ديدار نخست وزير تركيه با دبير شوراي عالي امنيت ملي

ديدار نخست وزير تركيه با دبير شوراي عالي امنيت ملي
تاكيد بر همكاري كشورهاي منطقه براي مقابله با تهديد هاي موجود
نخست وزير تركيه ديدگاه‌ها و مواضع دو كشور را در بسياري زمينه‌ها منطبق و مشترك توصيف كرد و با تاكيد بر حق ترديد ناپذير كشورمان در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي، تصريح كرد: تركيه هميشه و در همه جا بر اين
موضع پایدار خواهد ماند
نخست‌وزير تركيه بر ضرورت مشاركت جدي و همكاري نزديك ايران و تركيه براي تقويت امنيت، ثبات و آرامش در منطقه تاكيد كرد. به گزارش ايلنا ، رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه عصر امروز درديداردبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اوضاع حساس منطقه و تهديدهاي موجود، همكاري كشورهاي منطقه را براي مقابله با اين تهديدات و تقويت استقرار ضروري خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران و تركيه به عنوان دو كشور مهم و تاثيرگذار در منطقه بايد نقشي جدي در حل مشكلات ايفا كنند.
نخست وزير تركيه ديدگاه‌ها و مواضع دو كشور را در بسياري زمينه‌ها منطبق و مشترك توصيف كرد و با تاكيد بر حق ترديد ناپذير كشورمان در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي، تصريح كرد: تركيه هميشه و در همه جا بر اين موضع ثابت خود تاكيد كرده و خواهد كرد.
رجب طيب اردوغان برنامه‌ها و ديدارهاي خود در سفر به ايران را بسيار سازنده و مثبت خواند و خواستار عملي شدن هر چه سريع‌تر توافقات به عمل آمده، شد. در اين ديدار سعيد جليلي نيز با اشاره به عمق روابط دوستانه و برادرانه دو كشور، تهران و آنكارا را دو شريك راهبردي دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران و تركيه بايد ظرفيت‌هاي گسترده خود را در مناسبات دوجانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي بيش از پيش فعال كنند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با برشمردن موضوعات و حوزه‌هاي مشترك و متنوع همكاري و رايزني، مشاركت راهبردي دو كشور را در مناطق مختلف بسيار با اهميت خواند. نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي عزم همه مسئولان بلندپايه جمهوري اسلامي ايران را بر تقويت مناسبات و ارتقاي سطح همكاري‌هاي راهبردي و عميق با تركيه عنوان كرد و گفت: بايد با تلاش و جديت مشترك محور تاثيرگذار و سازنده ايران - تركيه روز به روز تثبيت و تقويت شود.

0 نظرهای شما: