيمه‌هاي اجتماعي و ... را دارند.
وي در ادامه گزينه پيشنهادي خود براي وزارت صنايع و معادن را از رويش‌هاي انقلاب توصيف كرد و گفت: آقاي مهندس محرابيان جواني مومن، متعهد و بسيجي هستند كه در طول مديريت‌شان دو بحران سنگين از كشور گذشته است؛ بحران اقتصاد جهاني و تحريم‌هاي بي‌سابقه. اما خوشبختانه در حالي كه همه‌ كشورها از آثار بحران اقتصاد جهاني متضرر شدند صنعت ما همچنان سرپاست و در حالي كه كشورها دچار بحران هستند ما كمترين مشكلات را داريم.
رييس‌جمهور همچنين با بيان اين‌كه " دانشگاه‌ها مركز تربيت نيروي انساني مورد نياز كشور هستند بر لزوم انتقال نشاط سياسي، انقلابي و اجتماعي از فضاي دانشگاهي به فضاي كشور تاكيد كرد" و گفت: ما براي اين وزارتخانه دكتر دانشجو را انتخاب كرديم. ايشان استاد مسلم و مدير موفقي هستند كه ده‌ها دانشجوي كارشناسي، ارشد و دكتري زير دست ايشان تربيت شده است. ايشان هم در مديريت‌هاي دانشگاهي و هم در مديريت‌هاي كلان سياسي كشور موفق بوده و حضور فعالي در صحنه‌هاي انقلابي داشته، جانباز و رزمنده‌ جنگ تحميلي هستند و ان‌شاءالله با حضور ايشان تحول اساسي در ارتباط دانشگاه با صنعت اتفاق خواهد افتاد.
وي در مورد وزير پيشنهادي خود براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز گفت: مي‌دانيد كه هنرمندان، اديبان و اصحاب رسانه از نخبگان و برجستگان كشور هستند. اداره، همراهي و تعامل با آن‌ها نيازمند سعه صدر، آشنايي و ارتباط عميق انساني و عاطفي است. براي تحقق اين هدف دكتر حسيني براي اين پست انتخاب شده كه اساسا عنصري فرهنگي است. ايشان از معاونت صداوسيما حضور در عرصه‌ توليد فيلم، موسيقي، هنر و چاپ كتاب و رسانه حضور فعال داشته و مسووليت‌هاي سطح بالا را به عهده داشته‌اند. ايشان نماينده و رييس دانشگاه پيام نور بودند و در بخش‌هاي مختلف كارنامه‌ موفقي داشتند. ان‌شاءالله با گستردن چتر انقلاب بر تمامي هنرمندان و ادبيان از همه‌ ظرفيت‌ها براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب استفاده خواهد شد.
وي افزود: در وزارت كار و امور اجتماعي هم صيانت از نيروي كار از ماموريت‌هاي مهم اين وزارتخانه است. همه بايد در اين راستا كمك كنند اما محوريت اين حركت با وزارت كار است و براي انجام اين ماموريت مهم يكي از رويش‌هاي انقلاب انتخاب شده، جواني مومن، متخصص، استاد دانشگاه، فرد مومن، انقلابي و رزمنده‌ دفاع مقدس كه مدير موفقي بوده است. ان‌شاءالله دكتر شيخ‌الاسلامي با راي اعتماد و پشتيباني شما و دولت مي‌تواند يكي از مهمترين نيازهاي امروز يعني اشتغال را مرتفع كند.
رييس‌جمهور در ادامه‌ سخنراني خود در مجلس شوراي اسلامي، وزارت كشور را ام وزارتخانه‌ها توصيف كرد و گفت: اين وزارتخانه بقيه‌ وزارتخانه‌ها را به حركت وامي‌دارد و موتور حركت دولت در داخل است. ما نيازمند فضايي پرنشاط، صميمي و كار و تلاش هستيم و نياز داريم فضاي نشاط سياسي را در بالاترين سطوح حفظ كنيم.
به گزارش ايسنا وي تاكيد كرد: پروژه‌هاي گوناگون در كشور نيازمند پيگيري‌هاي اين وزارتخانه است كه به طور مستمر با همه وزارتخانه‌ها، مجلس و قوه‌ قضاييه سر و كار دارد. براي پاسخ به اين نياز ما نيازمند امنيت اجتماعي و عمومي هستيم. پايه‌ امنيت مردم هم در سايه نگاه مردمي به مسائل تامين خواهد شد. ما در وزارت كشور براي تحقق اين امر آقاي نجار كه فردي رزمنده، شجاع، دلسوز و مدير پركار و مردمي هستند را انتخاب كرديم كه به فضاي سياسي كاملا مسلط هستند. ما امروز در كشور نيازمند تلاش جمعي و همگرايي هستيم و آقاي نجار نشان داده كه مي‌تواند اين نياز را به خوبي تامين كند.
كابينه، مجلس و مجلس، كابينه است
مجلس با راي به اعضاي كابينه، بدخواهان را مايوس كند
به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه معرفي وزراي پيشنهادي به معرفي وزير مسكن و شهرسازي پرداخت و خطاب به نمايندگان مجلس گفت: شما مي‌دانيد اجراي طرح‌هاي هادي روستايي،‌ تامين مسكن شهري و ... از جمله ماموريت‌هاي وزارت مسكن است و در حال حاضر هم يكي از مهم‌ترين مشغله‌هاي ذهني جوانان ما مساله مسكن است و ما در اين زمينه نيازمند ابتكار عمل ، اتخاذ تصميمات فوري و بزرگ و اجراي دقيق و سريع آن‌ها هستيم.
وي افزود: اجراي طرح‌ هادي روستايي ،‌ مسكن روستايي ، مسكن مهر ، شهرسازي اسلامي و ايراني ، معماري ايراني و اسلامي ، ‌كاهش هزينه‌هاي ساختمان‌هاي دولتي و ... نيازمند يك عزم نو و همت بلند و توان مضاعف است و ما براي اين وزارتخانه يكي ديگر از رويش‌هاي انقلاب، يعني مهندس نيكزاد را معرفي مي‌كنيم. ايشان يك جوان متخصص ، مومن و پرتلاش است. ايشان حدود چهار سال معاون استاندار در اردبيل و لرستان بودند و در لرستان به گونه‌اي موفق بودند كه نمايندگان و مردم اين استان مي‌خواستند او را براي استانداري لرستان انتخاب كنند، ولي زور مردم اردبيل چربيد و ايشان استاندار اردبيل شدند و نزديك به سه و سال نيم در استانداري اردبيل مشغول به كار شدند و جزء استانداران موفق بودند. قريب به يك سال نيز معاون وزير كشور بودند و اكنون نيز ان‌شاءالله با راي قاطع شما انتخاب خواهند شد و با كمك دولت و مجلس اهداف كشور را در زمينه‌ي مسكن به پيش خواهند برد تا ان‌شاءالله مشكلات موجود در حوزه مسكن حل شود .
وي هم‌چنين به معرفي وزير پيشنهادي نفت پرداخت و گفت: در طول اين سي‌سال كارهاي فراواني در بخش صنعت نفت صورت گرفته و عناصر مومن و انقلابي در اين حوزه فداكاري‌هاي زيادي كرده‌اند و خود را به آب و آتش زده‌اند تا اين صنعت را سرپا نگه دارند.
احمدي‌نژاد افزود: تا امروز بهره‌برداري اقتصادي براي تامين بودجه‌ دولت نگاه ما به اين مقوله (نفت) بوده است، اما ما بايد امروز نگاه خود را نغيير دهيم و نگاه استراتژيك را كه مورد نظر دولت و مجلس است در صنعت نفت حاكم كنيم .
وي با بيان اين‌كه نفت بايد يك بار ديگر و براي هميشه ملي شود و در خدمت همه‌ اقتصاد كشور قرار بگيرد، اظهار كرد: صنعت نفت مي‌تواند صنعت كشور را راه بيندازد و اقتصاد كشور را پاسخ دهد. ما بايد به سمت خودكفايي در صنعت نفت و تبديل شدن به يك قطب در اين بخش حركت كنيم، صادرات نفت را كاهش دهيم، ‌نفت و گاز را تبديل كنيم و صنايع پايين‌دستي نفت و گاز را در كشور توسعه دهيم تا ارزش افزوده نفت و گاز در كشور ايجاد شود، هم‌چنين گازرساني به شهرها و روستاها توسعه پيدا كند كه براي تحقق اين اهداف نيازمند نگاه استراتژيك به صنعت نفت هستيم.
وي ادامه داد: دكتر ميركاظمي براي تصدي وزارتخانه‌ نفت معرفي شده‌اند. ايشان يكي از استراتژيست‌هاي كشورند و به خوبي با ساختار دولت و اجزاي آن، هم‌چنين با عرصه‌ي مديريتي آشنا هستند و يك مدير شجاع و ‌مردمي‌اند. ايشان در بخش‌هاي گوناگون اقتصادي و وزارت بازرگاني موفق بوده‌اند، ‌دولت را به خوبي مي‌شناسند، او را نيز به خوبي مي‌شناسند.
وي گفت: ان‌شاءالله با كمك عناصر دلسوز شاغل در صنعت نفت نگاهمان را به اين صنعت تغيير دهيم و نفت در اختيار تمام صنعت كشور قرار بگيرد.
رييس‌جمهور در ادامه به معرفي وزير پيشنهادي نيرو پرداخت و اظهار كرد: وزارت نيرو مسوول برق و آب كشور است و انجام پروژه‌هاي مهمي را بر عهده دارد؛ پروژه‌هاي گسترده‌ عمراني، كه سه كار مهم بايد در اين عرصه صورت بگيرد. توسعه‌ و نوسازي در بخش آب ، برق و شبكه‌هاي آبرساني و پايين‌دستي ، تكميل نيروگاه‌ها و اصلاح و احداث آنها، كه اين يك ماموريت است؛ ماموريت دوم واگذاري صنعت و آب و برق است كه اگر اين واگذاري انجام شود، سرعت كارها چندين برابر مي‌شود و ما مي‌توانيم زمان اجراي پروژه‌هاي آب و برق را كاهش دهيم و پروژه‌ها را به سرعت تمام كنيم.
وي ماموريت سوم اين وزارتخانه را ارتقاي بهره‌برداري در ساختار آب و برق كشور عنوان كرد و افزود: براي تحقق اين اهداف آقاي علي‌آبادي را به عنوان وزير نيرو معرفي كرده‌ايم. ايشان از مديران باسابقه هستند و تقريبا سي‌سال در عرصه مديريتي كشور فعال بوده‌اند . ايشان در جبهه نيز حضور داشته‌اند و جانباز شيميايي هستند. ايشان در مناطق عملياتي حضور و در بخش‌هاي گوناگون كارنامه خوبي داشته‌اند. هم‌چنين به خوبي دولت را مي‌شناسند، ‌با ساختار عمراني كشور نيز آشنا هستند و ضوابط و مقررات مربوطه را مي‌دانند. آقاي علي‌آبادي مدتي معاون وزير راه و ‌قائم‌مقام بنياد مستضعفان بوده‌اند، در شهرداري نيز فعاليت كرده‌اند و در همه اين عرصه‌ها موفق بوده‌اند. در تربيت بدني نيز به جز يك بخش، يعني فوتبال كه آن هم تابع بسياري از عواملي است كه در اختيار من و شما نيست و بايد آن را در اختيار بگيريم، موفق بودند؛ چنان‌كه در بخش زيرساخت‌ها ، فعاليت‌ها يك و نيم برابر قبل بوده است. روي جوانان سرمايه‌گذاري شده‌ و در رشته‌هايي كه روزي آرزوي‌مان بود، مدال بياوريم، مدال آورديم، هم‌چنين شما در حوزه‌هاي انتخابيه‌تان نتيجه تلاش‌هاي عمراني اين مدير را مشاهده كرده‌ايد.
وي گفت:‌ آقاي علي‌آبادي يك فرد انقلابي هستند و من يقين دارم اگر امروز براي ايشان تكليف شود كه به فلان نقطه‌ كشور بروند و در آنجا بخش‌دار و دربان شوند، بلافاصله اين كار را مي‌كنند، زندگي‌شان را حاضرند يك جا براي انقلاب بگذارند؛ بدون كم و كاست.
رييس جمهور در ادامه گفت:‌ كابينه‌اي كه معرفي شده كابينه‌اي منسجم ، متخصص و كارآمد است.
احمدي‌نژاد در بخش پاياني سخنانش با بيان اين‌كه كابينه ( معرفي‌شده) متخصص، متعهد و كارآمد است، كابينه و مجلس را يكسان خواند و گفت: كابينه، مجلس است و مجلس، كابينه است. ما هردو بايد موفق باشيم. موفقيت ما موفقيت كشور و ملت است. برخي دوستان گفتند افراد را در كابينه جابه‌جا كنيد، اما من گفتم كابينه مانند يك تيم است. هر كسي در موضع خود نقش ايفا مي‌كند و جابه‌جايي افراد آرايش تيم را بر هم مي‌زند و اجازه نمي‌دهد الگوهاي مديريتي جاري شود، اعضاي كابينه با هم همكاري و مشكلات مردم را حل مي‌كنند.
وي هم‌چنين اظهار كرد: از كساني كه امروز مخالف و موافق صحبت خواهند كرد پيشاپيش تشكر مي‌كنم و مي‌دانم از روي دلسوزي است. من هم مي‌نشينم و به حرف‌هاي آن‌ها گوش مي‌دهم و پيشنهاداتشان را براي اصلاح برنامه‌ها و پي‌گيري كارها مي‌پذيرم.
رييس‌جمهور در پايان گفت: در انتخابات برخي‌ در داخل و به ويژه خارج از كشور سعي كردند اقتدار كشور و دولت را زير سوال ببرند. امروز دولت بايد با قوت وارد كار و سياست خارجي شود. اميدوارم مجلس با راي به اعضاي كابينه، بدخواهان را مايوس كند و دولت موفق به پي‌گيري آرمان‌هاي مجلس و مردم شود.



دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد


دادستان انتظامی قضات، معاون آموزش قوه قضائیه و دادستان عمومی و انقلاب تهران از سوی رئیس قوه قضاییه منصوب شدند.به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی حکمی عباس جعفری دولت آبادی را به سمت دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب کرد.
پیش از این سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران بود.
رئیس قوه قضاییه همچنین طی احکام جداگانه ای حجت الاسلام احمد شفیعی را به سمت دادستان انتظامی قضات و حجت الاسلام احمد واعظی جزئی را به سمت معاون آموزشی قوه قضائیه منصوب کرد.

هيات نظارت بر رسيدگي به حوادث و اغتشاشات اخيرمنصوب شدند
تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۰۸/۰۶/۸۸‬ سياسي. قوه قضاييه. احكام هيات نظارت. رسيدگي به پرونده اغتششات آيت الله صادق آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه در حكمي معاون اول اين قوه ، دادستان كل كشور و رييس حوزه رياست قوه قضاييه را مامور نظارت بر رسيدگي به پرونده‌هاي مربوط به اغتشاشات اخير كرد.
به گزارش شنبه شب ايرنا به نقل از روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، در متن حكم رييس قوه قضاييه به آقايان حجج اسلام سيد ابراهيم رييسي معاون اول قوه قضاييه، غلامحسين محسني اژه‌اي دادستان كل كشور و علي خلفي مشاور رييس قوه قضاييه و رييس حوزه رياست اين قوه آورده است: نظر به ضرورت رسيدگي عادلانه، قاطع و سريع به پرونده‌هاي متشكله مربوط به حوادث اخير و اغتشاشات پس از حماسه ملي انتخابات رياست جمهوري و كوي دانشگاه و بازداشتگاه كهريزك و لزوم پيگيري مستمر و نظارت بر روند دادرسي و شناسايي عوامل و مسببان اصلي و برخورد قاطع با متخلفين در هر رتبه و جايگاهي كه باشند ، مقرر مي‌دارد بر كليه مراحل رسيدگي اعم از تحقيقات دادسرا و محاكمات دادگاهي،ضمن رعايت كليه ضوابط قانوني و حقوق متهمين نظارت مستمر به عمل آورده و مراتب را به اينجانب گزارش نماييد.

روزنامه های صبح امروز یکشنبه هشتم شهریور
1388