آيت الله جوادي آملي تمامي اقشار جامعه را به قانون‌مداري توصيه كرد.




آيت الله جوادي آملي
تمامي اقشار جامعه را به
قانون‌مداري توصيه كرد



به گزارش ايسنا، اين استاد حوزه ضمن برشمردن اقسام اختلاف اظهار كرد: اختلاف بر سه قسم است، قسم اول اختلاف قبل از علم؛ که نظريه پردازها آراء و نظرات خود را طرح مي‌کنند تا آنچه حق است روشن شود .اين اختلاف ممدوح و مقدس است مانند اختلاف دو کفه ترازو براي حفظ عدالت.
وي ادامه داد: قسم دوم اختلاف در اطلاع رساني‌هاي ناصواب و برداشت‌هاي ناصواب يا مقدمات و موخرات و نتايج نا صواب؛ که اين با گفتگو، گفتمان و جلسه و تفاهم کاملا قابل حل است و قسم سوم اختلاف به عنوان عذاب الهي است که آن با تفاهم حل نمي‌شود.
جوادي آملي خاطرنشان كرد: اختلافات علمي را بايد از مجاري علمي حل کرد و اختلافات اجتماعي را بايد از راه عاطفه حل کرد و اين اختلاف تقدير را با ناله و ضجه و اصلاح بين خود و خدا حل کرد.
اين استاد حوزه در ادامه درباره بعضي از آشوب‌ها و حملات به کوي دانشگاه گفت: هيچ مسلماني هرگز حاضر نيست خانه و زندگي کسي را آتش بزند و اينها حتما بيگانه هستند.
وي ضمن دعوت همگان به رعايت قانون عنوان كرد: با توجه به خطراتي که از شرق و غرب ايران را تهديد مي‌کند، بهترين راه حفظ آرامش است.
جوادي آملي ادامه داد: اگر تخلفي شده و مدرکي هست، بايد ارائه شود، اما بايد از مجاري قانوني عمل شود که در اين زمينه نشست‌هاي نمايندگان کانديداها با شوراي نگهبان نيز انجام شده است، چرا که اگر به خيابان‌ها بريزند، کنترل آن از دست همگان خارج خواهد شد و معلوم نيست که چه کسي زد، و چرا زد و به چه کسي زد؟
اين استاد حوزه در پايان ضمن محکوم کردن آشوب‌ها و اغتشاشگري‌ها گفت: کاري نکنيم که حضور مردم و اين نظام آسيب ببيند، دشمن آماده است که آشوبي بشود تا او استفاده بکند.

0 نظرهای شما: