آندره آرزومانیان درگذشت

آندره آرزومانیان درگذشت
آندره آرزومانیان آهنگساز و نوازنده پیانو به علت مبتلا شدن به سرطان مغز استخوان صبح امروز سه شنبه در بیمارستان میلاد درگذشت.
به گزارش خبرنگار مهر، عمده فعالیت آندره آرزومانیان در حوزه موسیقی فیلم متمرکز بود و ساخت بیش از بیست موسیقی فیلم را در کارنامه کاری خود به جا گذشته است، این آهنگساز حدود یکسال و نیم پیش به سرطان مغز استخوان مبتلا شده و در طول درمان خود سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
آندره آرزومانیان متولد 1333 تهران است و فعالیت هنری خود را با نوازندگی پیانو در سال 1365 آغاز کرد. وی در طول فعالیتهای هنری خود علاوه بر فعالیتهای مختلف موسیقایی، در سینمای ایران آهنگسازی فیلمهای "رابطه"، "ماهی" (1366)،" شنگول و منگول" (1368)، "علی و غول جنگل" (1369)، "الهه زیگورات" (1382) و دهها فیلم دیگر را برعهده داشت. وی همچنین تنظیم موسیقی فیلمهای مختلف را از جمله "تیغ و ابریشم" ساخته مسعود کیمیایی را به عهده داشته است.
خبرگزاری مهر درگذشت این آهنگساز را به خانواده و همکاران زنده یاد "آندره آرزومانیان" تسلیت می‌گوید

. تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۴۳ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۱

آندره آرزومانيان» نوازنده پيانو درگذشت
خبرگزاري فارس: «آندره آرزومانيان» نوازنده موسيقي، شب گذشته در سن 56 سالگي به دليل بيماري سرطان درگذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، آرزومانيان كه سال‌ها از سرطان كمر (وجود غده‌اي در ستون فقرات) رنج مي‌برد سرانجام پس از طي يك دوره بيماري طولاني در بيمارستان ميلاد تهران دارفاني را وداع گفت. آرزومانيان به دليل ابتلا به عارضه سرطان سه بار تحت عمل جراحي قرار گرفته بود كه هيچكدام از اين عمل‌ها موفقيت آميز نبود و پس از عمل سوم به نوعي توانايي حركتي خود را از دست داده بود كه همين موضوع باعث تأثير خاطر شديد وي شده بود و در نهايت به مرگ وي منجر شد. اين نوازنده برجسته پيانو قرار بود در طي سال‌جاري دو كار بزرگ را انجام دهد كه كار اول بازخواني قطعات شاخس واروژان با همراهي اركستر بزرگ ارمنستان بود كه قرار بود در اين كشور ضبط شود و كار ديگر همكاري با لوريس چكناواريان بود كه موفق به انجام هيچكدام از اين دو كار بزرگ نشد. آندره آرزومانيان متولد سال 1333 در تهران بود. نوازنده پيانو كه در كارنامه هنري خود نوازندگي اثر ماندگار و فراموش نشدني " فريبرز لاچيني "(پاييز طلايي) را به همراه دارد. نوازندگي در سمفوني " ايثار " با آهنگسازي «مجيد انتظامي»، از ديگر افتخارات وي به حساب مي‌آيد. آهنگسازي فيلم هاي بسياري از جمله " تيغ و ابريشم " به كارگرداني مسعود كيميايي، "ماهي " به كارگرداني كامبوزيا پرتوي، الهه زيگورات، شبيخون، زن امروز، سرحد، بهترين باباي دنيا و ... از جمله فعاليت‌هاي اوست.

مورینیو در مراسم معارفه:
آمده‌ام تا همه جام‌ها را با رئال کسب کنم
زاده شده‌ام برای مربیگری


سرمربی جدید تیم فوتبال رئال مادرید گفت: به سانتیاگوبرنابئو آمده‌ام تا با این تیم همه جام ها را کسب کنم.

به گزارش خبرگزاری مهر، مورینیو روز گذشته در مراسم معارفه به عنوان سرمربی جدید رئال مادرید گفت: من اعتماد بسیار زیادی به کار و توانایی ام به عنوان یک مربی دارم. نمی دانم آیا زاده شده ام تا مربی رئال باشم یا نه اما می دانم زاده شده ام تا مربیگری کنم.
وی در خصوص تیم پیشین خود اظهار داشت: امیدوارم اینتر همه جام ها را ببرد جز رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را. من یک گروه رویایی را در میلان ترک کردم و اکنون در اسپانیا هستم تا همه جام ها را از آن خود کنم.
مورینیو با بیان اینکه همواره سال دوم حضور در یک باشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: من سال دوم حضورم در چلسی بود که در رقابت های لیگ قهرمانان عملکرد قابل قبولی داشتم. همچنین در سال دوم حضورم در اینتر به عنوان قهرمانی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم. در سال دوم شما به یک هماهنگی دست پیدا می کنید.


تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۳۵ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۱

دیپلماسی رسانه‌ای
کتاب "دیپلماسی رسانه‌ای" مجموعه مقالاتی درباره رسانه‌ها به عنوان ابزاری در دست دولتها برای فعالیتهای دیپلماسی و سیاست خارجی آنها است که زیر نظر دکتر سیدرضا صالحی امیری در گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در 167 صفحه منتشرشده است.
خبرگزاری مهر- گروه سیاسی: این کتاب شامل مجموعه مقالاتی در خصوص "دیپلماسی رسانه‌ای" است که با توجه به تحولات رسانه‌ای در دنیا در راستای اهداف کلان گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبعیت از سیاستهای کلان کشور تهیه و تنظیم شده است.
این کتاب مشتمل بر ده مقاله:1- دیپلماسی رسانه‌ای، 2- تحلیل گفتمان دیپلماسی رسانه ای فیلم300، 3- رویکرد پسامدرنیسم به دیپلماسی رسانه‌ای همگی نوشته رها خرازی آذر،4- تله دیپلماسی عمومی و موضوع فعالیتهای هسته ای ایران از رحمان قهرمانپور، 5- دیپلماسی رسانه‌ای: تحلیل رابطه رسانه‌ها و سیاست در نظریه های مختلف نوشته محمد سلطانی فر، 6-شناسایی عوامل مؤثر در آسیب شناسی دیپلماسی رسانه ای کشور به قلم حسن بشیر، 7- دیپلماسی رسانه ای در عصر جهان وطنی، 8- دیپلماسی رسانه ای؛ تصویر یا واقعیت کاری از محمدرضا تاجیک، 9- معضلات سخت افزاری و نرم افزاری دیپلماسی رسانه ای از محمد علی میناوند، 10- دیپلماسی رسانه ای به مثابه ابزار سیایت خارجی توسط مهرداد نوابخش ارائه شده است. این مجموعه به کوشش محمد سلطانی فر و شهرود امیرانتخابی گردآوری شده است.

رها خرازی آذر در مقاله تحلیل گفتمان دیپلماسی رسانه ای فیلم 300 معتقداست این فیلم در راستای زمینه سازی روانی درمیان افکار عمومی جهانیان برای فشار به جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. مقاله با این دیدگاه که فیلم 300 نمودی از دیپلماسی عمومی و به ‌ویژه دیپلماسی رسانه‌ای امریکاست. تلاش دارد تا الگویی به منظور مطالعه میان‌رشته‌ای محتوای فیلم با بهره‌گیری از روش «تحلیل گفتمان» را ارائه کند.
همچنین وحید غروی در مقاله اش به تحلیل جایگاه رسانه‌ها در عصر حاضر پرداخته است. به اعتقاد وی دیپلماسی اکنون از حالت سنتی و وستفالیایی خود خارج و شکل جهان وطنی به خود گرفته است به طوری که کلیه ملل دنیا به واسطه این امر به یکدیگر پیوند خورده‌اند و این امر خود تصمیمات دولتها و دیپلماسی کشورها را مورد چالش و تأثیر قرار داده است. همچنین فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا دولتمردان و دیپلماتها در تصمیمگیریها رفتارهای خود را در نظر بگیرند و آن را اصلاح کنند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۱۵ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۱

قابل توجه مسئولان
فعالیت غیرقانونی 400 شرکت خدماتی زیرزمینی
کارجویان پاسخ "نه" نمی‌شنوند

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: رشد تقاضای کارجویان برای ورود به بازار کار به رشد قارچ گونه موسسات زیرزمینی و سودجو نیز دامن زده است که متاسفانه عده‌ای با تحریک تقاضای افراد بیکار، اقدام به دریافت پول از افراد می‌کنند و به آنها با وعده کار می گویند:"با شما تماس خواهیم گرفت." به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به افزایش روزافزون تقاضای کارجویان برای ورود به بازار کار، علاوه بر اینکه فرصتهای شغلی مختلفی در گوشه و کنار کشور پهناورمان وجود دارد که از این طریق می توان بیکاران بیشماری را شاغل کرد، عده ای نیز درصدد سوء استفاده از اینگونه فرصتها هستند و به جای تلاش در جهت به کارگماری افراد، در پرکردن جیبهای خود تلاش می کنند.
عده ای به دنبال جیب خود می دوند!
هم اکنون بیش از 400 شرکت خدماتی زیرزمینی در نقاط مختلف شهر تهران اقدام به انجام فعالیتهای غیرقانونی جذب نیرو می کنند که معمولا تبلیغات خود را از طریق درج آگهی در صفحات نیازمندیهای روزنامه ها تحت عناوین "جذب نیروی خدماتی"، "باغبانی"، "کاریابی" و غیره مطرح می کنند.
حداقل 400 خدماتی زیرزمینی در تهران
در مورد روشهای جذب کارجویان در اینگونه موسسات زیرزمینی روشهای دیگری علاوه بر درج آگهی در روزنامه ها نیز وجود دارد که می توان به تبلیغات به صورت چاپ بروشور، تراکت (برگه های تبلیغاتی)، چسباندن به در و دیوار منازل، زیر شیشه اتومبیلها و همچنین از طریق برخی اشخاص به صورت توزیع در سطح شهر و به دست مردم دادن نیز اشاره کرد.
در واقع عدم مجوز قانونی در جذب نیروی کار و به اصطلاح واسطه گری و دلالی، ادامه اقدامات غیرقانونی به صورت فعالیت کاریابی و همچنین وجود التهاب در بازار کار و هجوم کارجویان برای شغل، همه و همه باعث شده تا در مقابل اینگونه دفاتر زیرزمینی نیز صفهای طولانی از کارجویان برای پرکردن فرمهایی که توسط اینگونه موسسات ارائه می شود، تشکیل شود.
صفهای طولانی برای پرکردن فرم کار در مقابل موسسات متخلف
نکته جالب اینکه به دلیل اشتیاق افراد کارجو برای پیدا کردن شغل، اینگونه دفاتر معمولا در زمان ثبت نام و یا در مراحل بعدی کار از افراد مبالغی را بابت حق عضویت با توجیه قرار گرفتن در ردیف داوطلب اشتغال دریافت می کنند که با یک حساب سرانگشتی می توان بزرگی ارقامی که از این طریق از کارجویان دریافت می شود را حدس زد.
مشاهدات خبرنگار مهر از یکی از اینگونه دفاتر غیرقانونی نشان می دهد که در مقابل اینگونه دفاتر، کارجویان زیادی برای پرکردن فرم تقاضای کار تجمع می کنند و سپس از طریق فرمهایی که مشخصات خود را در آن وارد می کنند حاضر می شوند مبالغی را نیز بپردازند تا از گردانندگان این موسسات بشنوند که "با شما تماس خواهیم گرفت". حال کجا و چه زمانی، مشخص نیست.
"با شما تماس خواهیم گرفت"
در این زمینه ذکر دو نکته ضروری است که یک مورد مربوط به فعالیت این موسسات فقط با مجوز ثبت یک شرکت است و دیگری به کارگماری هایی که بعضا از این طریق اتفاق می افتد و معمولا نیز به عنوان یک شغل مناسب، دائمی و قانونمند برای افراد نخواهد بود، هرچند نباید از یاد ببریم که اقدامات اینگونه موسسات از دو جنبه علاوه بر فعالیت غیرقانونی، دچار اشکال است. اینکه فعالیت کاریابی فقط مخصوص موسسات کاریابی دارای مجوز است و دیگر اینکه موسسات خدماتی از نظر قانونی اجازه جذب نیرو برای خود را ندارند و فقط می توانند در صورت داشتن قرارداد مشخص با شرکتها و سازمانها برای کار در همان سازمانها، نیرو جذب کنند.
داود جوانی، دبیرکل کانون انجمنهای صنفی کارفرمایان شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی سراسر کشور در این باره به مهر گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات ناشی از اقدامات غیرقانونی اینگونه موسسات زیرزمینی، فعالیتهای شرکتهای قانونی و دارای صلاحیت نیز زیرسوال رفته است.
جوانی با بیان اینکه تلاش ما این است تا ضمن روشن کردن حدود کار شرکتهای خدماتی و پشتیبانی، فعالیتهای این نوع موسسات را نیز قانونمند کنیم، اظهار داشت: شرکتهای خدماتی تحت پوشش کانون و دارای مجوز به هیچ وجه حق جذب نیرو، واسطه گری و دلالی را ندارند و ما فقط در مقابل کار حجمی معین، قرارداد روشن و برای کارفرمایان از شرکتهای دولتی و سازمانها کار می کنیم.
وی با بیان اینکه موسسات زیرزمینی در آگهی های خود، جذب نیرو توسط خود را تبلیغ می کنند، اینگونه اقدامات را غیرقانونی دانست و افزود: تلاش ما نیز این است تا بتوانیم در این زمینه ماهیت اقدامات خدماتی را با اقدامات سودجویانه مشخص کنیم.
مرز بین سودجویی و فعالیت خدماتی کجاست؟
این مقام مسئول در انجمن کارفرمایان شرکتهای خدماتی با بیان اینکه ماهیت کار خدماتی با کاریابی تفاوت دارد، تاکید کرد: در حال حاضر هر شرکتی که عنوان "تامین نیروی انسانی" داشته باشد و اقدامات کاریابی انجام دهد به نحوی که در حوزه فعالیت شرکتهای خدماتی و کاریابی اختلال ایجاد کند، غیرقانونی است.
به گفته جوانی، شرکتهای خدماتی دارای مجوز نیز که در مقابل کار معین، قرارداد مشخص و بنا به نظر کارفرما کار می کنند نیز مجاز به اقدامات کاریابی نیستند. در این زمینه شرکتهای زیادی هستند که مجوزهای دیگری دارند و هم اکنون اقدام به فعالیتهای کاریابی می کنند و ما فقط می توانیم در صورت مشاهده آن را به وزارت کار گزارش کنیم و قدرت برخورد و اجرایی نداریم.
توصیه به کارجویان
عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایان شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی سراسر کشور تصریح کرد: به کارجویان توصیه می کنیم تا در دام اینگونه موسسات که به صورت قارچ گونه در حال افزایش است و از نیاز کارجو سوء استفاده می کنند، نیفتند.
وی با تاکید بر اینکه از طریق دریافت مبالغی که کارجو برای آن ارزش پیگیری قائل نیست، ارقام هنگفتی از مردم سوء استفاده می کنند، گفت: شرکتهای خدماتی بر اساس مجوز قانونی و طبق نظر وزارت کار فقط کار حجمی با قرارداد را انجام می دهند و در این زمینه نیروها را بر اساس نظر کارفرما در امور معینی مانند تهیه غذا، تعمیر و نگهداری، تاسیسات و غیره جذب می کنند.
اصلاح قانون ثبت شرکتها در زمینه خدماتی ها
جوانی اظهار داشت: هم اکنون همه کارفرمایان خدماتی تحت پوشش انجمن در سراسر کشور از یک پروانه کار مشخص و هم شکل استفاده می کنند و همه مجوزها نیز دارای شماره سریال و قابل پیگیری است ولی در این زمینه ممکن است جعل نیز صورت گیرد که البته در صورت حضور بازرسان انجمن و وزارت کار، روشن خواهد شد.
این مقام مسئول کارفرمایی در شرکتهای خدماتی یکی از راهکارهای مقابله با اینگونه مسائل را اصلاح قانون ثبت شرکتها دانست و ضمن اشاره به اینکه با توجیهات مناسب ثبت شرکتها را مجاب کردیم تا در زمینه صدور مجوز برای شرکتهای این بخش حتما به تایید انجمن و وزارت کار توجه داشته باشند و در غیراینصورت مجوزی صادر نشود، افزود: هم اکنون از طریق ادارات کار منطقه و انجمن، شرایط اولیه متقاضی فعالیت خدماتی باید احراز شود.
"نه" نداریم
به گفته وی، شرکتهای زیزمینی غیرمجاز برای کسب سود به هیچ کارجویی "نه" نمی گویند. متاسفانه شرکتهایی داریم که با مجوزهای دیگری مانند مجوز فعالیت ساختمانی، اقدام به ثبت نام از کارجویان و سودجویی می کنند در حالی که مشخص نیست با چه تضمینی و در چه زمانی برای بیکاران ثبت نام شده، کار خواهند جست.

تاریخ انتشار، تهران: ۰۸:۳۶ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۱

پاسداشت سالگرد رحلت ملكوتي حضرت امام خميني
امام خميني به روايت خادمش

خبرگزاري فارس: حاج عيسي جعفري قبل از پيروزي انقلاب در قم دكان جگركي داشت.با پيروزي انقلاب مرحوم حاج احمدآقا ، از طريق خواهر حاج عيسي كه مدت‌ها در نجف خدمتگزار بيت حضرت امام بود، حاج عيسي را به تهران فرا مي‌خواند و او از سال 1360 جزو اولين كساني مي‌شود كه به خدمت در دفتر حضرت امام مي‌پردازد.

حاج عيسي جعفري فرزند اسدالله ، پيرمرد فرزانه اي كه در ميان مردم ايران به «خادم امام» اشتهار دارد ، در سال 1306 در روستايي نزديك قم به نام ابرجس به دنيا آمد. وي قبل از پيروزي انقلاب در قم دكان جگركي داشت. با پيروزي انقلاب و اقامت حضرت امام در جماران، مرحوم حاج احمدآقا كه در جستجوي فردي مطمئن بود تا بتواند امور دفتر و منزل حضرت امام را به او بسپارد، از طريق خواهر حاج عيسي كه اقليم خانم نام داشت و مدت‌ها در نجف خدمتگزار بيت حضرت امام بود، حاج عيسي را به تهران فرا مي‌خواند و او با رها كردن كار و كسب و منزل خود به تهران مي‌آيد و از سال 1360 جزو اولين كساني مي‌شود كه به خدمت صادقانه در دفتر حضرت امام مي‌پردازد. آن چه مي خوانيد بخشي از خاطرات حاج عيسي است:
**من بچه قم هستم ولي تقريبا نزديك 45 سال است كه در تهران زندگي مي‌كنم. در سال 1343 كه حضرت امام از زندان آزاد شده بودند ما در تهران سكونت داشتيم. با شنيدن خبر آزادي امام ما هم به قم براي ديدار ايشان رفتيم و يك هفته در قم مانديم. در طول آن يك هفته هر روز به منزل ايشان مي‌رفتيم و در صف جمعيت مي‌ايستاديم و ايشان را زيارت مي‌كرديم. ظهر كه مي‌شد پشت سر امام به نماز مي‌ايستاديم. در پائين اتاقي كه حضرت امام مي‌نشستند زيرزميني بود كه مردم در صف منظم به دست‌بوسي ايشان مي‌‌آمدند و سپس از طريق آن زيرزمين خارج مي‌شدند. من نيز همانند مردم دست ايشان را مي‌بوسيدم و از طريق زيرزمين دوباره به حياط مي‌آمدم و خودم را براي نماز آماده مي‌كردم.
**روزي در صدد برآمدم كه كتاب كشف اسرار حضرت امام را تهيه كنم. اما خوب اين كتاب قدغن بود. يك دوستي در قم داشتم، پيش او رفتم و از ايشان راهنمايي خواستم. وي گفت در خيابان ارم يك شيخ كتابفروشي هست پيش ايشان مي‌رويد و مي‌گوئيد مرا فلاني روانه كرده و گفته يك نسخه كتاب كشف اسرار به من بدهيد. من پيش آن شيخ رفتم و خودم را معرفي كردم. ايشان گفت فردا بياييد تا برايتان تهيه كنم. فردا دوباره پيش شيخ رفتم اما شيخ دوباره قول روز بعد را داد. اين موضوع سه مرتبه تكرار شد. روز سوم به اصطلاح از داخل يك زيرزمين كتاب را آورد و روي ميز گذاشت. وقتي هديه‌اش را به شيخ مي‌دادم گفت اين كتاب را از من نخريديد. يعني اگر شما را گرفتند نگوئيد از من خريده‌ايد.
**من در تهران لباس فروش بودم و دوره مي‌گشتم. روزي در داوديه بودم كه يكدفعه ديدم از خود قلهك تا كلانتري صبا همه پاسبان‌ها سوار بر اسب ايستاده‌اند. از آن طرف به آن سمت رودخانه به اصطلاح خيابان ظفر رفتم. آنجا پرورشگاهي بود كه به آن پرورشگاه معنوي مي‌گفتند. ديدم كه پاسبان‌ها تا آنجا هم به صف ايستاده‌اند. با بقچه لباسي كه روي دوشم بود متوجه خانه‌اي شدم كه در آنجا رفت و آمد بود. از يكي پرسيدم كه اينجا چه خبر است؟ گفت حضرت امام را از زندان به اينجا آورده‌اند. هرچه سماجت و كوشش كردم كه آنجا خدمت امام برسم اجازه ندادند.
**خواهر من در نجف خدمتگزار بيت امام بود. ايشان تعريف مي‌كرد: در نجف كه بوديم حضرت امام در خانه محقري سكونت كرده بودند. ما از يخچال و اين‌گونه امكانات محروم بوديم و مواد غذايي و غيره را به اندازه مصرف تهيه مي‌كرديم و اگر چيزي مثلا ميوه يا گوشت اضافه مي‌آمد مجبور بوديم آنها را در ته چاهي كه چهل پله پائين مي‌خورد قرار بدهيم كه به اصطلاح هواي آنجا خنك بود. به هنگام نياز هم آن مسير را طي مي‌كرديم و مواد غذايي را مي‌آورديم و مصرف مي‌كرديم. هرچه خانم به حضرت امام مي‌گفت كه ما به يخچال احتياج داريم براي ما يك يخچال تهيه كنيد، امام مي‌فرمودند،‌ من پول ندارم، اگر شما پولي داريد بدهيد تا برايتان يخچال بخرم. روزي حاج‌آقا مصطفي تشريف آورد و به خانم گفت كه چقدر پول داريد. خانم هم پس‌اندازهايش را به حاج‌آقا مصطفي داد و ايشان رفت و يك يخچال قسطي خريد و آورد. زندگي امام در نجف به اين شكل بود. اما در كربلا منزلي بود كه مالك آن يك نفر كويتي بود. در آن منزل همه وسايل و امكانات زندگي وجود داشت و ما هر از گاهي كه در كربلا بوديم در رفاه و آسايش بوديم.
**آقاي رحيميان تعريف مي‌كرد وقتي كه در نجف اشرف بوديم، روزي يكي از بزرگان فوت كرده بود و ما به همراه حضرت امام به مراسم آن فرد رفتيم. دم در مسجد، حضرت امام نگاهي كردند و فرمودند برگرديد. عرض كرديم آقاجان چرا؟‌ فرمودند، جا نيست كه من پابرهنه يا با كفش بروم تا وارد مسجد شوم و مجبورم پايم را روي كفش مردم بگذارم كه من هيچ وقت اين كار را نمي‌كنم.
**در سال 1360 حاج احمدآقا مي‌فرمايند كه ما به فردي نياز داريم كه شب و روز اينجا باشد و در خدمت امام قرار گيرد. خواهرم كه از زمان نجف در خدمت بيت امام بود مرا معرفي مي‌كند و مي‌گويد كه من برادري دارم كه در تهران زندگي مي‌كند. حاج احمدآقا مي‌پرسد چه كاره است خواهرم جواب مي‌دهد كه دكان دارد و با كسي شريك هست. حاج احمدآقا از سوابق من سؤال مي‌كند و سپس مي‌گويد تلفن بزنيد و بگوئيد بيايد. به من تلفن كردند و من دكان و خانه و زندگي‌ام را رها كردم و به بيت آمدم و ماندگار شدم. روزهاي اول وظيفه‌ام جواب دادن به تلفن بود و اگر حضرت امام كاري داشتند بلافاصله پيغام مي‌دادند كه من بروم و انجام دهم. اگر ايشان با كس ديگري هم كار داشتند مي‌رفتم خر را مي‌رساندم و جوابش را براي حضرت امام مي‌آوردم. آرام آرام رفت و آمد و گفت‌وشنود و نسبت به همديگر شناخت بيشتري پيدا كرديم، به گونه‌اي كه به اصطلاح امام هركاري داشتند بلافاصله زنگ مي‌زدند و مرا صدا مي‌كردند و من به خدمتشان مي‌رسيدم. مثلا مهر ايشان بر اثر سجده بسيار كثيف مي‌شد من آن را تميز مي‌كردم. علاوه بر آن اگر ايشان با آقاي انصاري يا آقاي توسلي و گاهي وقت‌ها حتي با خود حاج احمدآقا كاري داشتند به من مي‌گفتند كه مثلا برو به احمد بگو بيايد كارش دارم. من هم مي‌آمدم و ايشان را در جريان قرار مي‌دادم. يا اگر حضرت امام پيغامي داشتند به آقايان مي‌رساندم. چند بار هم اتفاق افتاد كه من روزنامه‌ها را پيش امام مي‌بردم؛ روزهاي زمستان روزنامه‌ها كمي ديرتر مي‌رسيد؛ وقتي آنها را پيش امام مي‌بردم ايشان مي‌گفت من روزنامه مي‌خواهم، شب نامه كه نمي‌خواهم، سعي كن روزنامه را زودتر بياوري. لذا من بعد از آن ديگر صبر نمي‌كردم كه روزنامه را به بيت بياورند، خودم مي‌رفتم و از كيوسك مي‌خريدم و مي‌آمدم.
**ايشان صبح‌ها نيم ساعت قدم مي‌زدند. وقتش هم ساعت 9 بود. وقتي ملاقات‌هايشان تمام مي‌شد نيم ساعت پياده‌روي مي‌كردند. در موقع قدم زدن هم سه كار انجام مي‌دادند: در يك دستشان تسبيح بود و ذكر خدا را مي‌گفتند، در دست ديگرشان هم راديو بود و اخبار گوش مي‌دادند،‌ يك روز كارشان هم در واقع همان قدم زدن بود كه دكترها توصيه كرده بودند. در ايامي كه حالشان خيلي مساعد نبود ما در طول مسير صندلي مي‌گذاشتيم و حضرت امام چند قدم كه راه مي‌رفتند روي آن صندلي مي‌نشستند و رفع خستگي مي‌كردند دوباره ما آن صندلي را برمي‌داشتيم و كمي جلوتر مي‌برديم و قرار مي‌داديم تا چنانچه امام احساس نياز كردند روي آن بنشينند و رفع خستگي كنند و نفسي تازه نمايند.
**حضرت اما دو دستگاه راديو داشتند و هميشه سعي مي‌كردند اخبار راديو اسرائيل و امريكا را گوش بدهند؛ معمولا هم بعد از نماز مغرب اخبار را گوش مي‌دادند. اگر يكي از آن راديوها خراب مي‌شد بلافاصله به من زنگ مي‌زدند، من خدمت مي‌رسيدم و راديو را از امام مي‌گرفتم و آن را به آقاي انصاري يا آقاي رحيميان مي‌دادم؛ اين آقايان آن راديو را تنظيم مي‌كردند و من دوباره آن را پيش امام مي‌بردم و ايشان استفاده مي‌كردند.
**برخورد حضرت امام به كودكان خيلي مهربانانه و عجيب بود. روزي عده‌اي از شهر دزفول براي ملاقات آقا آمده بودند و در حسينيه مستقر شدند. آقاي انصاري به من زنگ زد و گفت كه سه تا از بچه‌هاي شهيد خدمت امام نرسيدند ولي دلشان مي‌خواهد ايشان را زيارت كنند. شما بيا و اينها را خدمت امام ببر. من آنها را نزد امام بردم. حضرت امام در ايوان روي تخت‌شان نشسته بودند و در حال مطالعه بودند. ايشان تا بچه‌ها را ديدند نوازش كردند و به سر و صورتشان دست كشيدند و به هر كدامشان پانصد تومان پول دادند و من آنها را با دل خوشي و روي باي آوردم. يك بار آقاي حسن صانعي پسر خودش و پسر آقاي نظام‌زاده را به اينجا آورده بود. او به من گفت كه اين بچه‌ها دلشان براي آقا تنگ شده است، اينها را پيش امام ببر تا امام را ببينند. من آنها را نزد امام بردم. امام دست به سر و صورت آن بچه‌ها كشيدند و نوازش كردند سپس به من گفتند كه از طرف من به هر يك از اين بچه‌ها دويست تومان بده و بعدا هم يادم بينداز كه آن را به شما برگردانم. من به هركدام از بچه‌ها دويست تومان دادم. دو سه روز بعد حضرت امام در حال قدم زدن بودند. پيش‌شان رفتم و عرض كردم آقا فرموده بوديد كه آن مبلغي را كه به بچه‌ها دادم يادتان بياورم. حالا آمدم فقط برايتان يادآوري كنم كه من از طرف شما به هر يك از آن بچه‌ها دويست تومان پول دادم. حضرت امام رفت و يك هزار توماني براي من فرستاد. پيش خودم گفتم امام يقينا اشتباه كرده است. هزار تومان را برداشتم و پيش امام رفتم. به ايشان عرض كردم آقا تعداد بچه‌ها سه نفر بود و من ششصد تومان پول دادم اما شما هزار تومان براي من فرستاديد. ايشان لبخندي زدند و فرمودند آن هم هديه من به شماست.
**علي دو روز بود كه به دنيا آمده بود. آن روز مادرش علي را بغل من داد. من تا علي را گرفتم چشم‌هايش را باز كرد. مادرش گفت كه حاج عيسي چه شانسي داري؟ ما دو روز علي را در بغل امام گذاشتيم و ايشان اذان و اقامه در گوش علي خواندند اما علي چشم‌هايش را باز نكرد. يك شب علي پيش من آمد و بنا كرد به گريه كردن كه امام با من قهر كرده است. گفتم آقا با كسي قهر نمي‌كند چرا با تو قهر كرده. بيا برويم پيش آقا و علت را بپرسيم. علي را بغل كردم و خدمت حضرت امام رسيدم. موقع نماز بود. به آقا گفتم علي مي‌گويد كه آقا با من قهر كرده است ‌آيا شما با علي قهر هستيد؟ آقا فرمودند نا حاج عيسي، من با هيچ كس قهر نمي‌كنم. آقا سپس آهسته به من فرمودند كه موضوع اين‌گونه بود كه علي مدام در را باز و بسته مي‌كرد و من مي‌ترسيدم دستش لاي در بماند به او گفتم اين كار را نكن و چون حساس ايت به او برخورد و فكر كرد من با او قهر هستم. حضرت امام چون علي را هنگام نماز پيش خودشان مي‌آوردند و علي در كنار ايشان به نماز مي‌ايستاد لذا آن شب هم من علي را بردم و دست و صورتش را شستم و او خدمت امام رفت و امام را بغل كرد و بوسيد و در كنار امام به نماز ايستاد. شب‌ها ساعت ده كه حضرت امام مي‌خواستند بخوابند علي مزاحمشان مي‌شد با ايشان بازي مي‌كرد و نمي‌گذاشت امام استراحت كنند. يكبار به من زنگ زدند، من خدمتشان رفتم. ايشان فرمود علي را ببر سرش را گرم كن تا من بخوابم. ساعت 11.5 هم اگر بيدار نشدم بيدارم كن. گفتم چشم. علي را آوردم و همينكه روي سينه‌ام خواباندم، علي يك گاز از سينه‌ام گرفت كه سينه‌ام زخم شد. ساعت 11.5 به سراغ امام رفتم و ديدم كه ايشان در را از داخل قفل كرده‌اند. ايشان فكر مي‌كردند من نمي‌توانم از عهده نگهداشتن علي بربيايم و علي دوباره به سراغشات خواهد رفت لذا در را از داخل قفل كرده بود كه علي نتواند وارد اتاق شود. از داخل آشپزخانه به داخل اتاق رفتم و بالاي سر امام رسيدم. علي تا امام را ديد خودش را از بغل من به بغل امام انداخت. امام از خواب بيدار شدند و علي را در بغل گرفتند و بوسيدند.
**ايشان ظهرها يك مقدار گوشت كه بار مي‌گذاشتند آب گوشت را ميل مي‌كردند و گوشت‌هايش را نمي‌خوردند. اتفاقا آن گوشت‌ها را من مي‌خوردم چون زخم معده داشتم و مجبور بودم گوشت بخورم و اين زخم معده من سابقه 25 ساله داشت كه الحمدلله آن گوشت‌هائي را كه خوردم سبب بهبودي زخم معده‌ام شد. هنگام ناهار امام به اتاقي كه خانم داشتند مي‌رفتند و آنجا با خانمشان غذا ميل مي‌كردند. شام را نيز خانم خدمت امام مي‌آمدند و با هم شام مي‌خوردند. اواخر كه دكترها دستور داده بودند من ناهارشان را درست كنم سر ساعت يك ايشان براي خوردن ناهار مي‌آمدند و اگر ناهارشان يكي دو دقيقه دير مي‌شد سر سفره مي‌نشستند و معمولا از هرچه در سفره بود ميل مي‌كردند و منتظر نمي‌ماندند كه غذايشان را سر سفره بياورم. شام هم هميشه حاضري ميل مي‌كردند، صبحانه‌شان هم فقط نان و پنير و چاي شيرين بود.
**در حياطي كه حضرت امام زندگي مي‌كردند لامپي بود كه صبح‌ها بايد اين لامپ را خاموش مي‌كرديم؛ يك بار كه حضرت امام تذكر دادند ما يادمان رفت آن را به موقع خاموش كنيم. روز سوم كه شد امام ناراحت شدند و گفتند: خانه من و گناه؟ ‌چرا اين لامپ را خاموش نمي‌كنيد الان كه هوا روشن است يا آن را خاموش كنيد يا اينكه كليد آن را سمت من بگذاريد تا خودم آن را خاموش كنم. روزي حضرت امام در حال رفتن به حسينيه براي ملاقات با مردم بودند. جمعيت زيادي هم جمع شده بودند. آقايان توسلي و انصاري و چند نفر ديگر هم در حياط بودند. حضرت امام تا نزديكي در حسينيه رفتند و به يكباره به اتاقشان نگاهي انداختند و ديدند كه لامپ اتاق روشن است از دم حسينيه برگشتند و به سمت اتاقشان رفتند و لامپ را خاموش كردند و دوباره به سمت حسينيه به راه افتادند.
**حضرت امام در طول شبانه‌روز هر چند ساعت يكبار قرص مي‌خوردند. ما ليوان را پر از آب مي‌كرديم و به ايشان مي‌داديم تا قرصشان را ميل كنند. ايشان قرصشان را با مقداري از آب ليوان مي‌خوردند و باقيمانده آب را دور نمي‌ريختند بلكه كاغذي روي آن مي‌گذاشتند تا گرد و غبار به داخل ليوان وارد نشود و دقايق و ساعاتي بعد كه مي‌خواستند قرص بخورند همان آب ليوان را مي‌خوردند. امام در مصرف آب خيلي صرفه‌جويي مي‌كردند من خودم بارها ديدم ايشان وقتي وضو مي‌گرفتند يك مشت پر از آب مي‌كردند و شير آب را مي‌بستند و با آن آب صورتشان را مي‌شستند، دوباره شير آب را باز مي‌كردند و مشت‌‌شان را پر از آب مي‌كردند. يعني هر دفعه يك مشت آب برمي‌داشتند و مواظب بودند آب زياد مصرف نكنند. روزي در حياط مشغول آب پاشيدن به درخت‌ها بودم. حضرت امام در حال عبور از حياط بودند تا مرا ديدند فرمودند كه اين آب خوردن نباشد كه اين‌گونه مي‌پاشي؟ عرض كردم نه،‌ آقاجان اين آب چاه است. فرمودند آب چاهي نباشد كه مردم از آن استفاده مي‌كنند؟ گفتم نه آقا جان، اين آب چاهي است كه فقط براي آب دادن به گل و درخت حفر شده است. ديگر حرفي نزدند. روز ديگر كه تشريف آوردند من آب مي‌پاشيدم. فرمودند كه همين آب چاه را هم زياد مصرف مي‌كني. كه از آن به بعد آب‌پاشي را به افراد ديگر محول كردم.
**روزي يكي از اعضاي خانواده امام سيبي را كه نصف آن خراب شده بود داخل سطل زباله انداخته بود كه حضرت امام آن صحنه را ديده بودند و به اصطلاح به آن فرد تغير كرده بودند كه چرا اين نعمت خدا را مي‌گذاريد خراب شود؟ چرا همه آن را مصرف نمي‌كنيد؟
**آقاي دكتر منافي پدرش را براي اصلاح دندان‌هاي حضرت امام مي‌آورد. خود دكتر يك فرزندي داشت كه او را هم با خودش مي‌آورد. روزي آن پسر دستهايش را شست و از داخل جعبه دستمال كاغذي يك دستمال بيرون كشيد و دستهايش را خشك كرد و در همان حين دوباره به سمت جعبه دستمال كاغذي دست برد تا دستمال ديگري بردارد كه حضرت امام دستش را گرفتند و فرمودند، همان يك دستمال براي خشك كردن دست و صورت كافي است. امام تا اين حد حساس بودند و ملاحظه كسي را نمي‌كردند.
**خوراك حضرت امام در وعده شام غذاي حاضري بود. دو يا سه لقمه نان و پنير با دو سه حبه انگور يا دو سه لقمه نان و پنير با دو سه قاچ خربزه بود. ما چون مي‌دانستيم شام حضرت امام همين غذاست جلوتر تهيه مي‌كرديم و براي مواقعي كه مواد غذايي گران مي‌شد و يا گير نمي‌آمد ذخيره مي‌كرديم، چون اگر مواد غذايي گران مي‌خريديم ايشان ميل نمي‌كردند و مي‌گفتند چرا گران خريديد. ما هر 15 روز يكبار صورت حساب مخارج منزل امام را به ايشان مي‌داديم و ايشان مرور مي‌كردند. يادم هست كه يكبار يك كيلو خيار خريده بوديم به مبلغ بيست تومان. ايشان وقتي صورت حساب را ديده بودند فرمودند ديگر خيار نخريد. قبل از آن خيار كيلويي ده تومان بود و به يكباره بيست تومان شده بود و ما كه يك كيلو خريده بوديم فرمودند خيار نخريد چون گران است. ايشان از هرجهت مواظب بودند. مي‌فرمودند:‌ نان زياد نخريد به اندازه مصرف بخريد. مواظب باشيد، حيف و ميل نشود.
**در حياط بيت درخت توتي بود كه هر وقت توت‌هايش مي‌رسيد مي‌چيدم و داخل يك بشقاب كوچك قرار مي‌دادم و خدمت حضرت امام مي‌بردم. ايشان آن توت‌ها را مي‌خوردند و خوشحال مي‌شدند. حتي از درخت شاه‌توت هم براي ايشان مي‌چيدم. ايشان دو سه تا شاه‌توت هم مي‌خوردند. يكبار در حال چيدن توت بودم كه از نردبان به پائين افتادم و گردنم آسيب ديد. مدت كوتاهي گذشت و هنوز به اصطلاح آن گردن‌بند به گردنم بود. چند دانه توت چيده بودم كه حضرت امام مرا ديدند و فرمودند كه حاجي تو باز هم بالاي درخت مي‌روي؟ عرض كردم: نه آقا جان من اين توت‌ها را از همين پاي درخت جمع كرده‌ام. چند روز بعد وقتي مقداري توت چيدم و آوردم، ديدم كه نخوردند. فهميدم كه ايشان به عنوان توبيخ من آن توت‌ها را نخوردند. دو سه روز بعد به ايشان عرض كردم: آقا جان اجازه بدهيد من بروم از پائين درخت برايتان توت بچينم. فرمودند: نه خير، شما ديگر نيازي نيست بالاي درخت برويد. از آن به بعد بالاي درخت رفتنم قدغن شد.
**روزي در حيات بيت بودم كه ديدم حضرت امام پشت شيشه در اتاقشان ايستاده‌اند و يك دستمال استريليزه شده دستشان است. تا مرا ديدند با دست اشاره كردند كه پيش‌شان بروم. ديدم مگس بزرگي پشت شيشه گير كرده و مدام خودش را به شيشه مي‌زند و حضرت امام مي‌خواهد آن را بگيرد و بيرون رهايش كند، اما اين مگس بالا و پائين مي‌رود و نمي‌شود آن را گرفت. به من فرمود كه حاجي بيا اين مگس را بگير و بيرون ول كن. سه مرتبه پشت سر هم فرمودند كه مواظب باش آن را نكشي. حضرت امام سپس از اتاق خارج شدند. مانده بودم كه با آن مگس چه كار كنم خيل تلاش كردم كه آن را بگيرم ولي نمي‌توانستم. خلاصه ضربه‌اي به او زدم و مگس روي زمين افتاد. آن را برداشتم و در بيرون از اتاق رهايش كردم و رفت.
**حضرت امام به خانمشان خيلي محبت داشتند و با او خيلي مهربان بودند. اگر كسي برخلاف نظر خانم عمل مي‌كرد حضرت امام از آن شخص ناراحت مي‌شدند. حضرت امام به زيردستانشان هم محبت داشتند. من هر روز صبح كه به خدمت ايشان مي‌رسيدم و عرض سلام مي‌كردم، ايشان متقابلا سلام مي‌دادند و لبخند مي‌زدند و من هم لبخند مي‌زدم. سپس احوال همديگر را مي‌پرسيديم. خيلي با هم صميمي بودند.
**حضرت امام ساعت 2 بعد از نيمه‌شب بيدار مي‌شدند و مشغول اداي نماز شب و مناجات و مطالعه قرآن مي‌شدند. ايشان آن‌قدر زهد داشتند كه درباره شخصي چون من به حاج احمدآقا فرموده بودند كه خدا انشاءالله مرا با حاج عيسي محشور كند. اين زهد امام را مي‌رساند كه ايشان شأن و منزلتشان را تا حدي پائين مي‌آوردند كه خودشان را هم شأن و حتي پائين‌تر از من تلقي كرده‌اند.
**روزي آقاي ايوبي زنگ زد و گفت كه ما سه تا استخاره و سه تا قند و مقداري آب مي‌خواهيم كه به دست حضرت امام تبرك شود. من آب و قند خدمت امام بردم آنها را تبرك كردند. سپس سه بار استخاره كردند. به دنبال آن عرض كردم آقا يك مريضي هم التماس دعا كرده كه از شما بخواهم برايش دعا كنيد. امام همه خواسته‌هاي مرا انجام دادند. خودم خجالت كشيدم و به آقا عرض كردم آقاجان من در طول روز چند بار مزاحم شما مي‌شوم اميدوارم مرا ببخشيد. ايشان سرشان را بلند كردند و نگاه معناداري به من انداختند كه هنوز هم آن نگاه در ذهنم هست. سپس فرمودند من دوست دارم شما را كه اينجا مي‌آييد و با من صحبت مي‌كنيد.
**با فرا رسيدن ايام ماه مبارك رمضان حضرت امام به بنده دستور مي‌فرمودند كه بالاي پشت بام برو و ببين كه ماه را مي‌تواني ببيني يا نه. من هر شب بالاي پشت بام مي‌رفتم چه اول ماه و چه آخر ماه، آسمان را نظاره مي‌كردم و مي‌آمدم و به ايشان خبر مي‌دادم. دستور ديگر ايشان در ماه مبارك رمضان اين بود كه ملاقات‌هايشان قطع شود. ايشان در ماه مبارك رمضان با هيچ كس ملاقات نداشتند. مي‌فرمودند كه براي مردم ايجاد مزاحمت مي‌شود آنها با دهان روزه مجبورند بيايند و در صف بايستند و معطل شوند و وقت خودشان را صرف ديدن من كنند، ‌لذا مي‌فرمودند كه ملاقات نباشد. البته با فرصت بدست آمده در ماه مبارك رمضان حضرت امام بيشتر مشغول خواندن نماز و قرآن مي‌شدند. حضرت امام به قرآن واقعا علاقه داشتند و هميشه قرآن مي‌خواندند. معمولا خودشان مي‌فرمودند كه چند جزء قرآن مي‌خوانند ولي حاج احمدآقا چند مرتبه فرمود كه حضرت امام در ماه مبارك رمضان پنج مرتبه قرآن ختم مي‌كنند. حدس خود من اين است كه ايشان در روز سه جزء قرآن مي‌خواندند. روزها ساعت 6 مي‌آمدند و در اتاق محل كارشان كه به غير از ماه رمضان محل ملاقات مردم و شخصيت‌ها بود روي نيمكت مي‌نشستند و شروع مي‌كردند به خواندن قرآن. من گاهي براي انجام امور وارد اتاق مي‌شدم، مي‌ديدم كه ايشان هميشه قرآن را روي دست دارند از اينرو روزي به يكي از برادراني كه در پادگان بلال بود گفتم كه شما مي‌توانيد يك رحل بلند درست كنيد كه حضرت امام قرآن را روي رحل بگذارند و به هنگام تلاوت قرآن دست‌شان درد نگيرد. ايشان قبول كرد و دستور داد رحلي درست كردند و من آن را خدمت حضرت امام بردم. امام عادتشان بر اين بود كه اگر كسي چيزي مي‌آورد ايشان تشكر مي‌كردند. نمي‌گفتند من نمي‌خواهم، چرا اين را درست كرده‌اي؟ تشكر مي‌كردند. خلاصه من آن را خدمت امام بردم و ايشان قرآن‌شان را روي رحل گذاشتند و از آن شخص تشكر و قدرداني كردند. دستور ديگر حضرت امام در ماه مبارك رمضان اين بود كه ما نبايد در آن ماه در بيت اجاق روشن مي‌كرديم. با اينكه دكترها گفته بودند روه برايشان ضرر دارد ولي ايشان اجازه نمي‌دادند برايشان ناهار درست كنم و مي‌فرمودند شعله اجاق روشن نشود. يك بار آخرهاي ماه مبارك رمضان بود كه ايشان به من فرمودند اول فجر فردا با آقاي توسلي به بلندي‌هاي لشكرك برويد و ببينيد فجر چه موقع است زمان دقيق آن را معين كنيد. موضوع را به آقاي توسلي گفتم اما متاسفانه به دليل مشغله‌هاي كاري آقاي توسلي نتوانستيم اين دستور امام را اجرا كنيم. يادم هست كه ايشان حلول ماه شوال را به دقت پي‌گيري مي‌كردند. از لندن زنگ زدند و خدمت آقا عرض كردند كه آقاي خويي عيد اعلام كرده‌اند آيا ما به پيروي از ايشان افطار كنيم يا نه؟ ايشان فرمودند آقاي خويي در محيط خودش مي‌تواند حكم كند از آن گذشته افق آنجا با اينجا فرق مي‌كند و ممكن است ماه در آنجا قابل رؤيت باشد و اينجا نباشد. آن آقاياني كه زنگ زده بودند وقتي جواب امام را گرفتند چون مقلد امام بودند روزه‌شان را افطار نكردند. ايشان مدام از چند نفر سؤال مي‌كردند كه با قم تماس گرفتيد؟ آيا كسي از حوزه علميه قم ماه را نديده است؟ آيا در مشهد كسي ماه را نديده است؟ جواب مي‌آمد كه مثلا در قم يا مشهد يا كرمانشاه علما ماه را ديده‌اند. امام سؤال مي‌كردند كه چه كسي ديده است؟‌ وقتي اسم آن عالم را مي‌پرسيديم آن وقت امام قبول مي كردند. در اين زمينه خيلي ملاحظه و دقت مي‌كردند. آن چيزي كه من ديده‌ام اين بود كه حضرت امام ساعت 2 بعد از نيمه‌شب بلند مي‌شدند. اول نماز مي‌خواندند بعد هم مشغول مطالعه قرآن مي‌شدند و نزديكي‌هاي صبح هم مشغول مناجات مي‌شدند. گريه مي‌كردند، ضجه مي‌زدند و مناجات مي‌خواندند به گونه‌اي كه صدايشان تا بيرون از اتاق مي‌آمد. البته من قرآن سر گرفتن امام را در ماه مبارك رمضان نديدم. پيش امام رفتن هم اين‌گونه نبود كه هر كسي هر موقع دلش خواست برود و ببيند امام چه مي‌كند اما من مي‌رفتم و از پشت شيشه اتاق مي‌ديدم كه امام مشغول تلاوت قرآن و يا نماز و يا مناجات هستند.
**شب‌هاي نوزدهم ماه مبارك رمضان كه مي‌شد حاج احمد‌آقا تهيه و تدارك افطار مي‌ديد و در خانه‌اي كه خانم امام سكونت داشت افطاري مي‌داد. هر كسي هم كه متوجه افطار مي‌شد مي‌آمد، آزاد بود. شب‌هاي ديگر هيچ خبري نبود. يكي از شب‌هاي نوزدهم من دو برادر جانبازم را هم سر آن سفره افطاري بردم آن شب آيت‌الله خامنه‌اي و آقاي رفسنجاني هم بودند. جالب آنكه حضرات به امام گفتند كه آقا ما دوست داريم افطاري در كنار شما باشيم و افطار را با هم بخوريم. حضرت امام فرمودند كه من يك آب جوش با شما مي‌خورم و شام را بايد پيش خانم بروم. ايشان احترام خاصي به خانم داشتند. آن شب آب جوشي با آقايان خوردند و سپس حركت كردند و رفتند.
**هر وقت كه ايام شهادت يكي از ائمه اطهار بود يا يكي از عزيزان ما شهيد مي‌شدند حضرت امام خيلي محزون مي‌شدند، حالت گرفته‌اي داشتند و بارها همين‌طور كه قدم مي‌زدند مي‌ايستادند و به آسمان نگاه مي‌كردند. دوباره چند قدم مي‌پيمودند و مي‌ايستادند و آسمان را تماشا مي‌كردند. حالا چه ملاحظه مي‌كردند آن را ديگر خودشان مي‌دانند و خداي خودشان. ايشان در روزهاي عيد و تولد ائمه اطهار و غيره خيلي بشاش و خندان بودند و لبخند به لب داشتند.
**عيدها حضرت امام يك پولي به خانم مي‌دادند و خانم هم به هر يك از اعضاي خانه 300 تومان مي‌دادند. من هم 300 تومان مي‌گرفتم. خدمت حضرت امام مي‌رسيدم و ايشان هم دوباره 300 تومان به من مي‌دادند. عرض مي‌كردم آقا من عيدي‌ام را از خانم گرفته‌ام. مي‌فرمودند ايرادي ندارد اين هم مال خودت است. ايشان اين لطف و عنايت را به من داشتند كه در اعياد دوبار عيدي مي‌گرفتم.
**سه روز پس از عمل جراحي به اصطلاح دكترها دستور دادند كه حضرت امام غذا ميل كنند و من از اينجا يك قوري چاي با مقداري نان برداشتم و رفتم. سه لقمه خيلي كوچك در دهان امام گذاشتم و ايشان با نصف استكان چاي آن سه لقمه نان را ميل كردند. اين تنها غذايي بود كه روز سوم به ايشان داديم. دو دفعه هم مقدار كمي سوپ ميل كرده بودند.
**شب ارتحال حضرت امام،‌ ساعت 10 بود. به همراه حاج احمدآقا وارد اتاق امام شديم. پزشك‌ها هنوز در تلاش بودند و تقلا مي‌كردند. حاج احمدآقا گفتند: آيا اين اقدامات شما نتيجه مي‌‌دهد كه اين‌قدر امام را اذيت مي‌كنيد؟ پزشكان گفتند نه آقا، متاسفانه ديگر نتيجه‌اي نمي‌دهد. لذا حاج احمدآقا فرمودند پس ديگر رهايش كنيد. لحظاتي بعد سرم‌ها را كشيدند و تنفس مصنوعي را برداشتند و به اصطلاح روي حضرت امام پتو كشيديم. سپس مسؤولين و به دنبال آن اعضاي خانواده امام رفتند و با حضرت امام وداع كردند.
**حضرت امام را در همين حياط بيت غسل و كفن داديم. آقاي توسلي و حاج حسين بود. آقاي توسلي و من مي‌شستيم و ديگران براي به اصطلاح كسب ثواب آب مي‌آوردند. آقاي توسلي دستور مي‌دادند ما هم انجام مي‌داديم. شب حضرت امام را از مصلي براي خاكسپاري بردند. ساعت 2 بعدازظهر روز بعد يك لحظه ديدم آقايان ناطق نوري و محسن رضايي سراسيمه وارد دفتر شدند. آقاي ناطق نوري عبا و عمامه نداشت من تعجب كردم كه ايشان چرا به اين حالت در آمده كه متوجه شدم حضرت امام را دوباره به جماران برگردانده‌اند چون نتوانسته بودند در اثر هجوم جمعيت حضرت امام را به خاك بسپارند و ما آن روز حضرت امام را براي بار دوم كفن كرديم. لنگي را كه دور امام گذاشته بوديم برداشتيم و لنگ تازه‌تري گذاشتيم. يك بُردي هم آيت‌الله خامنه‌اي فرستاده بودند كه آن را روي پيكر حضرت امام قرار داديم. سپس من نزديك شدم و صورت حضرت امام را بوسيدم.

امريكن‌فري‌پرس بررسي كرد
دلايلي كه مرگ بن‌لادن را اثبات مي‌كند

خبرگزاري فارس: هفته‌نامه امريكن‌فري‌پرس در گزارشي به بررسي دلايل و شواهدي پرداخته است كه نشانگر مرگ بن‌لادن و سوءاستفاده آمريكا از نام اوست.

به گزارش فارس،‌ "ويكتور تورن " نويسنده و روزنامه‌نگار صاحب‌نام آمريكايي طي گزارشي در آخرين شماره هفته‌نامه "امريكن‌فري‌پرس " با طرح اين سوال كه "آيا اسامه بن‌لادن مرده است؟ " مي‌نويسد: در اين صورت چرا هم دولت جمهوري‌خواه و هم دولت دموكرات كنوني اين مسئله را پنهان كردند؟ اين نويسنده آمريكايي تاكيد مي‌كند كه اطلاعات بسيار زيادي وجود دارد كه هم مردن بن‌لادن و هم بي‌گناهي او را در حملات تروريستي 11 سپتامبر ثابت مي‌كند.
تورن مي‌افزايد: پنج مي سال جاري، "محمود احمدي‌نژاد " رئيس‌جمهوري ايران به شبكه تلويزيوني "اي‌بي‌سي " گفت: "بن لادن در واشنگتن است، زيرا او روابط خوبي با جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا داشت، آنها با هم در زمينه نفت فعاليت مي‌كردند. " در همين حال دو فيلم‌ساز ايسلندي در ماه آوريل مستندي را با عنوان " كوكائين پوشيده " منتشر كرد كه ادعا داشت بن‌لادن از سال 2003 در يكي از هتل‌هاي لوكس تهران زندگي مي‌كند. اين گزارش با بيان اين مطلب كه واقعا چه اتفاقي براي بن‌لادن افتاده است، مي‌نويسد: بهتر است وقايع را به ترتيب زماني مورد بررسي قرار دهيم؛ در مارس 2000، هفته‌نامه "آسيا ويك " از بيماري كليه بن‌ لادن خبر داد و تاكيد كرد كه اين مسئله زندگي او را با خطر جدي مواجه كرده است. روزنامه لوفيگارو فرانسه نيز در جولاي 2001 گزارش داد كه دكتر "تري كالووي " ( Terry Calloway) از بيمارستان آمريكايي دبي به دليل عفونت مجاري ادرار بن‌لادن، يك جراحي بر روي او انجام داد. در همين رابطه "ريچارد لابوير " (Richard Labeviere) نويسنده كتاب "كريدورهاي ترور " اين ادعا را مطرح كرده است كه "لاري ميچل " رئيس ايستگاه سيا در دبي با بن‌لادن در بيمارستان ديدار كرده و سپس در 15 جولاي به مقر سيا در "لانگلي " ايالت ويرجينيا بازگشته است. بر اساس اين گزارش، "بري پترسن " مجري برنامه اخبار عصر شبكه سي‌بي‌اس آمريكا در 28 ژانويه 2002 خبر داد كه بن‌لادن دهم سپتامبر 2001 يعني يك روز قبل از وقوع حملات تروريستي 11 سپتامبر در بيمارستان راولپندي پاكستان بستري شده بود. اين خبرنگار آمريكايي هم‌چنين تاكيد كرد كه سازمان اطلاعات پاكستان نيز سازمان سيا را از بيماري بن‌لادن و دياليز كليه او مطلع كرده بود. گزارش سي‌بي‌اس هم‌چنين تاكيد مي‌كند كه يكي از كاركنان بيمارستان راولپندي نيز با تائيد حضور بن‌لادن در آن بيمارستان مي‌گويد كه تصاوير بسياري از بن‌لادن را ديده و مي‌داند كه شخص بستري شده در بيمارستان خود بن‌لادن بوده است. اما پرونده‌هاي اف‌بي‌آي نشان مي‌دهد كه در پي حوادث 11 سپتامبر، خانواده بن‌لادن در فاصله روزهاي 14 تا 20 سپتامبر 2001، شش پرواز اختصاصي را براي خارج ساختن سريع بستگان خود و خانواده سلطنتي سعودي از آمريكا چارتر كرده‌اند. و اين در حالي است كه دولت آمريكا نيز اجازه خروج اين خانواده را از آمريكا داده و با آن‌ها همكاري كرد. تورن ادامه مي‌دهد: اگر بن‌لادن 11 سپتامبر در بيمارستان پاكستان بستري بوده باشد آن‌گاه مي‌توان بيانات او در 16 سپتامبر را نيز توضيح داد كه در گفتگو با شبكه الجزيره اظهار داشت: من تاكيد مي‌كنم كه اين كار (حملات 11 سپتامبر) را انجام نداده‌ام. و به نظر مي‌رسد كه اين كار توسط برخي اشخاص و بر اساس انگيزه‌هاي شخصي آن‌ها انجام شده است. گزارش امريكن‌فري‌پرس مي‌افزايد: بن‌لادن 12 روز بعد از اين اظهارات نيز به روزنامه "امت " پاكستان گفت: "من در حملات 11 سپتامبر عليه آمريكا دخالتي نداشتم. " تورن با بيان اين مطلب كه بن‌لادن دو مرتبه ديگر نيز دخالتش در حملات 11 سپتامبر را رد كرده مي‌افزايد: مقامات سازمان سيا نيز در جولاي 2006 اعتراف كردند كه هيچ مدرك محكمي كه بن‌لادن را به 11 سپتامبر وصل كند، در اختيار ندارد. اين در حالي است كه در 17 سپتامبر 2001، جورج بوش رئيس‌جمهور وقت امريكا تاكيد كرد كه "زنده يا مرده " بن‌لادن را بايد دستگير كرد. در عين حال وي طي اقدامي غير قابل توضيح در 13 مارس 2002 گفت: "من نمي‌دانم بن‌لادن كجا است و هيچ اهميتي هم به اين امر نمي‌دهم. (بن‌لادن) مهم نيست و در اولويت‌ ما قرار ندارد. " وي هم‌چنين 14 اكتبر 2004 در يك مناظره انتخاباتي گفت: من وقت زيادي را به بن‌لادن اختصاص ندادم. تورن در ادامه مي‌نويسد: آيا رفتار بوش انعكاس دهنده نتيجه‌گيري پرفسور "ديويد ري گريفين " در كتاب "اسامه بن‌لادن زنده يا مرده؟ " است؟ اين كتاب تاكيد مي‌كند كه رهبر القاعده در حقيقت در 13 دسامبر 2001 بر اثر از كار افتادگي كليه، در كوهستان‌هاي "تورابورا " افغانستان مرده و 24 ساعت بعد نيز در مكاني نامعلوم دفن شده است. گزارش امريكن‌فري‌پرس ادامه مي‌دهد: تاريخ 13 دسامبر بسيار مهم است. زيرا گفته مي‌شود در اين روز منابع اطلاعاتي آمريكا براي آخرين بار توانستند مكالمات صوتي بن‌لادن از تورابورا را تحت كنترل قرار دهند. 13 دسامبر هم‌چنين روزي است كه اولين نوار از "اعترافات " بن‌لادن منتشر شد. اين در حالي است كه پرفسور "بروس لاورنس " (متخصص بن‌لادن)، پرفسور "آنگلو كادويلا "، ديويد ري گريفين، "ويني سامارتينو " محقق 11 سپتامبر، دانشمندان سوئيسي بنياد "دال مول " (Dalle Molle) و "ريچارد مولر " از آزمايشگاه ملي بركلي به صراحت، درستي و صحت نوارهاي ويديوئي و صوتي بن‌لادن را رد كردند. از سوي ديگر، تائيد مرگ بن‌لادن در نسخه 26 دسامبر 2001 روزنامه "الوافد " مصر نيز به چشم مي‌خورد. اين روزنامه نوشت: مقامات برجسته جنبش طالبان افغانستان مرگ بن‌لادن را اعلام كرده و اظهار داشتند كه او از مشكلات جدي ريه رنج مي‌برده است. اين مقامات طالبان هم‌چنين آگهي مراسم تشيع بن‌لادن را نيز خوانده و از اعضاي خانواده و همكاران او نيز خواستند تا در مراسم مذكور شركت كنند. تورن با تاكيد بر آنكه شماري ديگر از رسانه‌هاي خبري نيز مرگ بن‌لادن را تائيد كرده‌اند، به برخي از اين گزارش‌ها اشاره مي‌كند: - فاكس‌نيوز، 26 دسامبر 2001: "پاكستان آبزرور " گزارش داد كه اسامه بن‌لادن بر اثر ناراحتي‌هاي ريوي در گذشته است. - "پرويز مشرف " رئيس‌جمهوري سابق پاكستان در 18 ژانويه 2002 گفت: من فكر مي‌كنم كه بن‌لادن در نهايت به دليل بيماري كليه مرد. - "پيتر برگن " از شبكه سي‌ان‌ان در اول فوريه 2002 طي اظهار نظر در رابطه با يك نوار ويديوئي بن‌لادن گفت: به نظر مي‌رسد او دچار مشكل سختي شده است. و به سختي سمت چپ بدنش را حركت مي‌دهد. قطعا بن‌لادن ديابت گرفته و دچار فشار خون پائين نيز هست. پاي او نيز مجروح شده و ظاهرا ديابتش هم به دليل مشكلات كليوي است. او به شدت فرسوده شده است. - "دال واتسون " رئيس مبارزه با تروريستم اف‌بي‌اي در 18 جولاي 2002 و "حامد كرزي " رئيس‌جمهوري افغانستان نيز در ششم نوامبر 2002 گفتند كه بن‌لادن "احتمالا مرده است ". در همين حال نشريه "ورلد تريبون " نيز در 16 اكتبر 2002 گزارش داد: منابع اسرائيلي گفته‌اند كه اسرائيل و ايالات متحده تشخيص داده‌اند كه بن‌لادن احتمالا در حمله نظامي آمريكا به افغانستان در ماه دسامبر كشته شده است. - "بي‌نظير بوتو " نخست‌وزير وقت پاكستان نيز طي مصاحبه با "ديويد فراست " در دوم نوامبر 2008 گفت كه بن لادن توسط "احمد عمر سعيد شيخ " جاسوس دوجانبه القاعده كشته شده است. - "پرفسور آنگلو كادويلا " كه يكي از افسران خارجي اطلاعات ايالات متحده است نيز در مارس 2009 احتمال مرگ اسامه بن‌لادن را مطرح كرده است. - "آصف علي زرداري " رئيس‌جمهوري پاكستان در 27 آوريل 2009 گفت: "اسامه بن‌لادن احتمالا مرده است ". - "ديويد گريفين " نويسنده مطرح 11 سپتامبر طي مقاله‌اي در 9 اكتبر 2009 از قول اوليور نورث عضو شوراي امنيت ملي آمريكا نوشت: "من مطمئن هستم كه اسامه مرده است ". - "رابرت بائر " مامور سيا در شماره هشت دسامبر 2009 مجله "تايم " از قول يكي از هم‌كاران خود كه سال‌ها به دنبال دستگيري بن‌لادن بوده، نوشت: البته او (بن‌لادن) مرده است. بنابراين تعجب ندارد كه هيچ اطلاعاتي از او در دست نيست. - در نهايت، "اريك هولدر " دادستان كل آمريكا در 16 مارس 2010 طي اظهارات خود در مجلس سنا از مرده بودن اسامه بن‌لادن سخن گفت. تورن در بخش پاياني گزارش خود مي‌نويسد: چرا دولت ما همواره در رابطه با وضعيت بن‌لادن دروغ مي‌گويد؟ "مايك رودين " سازنده سري برنامه‌هاي "پرونده‌هاي توطئه " در 10 ژانويه 2010 موجزترين پاسخ را به اين سوال داده است: "سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا بيانيه‌هاي بن‌لادن را توليد مي‌كنند تا شخص هولناكي را براي توجيه جنگ موسوم به جنگ عليه ترور ايجاد كند. "

در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
مديري: تكليف پخش «قهوه تلخ»
از تلويزيون به‌زودي مشخص مي‌شود
خبرگزاري فارس: «مهران مديري» گفت: تكليف پخش «قهوه تلخ» از تلويزيون به زودي، تا 10 يا 20 روز آينده مشخص خواهد شد.


«مهران مديري» در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي فارس، در حاشيه برگزاري نشست بررسي ويژگي‌هاي طنز در آثارش در حوزه هنري اظهار داشت: در حال حاضر هيچ چيز درباره چگونگي پخش «قهوه تلخ» از تلويزيون مشخص نيست.
اين كارگردان افزود: برخلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شده، واقعا چيزي در اين زمينه مشخص نشده و تا 10 الي 20 روز آينده مشخص خواهد شد كه آيا «قهوه تلخ» از تلويزيون روي آنتن خواهد رفت يا به صورت سي‌دي پخش خواهد شد. در مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» كه به تهيه كنندگي «مجيد آقاگليان» و «حميد آقاگليان» و به‌كارگرداني «مهران مديري» ساخته شده، بازيگراني نظير سيامك انصاري، علي لك‌پوريان، آرام جعفري، سحر زكريا، اليكا عبدالرزاقي، سحر جعفري جوزاني، هادي كاظمي، نادر سليماني، بيژن بنفشه‌خواه، فلامك جنيدي، سعيد پيردوست، ساعد هدايتي و ... ايفاي نقش مي‌كنند. داستان‌هاي مجموعه تلويزيوني «قهوه تلخ» توسط امير مهدي ژوله و خشايار الوند نوشته شده است.

براي بررسي جنايت صهيونيست‌ها در غزه؛
شوراي امنيت امشب تشكيل جلسه مي‌دهد

خبرگزاري فارس: شوراي امنيت سازمان ملل متحد امروز براي بررسي ابعاد جنايت تازه رژيم صهيونيستي عليه كاروان كمك‌هاي غزه كه به شهادت و زخمي شدن شماري از فعالان صلح خارجي انجاميد، تشكيل جلسه مي‌دهد.

به گزارش فارس، يك ديپلمات غربي به خبرگزاري فرانسه گفت: شوراي امنيت ساعت 17به وقت گرينويج براي بحث درباره تحولات خاورميانه تشكيل جلسه مي‌دهد. وي افزود: اين جلسه شاهد بحث و گفت‌وگوي علني خواهد بود.
در پي تجاوز صبح امروز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دست‌كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند و اين كشتي نيز به بندر "اشدود " در سرزمين اشغالي منتقل شد. رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين اعلام كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد. كاروان امدادرساني براي غزه شامل 6كشتي است كه از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند مديريت مي‌شود و بيش از 40 دولت از آن حمايت مي‌كند.

"شرک جاودانی" همچنان می‌فروشد
چهارمین قسمت انیمیشن شرک با عنوان " شرک جاودانی" همچنان صدر جدول فروش اکران آمریکای شمالی را در اختیار دارد.
به گزارش مهر از ورایتی این انیمیشن تنها در سه روز پایانی هفته گذشته در 4367 سالن سینما 3/43 میلیون دلار فروش داشته است.در حالی که محصول جدید استودیوی برادران وارنر که فروش بسیار بالای برایش پیش بینی می‌شد در این مدت تنها 7/37 میلیون دلار فروش داشته و رتبه دوم جدول فروش را اشغال کرده است.این فیلم در 3445 سالن سینمای آمریکا و کانادا اکران شده است.
رتبه سوم جدول فروش در اختیار فیلم " شاهزاده پارسی : غبار زمان " قرار دارد.این فیلم که جیک گیلنهال در آن به نقش آفرینی پرداخته ظرف سه روز پایانی هفته گذشته در 3646 سالن سینما 1/30 میلیون دلار فروخته است.
"مرد آهنین 2" محصول جدید استودیوی پارامونت با فروش 9/16 میلیون دلاری جایگاه چهارم را در اختیار دارد.در حالی که "رابین هود" در 3804 سالن سینما و فروش 6/10 میلیون دلاری رده پنجم جدول فروش را در اختیار دارد.
در رده ششم فیلم " نامه‌هایی به جولیت " ایستاده است که هفته گذشته 6 میلیون دلار فروخت.کمدی رمانتیک " فقط رایت" نیز با فروش 2/2 میلیون دلار در 1195 سالن سینما در رتبه هفتم قرار گرفت."شب قرار" دیگر کمدی رمانتیک جدول فروش است که در این هفته 8/1 میلیون دلار فروش داشت و جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داد.در حالی که " مک گروبر" محصول تازه یونیورسال که 2546 سالن سینما را در اختیار دارد 5/1 میلیون فروخته است.
انیمیشن " چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم" هم با فروش 1 میلیون دلاری در 825 سالن در رده دهم ایستاد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۴:۰۷ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۰

احمدي‌نژاد در همايش تجليل از بانوان ايراني
حمله به كاروان كمك‌هاي بشردوستانه
نشانه پايان كار رژيم صهيونيستي است
خبرگزاري فارس: رئيس جمهور با اشاره به يورش رژيم صهيونيستي به كاروان كمكهاي مردمي تاكيد كرد: بعضي‌ها خيال مي‌كنند اين اقدامات نشانه قدرت است ولي بايد بدانند كه نشانه پايان آنها است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور صبح امروز دوشنبه در همايش تجليل از بانوي سرافراز ايراني در خصوص مسائل جهاني گفت: جهان به سرعت در حال تغيير است و اين تغيير وعده الهي و لازمه رسيدن به حيات طيبه و جامعه سعادتمند است. وي با بيان اينكه خداوند انسان را براي زندگي امروزي خلق نكرده است، تصريح كرد: اين نظام استكباري كه بزرگترين مانع در طول تاريخ در برابر تحقق آرمان‌هاي بشري است امروز در حال فرو ريختن است. رئيس جمهور ادامه داد: تشكيل حكومت جهاني، عدالت، پاكي‌ها و حكومت خوبي‌ها بسيار نزديك خواهد بود؛ روزي كه آغاز شكوفايي حقيقت انساني است. احمدي نژاد با تأكيد بر اينكه هنوز موجوديت انسان شكوفا نشده است، اظهار داشت: در طول تاريخ در برابر شكوفايي موجوديت حقيقي انسان مانع بوده و بزرگترين و آخرين مانع نظام استكباري امروز است و بنده مطمئنم با همت بزرگ ملت ايران اين مانع هم فرو خواهد ريخت و راه براي شكوفايي دنيا باز خواهد شد. وي با اشاره به دلايل فرو ريختن نظام استكباري و رژيم صهيونيستي گفت: پنج دليل براي فرو ريختن رژيم صهيونيستي و نظام استكباري وجود دارد. كه يكي از آنها اين است يك تمدن تا زماني مي‌تواند باقي بماند كه ملت‌ها و انسان‌ها با رغبت و علاقه‌مندي به سمت او حركت كنند و اگر سياستي داشت آن سياست از طريق جاذبه و حمايت‌هاي مردمي جاري شود. اما اگر كار تمدني به جايي برسد كه در تمام سياست‌هاي جهاني تنها نقطه اتكاي او اسلحه و جنگ باشد و هر جايي كه در گفت‌وگو كم آورد اسلحه بكشد نشانه پايان آن تمدن است. رئيس جمهور با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه خاطرنشان كرد: ديگر رژيم صهيونيستي بايد چه كاري انجام دهد تا حاميان حقوق بشري آزرده شوند. امروز شاهد هستيم كه عده‌اي از مردم جهان كمك‌هاي بشردوستانه را جمع كرده به غزه برده‌اند ولي يكباره اينها را قتل عام كرده به گروگان مي‌گيرند. وي يادآور شد: بعضي‌ها خيال مي‌كنند اين اقدامات نشانه قدرت است ولي بايد بدانند كه نشانه پايان آنها است. احمدي نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: يكي از من پرسيد: چرا ديگر نمي‌گويي بايد رژيم صهيونيستي از بين برود؟ كه بنده گفتم: ديگر لازم نيست بگويم رژيم صهيونيستي بايد از بين برود چرا كه اين رژيم خودش از بين مي‌رود. وي خطاب به حاميان رژيم اشغالگر اسرائيل توصيه كرد: دست از حمايت‌هاي اين رژيم برداريد چرا كه براي خودتان بهتر است اگر مي‌خواهيد بمانيد، احترامي و در آينده جهان جايي داشته باشيد دست از حمايت رژيم صهيونيستي برداريد چرا كه اگر در مسير جنايت‌بار حمايت از اين آدم‌كش‌هايي حرفه‌اي ادامه دهيد، مطمئن باشيد ملت‌هاي منطقه علاوه بر اينكه دمار از روزگارتان درمي‌آورند راه را براي هميشه در برابرتان خواهند بست. رئيس جمهور اظهار داشت: عده‌اي در دنيا راه افتاده‌اند و حواسشان نيست كه حرفشان هيچ اعتباري ندارد. بي‌مزه‌ترين لطيفه در تاريخ اين است كه دارندگان بمب اتم و كساني كه از اين بمب استفاده كرده و آن را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار داده‌اند امروز راه افتاده‌اند و به سران رژيم صهيونيستي جايزه صلح نوبل مي‌دهند و ملت ايران را نيز متهم به تروريست بودن مي‌كنند. اما امروز بايد بدانند كه ملت‌هاي دنيا به آنها مي‌خندند. احمدي نژاد خطاب به حاميان رژيم صهيونيستي گفت: امروز دنيا به سياست‌هاي شما مي‌خندد. خيال كرده‌ايد با اين حرف‌ها مي‌توانيد رژيم صهيونيستي را حفظ كنيد به شما هشدار مي‌دهم صبر جامعه جهاني و ملت‌ها تمام شده است و اين رژيم به‎مانند ماشين اوراقي است كه آن را زماني براي تأمين منافع خود به منطقه تحميل كرديد و حالا براي حفظ آن لشكركشي مي‌كنيد و ما تا به حال عكس‌العمل هاي تند نشان نداده‌ايم و فكر كرده‌ايم با اين تذكرها سرعقل مي‌آييد. وي با اشاره به حمله رژيم صهيونيستي به كشتي‌هاي حامل كمك‌هاي مردمي به مردم غزه ابراز داشت: اين صحنه آزمايش است ببينيم كشورهاي مدعي حقوق بشر در اجراي آن چقدر صداقت دارند. رئيس جمهور ادامه داد: مسير قطعي تاريخ در نابودي ظلم و استكبار است. بنابراين براي حاميان رژيم صهيونيستي فاصله گرفتن از آن خوب است و اين يك نصيحت دوستانه است. تاريخ نشان داده كه اگر به اين نصيحت توجهي نكنند قدرت ملت ها آنها را سر جاي خود خواهد نشاند.

هاشمی‌ رفسنجانی :
کشورهای اسلامی گستاخی نظامیان اسرائیلی را بی‌جواب نگذارند
کشورهای اسلامی گستاخی نظامیان اسرائیلی را بی‌جواب نگذارند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همدلی در عرصه داخلی و تعامل در حوزه سیاست خارجی را دو عنصر مهم در رفع تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی و کشور ایران دانست و از کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر خواست که گستاخی اخیر رژیم صهیونیستی را بی‌جواب نگذارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروزسه‌شنبه در دیدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی دندانپزشکان کشور با اشاره به گستاخی رژیم صهیونیستی در حمله به شناورهای حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم مظلوم تحت محاصره غزه و کشتار بیرحمانه و مجروح کردن جمع زیادی از انسان‌های بشردوست، از کشورهای اسلامی و مدعیان حقوق بشر خواست که این گستاخی نظامیان اسرائیلی را بی‌جواب نگذارند و برای نجات مردم مظلوم فلسطین و به‌خصوص غزه، اقدام مؤثری انجام دهند.
وی ادامه داد: حفظ اتحاد همه نیروهای سیاسی و مردم در شرایط فعلی کشور، مهمترین نیاز است و حرکت در این مسیر می‌تواند مانع از رسیدن دشمنان به اهداف‌شان شود. رئیس مجلس خبرگان رهبری آگاهی مردم ایران از شرایط داخلی و خارجی را مهم دانست و افزود: حضور مردم در صحنه‌ها همیشه در ناکام گذاشتن دشمنان داخلی و خارجی در اهداف‌شان نقش تعیین‌کننده داشته است که نمونه‌های آن را در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی شاهد بودیم. بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار آخوندی دبیر شورای مرکزی و آشفته دبیر سیاسی جامعه اسلامی دندانپزشکان با ارائه تحلیلی از شرایط داخلی و خارجی، مطالبی را درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور بیان کردند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۵۸ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۰

نارضايتي بازيکنان از توپ جام جهاني 2010


تهران - بازيکنان تيم هاي حاضر در مسابقات جام جهاني 2010 در فاصله چند روز مانده به آغاز اين مسابقات از توپي که شرکت "آديداس" براي اين رقابت ها ساخته است انتقاد کردند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري اسوشيتدپرس روز دوشنبه نوشت: اين توپ که برخي آن را با آن چه در سوپر مارکت ها فروخته مي شود، مقايسه کرده اند "جابولاني" نام دارد که به معني "جشن گرفتن" در زبان "زولو" از زبان هاي رسمي آفريقاي جنوبي است.
از زماني که اين توپ در اختيار تيم هاي حاضر در جام جهاني قرار داده شده است، به ندرت بازيکني پيدا مي شود که از آن راضي باشد. "لوييس فابيانو" مهاجم تيم ملي فوتبال برزيل در مورد اين توپ گفت: اين توپ خيلي عجيب و غريبه، ناگهان مسيرش را عوض مي کند، مثل اين که دوست ندارد کسي به آن لگد بزند.
وي افزود: باور نکردني است، وقتي مي خواهيد به آن ضربه بزنيد، انگار کسي ديگر آن را هدايت مي کند. اميدوارم هر چه زودتر به آن عادت کنم. "خوليو سزار" دروازه بان برزيل هم اولين بازيکني بود که اين توپ را با توپ هاي پلاستيکي سوپر مارکت ها مقايسه کرد و آن را "وحشتناک" توصيف کرد. "جيامپائولو پازياني" مهاجم تيم ملي فوتبال ايتاليا نيز با "فاجعه" ناميدن اين توپ با سزار هم نظر است. پازياني گفت: حرکت اين توپ خيلي سريع است و همين کنترل آن را دشوار مي کند، چرا که وقتي براي سر زدن به بالا مي پريد، ناگهان توپ با سرعت عبور مي کند و بازيکن آن را از دست مي دهد.
وي افزود: اين مساله به خصوص براي دروازه بان ها بد است، چون نمي توانند مسير آن را تشخيص بدهند و گل مي خورند. شرکت آديداس از گذشته اقدام به طراحي توپ هاي جديدي براي هر دوره از مسابقات جام جهاني کرده و معمولا در اين مسير به دليل استفاده از فن آوري هاي جديد و تغيير توپ ها، مشکل ساز بوده است. به نوشته اين خبرگزاري، در اکثر مواقع سرعت توپ هاي جام جهاني زياد شده و دروازه بانان تنها افرادي بوده اند که بيشترين صدمه را از اين بابت ديده اند، اما اين بار توپ مسابقات براي همه بازيکنان دردسر ساز شده است.
"خوليو باپتيستا" هافبک تيم برزيل نيز معتقد است، نمي توان پنهان کاري کردف چرا که اين توپ ها هم براي دروازه بان ها و هم براي بازيکنان خوب نيستند. وي گفت: بازيکنان سعي مي کنند آن را پاس بدهند، اما توپ به مسير مخالف مي رود. "ايکر کاسياس" دروازه بان تيم اسپانيا نيز بعد از پيروزي 3 بر 2 اين تيم در ديدار دوستانه مقابل عربستان نتوانست خشم خود را از طراحي توپ جام جهاني پنهان کند و گفت: شرايط اين توپ ها به عنوان عامل مهمي در مسابقات با اهميتي مثل جام جهاني ناراحت کننده است. شرکت آديداس پس از معرفي اين توپ در ماه دسامبر اعلام کرد، جابولاني توپ کاملا جديدي است که به دليل وجود برآمدگي هايي کوچکي روي سطح آن، حرکت قابل اعتمادتري در هوا دارد و تحت هر شرايطي از ثبات استثنايي در پرواز برخوردار است. از سوي ديگر برخي از بازيکنان تحت حمايت مالي اين شرکت مثل "کاکا"، "ميشاييل بالاک"، "پيتر چک" و "فرانک لمپارد" به تعريف و تمجيد از توپ جام جهاني 2010 پرداخته اند.
بالاک آن را فوق العاده مي داند و "آلوارو آربلوآ" مدافع اسپانيا که لباس آديداس مي پوشد، پاسخ ساده اي در اين باره دارد. او مي گويد توپ جام جهاني مثل هميشه گرد است. "توستائو" از بازيکنان صاحب نام تيم برزيل نيز گفت: هميشه بازيکناني هستند که از توپ ها شکايت کنند. پيش از اين همواره دروازه بانان گله مي کردند، اما اکنون ديگر بازيکنان هم ناراضي هستند. بازيکنان قبلا پيش بيني کرده بودند که ارتفاع شهر ژوهانسبورگ و چند شهر ديگر ميزبان جام جهاني روي توپ مسابقات تاثير بگذارد. بر همين اساس مطالعاتي که شرکت آديداس سال گذشته روي اين مساله انجام داد، نشان مي دهد، ارتفاع تا پنج درصد روي سرعت توپ تاثير مي گذارد، يعني يک ضربه آزاد از فاصله 20 ياردي 5 درصد سريعتر از همين ضربه در سطح دريا به خط دروازه خواهد رسيد.
توپ جابولاني به نشانه 11 بازيکن يک تيم و همچنين 11 زبان رسمي آفريقاي جنوبي، متشکل از 11 رنگ است. باپتيستا خاطر نشان کرد: اين توپي است که انتخاب شده و ما چاره اي جز پذيرفتن آن نداريم، اگر چه سخت خواهد بود. نوزدهمين دوره مسابقات جام جهاني از روز 11 ژوئن با برگزاري بازي افتتاحيه بين دو تيم آفريقاي جنوبي و مکزيک آغاز خواهد شد.

در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران؛
تجمع بزرگ دانشجويي عليه جنايت رژيم صهيونيستي آغاز شد

تهران - تجمع اعتراض آميز دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اعتراض به حمله رژيم صهيونيستي به کشتي‌هاي کاروان آزادي ، مقابل دفتر سازمان ملل در تهران آغاز شد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دانشجويان معترض در حالي که شعارهاي "اسراييل ننگت باد"، "هم غزه، هم لبنان، جانم فداي قرآن"، "مرگ بر آمريکا"، "مرگ بر انگليس" و "مرگ بر اسراييل"، سر مي‌دهند، پلاکاردهايي با مضمون "اوباما، قاتل بي‌گناهان، حامي جنايتکاران"، "جهان عرب در خواب غفلت"، "رهبرا، از تو به يک اشاره، از ما به صد دويدن"، "رژيم صهيونيستي بايد از بين برود" و "اسراييل فقط زبان زور مي‌فهمد و بس"، در دست دارند. دانشجويان شرکت‌کننده در تجمع همچنين با در دست داشتن پرچم‌هاي فلسطين و ايران، جنايت‌هاي روز گذشته رژيم صهيونيستي را محکوم کردند.

تهران خواستار اقدام فوري شوراي امنيت
عليه رژيم صهيونيستي شد
تهران- وزارت امور خارجه ايران در پي اقدام رژيم صهيونيستي در هدف قراردادن ناوگان آزادي فلسطين و فعالان بي دفاع حقوق بشري، خواستار اقدام فوري شوراي امنيت سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامي عليه رژيم صهيونيستي شد.


به گزارش روز دوشنبه ايرنا، وزارت امور خارجه در بيانيه اي ضمن محکوم کردن اين جنايت ، تاکيد کرد که اين حادثه بار ديگر ماهيت جنايتکارانه و جنگ طلب آن رژيم را عيان ساخت.
در اين بيانيه آمده است: اين هجوم در حالي صورت گرفته است که اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به غزه و کشته و زخمي کردن قريب به 5 هزار تن از کودکان، زنان و مردان بيگناه اين سرزمين و به کارگيري سلاح هاي ممنوعه فراموش نشده و محاصره غيرانساني اين منطقه برخلاف تمامي قواعد و معيارهاي بين المللي ادامه دارد. بيانيه مي افزايد: حمله رژيم صهيونيستي به کشتيها و سرنشينان آن تداعي کننده اقدامات دزدان دريايي در قرون گذشته است و اين اقدام طبق کنوانسيون مقابله با اقدامات غيرقانوني عليه ايمني دريايي، مصداق عيني تروريسم دريايي است.
در بيانيه وزارت خارجه تصريح شده است: اکنون زمان آن رسيده تا جامعه بين المللي و صاحبان وجدانهاي بيدار موضعي قاطع در برابر جنايات مستمر اين رژيم متجاوز و اشغالگر اتخاذ کند و در همين چارچوب جمهوري اسلامي ايران از کليه کشورهاي اسلامي و عربي مي‌خواهد با اتخاذ موضعي واحد و قوي در برابر ستيزه جويي هاي اين رژيم به مقابله برخيزند و جهان غرب نيز ضمن کنارگذاشتن برخوردهاي دوگانه از حمايت‌هاي غيرقابل توجيه از آن رژيم دست بردارد. اين بيانيه تاکيد کرده است: حمله رژيم صهيونيستي به کاروان کمک هاي انسان دوستانه مويد عدم پايبندي آن رژيم به تعهدات بين المللي بوده و نشان مي‌دهد ادعاي صلح طلبي و ورود به مذاکرات ادعايي واهي و دروغين است.
وزارت خارجه اين در بيانيه خود نوشت: با توجه به استمرار جنايتهاي رژيم صهيونيستي ضروري است اين گونه اقدامات قويا در محاکم ملي و بين المللي مورد پيگيري قرار گيرد و شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز با تشکيل جلسه اضطراري در اين خصوص اقدام عاجل کند. در پايان اين بيانيه آمده است: جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز همدردي با خانواده و بستگان قربانيان اين جنايت، بار ديگر همبستگي خود را با مردم فلسطين خصوصا مردم استوار و شجاع غزه اعلام و از سخنان آقاي اسماعيل هنيه نخست وزير قانوني فلسطين مبني بر ضرورت تحرک کشورهاي عربي و اسلامي، نامگذاري اين روز به نام "روز آزادي" و اقدام فوري شوراي امنيت و سازمان کنفرانس اسلامي حمايت مي‌نمايد.

لاريجاني درگفت‌وگوي تلفني با همتايان لبناني و فلسطيني:
حمله به ناوگان آزادي ماهيت ضدانساني
رژيم صهيونيستي را آشكار ساخت
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس در گفت‌وگوي تلفني با همتايان لبناني و فلسطيني خود اين حادثه را جنايت بزرگ رژيم صهيونيستي خواند كه ماهيت ضدانساني اين رژيم را بر افكار عمومي جهان آشكار ساخت.
به گزارش خبرگزاري فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي به دنبال تهاجم وحشيانه رژيم صهيونيستي به قايق‌هاي حامل كمك‌هاي انساني براي مردم غزه در آب‌هاي بين‌المللي كه منجر به شهادت و زخمي شدن چند تن از سرنشينان اين قايق‌ها شد، در گفت‌وگوي تلفني جدا با رؤساي مجالس لبنان و فلسطين آخرين تحولت منطقه را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار داد.
به گزارش فارس، رئيس مجلس در اين گفت‌وگوهاي تلفني اين حادثه را جنايت بزرگ رژيم صهيونيستي خواند كه ماهيت ضدانساني اين رژيم را بر افكار عمومي جهان آشكار ساخت. رئيس مجلس همچنين بر لزوم واكنش همه جانبه و هماهنگ كشورهاي اسلامي در اين زمينه تأكيد كرد. بر اساس اين گزارش، "نبيه‌بري " رئيس مجلس لبنان نيز در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن قدرداني از واكنش به موقع مجلس شوراي اسلامي در اين مورد، اعلام كرد: صهيونيست‌ها بار ديگر جنايتي بزرگ مرتكب شدند و با حمله به كشتي كمك‌هاي انساني عدم پايبندي خود را به موازين بين‌المللي و انساني نشان دادند. "سليم زعنون " رئيس مجلس ملي فلسطين نيز در گفت‌وگوي خود با لاريجاني اين حادثه را يك رسوايي بزرگ براي اشغالگران قدس خواند و افزود: امروز جهان اسلام بايد در مقابل اين واقعه دردناك از خود واكنش نشان دهد. وي همچنين از رئيس مجلس شوراي اسلامي براي ابراز همدردي با مردم مظلوم فلسطين و واكنش به موقع در اين زمينه قدرداني كرد.

وزارت خارجه ترکيه:
اسراييل تاوان حمله به کاروان دريايي
آزادي فلسطين را خواهد پرداخت
آنکارا - وزارت امور خارجه ترکيه روز دوشنبه در بيانيه اي با محکوم کردن اقدام رژيم صهيونيستي در حمله به کاروان دريايي کمک هاي انساني به غزه اعلام کرد: اسرائيل تاوان اين عمل را خواهد پرداخت.
به گزارش ايرنا، وزارت امور خارجه ترکيه با تاکيد بر اين که اين اقدام اسرائيل مغاير با قوانين بين المللي است و نتايج مهمي در مناسبات آنکارا با تل آويو به همراه خواهد داشت، افزود: بر اساس اطلاعات دريافتي در اين تهاجم اسرائيل، 16 تن از کمک رسانان کشته و حدود 30 تن ديگر از آنان که عضو سازمان هاي غير دولتي هستند زخمي شده اند. بيانيه تصريح کرده است: اسرائيل تاوان اين اقدام را خواهد پرداخت و متحمل عواقب اين اقدام خواهد شد. " رجب طيب اردوغان " نخست وزير ترکيه نيز پيشتر به رژيم صهيونيستي هشدار داده بود که در صورت هرگونه اقدام نظامي صهيونيست ها به کاروان دريايي، ارتش اين کشور نيز مقابله به مثل خواهد کرد.

تظاهرات گسترده در مقابل اقامتگاه سفير
رژيم صهيونيستي در آنکارا
آنکارا - در پي حمله خونين و وحشيانه رژيم صهيونيستي به کشتي هاي حامل کمک هاي انساني به مردم محاصره شده غزه و کشته شدن دست کم 16 تن از آنان، تظاهرات گسترده اي در مقابل اقامتگاه سفير رژيم صهيونيستي در آنکارا برگزار شده و تظاهرکنندگان خشمگين عليه اين رژيم جنايتکار شعار مي دهند.
به گزارش خبرنگار ايرنا از آنکارا، پليس ترکيه از سحرگاه امروز تدابير شديد امنيتي در مقابل و اطراف نمايندگي هاي رژيم صهيونيستي تدارک ديده است، ولي هر لحظه بر تعداد تظاهرکنندگان خشمگين عليه ددمنشي هاي جنايتکاران صهيونيست اضافه مي شود. تجمع تظاهرکنندگان به حدي است که سفير رژيم صهيونيستي که از سوي وزارت خارجه ترکيه احضار شده تاکنون نتوانسته است از منزل خود خارج شود. پليس ترکيه در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در آنکارا نيز تدابير شديد امنيتي را به اجرا گذاشته است . هم اکنون راه بندان سنگيني در خيابان هاي آنکارا حکم فرماست . در اين ميان شبکه خبري "ان.تي.وي" ترکيه به نقل از تلويزيون اسراييل خبر داد تعداد کشته شدگان به 16 نفر و زخمي هاي حادثه به بيش از 50 نفر رسيده است.

راز طب سوزنی فاش شد

راز طب سوزنی فاش شد
گروهی از پژوهشگران آمریکایی با کشف یک مکانیزم مولکولی موفق شدند
راز طب سوزنی با قدمتی چهار هزار ساله را فاش کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان دانشگاه روچستر در نیویورک که نتایج یافته های خود را در مجله نیچر نوروساینس منتشر کرده اند یکی از مکانیزمهای مولکولی که اثرات تسکین دهنده درد طب سوزنی را القاء می کند، کشف کردند.
این محققان دریافتند که سوزنهای به کار رفته در طب سوزنی موجب می شود که در سطح بافت تحت درمان، ماده ای به نام "آدنوزین" آزاد شود. این ماده همانند یک مسکن طبیعی عمل می کند.
برپایه این ماده، دانشمندان آمریکایی موفق شدند با افزایش تجمع آدنوزین، اثرات ضد درد طب سوزنی را بر روی موشها سه برابر کنند.
طب سوزنی با قدمتی چهار هزار ساله یکی از رایج ترین روشهای غیر متداول پزشکی است که امروزه در تمام دنیا برای درمان بسیاری از بیماریها از آن استفاده می شود به ویژه یکی از کاربردهای آن در مقابل دردهای مزمن و دردهای شدید است.
درحال حاضر چین، ژاپن و ایتالیا از بیشترین تعداد پزشک طب سوزنی برخوردارند.
محققان آمریکایی برای درک این مسئله که طب سوزنی در سطح مولکولی چه عملکردی دارد در پاهای موشها درد ایجاد و سپس سوزنها را در نقاط حساس به درد وارد کردند.
با بررسی سطح مولکولی، این دانشمندان دریافتند که در محل بافت تحریک شده با سوزنها آدنوزین ترشح شد.
تاکنون آدنوزین به عنوان ماده ای که اثرات مطلوبی برای خواب ایجاد می کند شناخته شده بود.
براساس گزارش تلگراف، این محققان نشان دادند در موشهایی که با این طب سنتی درمان شدند در مدت زمان بسیار کوتاهی پس از تحریک با سوزنها آدنوزین در بخش دارای درد ترشح شد و تا زمانی که از سوزنها استفاده می شد میزان آن به 24 برابر افزایش یافت با افزایش میزان این ماده، کاهش درد در موشها مشاهده شد.
به گزارش مهر، فوریه گذشته گروهی از دانشمندان انگلیسی دانشگاه یورک کشف کرده بودند که طب سوزنی بیشترین تاثیر خود را بر روی مغز دارد نه بدن و در واقع میزان درد را به جای بدن در مغز کاهش می دهد. این محققان با اسکن مغز گروهی از افراد تحت تحریکات طب سوزنی به این نتایج دست یافته بودند.


تاریخ انتشار، تهران: ۱۰:۵۷ , ۱۳۸۹/۰۳/۱۰

رئيس كميته مردمي شكستن محاصره غزه:
حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي
جنايت و نوعي "دزدي دريايي " است

خبرگزاري فارس: رئيس كميته مردمي براي شكستن محاصره غزه، حمله صهيونيست‌ها به كشتي‌هاي آزادي و به شهادت رسيدن 10نفر از سرنشينان آن را جنايت و نوعي "دزدي دريايي " دانست.
به گزارش گروه اخبار مانيتورينگ فارس، "جمال الخضري " رئيس كميته مردمي براي شكستن محاصره غزه در مصاحبه با تلويزيون الجزيره، با بيان اينكه از سه ساعت پيش ارتباط ما با كشتي‌هاي آزادي به طور كامل قطع شده است، حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزادي را نوعي "دزدي دريايي " دانست و تحرك مردمي و دولتي گسترده براي مواجهه با اقدامات صهيونيست‌ها را خواستار شد.
وي با تاكيد بر لزوم تحرك فوري براي نجات اعضاي ناوگان آزادي، از مجامع بين‌المللي خواست تا بر رژيم صهيونيستي فشار آورده و مواضع خود در برابر اين جنايت اعلام كنند. الخضري با اشاره به جنايات سريالي رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين و بشريت گفت: اگر صهيونيست‌ها گمان مي‌كنند كه با چنين حماقت‌هايي مي‌توانند جلوي همبستگي‌ها با غزه را بگيرند بايد بدانند كه سخت در توهم و اشتباهند و معتقدم كه چنين اموري همبستگي‌ها با نوار غزه را افزايش خواهند كرد. بنابر گزارش، حمله نيروهاي رژيم صهيونيستي به كشتي هاي ناوگان آزادي تا كنون 10شهيد و 50 زخمي دربر داشته است. ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند. اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

حمله صهيونيست‌ها به ناوگان آزاديشهيد و 50 زخمي برجاي گذاشت
خبرگزاري فارس: تجاوز صبح امروز رژيم صهيونيستي به يكي از كشتي‌هاي ناوگان آزادي، 2 شهيد و 50 زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پي يورش صبح امروز نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به دست‌كم يكي از كشتي‌هاي ناوگان آزادي چندين نفر از فعالان حقوق بشر در اين كشتي زخمي شدند. اين در حالي است كه اين كشتي دست‌كم صدها سرنشين داشته است. تلويزيون جنبش حماس نيز تصاويري از زخمي‌شدگان اين تجاوز را منتشر كرد. از سوي ديگر، شبكه خبري العالم نيز اعلام كرد كه درپي تجاوز رژيم صهيونيستي به كشتي "مرمرة " در ناوگان آزادي دو نفر از فعالان حقوق بشر به شهادت رسيدند و 50 نفر ديگر زخمي شدند با اين وجود اين كشتي همچنان به راه خود به سوي غزه ادامه مي‌دهد. بر اساس اين گزارش، صدها نظامي رژيم صهيونيستي بطور ناگهاني و همزمان به اين كشتي حمله كردند و به سوي سرنشينان اين كشتي تيراندازي كردند. العالم در ادامه اعلام كرد كه مقامات مسئول ارشد تركيه يك نشست فوق‌العاده درباره نحوه واكنش به اين تجاوز برگزار خواهند كرد. خبرگزاري رويترز به نقل از سي‌ان ان تركي اعلام كرد كه در اين تهاجم دو نفر از فعالان كشته و 30 نفر زخمي شدند. رژيم صهيونيستي از ژوئن سال 2007 نوار غزه را به محاصره خود در آورده و از ورود مواد غذايي به اين منطقه ممانعت بعمل مي آورد. رژيم صهيونيستي همچنين تهديد كرده بود كه از ورود هرگونه كشتي حاوي كمك‌هاي مردمي به اين منطقه ممانعت بعمل خواهد آورد. ناوگان آزادي از سوي يك ائتلاف بين‌المللي شامل جنبش آزادي غزه، بنياد كمك‌هاي انساندوستانه تركيه، كمپين اروپايي رفع محاصره غزه و چند مؤسسه و نهاد از مالزي، يونان و ايرلند در آن شركت دارند.


رژيم صهيونيستي به ناوگان آزادي يورش برد
خبرگزاري فارس: نيروي دريايي و هوايي رژيم صهيونيستي با ناديده گرفتن مطالبات جهاني ضمن يورش به ناوگان آزادي تمام اعضاي آن را بازداشت كرد.

به گزارش فارس، خبرنگار شبكه الجزيره كه در ناوگان آزادي حضور دارد، گزارش داد كه رژيم صهيونيستي از طريق دريا و هوا به ناوگان آزادي كه كمك‌هاي انساني را براي مردم غزه حمل مي‌كند، يورش برده است. بر اساس اين گزارش، رژيم صهيونيستي پيش از اين اقدام كانال‌هاي ارتباطي اين ناوگان با خارج را قطع كرده است. شبكه تلويزيوني "ان تي وي " تركيه نيز گزارش داد كه در حمله نيروي دريايي رژيم صهيونيستي به اين ناوگان اخباري مبني بر زخمي يا كشته شدن عده‌اي به گوش مي‌رسد. ناوگان آزادي 750 عضو از بيش از 40 كشور دارد و 44 شخصيت رسمي و پارلماني اروپايي و عربي در آن حضور دارند. اين ناوگان ده هزار تن كمك‌هاي پزشكي و مواد ساخت و ساز و چوب به غزه حمل مي‌كند و صد منزل مسكوني آماده نيز براي كمك به آوارگان غزه در آن قرار دارد، 500 صندلي چرخدار برقي از جمله ديگر تجهيزات اين ناوگان است كه به غزه منتقل مي‌شود.

اختصاصي فارس
سرشاخه كوئست 50 نفر از زيرشاخه‌هايش را زنداني كرد
خبرگزاري فارس: يكي از سرشاخه‌هاي شركت هرمي كوئست 50 نفر از اعضاي خود را به مدت 3 روز در دفترخود زنداني كرده بود.
به گزارش خبرنگار انتظامي فارس، يكي از سرشاخه‌هاي شركت هرمي كوئست براي جلوگيري از شكايت زيرشاخه‌هايش آنان را به مدت 3 روز در دفتر شركت زنداني كرده و خود متواري شده بود.
اين سرشاخه با دعوت از اعضاي زير شاخه براي برگزاري جلسه ، آنان را در دفتر كارش زنداني كرد. آنان كه به مدت 3 روز گرسنه مانده بودند، با تلاش يكي از اعضا كه از طريق پنجره فرار كرده و موضوع را گزارش داده است، از زندان رها شدند. شركت كوئست كه توسط سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه برپا شده با اهدافي خاص در ايران به دنبال عضوگيري بوده و آن گونه كه اسناد كشف شده از اين شركت هرمي نشان مي‌دهد، در اين شبكه مخوف، تفكرّي با هدف شبهات ديني، حذف شعائر و اعمال اسلامي و ميهني وجود دارد. كوئست با هدف ترويج فرهنگ بوديسم فعاليت مي‌كند تا با آن جوانان ايراني به جاي عبادات اسلامي خود تمرين خرافه‌گري‌هاي ويجي اسواران را (تحت لواي سكوت و مديتيشن) در دستور كار خود قرار دهند. يكي از سران اين شركت در ايران در اعترافات خود گفته است: «از ما خواسته مي شد كه براي حفظ درآمد خود افراد جديدي را دائماً به سيستم اضافه كنيم. در گلدكوئست تيمي تشكيل شد تا عليه مواضع نظام كار فكري كند و هر لحظه در افكار جوانان نسبت به نظام بدبيني و نسبت به هسته اصلي گلدكوئست اميدواري ايجاد كند. ما وظيفه داشتيم در كارهاي آموزشي فكري خود دائما با هسته اصلي هماهنگ باشيم. ما بايستي به گونه‌اي عمل مي‌كرديم كه علي رغم اطلاع رساني دولت و رسانه‌ها از مردم پول بگيريم و آن‌ها را وارد شبكه كنيم. ما بايستي جوان‌هايي را جذب مي‌كرديم كه حتي تا كنون براي گرفتن پاسپورت اقدام نكرده بودند و با وعده‌هاي پوچ تورهاي مسافرتي واهي را با قيمت‌هاي غيرواقعي ارائه كنيم.»

«پهلوان پنبه» در جشنواره‌ «دوجهان» ایتالیا
ایسکانیوز: نمایش «پهلوان پنبه» به کارگردانی فریبا رییسی
برای شرکت در جشنواره «دو جهان» ایتالیا دعوت شد.




به گزارش گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، این جشنواره که نام آن rossbastarado live 2010 است از 28 خرداد تا 13 تیرماه در «پروجای» ایتالیا و به طور هم‌زمان در «چارلستون» آمریکا برگزار می‌شود. این جشنواره در رشته‌های مختلف هنری همچون تئاتر، موسیقی، فیلم، هنرهای تجسمی و ... برگزار می‌شود و فریبا رییسی برای اجرای نمایش «پهلوان پنبه» به این جشنواره دعوت شده است.

بقايي در افتتاح نمايشگاه زن در گذر زمان
:زنان، بيشترين سركارگران ساخت تخت جمشيد بود‌ه‌اند
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه زنان بيشترين سركارگران و مسئولان ساخت تخت جمشيد بوده‌اند، گفت: زناني كه سازنده تخت جمشيد هستند اجازه نداده‌اند تصاوير مستهجن از زن در تخت جمشيد نقش بندد.
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، حميد بقايي ظهر امروز در مراسم افتتاح نمايشگاه زن در گذر زمان گفت: بيشترين سركارگران و مسئولان ساخت تخت جمشيد زنان بوده‌اند. اين قضيه در تاريخ وجود دارد.
زني كه خود سازنده‌ تخت جمشيد است، بيش از هر كسي به مقام خود واقف است و اين دليلي است كه تصاويري كه با فرهنگ ايراني هم‌خواني ندارند و مستهجن است، در تخت جمشيد وجود ندارد، چون خود زن، سازنده‌ آن‌هاست.
وي در ادامه با بيان اينكه زن همواره قبل و بعد از اسلام مورد تكريم بوده استف اظهار داشت: كساني كه مي‌خواهند تفاوت بين اين دو قائل شوند در واقع سرشان در آخور بيگانه است. قبل از اسلام نيز زن در جامعه احترام داشته است در تخت‌جمشيد به عنوان يك بناي تاريخي در ايران حتي يك تصوير برهنه از زن وجود ندارد در حالي كه در ساير كشورها از نمونه‌هاي زنان برهنه بسيار مي‌توان در اماكن تاريخي يافت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ابداع كارت اعتباري را از ابداعات ايراني‌ها عنوان كرد و گفت: بايد چنين موضوعاتي را از تاريخ استخراج كنيم و با چنين مثال‌هايي ايراني‌ها را در جامعه معرفي كنيم. جامعه ايراني نياز دارد كه بداند چه بوده كه بوده و از كجا آمده است.
بقايي گفت: همواره زنان در تاريخ نقشي تعيين‌كننده داشته‌اند زنان مشاور خوبي براي مردانشان هستند و محبتي كه در وجود آدمي وجود دارد با موجودي به نام مادر شكل مي‌گيرد.

انتقاد از واردات 60 هزار تنی برنج در فروردین 89


دبیر انجمن برنج ایران از واردات 60 هزار تن برنج در فروردین ماه سال 89
در حالی که هنوز انبارها سرشار از برنجهای سالهای قبلی است، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمیل علیزاده شایق گفت: در فاصله سالهای 1384 تا 1388 حدود شش میلیون تن برنج خارجی وارد کشور شده، ضمن اینکه تولید داخلی در همین مدت حدود 12 میلیون تن بوده است.
وی افزود: به عبارت دیگر، در طول 5 سال گذشته نزدیک به 18 میلیون تن برنج ایرانی و خارجی عرضه شده ، در حالی که نیاز کشور به برنج در این مدت بیش از 13 میلیون تن نبوده است.
دبیر انجمن برنج ایران تصریح کرد: اگر حتی ذخیره سازی اضطراری را نیز منظور کنیم، 14 تا 14.5 میلیون تن نیاز و ذخیره سازی را تامین می کرد.
به گفته وی، اگر گفته شود در انبارها برنجی نمانده، این به معنای ضایعات 5-6 میلیون تنی برنج در کشور است.
دبیر انجمن انجمن ایران ، رقم 44 کیلوگرم مصرف سرانه اعلام شده نهادهای وارد کننده را در واقع مصرف بر اساس واردات دانست و نه نیاز واقعی.
علیزاده شایق خواستار توجه جدی به برنجکاران داخلی شد و تاکید کرد: ادامه این روش جز تبدیل اراضی برنجکاری به باغات و حتی ویلاسازی نتیجه ای در بر نخواهد داشت.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۳۶ , ۱۳۸۹/۰۳/۰۹