ثبت تغییرات مربوط به کدپستی و نشانی شهروندان از امروز

در نشست خبری مطرح شد:

ثبت تغییرات مربوط به کدپستی و نشانی

شهروندان از امروز


رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت تغییرات مربوط به کدپستی و نشانی شهروندان ایرانی از امروز خبر داد و گفت: مردم مکلفند تغییرات محل سکونت خود را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، محمد ناظمی اردکانی در نشست خبری که پیش از ظهر دوشنبه برگزار شد با اعلام این خبر افزود: هموطنان ایرانی موظفند تغییرات مربوط به کدپستی و محل زندگی شان را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند که هدف از این کار رصد مهاجرت با ثبت تغییرات و برنامه ریزیهای دولت برای قانون هدفمند کردن یارانه ها است.
وی درباره نحوه اجرای این طرح در کشور افزود: افراد با وارد شدن به سامانه ثبت احوال می توانند تغییرات مربوط به محل زندگی و کدپستی خود را در اختیار سازمان ثبت احوال قرار دهند.
ناظمی اردکانی افزود: پس از آن اداره پست با دریافت 1200 تومان کارت شناسایی ملی جدید را درب منزل به فرد متقاضی تحویل می دهد و کارت ملی پیشین وی را تحویل می گیرد.
وی با بیان اینکه کارت های ملی قدیمی پس از تحویل باطل خواهند شد، افزود: البته در طول مدتی که کارت ملی جدید صادر شود کارت های قدیمی نزد افراد برای انجام امور اداری و خدماتی باقی می ماند.
رئیس سازمان ثبت احوال با اشاره به آیین نامه جدید دولت در قانون خدمات کشوری اظهار داشت: از این پس دستگاههای مختلف دولتی و بانکها تمام خدمات خود را بر اساس کارت ملی و کد پستی انجام می دهند و در واقع این کد پستی ضمانت اجرایی خدماتی است که به افراد ارائه می شود. بنابراین هموطنان باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و کدپستی خود را پس از تغییر محل زندگی شان به سرعت به سازمان ثبت احوال ارائه کنند.
به گفته ناظمی اردکانی، افراد متقاضی برای تغییر کدپستی شان نیاز به حضور در سازمانهای ثبت احوال ندارند و می توانند این اقدام را به شکل مکانیزه دنبال کنند.
وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت اسناد به دنبال ارائه خدمات به شکل مکانیزه است، گفت: مکانیزه کردن فعالیتهای سازمان ثبت احوال همزمان با دهه فجر آغاز می شود تا از حضور فیزیکی مردم در مراکز وابسته جلوگیری شود.
تغییر کارتهای ملی ظرف مدت یک ماه
رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره زمان تغییر کارتهای ملی با کدپستی جدید گفت: در تفاهم نامه ای که با شرکت پست داریم فرایند تعویض و تحویل کارت شناسایی حداکثر یک ماه است.
ثبت تغییرات کدپستی اتباع ایرانی خارج از کشور
ناظمی اردکانی با اشاره به اینکه اطلاعات مربوط به کدپستی و نشانی محل زندگی ایرانیان خارج از کشور نیز با هدف رصد مهاجرت ثبت می شود، گفت: در این زمینه کنسولگری های ایران با سازمان ثبت احوال همکاری خواهند داشت و در صددیم با وزارت امور خارجه ستادی را تشکیل دهیم تا در دهه فجر با اعلام فراخوان ایرانیان خارج از کشور مراجعه کنند و اطلاعات جدید خود را در اختیار سازمان ثبت احوال قرار دهند.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۳۲ , ۱۳۸۹/۰۶/۰۱

0 نظرهای شما: