مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان ستادهاي چهار نامزد انتخابات رياست‌جمهوري:


مقام معظم رهبري در ديدار نمايندگان ستادهاي چهار نامزد انتخابات
رياست‌جمهوري
همه بايد در مقابل تشنج آفريني و اغتشاش صريح موضع گيري كنند



خبرگزاري فارس: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه عده اي امنيت و آرامش كشور را هدف گرفته اند، تصريح كردند: هيچكس نبايد كاري را انجام دهد كه تشنج آفرين باشد و همه بايد صراحتا
بگويند كه تشنج و اغتشاش خواسته آنان نيست.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، نمايندگان ستادهاي چهار نامزد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري عصر امروز در نشستي دوستانه ، در حضور حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، ديدگاههاي خود را در باره انتخابات و مسايل مربوط به آن بطور صريح و شفاف بيان و مسئولان ذيربط نيز توضيحاتي را ارائه كردند. در اين نشست كه نمايندگان شوراي نگهبان قانون اساسي، وزارت كشور، سازمان بازرسي كل كشور و كميسيون تبليغات انتخابات حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه همواره انتخابات در كشور مظهر وحدت و عزت ملي بوده است، خاطرنشان كردند: حضور نزديك به 40 ميليوني مردم در پاي صندوقهاي راي يك افتخار براي نظام اسلامي است كه همه راي دهندگان با سلايق مختلف در اين حماسه بزرگ سهيم هستند و وظيفه همه ، پاسداري از اين اتحاد ملي است . حضرت آيت الله خامنه اي حضور مردم در پاي صندوقهاي راي را در واقع راي به نظام جمهوري اسلامي دانستند و افزودند: در همه انتخاباتها همواره تاكيد بر حضور بيشتر و گسترده مردم در انتخابات بوده است زيرا اين حضور به معناي آگاهي مردم و راي آنها به نظام اسلامي و تجلي وحدت و عزت ملي است . ايشان با تاكيد بر اينكه انتخابات نبايد وسيله انشقاق و اختلاف در ميان مردم شود، خاطرنشان كردند: اينكه تصور شود در يك طرف 24 ميليون نفر و در طرف ديگر 14 ميليون نفر قرار دارند خطاي بزرگي است زيرا آن كساني كه به رييس جمهور منتخب و همچنين كانديداهاي ديگر راي دادند ، همه به يك اندازه دلبسته و معتقد به نظام اسلامي هستند . رهبر انقلاب اسلامي افزودند: در انتخابات ، راي دهندگان در گزينش افراد داراي اختلاف سليقه هستند اما در اعتقاد به نظام و پشتيباني از جمهوري اسلامي، همه داراي يك نظر و ديدگاه هستند . حضرت آيت الله خامنه اي مهمترين مسئله در انتخابات اخير را تجلي اتحاد ملي با راي نزديك به 40 ميليوني مردم دانستند و تاكيد كردند: در ايام تبليغات انتخابات، مردم در فضايي با نشاط و فعالانه در خيابانها حضور داشتند و از نامزدهاي مورد علاقه خود بدون هيچگونه درگيري و نزاعي حمايت مي كردند كه اين مساله نشان دهنده وجود مردم سالاري واقعي در نظام اسلامي است. ايشان خاطرنشان كردند: اين فضاي دوستانه نبايد بعد از انتخابات به فضاي تقابل و خصومت تبديل شود زيرا هر دو گروه از راي دهندگان از ملت ايران و معتقد به نظام اسلامي هستند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: البته، قاعده مردم سالاري اين است كه اكثريت بر اقليت تقدم پيدا مي كند ولي اين به معناي ايجاد تعارض و دشمني نيست و همه وظيفه دارند مانع از شكل گيري فضاي كدورت و تعارض شوند. حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه اشكالات به انتخابات بايد از مجاري قانوني پيگيري شود، خاطرنشان كردند: اين اشكالات حتما بايد رسيدگي شود و من از شوراي محترم نگهبان و وزارت كشور مي خواهم اشكالات مطرح شده دقيقا بررسي شود تا شبهه اي باقي نماند. ايشان افزودند: اگر بررسي اشكالات مستلزم شمارش مجدد برخي صندوقها بود، اين كار نيز حتما با حضور نمايندگان ستادها انجام شود تا براي همه اطمينان بوجود آيد. رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه همواره در انتخابات گذشته، به مسئولان كشور اعتماد شده است، خاطرنشان كردند: با وجود آنكه مسئولان برگزاري انتخابات در دوره هاي متعدد گذشته از سلايق مختلف بوده اند، من به آنها اعتماد كرده ام ولي اين اعتماد نبايد مانع از بررسي شبهه ها و اشكالات و روشن شدن حقايق شود.
حضرت آيت الله خامنه اي ، حضور نزديك به 40 ميليوني مردم را در پاي صندوقهاي راي، بالاترين نصاب حضور در انتخابات بعد از گذشت سي سال دانستند و افزودند: اين افتخار بزرگ را كه حتي رسانه هاي بيگانه آن را فوق العاده خواندند بايد حفظ شود زيرا اين افتخار متعلق به مردم و همه راي دهندگان است. ايشان، دو طرف پيروز و غير پيروز انتخابات را به رعايت ملاحظاتي، توصيه و تاكيد كردند: هم، آن كساني كه اكثريت را بدست آورده اند و هم آن كساني كه موفق به كسب اكثريت نشده اند، بايد با صبر و بردباري و حفظ ظرفيت لازم، در رفتار و حركات خود مراقبت كنند. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ظرفيت و تحمل پيروزي و عدم پيروزي كار آساني نيست ، زيرا اين موضوع يكي از فضايل انساني است كه بايد فرهنگ آن در ميان نخبگان و آحاد مردم ترويج شود. حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه عده اي با وحدت ملت ايران و تحكيم نظام اسلامي موافق نيستند خاطر نشان كردند: اين عده همان كساني هستند كه حرف هاي خلاف واقع را به افراد مختلف منتقل مي كنند و حتي خرابكاري نيز انجام مي دهند. ايشان افزودند: اين تخريب ها و كارهاي زشت و بعضي جناياتي كه اتفاق افتاد مربوط به مردم و حاميان نامزدها نيست، بلكه مربوط به اخلالگران است و همه بايد در مقابل آن بايستند و صريحا اعلام موضع كنند. رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: مبادا كسي توهم كند اين افراد طرفداران فلان نامزد هستند، اين افراد با اصل نظام و آرامش كشور مخالف هستند. حضرت آيت الله خامنه ا‌ي افزودند: اين افراد طرفدار اغتشاش و تشنج هستند و اگر نتايج انتخابات غير از اين هم مي شد، قطعا چنين حوادثي پيش مي آمد. ايشان با تاكيد بر اينكه عده اي امنيت و آرامش كشور را هدف گرفته اند، تصريح كردند: هيچكس نبايد كاري را انجام دهد كه تشنج آفرين باشد و همه بايد صراحتا بگويند كه تشنج و اغتشاش خواسته آنان نيست. رهبر انقلاب اسلامي همه مردم بويژه دو طرف انتخابات را به پرهيز از اقدامات تحريك كننده توصيه و تاكيد كردند: دو جناح و دو گروه يكديگر را عصباني نكنند چه آن كساني كه نامزد مورد علاقه آنها پيروز شده و چه آن كساني كه نامزد آنها پيروز نشده است. همه بايد بر محور اصلي كه حضور در صحنه انتخابات و دفاع از نظام است متمركز شوند. حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: امروز همه تكليف داريم تا از هويت جمعي كشور و نظام دفاع كنيم و نگذاريم مردم در مقابل يكديگر قرار گيرند و اين اقدام موجب خشنودي حضرت ولي عصر(عج) و جريان رحمت الهي در كشور خواهد شد.

0 نظرهای شما: