شهردار تهران:
بليت الكترونيك جايگزين كرايه تاكسيها ميشود
خبرگزاري فارس: شهردار تهران اعلام كرد: به منظور حل مشكلات و مديريت بهتر تاكسيها و آژانسها بليت الكترونيك جايگزين كرايه تاكسي و آژانسها ميشود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر قاليباف امروز در مراسم افتتاح ايستگاه مترو فرهنگسرا در خط 2 تهران، گفت: بليت الكترونيك علاوه بر استفاده در مترو و اتوبوس در آيندهاي نزديك در تاكسي و آژانسها نيز به اجرا درآمده و هرگونه پرداختي با اين بليتها انجام ميشود. وي اظهار داشت: در صدد هستيم تا هرگونه پرداختي در شهر با بليت الكترونيك انجام شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، محمدباقر قاليباف امروز در مراسم افتتاح ايستگاه مترو فرهنگسرا در خط 2 تهران، گفت: بليت الكترونيك علاوه بر استفاده در مترو و اتوبوس در آيندهاي نزديك در تاكسي و آژانسها نيز به اجرا درآمده و هرگونه پرداختي با اين بليتها انجام ميشود. وي اظهار داشت: در صدد هستيم تا هرگونه پرداختي در شهر با بليت الكترونيك انجام شود.
قاليباف افزود: با استفاده از اين بليت مديريت تاكسيها آسانتر خواهد شد و از اجحاف به مردم و سوء استفاده برخي افراد جلوگيري ميشود. شهردار تهران گفت: 100 هزار تاكسي در شهر تهران وجود دارد كه مانند گذشته و به شكل سنتي قابل مديريت نيستند، با استفاده از بليت الكترونيك مديريت اين وسايل حمل و نقل عمومي هوشمند ميشود. شهردار تهران اعلام كرد: همه فكر ميكنند نقدينگي يكي از مشكلات شهرداري تهران در اجراي پروژههاست، هر چند مشكلاتي در اين زمينه داريم اما علاوه بر اين رفع معارضان در فعاليت توسعه عمراني كمتر از تشكيل نقدينگي نيست. وي اظهار داشت: خيلي مواقع پول هست اما مشكلات حقوقي و اجتماعي هم وجود دارد كه اين مشكلات حل نميشود. قاليباف با اشاره به اهميت مترو در حمل و نقل عمومي، گفت: عليرغم اينكه نگاه سياسي به موضوع مترو وجود دارد، نقش اساسي اين وسيله حمل و نقل عمومي بر همگان مشخص شده است. وي ادامه داد: تجربه كلانشهرهاي بزرگ دنيا نيز اين اهميت و نقش اساسي را نشان ميدهد.
* ترافيك و آلودگي دو معضل جدي تهران هستند
شهردار تهران اعلام كرد: مهمترين دغدغه شهر تهران ترافيك و آلودگي هواست كه دو معضل جدي شهر به شمار ميرود. وي اظهار داشت: حمل و نقل عمومي بايد توسعه پيدا كند و در كنار آن بايد محدوديتها براي تردد خودروهاي شخصي بيشتر شود. قاليباف گفت: در حوزه فرهنگسازي، رسانهها و مردم بايد به اين موضوع توجه كنند كه در محلهاي كه مترو ساخته ميشود بايد محدوديت ايجاد كنيم كه از آن مسير خودروهاي شخصي و به ويژه تك سرنشين وارد شهر نشوند. شهردار تهران خواستار گسترش شبكه حمل و نقل عمومي در شهر شد و گفت: با گسترش اتوبوسهاي تندرو در شهر بخشي از مسير خودروهاي شهري محدود شده و به اتوبوسهاي تندور اختصاص مييابد. وي اظهار داشت: مترو به لحاظ مقرون به صرفه بودن، حفظ محيط زيست و سرعت كار ميتواند در كاهش ترافيك و آلودگي هوا مؤثر باشد. قاليباف گفت: ساخت تونل، ديگر زمانبر نيست با استفاده از تجارب و تجهيزاتي كه داريم و با روش جديدي كه متخصصان داخلي ابداع كردهاند، سرعت حفاري تونل افزايش يافته است. قاليباف به خريد سه دستگاه TBM اشاره كرد و افزود: اين سه دستگاه خريداري شده و ظرف دو هفته آينده اولين دستگاه آن حفاري خود را آغاز ميكند. اين دستگاهها ميتوانند روزي 20 متر حفاري انجام دهند. به گفته شهردار تهران، در 4 سال گذشته 40 كيلومتر مترو و 40 ايستگاه مترو به بهرهبرداري رسيده است. شهردار تهران با تأكيد بر اينكه بايد محدوديتها براي خودروهاي شهري افزايش يابد، گفت: گسترس مترو ما را از بحران رها ميكند.
* اميدواريم استفاده از صندوق ذخيره ارزي اوايل سال انجام شود
شهردار تهران با اعلام اينكه نبايد فرصت را براي گسترش مترو از دست بدهيم، گفت: با توجه به قانوني كه در مجلس به تصويب رسيده اميدواريم يك ميليارد دلار مصوب مجلس اوايل سال به دستمان برسد، زيرا پيشبينيهاي لازم را براي هزينههاي بخشهاي مختلف مترو در نظر گرفتيم. قاليباف اعلام كرد: قول ميدهم تا پايان سال در حمل و نقل عمومي به ويژه در مترو و اتوبوسراني اتفاقات خوبي رخ دهد. وي اظهار داشت: استفاده از بليت الكترونيك در ساماندهي شهر، انضباط و مديريت شهري كمك خواهد كرد. در سال 89 اتفاقات ماندگاري را براي مديريت صحيح در حمل و نقل عمومي شاهد خواهيم بود. قاليباف اظهار داشت: در صدد هستيم تا طبق هماهنگيهاي انجام شده بليت الكترونيك در تمامي كلانشهرها نيز قابل استفاده شده و شهروندان بتوانند با استفاده از اين بليت از مترو و اتوبوسهاي ديگر شهرها نيز استفاده كنند. شهردار تهران اعلام كرد: بليت الكترونيك طي چند روز گذشته رشد پرشتابي داشته به طوريكه با ديگر كشورها قابل مقايسه نيست. شهردار تهران از مترو به عنوان يك سازه اجتماعي نام برد و افزود: شهروندان روزانه 40 تا 50 دقيقه از وقت خود را در مترو ميگذرانند، نقش مترو در تعلق خاطر مردم به شهر نكته مهمي است و از مهمترين روابط انساني در اين مجموعهها شكل ميگيرد. وي اظهار داشت: خط 2 مترو تهران به انتهاي شرق رسيده و در ادامه با ساخت پايانه شرق اين خط از روي سطح زمين به سمت اين پايانه ميرود. وي اظهار داشت: امسال خط يك مترو نيز از حرم مطهر امام به شماليترين نقطه شهر (ميدان تجريش) ميرسد. شهردار تهران اعلام كرد: خط 4 نيز كه از مركز شهر و مناطق محروم ميگذرد تا مهر به بهرهبرداري ميرسد و خط ديگري از مترو غرب و شرق تهران را به هم متصل ميكند. وي ادامه داد: همچنين خط 4 از ميدان كلاهدوز تا شهرك اكباتان امتداد دارد. قاليباف به مديرعامل مترو هشدار داد تا درباره خط 3 و 8 مترو كه با تأخير پيش ميروند تدبير لازم را انديشيده و با شتاب بيشتري اقدامات لازم صورت گيرد.
* ترافيك و آلودگي دو معضل جدي تهران هستند
شهردار تهران اعلام كرد: مهمترين دغدغه شهر تهران ترافيك و آلودگي هواست كه دو معضل جدي شهر به شمار ميرود. وي اظهار داشت: حمل و نقل عمومي بايد توسعه پيدا كند و در كنار آن بايد محدوديتها براي تردد خودروهاي شخصي بيشتر شود. قاليباف گفت: در حوزه فرهنگسازي، رسانهها و مردم بايد به اين موضوع توجه كنند كه در محلهاي كه مترو ساخته ميشود بايد محدوديت ايجاد كنيم كه از آن مسير خودروهاي شخصي و به ويژه تك سرنشين وارد شهر نشوند. شهردار تهران خواستار گسترش شبكه حمل و نقل عمومي در شهر شد و گفت: با گسترش اتوبوسهاي تندرو در شهر بخشي از مسير خودروهاي شهري محدود شده و به اتوبوسهاي تندور اختصاص مييابد. وي اظهار داشت: مترو به لحاظ مقرون به صرفه بودن، حفظ محيط زيست و سرعت كار ميتواند در كاهش ترافيك و آلودگي هوا مؤثر باشد. قاليباف گفت: ساخت تونل، ديگر زمانبر نيست با استفاده از تجارب و تجهيزاتي كه داريم و با روش جديدي كه متخصصان داخلي ابداع كردهاند، سرعت حفاري تونل افزايش يافته است. قاليباف به خريد سه دستگاه TBM اشاره كرد و افزود: اين سه دستگاه خريداري شده و ظرف دو هفته آينده اولين دستگاه آن حفاري خود را آغاز ميكند. اين دستگاهها ميتوانند روزي 20 متر حفاري انجام دهند. به گفته شهردار تهران، در 4 سال گذشته 40 كيلومتر مترو و 40 ايستگاه مترو به بهرهبرداري رسيده است. شهردار تهران با تأكيد بر اينكه بايد محدوديتها براي خودروهاي شهري افزايش يابد، گفت: گسترس مترو ما را از بحران رها ميكند.
* اميدواريم استفاده از صندوق ذخيره ارزي اوايل سال انجام شود
شهردار تهران با اعلام اينكه نبايد فرصت را براي گسترش مترو از دست بدهيم، گفت: با توجه به قانوني كه در مجلس به تصويب رسيده اميدواريم يك ميليارد دلار مصوب مجلس اوايل سال به دستمان برسد، زيرا پيشبينيهاي لازم را براي هزينههاي بخشهاي مختلف مترو در نظر گرفتيم. قاليباف اعلام كرد: قول ميدهم تا پايان سال در حمل و نقل عمومي به ويژه در مترو و اتوبوسراني اتفاقات خوبي رخ دهد. وي اظهار داشت: استفاده از بليت الكترونيك در ساماندهي شهر، انضباط و مديريت شهري كمك خواهد كرد. در سال 89 اتفاقات ماندگاري را براي مديريت صحيح در حمل و نقل عمومي شاهد خواهيم بود. قاليباف اظهار داشت: در صدد هستيم تا طبق هماهنگيهاي انجام شده بليت الكترونيك در تمامي كلانشهرها نيز قابل استفاده شده و شهروندان بتوانند با استفاده از اين بليت از مترو و اتوبوسهاي ديگر شهرها نيز استفاده كنند. شهردار تهران اعلام كرد: بليت الكترونيك طي چند روز گذشته رشد پرشتابي داشته به طوريكه با ديگر كشورها قابل مقايسه نيست. شهردار تهران از مترو به عنوان يك سازه اجتماعي نام برد و افزود: شهروندان روزانه 40 تا 50 دقيقه از وقت خود را در مترو ميگذرانند، نقش مترو در تعلق خاطر مردم به شهر نكته مهمي است و از مهمترين روابط انساني در اين مجموعهها شكل ميگيرد. وي اظهار داشت: خط 2 مترو تهران به انتهاي شرق رسيده و در ادامه با ساخت پايانه شرق اين خط از روي سطح زمين به سمت اين پايانه ميرود. وي اظهار داشت: امسال خط يك مترو نيز از حرم مطهر امام به شماليترين نقطه شهر (ميدان تجريش) ميرسد. شهردار تهران اعلام كرد: خط 4 نيز كه از مركز شهر و مناطق محروم ميگذرد تا مهر به بهرهبرداري ميرسد و خط ديگري از مترو غرب و شرق تهران را به هم متصل ميكند. وي ادامه داد: همچنين خط 4 از ميدان كلاهدوز تا شهرك اكباتان امتداد دارد. قاليباف به مديرعامل مترو هشدار داد تا درباره خط 3 و 8 مترو كه با تأخير پيش ميروند تدبير لازم را انديشيده و با شتاب بيشتري اقدامات لازم صورت گيرد.
0 نظرهای شما:
Post a Comment