فرمانده کل سپاه خبر داد: تشکيل سپاهي جديد در استان تهران


فرمانده کل سپاه خبر داد

:

تشکيل سپاهي جديد در استان تهران



9002-01403: كد خبر
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از تشکيل سپاهي جديد در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرلشکر محمدعلي جعفري امروز شنبه در مراسم افتتاح محل جديد ستاد سپاه سيدالشهداء در استان تهران همزمان با سالروز تاسيس سپاه پاسداران گفت: سپاهي جديد در محدوده استان تهران با نام سپاه امام حسن مجتبي (ع) تاسيس شده و سپاه سيدالشهداء (ع) پس از تفکيک استان البرز از استان تهران در محل قبلي خود باقي خواهد ماند.

وي ادامه داد: تشکيل سپاه استاني و تمرکز اختيارات در مجموعه يک ستاد به نام سپاه استاني ضروري است.

جعفري در عين حال تاکيد کرد: فعلا دو سپاه که در استان البرز و تهران، مشغول به فعاليت هستند با همان نام قبلي سپاه سيدالشهدا(ع) به فعاليت خود ادامه مي‌دهند.

فرمانده کل سپاه، محل ستاد استان تهران را در شهرستان ري به خاطر نزديکي به ديگر شهرستان‌ها و مرکز شهرستان‌هاي استان تهران و مرکز شهر تهران عنوان کرد و گفت: اميدواريم تمام اصلاحات ساختاري در اين دو سپاه با سرعت و با هماهنگي و کمک استانداري تهران و البرز صورت گيرد.

انتهاي پيام



مقام معظم رهبري در ديدار هزارن نفر از مردم استان فارس با ايشان بيان كردند :
ملت ورهبری همواره از خط کارو خدمت حمایت می‌کنند


رهبری هیچگاه بنای دخالت در تصمیم ها و کارهای دولت را ندارد، مگر آنجایی که احساس کند مصلحتی مورد غفلت قرار گرفته است./نظام جمهوری اسلامی، دستگاه مقتدری است و رهبری هم محکم در مواضع صحیح خود ایستاده است.




ایلنا: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان فارس در سخنان بسیار مهمی ضمن تبیین شرایط حساس کنونی دنیا و منطقه، با توجه به بیداری اسلامی، همه مردم و مسئولان را به حفظ اتحاد و انسجام و کار و تلاش بیوقفه، و بهانه ندادن بدست دشمنان نظام اسلامی توصیه و تأکید کردند: امروز قوای سه گانه بویژه دولت حقاً و انصافاً در حال خدمت و تلاش هستند و ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت در کشور حمایت خواهند کرد اما هرجا که رهبری احساس کند از مصلحت بزرگی غفلت می شود، وارد خواهد شد و رهبری تا زنده است هیچگاه نخواهد گذاشت، در حرکت عظیم ملت ایران بسوی آرمانها، ذره ای انحراف ایجاد شود.
به گزارش خبرگزاري ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني مقام معظم رهبري ،حضرت آیت الله خامنه ای، ایستادگی ملت ایران بر موضع حق خود و الگو شدن آن برای ملتهای منطقه را علت اصلی فشارها و تبلیغات خصمانه بر ضد نظام اسلامی دانستند و افزودند: با وجود همه این فشارها، نظام جمهوری اسلامی محکم ایستاده و کوتاه هم نیامده است و همین استحکام نظام اسلامی موجب شده است، تیغ آنها کند شود و بر صخره فرود آید.
ایشان با تأکید بر اینکه ملت و دولت باید این حالت صخره گون نظام اسلامی را حفظ کنند، خاطرنشان کردند: نگذارید اختلاف و شکاف بوجود آید و آنچه را که دشمن در تبلیغات و خباثت های سیاسی خود می خواهد، روی دهد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به قضایای چند روز اخیر درباره وزارت اطلاعات افزودند: تبلیغات رسانه های بیگانه را در مورد این قضایا که آنچنان اهمیتی هم ندارد ببینید، که چه جنجالی به راه انداخته اند و در تحلیل های خود می گویند در جمهوری اسلامی ایران شکاف و حاکمیت دوگانه بوجود آمده و رئیس جمهور، حرف رهبری را گوش نکرده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تبلیغات دشمنان در روزهای اخیر بار دیگر نشان داد که آنها چگونه منتظر بهانه هستند و همچون گرگ برای حمله در کمین نشسته اند.
ایشان با تأکید بر اینکه اعضای دولت و شخص رئیس جمهور حقاً و انصافاً مشغول خدمت در کشور هستند خاطرنشان کردند: ملت و رهبری همواره از خط کار و خدمت حمایت می کنند و ملاک هم اشخاص نیستند بلکه ملاک اصلی خط کار و خدمت است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مشخص بودن مسئولیت ها و وظایف در قانون اساسی افزودند: رهبری هیچگاه بنای دخالت در تصمیم ها و کارهای دولت را ندارد، مگر آنجایی که احساس کند مصلحتی مورد غفلت قرار گرفته است.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در قضیه اخیر هم که چندان مهم نیست، احساس شد از مصلحت بزرگی غفلت شده است.
ایشان با توصیه به عناصر داخلی و دلسوزان کشور برای پرهیز از بگومگوها و تحلیل های پوچ بر ضد یکدیگر و زمینه ایجاد نکردن برای فضای تبلیغاتی بیگانگان، خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی، دستگاه مقتدری است و رهبری هم محکم در مواضع صحیح خود ایستاده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تا زمانیکه من زنده هستم و مسئولیت دارم، نخواهم گذاشت حرکت عظیم ملت ایران بسوی آرمانها، ذره ای منحرف شود.
ایشان با تأکید بر اینکه تا زمانیکه مردم با شور، شعور، بصیرت و عزم راسخ در میدان هستند، لطف الهی هم شامل خواهد بود، خاطرنشان کردند: اگر مسئولان به سراغ مسائل شخصی بروند و اهداف را فراموش کنند، کمک الهی هم کم خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: امروز علاوه بر مردم، مسئولان در قوای سه گانه نیز در میدان کار و تلاش و مجاهدت و در حال انجام مسئولیت های سنگین خود هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی، تأکید کردند: همه مردم و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا این حرکت آغاز شود زیرا هدف از نامگذاری های هر سال، ایجاد زمینه برای شروع حرکت به سمت شعار و هدف انتخاب شده است.
ایشان با تأکید بر اینکه رؤسای قوا و مسئولان خالی از نقص نیستند، خاطرنشان کردند: باید همواره به خدا پناه ببریم و با شناخت نقص های خود و کاستن از آنها، در مسیر حرکت ملت ایران گره ایجاد نکنیم.
رهبر انقلاب اسلامی در سخنان خود به تحولات کنونی منطقه نیز اشاره کردند و افزودند: امروز به برکت اسلام و انقلاب اسلامی، بیداری عمومی اسلامی درمنطقه روی داده است که قطعاً به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که در برخی نقاط تاکنون به نتیجه رسیده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: هرچه عزم، ایمان و آمادگی مردم برای فداکاری بیشتر شود، احتمال پیروزی هم بیشتر خواهد شد.
ایشان با اشاره به غافلگیری امریکا، اروپا و صهیونیستها در قبال تحولات منطقه خاطرنشان کردند: تمام تلاش قدرتهای استکباری بر این است که بر تحولات منطقه مسلط شوند اما این بیداری اسلامی تمام شدنی نیست و این حرکت رو به جلو، بازگشتی به عقب نخواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: نهایت و آینده این حرکت، به نفع مردم منطقه خواهد بود اما آنان باید کاملاً هوشیار و مراقب باشند زیرا دشمن برای منحرف کردن این حرکت، در کمین نشسته است.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ظلم آشکار به مردم بحرین، یمن و لیبی تأکید کردند: داوری منصفانه قضایای کنونی منطقه بویژه در این سه کشور، نشان می دهد، قدرتهای غربی به مردم ظلم کرده اند، و جنایتکار و مقصر غیرقابل اغماض هستند.
ایشان دلیل اصلی ظلم امریکا و غرب به مردم منطقه را، دولت جعلی اسرائیل دانستند و خاطرنشان کردند: در تحولات کنونی منطقه بیشترین ظلم به مردم بحرین شده است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات گسترده غرب بر ضد ایران افزودند: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران موضع حقی را انتخاب و صراحتاً آن را اعلام کرده، قدرتهای غربی حملات تبلیغاتی خود را به سمت ایران متمرکز کرده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران بر خلاف خواسته قدرتهای استکباری، در قبال تحولات منطقه یک تماشاگر بی تفاوت نیست و ملت، دولت و نخبگان سیاسی ایران در برابر این اقدامات ظالمانه مستکبران، تماشاگر نخواهند بود.
ایشان با اشاره به ادعای دخالت ایران در امور منطقه آن را بی اساس خواندند و افزودند: جمهوری اسلامی ایران به غیر از اعلام صریح موضع خود، چه دخالتی در بحرین، یمن و لیبی کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران در اعلام نظر حق و صریح خود هیچگاه از اخم قدرتهای پوشالی دنیا نترسیده و نخواهد ترسید و ملاحظه آنها را هم نخواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اعتراض مردم بحرین بجا و به حق است و اگر وضعیت مردم بحرین و نوع حکومت آنها و نحوه استفاده حاکمان از حکومت برای هر انسان صاحب بینش بیان شود، قطعاً رفتار حکومت بحرین محکوم خواهد شد.
ایشان افزودند: رفتار حکومت بحرین در مواجهه با مردم اشتباه است زیرا اینگونه اقدامات جز افزایش عقده ها و عصبانیت مردم، فایده ای ندارد و ممکن است خشم مردم بار دیگر هنگامی سرباز کند که حکومت نتواند هیچ کاری انجام دهد.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: علاوه بر حکومت بحرین، کسانی هم که از خارج به بحرین نیرو اعزام کردند دچار اشتباه شده اند.
حضرت آیت الله خامنه ای قضایای لیبی را هم نمونه دیگری از ظلم قدرتهای استکباری به مردم برشمردند و افزودند: غربیها نمی خواهند در لیبی که در نزدیکی اروپا قرار دارد و سرشار از نفت است، حکومتی مردمی و مسلمان سرکار بیاید، بنابراین سیاست بازی با ملت لیبی را در پیش گرفته اند اما مردم متوجه این سیاست غربی ها شده اند.
ایشان مجرم اصلی در حوادث اخیر منطقه را مستکبران دنیا و شبکه صهیونیستی بین المللی دانستند و خاطرنشان کردند: آنها با استفاده از شرایط کنونی، در حال فشار آوردن به مردم غزه و به شهادت رساندن روزانه مردم هستند، و باید ملتهای منطقه و دولتها از عملکرد رژیم صهیونیستی غفلت نکنند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی و برجسته علما و مردم استان فارس بویژه شیراز در عرصه های مبارزه، جهاد، تدین، علم، ادب و مسائل سیاسی و اجتماعی افزودند: مردم فارس همواره جزو پیشروها بوده اند، و استان فارس حقاً و انصافاً یک قله است.
حضرت آیت الله خامنه ای اظهار ارادت و اخلاص روزافزون مردم فارس به حرم احمد بن موسی و برادران آن حضرت و همچنین تقدیم چهارده هزار و ششصد شهید در دوران دفاع مقدس را نمونه بارزی از تدین، و ایثار و فداکاری مردم این استان دانستند و تأکید کردند: کلید اصلی پیشرفت ملتها ایستادگی آنان بر سخن حق خود است و ملت ایران با ایستادگی بر راهی که انتخاب کرده، توانسته است علاوه بر پیشرفت روزافزون در زمینه های مختلف، برای دیگر ملتها نیز الگو شود.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ایمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز در سخنانی، وجود سومین حرم اهل بیت در شیراز، علمای بزرگ استان فارس، نقش مردم در دوران نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیم چهارده هزار و ششصد شهید در دوران دفاع مقدس را از جمله ویژگیهای برجسته مردم متدین و ادب پرور استان فارس برشمرد.
سردار غیب پرور فرمانده سپاه پاسداران استان فارس هم در سخنانی گزارش از برگزاری کنگره سرداران و چهارده هزار و ششصد شهید استان فارس ارائه کرد.
پايان پيام

1390/2/3 - 14:31:41
کد خبر : 187852





بازيكنان و تيم فوتبال استيل آذين بيش از 900ميليون ريال جريمه نقدي شدند


توسط كميته انضباطي و به دليل تخلف در بازي با پيروزي

بازيكنان و تيم فوتبال استيل آذين بيش از

900ميليون ريال جريمه نقدي شدند


ماتيو س آلنسو و سوشا مكاني 2ماه،فريدون زندي و علي عشوري زاد يك ماه از همراهي تيم استيل اذين و علي

رضا نور محمدي 2ماه ،رحمان احمدي و اشپيتيم آرفي يك جلسه از همراهي تيم پيروزي محروم شدند




ایلنا:کمیته انضباطی رای خود را در خصوص دیدار بین تیم های پیروزی و استیل آذین اعلام کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون، کمیته انضباطی در خصوص تخلفاتی که در دقایق پایانی مسابقه بین تیم های پیروزی تهران و استیل آذین در روز 26 فروردین در ورزشگاه آزادی برگزار شد، رای خود را به شرح زیر صادر کرد.
ماتیوس آلونسو بازیکن استیل آذین: دو ماه محرومیت از حضور در تیم مربوطه و پرداخت مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی
سوشا مکانی دروازه بان استیل آذین: 2 ماه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی
فریدون زندی بازیکن استیل آذین: یک جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی
علی عشوری زاد بازیکن استیل آذین: سه جلسه محرومیت از همراهی و پرداخت مبلغ دویست میلیون ریال جریمه نقدی
علی رضا نورمحمدی بازیکن پیروزی: 2 ماه محرومیت از تیم مربوطه و مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی
رحمان احمدی دروازه بان ذخیره پیروزی: یک جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی
اشپیتیم آرفی بازیکن پیروزی: یک جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی
حسین بادامکی بازیکن پیروزی: توبیخ کتبی با درج در پرونده و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی
قاسم عبدالصمدی مسئول تدارکات تیم پیروزی: 2 جلسه محرومیت و پرداخت مبلغ ده میلیون ریال جریمه نقدی
تیم استیل آذین به علت 3 دقیقه تاخیر در نیمه دوم به پرداخت مبلغ شش میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد، ضمن اینکه 7 بازیکن اخطاری و اخراجی داشته و به پرداخت چهل میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین به علت عملکرد نادرست و حرکات ناشایست عوامل تیمی به پرداخت به مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
تیم پیروزی نسبت به تخلفات تماشاگران و استفاده از الفاظ رکیک به مبلغ سیصد میلیون جریمه نقدی
همچنين سوشا مکانی ، رحمان احمدی ، ماتیوس آلونسو و رضا نورمحمدی باید روز سه شنبه مورخ ششم فروردین ماه در کمیته انضباطی حاضر شوند.
پايان پيام

1390/1/29 - 14:40:11
کد خبر : 187492


فوتبال جوانمردانه را معنا کردیم/ تنها 2 ماه دیگر میهمان پرسپولیسم

دایی پس از بازی جنجالی:
فوتبال جوانمردانه را معنا کردیم
تنها 2 ماه دیگر میهمان پرسپولیسم


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه در فوتبال ایران بازی جوانمردانه را بد تعبیر می‌کنند درباره اتفاقات جنجالی دیدار این تیم برابر استیل آذین گفت: اگر دروازه بان استیل آذین مصدوم بود چرا بلافاصله از جایش بلند شد و به بازی ادامه داد.


به گزارش خبرنگار مهر،علی دایی در پایان دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استیل آذین گفت: در نیمه اول بد بودیم ولی با این حال از تیم استیل آذین سرتر بودیم. در نیمه دوم توپ و میدان در اختیار ما بود و به غیر از یک شوت که توسط زندی زده شد و از کنار دروازه ما به اوت رفت استیل آذین موقعیت چندانی نداشت.
وی با بیان اینکه در زمان به ثمر رسیدن گل استیل آذین هم از بازیکنانش خواسته بود روی نفرات حریف پرس کنند در مورد حرکت بازیکنان تیم پرسپولیس که در دقایق پایانی بدون رعایت بازی جوانمردانه به گل رسیدند، گفت: این درس عبرتی بود تا کسانی که می خواهند به صورت ناجوانمردانه امتیاز بگیرند دیگر به این کارها فکر نکنند اگر دروازه بان استیل آذین مصدوم شده بود و توپ را به همین دلیل بیرون زد چرا منتظر نماند تا پزشک تیم برای مداوایش به درون زمین بیاید؟!

سرمربی پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: اگر دروازه بان استیل آذین مصدوم بود چرا بلافاصله از جایش بلند شد؟ در آن صحنه کسی با این دروازه بان درگیر نشد و او خودش را بدون دلیل به زمین زد.

دایی با بیان اینکه در فوتبال ما بازی جوانمردانه را بد تعبیر می کنند، تاکید کرد: اگر بازیکن استیل آذین به لحاظ سلامت در خطر بود توپ را تقدیم‌شان می کردیم اما دروازه‌بان این تیم پس از گرفتن توپ چندین حرکت نمایشی انجام داد و شیرجه زد. اگر صدمه دیده بود حق با تیم استیل آذین بود و ما اشتباه کرده بودیم اما وی ناجوانمردانه توپ را به اوت زد و بلافاصله بلند شد سئوال من این است اگر مصدوم بود چرا زود بلند شد؟

وی با بیان اینکه بازیکنان ما در زمان خوشحالی پس از گل با حمله بازیکنان استیل آذین مواجه شده و در این شرایط محمد نوری از ناحیه دست، سپهر حیدری از ناحیه لب و حسین بادامکی از ناحیه پا دچار مصدومیت شده است، افزود: آخر بازی دیدید بازیکن خارجی تیم استیل آذین چگونه به بازیکن ما حمله کرد. حرکت آنها ناجوانمردانه بود یا حرکت ما؟ آنها می خواستند وقت تلف کنند و باز هم می گویم اگر دروازه بان آنها صدمه دیده بود من از همه عذرخواهی می کردم اما وقتی توپ را به بیرون می زند و بعد از آن حرکات نمایشی انجام می دهد به نظر شما کارش مسخره نیست و تنها حرکت ما ناجوانمردانه بوده است؟!

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه این درسی بود تا خیلی‌ها برای رسیدن به امتیاز ناجوانمردانه بازی نکنند، تاکید کرد: ما از لحاظ فوتبالی از تیم استیل آذین بهتر بودیم. بازیکنان استیل آذین مقابل ما تعصبی و غیرتی بازی می کردند. من خیلی از بازی‌های این تیم را دیده‌ام و متوجه شدم آنها در زمین راه می روند. اگر تعصبی و غیرتی بودند در بازیهای گذشته در زمین راه نمی رفتند. تنها در این بازی بود که تعصب و غیرتشان تبلور کرده و بالا آمده بود!

علی دایی در پاسخ به خبرنگاری از وی پرسید آیا در دقایق پایانی مسابقه سیاوش اکبرپور و حسین کاظمی با شما درگیر شدند؟، گفت: آنها هیچ بی احترامی به من نکردند اما دروازه بان استیل آذین هر چه لایق خودش بود به دروازه بان ذخیره و بازیکنان من گفت اما کسی به من بی احترام نکرد. من با کاظمی و اکبرپور رفیقم.

وی در مورد درگیری ایجاد شده در زمان ورود بازیکنان دو تیم به رختکن هم اظهار داشت: من آن صحنه را ندیدم و تنها بازیکنانم را به رختکن بردم اما شنیدم فحش ناموسی به رحمان احمدی داده‌اند. کمیته انضباطی باید به این مسائل رسیدگی کند دوربین‌های شما تصاویر را ضبط کرد و مشخص است دروازه‌بان تیم استیل آذین چه الفاظی را بکار برده است.

دایی با تاکید بر اینکه استیل آذینی‌ها کار غیر حرفه‌ای خودشان را توجیه می کنند، تاکید کرد: ما از نظر فوتبالی خصوصا در نیمه دوم از آنها برتر بودیم و از نظر فوتبالی حق به حقدار رسید. بازی جوانمردانه این نیست که خودت را زمین بیاندازی و بخواهی تیم حریف توپ را تقدیم شما کند. تا الان در بازی‌های ملی دیده بودیم که تیم‌های عربی چنین کاری را می کنند اما مگر ما دیوانه‌ایم که بازیکن تیم مقابل توپ را به اوت بزند و از زمین بلند شود و ما هم توپ را به آنها بدهیم. ما اینقدر فشار را تحمل کردیم تا در این دیدار به پیروزی برسیم، آنوقت چرا باید 2 امتیاز را به آنها بدهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در فوتبال خشک و تر با هم می سوزند، افزود: من در آن صحنه دخالت کردم تا با وجود تمامی مشکلات بازیکن مصدوم و محروم دیگری روی دستم قرار نگیرد. برای اولین بار در تاریخ فوتبالی‌ام چنین اتفاقی را ندیدم که بازیکنان ما در زمان خوشحالی پس از گل مورد حمله بازیکنان حریف قرار بگیرد. خواهشم این است که این اتفاقات را دقیق بررسی کنند زیرا کاری که بازیکنان آنها انجام داد را چه می توان نامید.

خبرنگاری پرسید عملکرد داور تا چه اندازی روی اتفاقات آخر بازی نقش داشت که سرمربی پرسپولیس گفت: مطمئنا اگر در زمان به وجود آمدن درگیری‌ها داور به دروازه بان استیل آذین کارت قرمز نشان می داد بازیکنان این تیم تا آن اندازه شلوغ نمی کردند البته من دیگر نمی خواهم در مورد داوری صحبت کنم.

وی ادامه داد: ما بهترین داوران دنیا را داریم و من مخلص آنها هستم. در پایان بازی با استقلال من درباره داوری صحبت کردم، آنهم روی صحنه‌هایی که همه دیدند پنالتی ما به چه آسانی گرفته نشد. متاسفانه برخی ها علیه من صحبت کردند. یک بار علیه رفیعی صحبت کردم و همه دیدند در بازی با پاس همدان چه اتفاقاتی افتاد بازهم می گویم من مخلص همه داوران هستم.

دایی در این خصوص افزود: نمی خواهم به خاطر صحبت‌هایم محرومم کنند دوست دارم اگر هستم در کنار زمین باشم و به هیجانات بازی نزدیک‌تر باشم. نمی خواهم از بالا تیمم را هدایت کنم. همه داوران خوب هستند اما مطمئنا در آن صحنه همه چیز از دست داور در رفت.

خبرنگاری گفت: "در حالی که از قطعه نویی و مظلومی برای فصل آینده برنامه گرفته شده است اما هنوز تکلیف شما و پرسپولیس مشخص نیست"، دایی در این خصوص اظهار داشت: من تا دو ماه دیگر قرارداد دارم و میهمان این تیم هستم. شاید باشگاه من را نخواهد اما اگر بخواهد شاید من هم نمانم اما پس از دریافت پیشنهاد فکر می کنم بمانم یا نمانم که تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: مگر خودم به پرسپولیس آمده‌ام. مسئولان باشگاه پرسپولیس دنبالم آمدند و قرارداد بستند شاید مبلغ قراردادم کمتر از پیشنهاداتی باشد که در آن مقطع داشتم حتی کمتر از نصف دیگر پیشنهادها اما افتخارم این است که به خاطر خدمت به مردم آمده‌ام و می خواهم برای آنها کاری کنم. امروز با تمام وجود و انرژی در خدمت تیم هستم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: مگر فقط باید در پرسپولیس مربیگری کرد. تیم‌های دیگری هم هستند که بعد از مشخص شدن وضعیتم با پرسپولیس در مورد آنها فکر می کنم اگر من را نخواهند به تیم‌های دیگر می روم و اگر در هیچ تیمی جایی نداشتم خدا را شکر کارهای بسیاری دارم که می توانم به آنها رسیدگی کنم.

علی دایی در پایان در مورد احتمال همکاری‌اش با کی‌روش در تیم ملی اظهار داشت: من تا زمانی که مربیگری کنم می خواهم نفر اول باشد. البته عاشق تیم ملی هستم و هر کمکی بتوانم برای موفقیت این تیم ملی به کی‌روش تنها به صورت غیر مستقیم خواهم کرد. من دیروز با کی‌روش صحبت کردم و به او تاکید کردم هر کمکی که بتوانم انجام می دهم اما تا روزی که مربیگری می کنم تنها نفر اول خواهم بود.

گران شدن خانه و عرضه در آن زمان اميدي واهي است

خانه‌هاي خالي در انتظار يك تصميم*
گران شدن خانه و عرضه در آن زمان اميدي واهي است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: راه و ساختمان
يك كارشناس مسكن تصريح كرد: با وضعيت عمومي كه در حال حاضر حاكم بر بازار مسكن و اقتصاد كشور است بعيد به نظر مي ‌رسد كه قيمت‌ها در آينده نزديك تغيير معناداري داشته باشد و صاحبان خانه‌هاي خالي بدانند كه اگر به اميد گران شدن و بالا رفتن قيمت‌هاي خانه و عرضه در آن زمان نشسته‌اند اين اميد تقريبا محال است و امكان عملي شدن آن شايد در حد دو سه درصد هم نباشد.
مهندس احمدرضا سرحدي در گفت‌ وگو با خبرنگار مسكن، خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اينكه از نظراصولي شناسايي خانه‌هاي خالي كار مناسبي است، افزود: البته نحوه عمل مسوولان در اين رابطه جاي تامل دارد.
وي با بيان اينكه خانه‌هاي ساخته و خالي نگه داشته شده است سرمايه‌هاي ملي محسوب مي‌شوند، ادامه داد: هر چند كه مالكيت اين خانه‌ها مالكيت خصوصي و محترم است ولي افرادي كه اين خانه‌ها را نگه داشته‌اند به طور قطع مي‌خواهند سود بيشتري ببرند.
سرحدي ادامه داد: توصيه كارشناسي ما به صاحبان خانه‌هاي خالي اين است كه املاكي در اختيار خود را يا به بازار فروش يا به بازار استيجاري وارد كنند ولي اگر اين مالكان نخواهند چنين كاري را انجام دهند، نمي‌توان به زور آنها را وادار به فروش و يا اجاره كرد.
اين كارشناس مسكن افزود: دولت فقط مي‌تواند از اين مالكان ماليات بخواهد و با قراردادن يك مالكيتي براي خانه‌هاي خالي بدون مستاجر و بدون ارائه به بازار آنها را تشويق به عرضه اين املاك كند ولي در غير اين صورت هزينه اين سود را هم بپردازند و البته بايد اين ماليات به بخش توليدي مسكن بازگردانده شود و به عنوان يك درآمد براي دولت تلقي نشود بلكه مي تواند به عنوان كمكي براي رونق بخش مورد استفاده قرار گيرد.
وي با بيان اينكه براي حل مشكلات بخش مسكن راه‌هاي بسياري وجود دارد، ادامه داد: بازار مسكن كشور ما بازار يكنواختي نيست و افرادي كه وارد بازار مسكن مي‌شوند اعم از فروشنده و خريدار با يكديگر متفاوت هستند بنابراين مي‌توان راه ‌حل‌هاي مختلفي براي اين كار در نظر گرفت.
سرحدي از وجود صدها هزار واحد مسكوني خالي در كشور خبر داد و گفت:‌ جدا از ساختمان‌هايي كه در كلان‌شهرها و به خصوص در مناطق شمال شهر و مركزي تهران هستند ساختمان‌هاي فراواني نيز در كشور وجود دارند كه خالي از سكنه هستند و البته برخي نيز براي نجات از خطرات چنين تصميماتي، پرده‌اي به پنجره‌ها زده و چراغي روشن كرده‌اند تا نشان دهند كه اين ساختمان‌ مسكوني است در حاليكه آنها خالي هستند.
وي افزود: هرگونه تلاش در بازار براي اينكه تقاضا را بالا ببريم باعث گراني قيمت مي‌شود بنابراين آنچه كه مي‌تواند به عنوان سياستگذاري از سوي دولت انجام شود در بخش عرضه است يعني بايد امكانات و وام‌هايي براي توليد مسكن داده شود كه اين اقدامات در شهرستان‌ها بسيار مناسب است و همين مسكن مهر توانسته جو كلي مسكن را به هم بزند و با ارائه مسكن در شهرهاي كوچك زير 25 هزار نفر و شهرهايي كه زمين در آنها مساله‌اي نيست تقريبا توانسته تا حدود بسياري مردم را اميدوار كند و حداقل اميد مسكن به آنها رسيده و منتظر هستند كه در آينده نزديك به آنها مسكن بدهند.
سرحدي افزود: متاسفانه در كلان‌شهرهايي مثل تهران زميني براي واگذاري در چارچوب مسكن مهر وجود ندارد و اين شهرها به دليل جاذبه‌هاي اقتصادي باعث مي شوند تا مردم از شهرها خالي شوند و كلان شهرها به طور مرتب در حال متورم شدن بيشتر و به تبع آن افزايش تقاضاي مسكن است.
اوادامه داد: در اين گونه شهرها تنها راه باقي مانده احياي بافت‌هاي فرسوده است چراكه هزاران هكتار بافت فرسوده در كلان شهرها داريم كه اگر براي توليد مسكن روي آنها برنامه‌ريزي شود مي‌تواند بخش زيادي از نياز مسكن را برطرف كند بويژه اينكه از تبعات منفي اين بافت‌ها نيز جلوگيري كند چراكه اين بافت‌ها بافت‌هايي هستند كه افرادي خاص در آنها زندگي مي‌كنند و مساله ساز هستند و نوسازي اين بافت‌ها مي‌تواند كمك بسياري از لحاظ امنيت اجتماعي و جبران كمبودهاي مسكن باشد.
1389/11/16 02-05-2011 09:01:53 8911-06566: كد خبر


مرگ در خواب تالاب انزلي مي‌رقصد

به بهانه روز جهاني تالاب‌؛

مرگ در خواب تالاب انزلي مي‌رقصد


خبرگزاري فارس: تالاب انزلي يكي از پايدارترين تالاب‌هاي جهان است كه به دليل بي‌مبالاتي‌هاي بشر در ليست تالاب‌هاي در معرض خطر قرار دارد و با مرگ دسته و پنجه نرم مي‌كند.



به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، در روز جهاني تالاب‌ها بيشتر كشورهاي دنيا مراسم جشني‌ به پاس وجود اين نعمت خدادادي و تبعات و آثاري كه در زندگي مردم دارد برگزار مي‌كنند و دستاوردهاي حفاظت و بهره‌برداري از اين محيط به همگان اعلام مي‌شود. كنوانسيون رامسر قديمي‌ترين معاهده بين‌المللي با تاكيد بر حفاظت از طبيعت در جهان است كه در سال 1975 جنبه قانوني يافت. اين معاهده 158 كشور عضو را ملزم به تعيين و حفظ تالاب‌هاي با اهميت بين‌المللي و تشويق به استفاده خردمندانه از آنها كرده است. كنوانسيون رامسر بر حفاظت و بهره‌برداري معقول از تالاب‌ها به‌ويژه در راستاي فراهم كردن زيستگاهي براي پرندگان آبزي تأكيد مي‌كند. كنوانسيون رامسر موجب دستاوردهاي قابل توجهي در حفاظت از تالاب‌ها شده ولي حفاظت و نگهداري از تالاب ايد‌ه‌آل‌هاي شكننده‌اي است كه بايد تمام موافقتنامه‌ها، معاهدات، قوانين و كنوانسيون‌هاي زيست‌محيطي با شدت و وحدت پيگيري شوند. تالاب زيباي انزلي در سواحل جنوبي درياي خزر در گيلان واقع شده و زيستگاه مناسبي براي پرندگان مهاجر است. به دليل اهميت بين‌المللي، تالاب انزلي در خرداد سال 1354 در سايت رامسر به ثبت رسيد. امروزه كيفيت آب تالاب انزلي به دليل ورود فاضلاب و زباله جامد از مناطق اطراف و آلودگي حاصل از فعاليت‌هاي كشاورزي كاهش يافته و قطع بي‌رويه درختان و چراي مفرط دام در مناطق ييلاقي سبب حمل رسوبات از اين مناطق شده است. به منظور بهبود شرايط زيست‌محيطي تالاب، دولت ژاپن و ايران تصميم گرفتند كه مطالعات مشتركي را براي احياي تالاب انزلي آغاز كنند و سرمايه‌گذاري در اين بخش توسط آژانس همكاري‌هاي بين‌المللي ژاپن «جايكا» صورت گرفته است. در اين راستا سه منطقه حفاظت شده شامل سياه‌كيشم، پناهگاه حيات وحش سلكه و پناهگاه حيات‌وحش سرخانكل در تالاب انزلي تعيين شده‌اند. شكار، ماهيگيري، قطع درختان و بسياري از فعاليت‌هاي مختلف ديگر در اين مناطق اكيدأ ممنوع شده است و طبق قانون اين مناطق تنها مناطق حفاظت شده در داخل تالاب هستند. فعاليت‌هاي حفاظتي فعلي در تالاب انزلي توسط محيط‌بانان، كنترل تصرف اراضي، آموزش زيست‌محيطي، پايش كيفيت آب، سرشماري سالانه پرندگان و موارد مربوط به صدور جواز شكار و ماهيگيري است.
* تالاب انزلي يكي از پايدارترين تالاب‌هاي كشور است مديركل حفاظت محيط زيست گيلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأكيد بر ضرورت حفظ تالاب‌ها، درباره مشكلات تالاب بين‌المللي انزلي اظهار داشت: تالاب انزلي يكي از پايدارترين و تكامل‌ يافته‌ترين تالاب‌هاي ايران است. امير عبدوس با اشاره به اينكه بيش از 12 رودخانه به اين تالاب مي‌ريزد، افزود: تالاب انزلي از يك طرف به دريا متصل است و پهنه وسيعي دارد. وي تالاب انزلي را داراي تنوع‌زيستي منحصربه‌فرد و بسيار بالا دانست و گفت: اين تالاب به فهرست تالاب‌هاي در معرض خطر پيوست ولي در بين تالاب‌هاي داخل كشور از پايدارترين تالاب‌ها محسوب مي‌شود. عبدوس بيان داشت: ندانم كاري‌هاي بشر در مدت 50 سال گذشته بلاهايي را بر سر اين تالاب آورده كه اگر امروز فكر و اقدام اساسي براي نجات اين تالاب صورت نگيرد آن را براي هميشه تبديل به تشت فاضلاب خواهيم كرد.
* 95 ميليارد تومان براي احياي تالاب انزلي اختصاص يافت وي با بيان اينكه مسئله اصلي از بالادست حوزه آبخيز تالاب انزلي آعاز مي‌شود، خاطرنشان كرد: محل دفن زباله تا ورود فاضلاب تصفيه نشده شهر صنعتي رشت، ورود فاضلاب تصفيه نشده كلانشهر رشت و ديگر حوزه‌هاي آبخيز به رودخانه‌هاي منتهي به تالاب انزلي متصل است. مديركل حفاظت محيط زيست گيلان ادامه داد: توان اكولوژيكي تالاب انزلي و ظرفيت خودپالايي تالاب به لحاظ وجود نيزارهاي فراوان و پوشش گياهي بالا و ارتباط تالاب به دريا و نيز امكان خروج آلاينده‌ها و تخليه آنها به دريا در نجات اين تالاب از مرگ حتمي تاثيرگذار است. وي اضافه كرد: در شرايط كنوني حجم آلاينده‌ها در تالاب انزلي بسيار زياد است و به همين منظور دولت براي خروج تالاب انزلي از وضعيت فعلي، طرح احياي تالاب انزلي را با اعتباري بالغ بر 95 ميليارد تومان به مدت پنج سال در دستور كار قرار داده است. عبدوس خاطرنشان كرد: اميدواريم با اجراي اين طرح بخشي از معضلات تالاب بين‌المللي انزلي برطرف شود. به گفته وي، طرح احياي تالاب انزلي در مرحله مناقصه است و نتايج آن حداكثر تا 25 بهمن جاري اعلام مي‌شود و پيمانكار برنده مناقصه، اين پروژه را از اول اسفند امسال اجرايي مي‌كند.


محورهاي استيضاح حميد بهبهاني



جام جم آنلاين: استيضاح حميد بهبهاني وزير راه و ترابري صبح امروز با 25 امضا در صحن مجلس اعلام وصول شد كه اين طرح ، 11 محور دارد.به گزارش خبرنگار جام جم آنلاين، محورهاي اين استيضاح به شرح زير است.
1-وقوع سوانح پي در پي هوايي و اعلام نظر غيركارشناس d درخصوص نرمال بودن سوانح هوايي در كشور
2-استفhده غيرموجه و غيراقتصادي از ناوگان هوايي مستهلك و غيرقابل اعتماد و در نتيجه وجود ترديد در مردم به توانايي هاي تخصصي كشور در زمينه حمل و نقل
3-عدم اجراي قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور در خصوص نوسازي ناوگان هوايي (ضرورت كاهش هشت سال عمر ناوگان)
4-عدم توجه به تبعيت از قوانين بودجه سنواتي و دادن قول هاي فراوان غيرعملياتي توسط شخص وزير به طوري كه خود وزير طي نامه اي به معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت كه بودجه12 سال آينده در سفرهاي استاني پيش خور شده است
5-عدم وجود جديت در اصلاح مسيرها و معابر حادثه خيز كشور كه موجب گرديده تا يكي از بالاترين آمار كشتار جاده‌اي در دنيا به نام ايران ثبت گردد
6-عزل و نصب هاي پي در پي ، مكرر، غيرمسئولانه و عجولانه در وزارت راه وترابري به ويژه در سازمان حساس هواپيمايي به طوري كه در يكي از معاونت ها در يكسال ونيم گذشته هر 6 ماه يك انتصاب وجود داشته است
7-كم توجهي به مسيرهاي ريلي كشور به طوري كه براي مسيري كه قول داده‌اند تا سال 1391 افتتاح شود يك دهم اعتبار مورد نياز منظور و در نتيجه كمترين حد پيشرفت فيزيكي متصور مي‌باشد
8-كم توجهي به ايثارگران شاغل در وزارتخانه
9-ناتواني در حل مشكلات پيمانكاران طرف قرارداد با وزارت راه وترابري كه به ورشكستگي و فروپاشي شركت هاي مهم راهسازي و عمراني كشور منجر شده است
10-عدم جديت در رفع عيوب و نواقص نظارت ديوان محاسبات ، سازمان بازرسي و سازمان حسابرسي
11-عدم توجه كافي به ايستگاه هاي هواشناسي كشور


يوسف اسدي - خبرنگار جام جم آنلاين

حميد بهبهاني از وزارت راه رفت

با راي نمايندگان مجلس؛

حميد بهبهاني از وزارت راه رفت

علي لاريجاني پس از پايان راي‌گيري تعداد نمايندگان حاضر در جلسه را 242 نفر اعلام كرد و گفت که از 234 آراي ماخوذه ،تعداد 147 راي موافق، 87 راي مخالف و 9 راي نيز به ‌عنوان ممتنع است.




ايلنا: علي لاريجاني با اعلام نتايج راي‌‌گيري استيضاح وزير راه و ترابري از راي عدم اعتماد نمايندگان مجلس به حميد بهبهاني خبر داد. به گزارش خبرنگار ايلنا در پايان جلسه علني امروز مجلس و پس از صحبت‌هاي نمايندگان موافق استيضاح وزير راه كه بدون حضور شخص وزير و رئيس‌جمهور برگزار شد، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بهبهاني راي عدم اعتماد دادند. بر اين اساس علي لاريجاني پس از پايان راي‌گيري تعداد نمايندگان حاضر در جلسه را 242 نفر اعلام كرد كه از اين تعداد اراي ماخوذه 234 راي كه از اين تعداد 147 راي موافق، 87 راي مخالف و 9 راي نيز به ‌عنوان ممتنع مي‌باشد.


1389/11/12 - 11:46 کد خبر : 177764

بانك‌ها پيش پاي كشاورزان سنگ‌اندازي مي‌كنند!

بانك‌ها پيش پاي كشاورزان

سنگ‌اندازي مي‌كنند!



خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز سرويس: شهرستان‌ها رييس انجمن نظام صنفي كشاورزي و منابع طبيعي اهواز گفت: بانك‌هاي عامل براي ارايه تسهيلات خشكسالي به كشاورزان كه از سوي سازمان جهاد كشاورزي به آنها معرفي شده‌اند، شروط غير قابل انجام تعيين مي‌كنند.
مسعود اسدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ با بيان اين مطلب اظهار داشت: بانك‌هاي سپه، صادرات و ملي بانك‌هاي عامل طرح ارايه تسهيلات براي جبران خسارت‌هاي ناشي از خشكسالي به كشاورزان محسوب مي‌شوند.
وي افزود: دولت بر اساس سياست‌هاي حمايتي خود از جامعه كشاورزي، اقدام به واريز مبالغي به بانك‌هاي عامل براي اعطا به كشاورزان كرده است.
اسدي تصريح كرد: بر اين اساس تسهيلاتي به مبلغ پنج ميليون تومان به كشاورزان اعطا مي‌شود اما شروطي كه از سوي بانك‌هاي عامل براي كشاورزان در نظر گرفته شده است، خارج از چهار چوب قانوني است.
رييس انجمن نظام صنفي كشاورزي و منابع طبيعي اهواز گفت: اين پول متعلق به منابع داخلي نيست و از منابعي است كه دولت در اختيار بانك‌ها قرار داده است و به نظر مي‌آيد كه اين بانك‌ها به صورت علني با سياست‌هاي دولت مقابله مي‌كنند.
اسدي با بيان اين‌كه اقدام بانك‌هاي شهرستان اهواز به هيچ‌وجه از ديد خدمت‌گذاران نظام و جامعه دور نمي‌ماند و ما اين موضوع را منعكس مي‌كنيم، تصريح كرد: كشاورزان معتقد هستند كه بانك‌ها مي‌خواهند از ارايه تسهيلات به آنها خودداري كنند؛ آنها اعتراض‌هاي گسترده و مكاتبات و مراجعات متعددي به فرمانداري‌ها داشته‌اند.
وي عنوان كرد: درخواست ما از مسوولان و بانك‌ها اين است كه پيش پاي كشاورزان سنگ‌اندازي نكنند. كشاورزان در اين زمينه اعتقاد دارند كه بانك‌ها مي‌خواهند منابع مالي دولت را در بانك‌ها نگه دارند و به اين ترتيب مانده حساب خود را افزايش دهند.
اسدي اظهار كرد: متاسفانه اقدامات بانك‌ها، اثرات خدماتي دولت در بخش كشاورزي را خنثي مي‌كند و قطعا و در صورت حل نشدن اين مشكل، موضوع را به سازمان بازسي كشور اعلام مي‌كنيم تا با آنها برخورد شود.
وي ادامه داد: داشتن سه ضامن حقوق بگير و صاحب حساب در بانك‌هاي ملي، سپه و صادرات و برخورداري از گواهي كسر حقوق از شروطي است كه بانك‌ها براي ارايه تسهيلات تعيين مي‌كنند. اين در حالي است كه هيچ اداره‌اي گواهي كسر حقوق را براي كارمندان خود صادر نمي‌كنند.
اسدي در ادامه بر لزوم اجراي ماده 10 قانون افزايش بهره‌وري كشاورزي تاكيد كرد و گفت: در متن اين قانون آمده است كه بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري مكلف هستند در اعطاي تسهيلات بانكي به طرح‌هاي كشاورزي و منابع طبيعي اسناد مالكيت و زراعي را به عنوان وثيقه ملكي قبول كنند.
وي افزود: اين در حالي است كه هم‌اكنون بانك‌ها معتقد هستند اجراي اين قانون براي آنها دردسر ساز است و بنابراين آن را اجرا نمي‌كنند؛ اما اين قانون مصوبه مجلس است و بايد اجرا شود. اما بانك‌ها در اجراي آن سليقه‌اي عمل مي‌كنند و از اجراي آن خودداري مي‌كنند.
اسدي گفت: به استناد ماده 10 قانون بهره‌برداري كشاورزي مصوب مجلس شوراي اسلامي كه توسط رييس جمهور ابلاغ و در كل كشور به مرحله اجرا رسيده است، از كليه بانك‌ها مي‌خواهيم تا نسبت به اجرا اين قانون يعني قبول اسناد اراضي كشاورزان به عنوان وثيقه ملكي اقدام كنند و از هر گونه خواسته و شروط غير ضرور و غير ممكن جدا خودداري كنند؛ خواستار اجراي دقيق اين قانون هستيم.

1389/11/06 01-26-2011 13:32:44 8911-03749: كد خبر

رئيس پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ:‌


مردم مي‌توانند با يك پيامك از محل خودروي

توقيفي خود مطلع شوند



مردم مي‌توانند با ارسال پيامك به شماره 30005353 از محل خودروي خود باخبر شوند/هيچ جرثقيلي اجازه ندارد بدون حضور افسر پليس خودرويي را حركت دهد.



ايلنا- : رئيس پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ با بيان اينكه از اين پس مردم مي‌توانند با ارسال پيامك از محل خودروي خود مطلع شوند، گفت: پيش ازاين شكايتي داشتيم مبني بر اينكه وقتي خودرو را پليس با جرثقيل حمل مي‌كند، صاحبان خودرو از محل خودرو مطلع نمي‌شوند به همين دليل سامانه‌اي پيش‌بيني شد كه مالكان مي‌توانند با ارسال مشخصات عددي خودرو به آن از محل خودرو مطلع شوند يعني پس از اينكه مشخصات عددي خودرو را به شماره 30005353 ارسال كردند يا براي آنها پيامكي مي‌آيد با عنوان اينكه خودروي آنها در پاركينگ است و يا يك شماره تلفن به آنها ارسال مي‌شود كه بتوانند مفقود شدن خودروي خود را از آن پيگيري كنند.
به گزاري خبرنگار ايلنا، سردار حسين رحيمي، صبح امروز در يك نشست خبري درباره محدوده جديد طرح زوج و فرد گفت: با توجه به مشكلات جدي ترافيكي شهر تهران و با توجه به تجربه خوب 24 روزه شرايط اضطرار آلودگي هوا تصميم به اجراي طرح زوج و فرد در محدوده‌اي جديد گرفته شد. به گونه‌اي كه پوشش لازم را در محل‌هايي كه ترافيك سنگين دارد ايجاد كند و براي مردم نيز مشكلي به وجود نياورد. او با اشاره به اينكه مدت زيادي روي گزينه‌هاي مختلف مطالعه شد، گفت: در نهايت از شمال غرب بزرگراه شهيد چمران و شهيد همت، شمال شرق بزرگراه شهيد زين‌الدين و شهيد باقري، جنوب غرب بزرگراه بعثت، بزرگراه شهيد تندگويان، بزرگراه شهيد نواب و در جنوب شرق از بزرگراه دوران بزرگراه بسيج در نظر گرفته شده است.
او افزود: در واقع رانندگان مي‌توانند در اين بزرگراه‌ها تردد كنند اما اگر بخواهند از اين بزرگراه‌ها وارد شريان‌هاي اصلي شوند بايد با رعايت قوانين طرح زوج و فرد وارد شوند. او با اشاره به اينكه كساني كه داراي طرح ترافيك، خودروهاي امدادي و سرويس مدارس هستند، مجازند كه در محدوده تردد كنند، گفت: ساعات محدوده جديد طرح زوج و فرد مانند محدوده قديم از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 6:30 صبح تا 19 و در پنجشنبه از ساعت 6:30 صبح تا 13 است. او در ادامه با اشاره به اينكه اگر وضعيت دوباره به حالت اضطرار در بيايد و تهران دچار آلودگي شود، ممكن است طرح سراسري زوج و فرد در برخي از روزها اجرا شود، گفت: در بحث اعمال قانون به جريمه كردن تاكيد داريم و هدف پليس ارشاد است و اينكه با آرامش شهر را به آرامش برسانيم. او با اشاره به اينكه تاكنون در اجراي طرح زوج و فرد مردم همكاري بي‌نظري داشته‌اند، گفت: جريمه ورود به طرح فعلاً 13 هزار تومان است اما با تصويب قانون جديد راهنمايي رانندگي اين جريمه تغيير مي‌كند كه ما منتظر ابلاغ آن هستيم.
او با تاكيد بر اينكه محدوده جديد طرح زوج و فرد به تصويب رسيده است اما زمان آغاز طرح هنوز مشخص نيست، گفت: براي كنترل اين محدوده 2 روش در نظر گرفته شده است يكي در مبادي ورودي و دوم گشت‌هايي در محدوده تردد خواهد كرد. او افزود: تاكيد ما بر خيابان‌هاي شرياني يك و دو است و در مورد دسترسي‌هاي محلي و در خيابان‌هاي فرعي دستور داده شده، مردم اذيت نشوند. او در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: بيش از 4 ميليون خودرو در تهران وجود دارد و با خودروهايي كه صاحبان آن تهراني نيستند و براي كار به تهران مي‌آيند و به طور موقت در تهران حضور دارند، 70 ميليون خودرو در سال در تهران تردد مي‌كنند و اين درحالي است كه معابر ما ظرفيت يك هفتم اين تعداد خودرو را دارد ،‌بنابراين بايد وضعيت تردد خودرو را در تهران سامان داد ضمن اينكه مردم تهران در تمام سال در آلودگي زنگي مي‌كنند و براي حل اين مشكل آنچه از دست پليس برمي‌آيد اين است كه محدوديت‌هاي ترافيكي ايجاد كنند كه ديده شده است اثرگذار بوده است.
او درباره نظر اعضاي شوراي شهر تهران گفت: من نشنيده‌ام كه شوراي شهر با اين طرح مخالفت كرده باشد و اين طرح فعلاً به عنوان يك روش در نقاط پر تردد كه نزديك به 440 نقطه است، كنترل مي‌شود و مقدمات آن آغاز شده و بايد براي آن اطلاع‌رساني شود. او افزود: اين طرح در حال حاضر در ارتباط با موتورسيكلت‌ها اجرا نمي‌شود. رئيس‌پليس راهنمايي رانندگي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به ورود جرثقيل‌هاي جديد به سازمان راهنمايي و رانندگي گفت: پليس با يك شركت خصوصي در ارتباط با استفاده از جرثقيل‌هاي جديد همكاري كرده بود كه اكنون اين جرثقيل‌ها واگذار شده است.
او با اشاره به گله مردم از نحوه جابه‌جايي خودرو گفت: در بحث حمل خودرو گله‌هاي زيادي داشته‌ايم كه يكي از آنها مربوط به عدم آگاهي صاحب خودرو از حمل خودرو بوده است و يكي ديگر مربوط به آسيب‌ديدن خودرو در حين حمل خودرو بوده است. او افزود: امروز با ورود جرثقيل‌هاي جديد سعي شده از آسيب‌ ديدن خودرو جلوگيري شود ضمن اينكه در ستاد ترخيص پيش‌بيني شده است كه افسران كارشناس به شكايت افرادي كه مدعي آسيب‌ ديدن خودرو شده‌اند، رسيدگي كنند و در صورت ايجاد خسارت شركت خصوصي دارنده خودرو و يا شركت خصوصي صاحب پاركينگ خسارت را به شاكي بدون دريافت هيچگونه هزينه‌اي از شاكي پرداخت كند. او درباره شكايت مردم مبني بر عدم آگاهي از محل خودروي خود گفت: مردم مي‌توانند با ارسال پيامك به شماره 30005353 از محل خودروي خود باخبر شوند.
او همچنين تاكيد كرد: هيچ جرثقيلي اجازه ندارد بدون حضور افسر پليس خودرويي را حركت دهد. رحيمي درباره ميزان رضايتمندي مردم از عملكرد پليس گفت: طبق آماري كه از مركز نظارت همگاني ناجا به پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ابلاغ شده است در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ميزان رضايتمندي مردم به عملكرد پليس راهنمايي و رانندگي 123 درصد افزايش داشته است همچنين ميزان تقدير مردم 24 درصد افزايش داشته است و انتقاد به پليس راهنمايي و رانندگي 46 درصد و انتقاد از عملكرد ماموران 22 درصد كاهش داشته است. او با اشاره به بحث پارك‌باني‌ها كه قرار بود تاكنون ساماندهي شده باشند، گفت: تمام مقدمات اين كار به اتمام رسيده است و در حال حاضر 21 شركت با 700 نيرو در حال ساماندهي وضعيت پارك‌ها هستند و بيش از 70 شركت كه پاركبان غيرمجاز داشته‌اند،جمع‌آوري شده‌اند و قرار است شركت متصدي طرح ساماندهي پاركبان‌ها قيمت‌هاي پيشنهادي خود را به شوراي شهر ارائه دهد كه پس از تصويب ابلاغ خواهد شد.
او در پايان تاكيد كرد: هيچ شركت، اداره، پاساژ و كارخانه‌اي اجازه ندارد حريم خيابان را به عنوان پاركينگ اختصاصي استفاده كند.
1389/11/6 - 10:44 کد خبر : 176484

Armenia managed to spark debates

on genocide in Turkey



17:02 • 26.01.11
Even though the Armenian-Turkish normalization process is currently in a passive stage, Armenia has managed to spark a debate on the Genocide issue in Turkey, MP Gagik Minasyan of the Republican Party of Armenia told a news conference Wednesday.
"In the aftermath of the process we managed to move the debate to Turkey. It was a problem we were unable to solve for several decades," he said.
Minasyan characterized the process a triumphant march which will not stop under any circumstances.
Another positive achievement for Armenia, he said, was that the country managed to make the international community realize it is open for a dialogue and has approaches perceivable to all countries (including the United States and EU) except Turkey.
"If a country's policy conflicts with the general logic of international developments, sooner or later certain forces inside that country attempt to bring it on the right path. Situations like this often may split up countries. I don't want to say Turkey may face such threats but that's the general logic," he added.
Speaking of Turkish President Abdullah Gul's recent statement at the Parliamentary Assembly of the Council of Europe (PACE), he said the Turkish leader's statement on the liberation of the so-called Azerbaijani lands attests Turkey's policy of imposing preconditions on Armenia.


Tert.am

بارش شديد برف و باران كشور را فرا مي‌گيرد

مدير كل هواشناسي استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا:

بارش برف و باران از اواخر امروز در پايتخت آغاز مي‌شود



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - محيط زيستمدير كل هواشناسي استان تهران از آغاز بارش برف و باران از اواخر چهارشنبه در پايتخت خبر داد.
مهندس محسن جباري در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به ورود سامانه بارشي كه مناطقي از شرق و جنوب شرق كشور را در بر گرفته است گفت: بر اين اساس بارش باران در تهران از اواخر چهارشنبه در تهران آغاز مي‌شود و پس از آن، اين بارش به برف تبديل شده و متعاقبا بارش برف همراه با باران را نيز شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به اينكه اين بارش‌ها تا پنجشنبه نيز ادامه خواهد يافت افزود: ‌در عين حال سامانه موجود سامانه ضعيفي بوده و بجز قسمت‌هاي شرقي استان تهران يعني شهرهاي دماوند، آبعلي و فيروزكوه در ساير مناطق استان تهران بارش زيادي را شاهد نخواهيم بود.
مدير كل هواشناسي استان تهران با اشاره به اينكه از بعدازظهر پنجشنبه شاهد كاهش اين پديده و صاف شدن هوا خواهيم بود تصريح كرد: در روز جمعه نيز آسمان پايتخت صاف خواهد بود.
وي با اشاره به قرارگيري شاخص كيفيت هواي تهران در شرايط «هشدار» طي چند روز گذشته به ايسنا گفت: با ورود اين سامانه بارشي با توجه به وزش مناسب باد قائم و افقي آلودگي هواي پايتخت برطرف شده و بدين ترتيب تهران از «هشدار» خارج مي‌شود.
وي در عين حال در خصوص تغييرات دمايي در پايتخت يادآور شد: تا پايان هفته تغييرات دما در تهران خيلي زياد نيست و حدود 2 درجه تغيير دما را در تهران شاهد خواهيم بود.
مدير كل هواشناسي استان تهران گفت: بر اين اساس آسمان تهران در روز پنجشنبه نيمه ابري در ارتفاعات ابري همراه با بارش برف خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به صفر و 6 درجه سانتيگراد مي‌رسد. همچنين در روز جمعه كمي ابري و در اواخر وقت ابري پيش‌بيني مي‌شود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز صفر و 7 درجه سانتيگراد خواهد بود.
به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور نيز در اطلاعيه ويژه‌اي از بارش شديد برف و باران خبر داد.
بر اين اساس سامانه‌اي كه هم اكنون در نيمه غربي كشور فعال است، تا اواخر پنجشنبه به فعاليت خود در بخش‌هاي مختلف كشور ادامه مي‌دهد و در روز جمعه همراه با كاهش دما در سطح كشور بويژه‌ در نيمه غربي، بارش اين سامانه به صورت پراكنده به نيمه شمالي كشور محدود مي‌شود.
در روز شنبه با نفوذ سامانه جديد به كشور، در مناطق غربي و شمال غربي بارش برف شروع مي‌شود و در روزهاي يكشنبه و دوشنبه نيمه غربي و بخش‌هاي جنوبي كشور تحت تاثير اين سامانه، درگير بارش‌هاي شديد برف و باران خواهند بود.
به گزارش ايسنا، بنابر آخرين داده‌هاي هواشناسي به سبب فعاليت سامانه بارشي بر روي كشور استان‌هاي واقع در نيمه غربي كشور با بارش باران و برف مواجه خواهند بود. در روز پنجشنبه علاوه بر مناطق فوق بارش باران به تدريج مناطق شمال شرق و شرق كشور را نيز در بر مي‌گيرد كه در اين روز در شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز، بارش‌ها به صورت پراكنده است. از سوي ديگر در روز جمعه در اغلب استان‌هاي كشور بارش‌هاي پراكنده دور از انتظار نيست.
از مركز هماهنگي اطلاع‌رساني آلودگي هواي تهران نيز خبر مي‌رسد شاخص كيفيت هوا همچنان در شرايط «ناسالم» است.
به گزارش ايسنا، بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران بر ميزان غلظت آلاينده‌هاي منوكسيدكربن و دي اكسيد گوگرد افزوده و از ميزان غلظت آلاينده‌هاي دي اكسيد نيتروژن و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون و ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون نسبت به روز گذشته در همين ساعت كاسته شده است همچنين در ميزان غلظت آلاينده ‌اوزون تغييري ملاحظه نمي‌شود كه بدين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از دو و نيم ميكرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص كيفيت هوا در شرايط «ناسالم» است.
گزارش هواشناسي حاكي از آسماني نيمه ابري در بعد از ظهر ابري، در اواخر وقت بارش پراكنده و وزش باد است كه به اين ترتيب انتظار مي‌رود شاخص كيفيت هوا در «ناسالم» باقي‌ بماند.
1389/11/06 01-26-2011 14:52:25 8911-03738: كد خبر

Karabakh defense ministry says
Azerbaijan spreads misinformation


“Fourteen cases of ceasefire violation were

registered yesterday and during night”



January 26, 2011 13:02
Defense Ministry of Nagorno-Karabakh dismissed allegations on Wednesday that Azerbaijani officer was killed in a ceasefire violation.
“Forward units of Karabakh defense army respect the ceasefire regime. Azerbaijan is just spreading regular misinformation,” Senor Hasratyan, spokesperson for the ministry, told Armenian News-NEWS.am. According to him, Azerbaijani side itself is violating ceasefire regime. “Fourteen cases of ceasefire violation were registered yesterday and during night,” he added.
Press service of Azerbaijani defense ministry said officer Jamin Mamedov was killed yesterday in a ceasefire violation by the Armenian side. The incident allegedly occurred in Aghdam region.

News from Armenia - NEWS.am

بانك مركزي:

ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني از چرخه

مبادلات حذف نمي‌شوند


خبرگزاري فارس: درحالي كه رئيس كل بانك مركزي چندي پيش از آغاز فرآيند جمع آوري ايران چك‌هاي 100 هزار توماني از 5 بهمن ماه خبر داده بود امروز روابط عمومي اين بانك با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد كه هدف از ابلاغ بخشنامه ياد شده حذف ايران چك يك ميليون ريالي از چرخه مبادلات كشور نبوده است.



به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، روابط عمومي بانك مركزي با صدور اطلاعيه‌اي اعلام كرد: پيرو بخشنامه صادره از سوي اين بانك، موضوع ابلاغ " دستور العمل نحوه توليد، توزيع، جمع آوري و ابطال ايران چك بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران "بدين وسيله به اطلاع مي‌رساند؛ هدف از ابلاغ بخشنامه ياد شده حذف ايران چك يك ميليون ريالي از چرخه مبادلات كشور نبوده و تنها در مرحله خريد و فروش ايران چك در شعب بانك‌ها از خريدار و فروشنده احراز هويت به عمل خواهد آمد. بانك مركزي در اين اطلاعيه آورده است: بديهي است گردش ايران چك مذكور در مبادلات روزمره ميان مردم و معتمدين برقرار بوده و محدوديتي براي آن وجود نخواهد داشت. البته آنچه در اخبار مختلف نيز آمده بود حكايت از ادامه مبادلات چك‌پول‌هاي 100 هزار توماني در بازار دارد اما فقط با اين تفاوت كه از اين پس اين چك‌پول‌ها با احراز هويت مبادله خواهد شد. به گزارش فارس، به صورت رسمي و عملي از روز جاري هر گونه مبادله ايران چك 100 هزار توماني بايد همراه با احراز هويت باشد به اين معني كه استفاده‌كنندگان از اين چك‌پول‌ها هنگام مبادله بايد ابتدا اقدام به پشت‌نويسي چك‌پول هاي مذكور كرده و هنگام تحويل به شعب بانك كارت ملي خود را همراه داشته باشند. دارندگان و گيرندگان ايرن چك‌‌هاي 100 هزار توماني هنگام ارائه و دريافت اين چك‌پول‌ها به شعب بانك‌ها بايد حتماً اين چك‌پول‌ها را پشت‌نويسي و امضاء نمايند و در عين حال بايد شماره ملي خود را نيز در پشت اين چك‌ها بنويسند. طبق اعلام رئيس كل بانك مركزي، بعد از اينكه ايران‌چك‌ها از بانك‌ها دريافت و در مبادلات روزمره مورد استفاده قرار گرفتند و در نهايت به بانك‌ها برگشتند، بانك‌ها مجدداً از آورنده ايران چك امضاء گرفته و چك‌پول‌ها را سوراخ و باطل مي‌كنند. محمود بهمني براي اولين بار در گفت‌وگو با فارس از جمع‌آوري ايران چك‌هاي 100 هزار توماني از 5 بهمن ماه خبر داده و تأكيد كرده بود:‌ كنترل پولشويي يكي از مهمترين اثرات جمع‌آوري ايران‌چك‌هاي 100 هزار توماني است با اين طرح بانك مركزي، جلوي مسائل پولشويي در فرايند رد و بدل شدن پول گرفته مي‌شود. وي در عين حال درباره وضعيت ايران‌چك‌هاي 50 هزار توماني پس از جمع‌آوري ايران‌چك‌ها، تصريح كرده بود:‌ به دليل اينكه هم‌اكنون ايران‌چك‌هاي 50 هزار توماني در دستگاه‌هاي خودپرداز قرار دارند و بانك مركزي قصد دارد فشار اسكناس به مردم وارد نشود، جمع‌آوري اين چك‌ها را منوط به افزايش اسكناس‌هاي 10 هزار توماني و يا انتشار اسكناس‌هاي 50 هزار توماني مي‌داند.