نيکى کريمي؛ نمايشگاه عکس برگزار مى‌کند

نيکى کريمي؛ نمايشگاه عکس برگزار مى‌کند
گفته‌هاى ديگران برايم زياد مهم نيست

روزنامه حیات نو- فرهنگ و هنر- نيکى کريمي، بازيگر و کارگردان جوان سينماى ايران که مى‌رود تا نخستين نمايشگاه انفرادى عکسش را تجربه کند در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ورود به عرصه عکاسى را دست‌درازى به اين هنر نمى‌داند و درباره ورود سينماگران به عرصه هنرهاى تجسمى هيچ‌گاه حرف کسى مگر آنکه صاحب‌نظر باشد، برايش مهم نبوده است
اين نشست خبرى شامگاه يکشنبه -3 آبان- با حضور «نيکى کريمي» و «ليلى گلستان» مديرگالرى گلستان در دفتر کار خانم بازيگر برگزار شد و کريمى و گلستان به پرسش‌هاى خبرنگاران درباره نمايشگاه عکس اين هنرمند سينمايى پاسخ دادند. بنابه گفته‌هاى کريمى در اين نشست، گويا او 15 سال است که عکاسى مى‌کند و سالها عکاسى دلمشغولى‌اش بوده است.
او که 30 عکس از طبيعت را براى نمايش به گالرى گلستان مى‌آورد، درباره انتخابش درمورد موضوع طبيعت مى‌گويد: «من عکاسى را از عکاسى از طبيعت شروع کردم و اين ژانر از عکاسى را دوست دارم، چراکه معتقدم بيننده در لذت عکاس از يک منظره و چشم‌انداز سهيم مى‌شود.
سبک‌هاى مختلف عکاسى همچون پرتره و... را تجربه کرده‌ام و اين بار سعى کردم بر اين موضوع تمرکز کنم. اين عکس‌ها در سالهاى مختلف از 10 سال پيش تا 15 سال پيش‌تر گرفته شده است.»کارگردان «يک شب» ادامه داد: «عکاسى نسبت به سينما هنرى شخصى‌تر است و جنبه تجارى آن قوى نيست، من مانند هر عکاسى تلاش کرده‌ام نگاهم را با عکس‌هايم نشان بدهم. کريمى گفت: «من فيلمسازم و کارگردان قاب‌بندى و رنگ‌ها را مى‌شناسد و اين از عکاسى دور نيست.
سينما هنر هفتم و ترکيبى از همه هنرها است. من با همان نگاهى که فيلم مى‌سازم عکاسى مى‌کنم و اين دو مقوله را از هم جدا نمى‌دانم.» کريمى در پاسخ به سئوالى درباره انتقاد بعضى از عکاسان و هنرمندان نسبت به فروش عکس‌هاى بازيگران عکاس با رقم‌هاى بالا گفت: «گفته‌هاى ديگران زياد برايم مهم نبوده است؛ مگر اينکه آن فرد، صاحب‌نظر و کارشناس باشد، اما درباره انتقادهاى اينچنينى فکر مى‌کنم نقدها تخصصى نيستند و بيشتر شخصى هستند.»
بعد کريمى درباره حضور خود در دنياى عکاسى اظهار داشت: «همه هنرها به هم مربوط هستند و وارد شدن به حيطه هنرهاى ديگر را دخالت و دست‌درازى نمى‌دانم. مثلاً چه اشکالى دارد من خياطى بلد باشم و يا اينکه داور يک جايزه ادبى والس باشم؟» او درباره انتقادات منتشر شده نسبت به حضورش در هيئت داوران اين جايزه ادبى گفت: «من از کودکى کتاب خواندم و در سينما فعاليت داشتم. فيلمنامه دو فيلمم را خودم نوشتم و به نظر من اين انتقادات از کوته فکرى و عدم شناخت مى‌آيد.»
کريمى درباره‌ برنامه‌هايش براى فعاليت‌هاى سينمايى‌اش در آينده گفت: «حدود يکسال از ارديبهشت ماه‌ سال قبل، منتظر مجوز براى فيلم جديدم بودم، ولى سناريو تصويب نشد. حال اميدوارم با آمدن اشخاص و معاونت‌هاى جديد، بتوانم اين مجوز را بگيرم. چند ماهى است که فيلم‌نامه‌ام را بازنويسى کردم و الان به مرحله‌اى رسيده است که مى‌خواهم تا يکى دوماه آينده فيلم را بسازم. ولى همه اين تصميم‌گيرى‌ها بستگى به گرفتن پروانه ساخت دارد. اين بار براى من مهم است که حتما فيلم اکران بشود و حتما هم دراين اکران فرهنگى قرار نگيرد، چون اين اکران فرهنگى به نظرم خيلى اشتباه است.»
هيچ هنرى انحصارى نيستمدير نگارخانه گلستان هم درمورد قيمت آثار و نحوه قيمت‌گذارى آنها توضيح داد: «قيمت‌ها نهايت يک ميليون تومان است هرچند امضا بسيار مهم است و يک خريدار مطمئنادوست دارد آثارى با امضاى افرادى مشهور را داشته باشد ولى عکس‌هاى خانم کريمى را به عنوان يک عکاس قيمت‌گذارى کرديم. آثار اين نمايشگاه بر مبناى اين جريان که اين اولين نمايشگاه عکس نيکى کريمى است قيمت‌گذارى شده است.» گلستان پيرامون واکنشهايى که سال گذشته براى اکسپو صبا مطرح شد نيز گفت: «هيچ هنرى در انحصار گروه خاصى نيست.
در واکنش‌هاى سال‌گذشته نيز يک مقدار انحصارطلبى ديده مى‌شد که خيلى به نظرم خوشايند نبوده و نيست. من شخصا در گالرى گلستان با قيمت بالاى کارها موافق نيستم، ولى امضا مهم است و امضاى نيکى کريمى هم مهم است.» نمايشگاه انفرادى عکس نيکى کريمي، جمعه 8 آبان در گالرى گلستان گشايش مى‌يابد.
اين نمايشگاه تا پنج شنبه 14 آبان در اين گالرى واقع در خيابان دولت، خيابان شهيد کماسايى ميزبان علاقمندان خواهد بود.

0 نظرهای شما: