گلهمندي شهروندان از ازدحام جمعيت در ايستگاههاي مترو
قيمت بليت مترو افزايش يافت؛ اما قطار اضافه نشد
خبرگزاري فارس: قيمتهاي بليت مترو در سال جاري افزايش يافته است؛ اما از سال گذشته تاكنون به جزء يك قطار، قطار ديگري به ناوگان متروي تهران افزوده نشده است.
جعفر ربيعي مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران در گفتوگو با خبرنگار شهري فارس در پاسخ به اين پرسش كه با افزايش قيمت بليت مترو سطح خدماتدهي در مترو چه ميزان افزايش مييابد، گفت: از ابتداي ارديبهشت امسال شهروندان يك سوم قيمت تمام شده بليت مترو را پرداخت ميكنند.
* 408 تومان قيمت تمام شده هر سفر با مترو
مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران قيمت تمام شده بليت مترو را 408 تومان اعلام كرد و گفت: اين در حاليست كه شهروندان 136 تومان پرداخت ميكنند. ربيعي با بيان اينكه سطح خدمات مترو مشخص است، گفت: سطح خدمات قابل كاهش نيست؛ بحث ما اين نيست كه سطح خدمات را با افزايش يا كاهش قيمت، بالا و پايين ببريم، سطح خدمات در مترو استاندارد است و هميشه بايد در آن سطح بماند در غير اينصورت در زندگي شهروندان اختلال ايجاد ميشود.
*خدمات مترو را با قيمت بليت مترو گره نميزنيم
وي با تأكيد بر اين موضوع كه نميخواهيم خدمات را با قيمت بليت مترو گره بزنيم، گفت: هميشه خواهش ما اين است كه يارانهها به موقع از سوي دولت و شهرداري پرداخت شود. وي ادامه داد: اين يارانهها به گونهاي پرداخت شود كه در سطح خدمت رساني مشكل نشويم. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: فشار به سمت يارانههاست نه قيمت بليت مترو.
* شهرداري تهران سهم 6 ميلياردي خود را پرداخت كرد
وي با بيان اينكه يك سوم هزينههاي مترو را دولت، يك سوم شهرداري و يك سوم را مردم پرداخت ميكنند، گفت: در صورتي ميتوان خدمات مناسب ارائه كرد كه تمام اين هزينهها دريافت شود. ربيعي با بيان اينكه شهروندان سهم خود را با خريد بليت مترو پرداخت ميكنند، گفت: شهرداري تهران براساس مصوبه شوراي اسلامي شهرداري تهران در ماه ابتدايي سال، حدود 6 ميليارد تومان از سهم خود را پرداخت كرد. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: امسال شاهد اقدامات مثبت از سوي دولت هستيم و اميدواريم تا پايان سال يارانهها دريافت شود. به گفته ربيعي، از ابتداي سال تاكنون يارانهاي از سوي دولت پرداخت نشده است البته اين امر طبيعي است چرا كه پرداختها به دليل بروكراسي اداري و تخصيص بودجه از ارديبهشت آغاز ميشود؛ اميدواريم در ماه جاري دولت نيز سهم خود را در اين زمينه پرداخت كند.
*بحث خدماترساني در مترو 100 درصد نيست
ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه برخي از شهروندان از سيستم تهويه هوا، پلهبرقي و غيره گلهمند هستند، گفت: مسائل روزمرهاي در بهرهبرداري مترو مانند حركت قطارها و تجهيزات داريم؛ بحث خدماترساني در مترو 100 درصد نيست؛ چرا كه احتمال خرابي وجود دارد، هيچ سيستم برقي در دنيا نيست كه احتمال خراب شدن آن وجود نداشته باشد. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: در تلاش هستيم با تعمير و نگهداري خرابيها را به حداقل ممكن برسانيم.
* ورود قطارهاي جديد سطح خدمات را افزايش ميدهد
به گفته ربيعي، به طور متوسط هر 50 باري كه شهروندان به مترو مراجعه ميكنند اگر يك بار با اختلال روبرو شوند، امري طبيعي است. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: سطح خدمات رساني در مترو بالغ بر 98 درصد است و به مردم قول ميدهيم خدمات رساني را در اين سطح نگهداريم. ربيعي در ادامه افزود: افزايش قطارها در مترو ربطي به شركت بهرهبرداري ندارد؛ تأمين قطارهاي جديد توسط بودجه عمراني مترو صورت ميگيرد؛ وقتي قطارهاي جديد وارد مترو شوند سطح خدمات نيز به همان نسبت افزايش مييابد. وي افزود: در اين صورت شهروندان به جاي اينكه 5 دقيقه در انتظار قطار بمانند، 3 دقيقه منتظر ميمانند. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران با تأكيد بر اينكه خريد قطار به بخش بهرهبرداري باز نميگردد، افزود: اما ورود قطار به صورت مستقيم بر كيفيت خدمات بهرهبرداري تأثير ميگذارد. وي تصريح كرد: بايد قطارهاي جديد تأمين شود تا بتوانيم سطح خدمات را افزايش دهيم.
* قطاري وارد خطوط مترو نشده است
ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه در سالجاري با افزايش قيمت بليت مترو سطح خدمات چه ميزان افزايش پيدا ميكند، گفت: از نظر تعداد قطار هيچ. قطار جديدي وارد سيستم مترو نشده است و همچنان با ظرفيت سال گذشته فعاليت ميكنيم. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: اميدواريم از اول ارديبهشت قطار جديد وارد خطوط مترو شود؛ البته نبايد تأمين منابع مالي قطارهاي جديد متوقف شود. وي اظهار داشت: بارها گفتهام متأسفانه 3 قطار وارد ميشود دوباره در قطارهاي بعدي مشكل گمرك، تأمين منابع مالي و غيره ايجاد ميشود.
*30 قطار تا پايان سال وارد خطوط مترو ميشود
ربيعي افزود: به شهروندان قول دادهايم تا پايان سال جاري 30 قطار وارد خطوط درون شهري مترو خواهيم كرد؛ در صورتيكه اين اتفاق رخ دهد مردم بلافاصله شاهد افزايش سطح خدمات خواهند شد.
* قطاري پارسال و امسال وارد خطوط مترو نشده است
وي با بيان اينكه از ابتداي سالجاري هيچ قطاري وارد خطوط مترو نشده است، گفت: در يك سال گذشته نيز به جز يك قطار در دي ماه، هيچ قطار ديگري وارد خطوط نشد. ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه چرا مردم از سطح خدماترساني در مترو گلهمند هستند، گفت: اگر مردم يك مورد خرابي مشاهده كنند آن را به زبان ميآورند ما 300 پله برقي داريم آيا همه آنها همزمان از كار ميافتند؟ مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: ممكن است در يك مقطع زماني پلهبرقي خراب باشد؛ شايد علتش هم زدن كليد اضطراري توسط شهروندان باشد؛ چرا كه بخشي از سيستم ايمني مترو در دست شهروندان است، تا در صورتيكه اگر كسي در روي پلهها سقوط كرد شهروندان آن را متوقف كنند. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران افزود: حال اگر در همان لحظه فردي وارد مترو شود، ميگويد پله خاموش است؛ ديگر علت آن را جويا نميشود. ربيعي با بيان اينكه سطح خدمات رساني در مترو 98 درصد است، گفت: اين به آن معنا نيست كه شاهد نقص در مترو نباشيم بخشي از نقصها فني است و بخشي نيز در اثر استفاده مردم ايجاد ميشود. وي ادامه داد: در برخي مواقع به دليل ازدحام جمعيت در قطارها بسته نميشود و همين امر باعث ايجاد تأخير ميشود. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران با بيان اينكه هر لحظه ممكن است براي قطارها مشكلي ايجاد شود، گفت: در تلاشيم كه ميزان مشكلات را كمتر كنيم.
*گلهمندي شهروندان از شلوغي ايستگاهها و زياد بودن سرفاصله قطارها
ربيعي به نظرسنجيهاي صورت گرفته در مترو درباره خدماترساني اشاره كرد و گفت: شهروندان از دو موضوع شلوغي ايستگاهها در ساعات پيك و طولاني بودن زمان انتظار گلهمند بودند. وي ادامه داد: ولي شهروندان بالغ بر 95 درصد از خدمات رساني راضي هستند. ربيعي از شهروندان خواست تا در صورت بروز مشكل نظرات خود را از طريق پيامك 30004277 اعلام و يا اينكه نظرات خود را به صورت كتبي در صندوق پيشنهادات انداخته و يا از طريق تلفن گوياي 88740163 نظرات خود را اعلام كنند. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران افزود: شهروندان مطمئن باشند، اگر موارد خود را دقيق اعلام كنند بررسيهاي لازم انجام شده و نتيجه اعلام ميشود.
* 408 تومان قيمت تمام شده هر سفر با مترو
مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران قيمت تمام شده بليت مترو را 408 تومان اعلام كرد و گفت: اين در حاليست كه شهروندان 136 تومان پرداخت ميكنند. ربيعي با بيان اينكه سطح خدمات مترو مشخص است، گفت: سطح خدمات قابل كاهش نيست؛ بحث ما اين نيست كه سطح خدمات را با افزايش يا كاهش قيمت، بالا و پايين ببريم، سطح خدمات در مترو استاندارد است و هميشه بايد در آن سطح بماند در غير اينصورت در زندگي شهروندان اختلال ايجاد ميشود.
*خدمات مترو را با قيمت بليت مترو گره نميزنيم
وي با تأكيد بر اين موضوع كه نميخواهيم خدمات را با قيمت بليت مترو گره بزنيم، گفت: هميشه خواهش ما اين است كه يارانهها به موقع از سوي دولت و شهرداري پرداخت شود. وي ادامه داد: اين يارانهها به گونهاي پرداخت شود كه در سطح خدمت رساني مشكل نشويم. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: فشار به سمت يارانههاست نه قيمت بليت مترو.
* شهرداري تهران سهم 6 ميلياردي خود را پرداخت كرد
وي با بيان اينكه يك سوم هزينههاي مترو را دولت، يك سوم شهرداري و يك سوم را مردم پرداخت ميكنند، گفت: در صورتي ميتوان خدمات مناسب ارائه كرد كه تمام اين هزينهها دريافت شود. ربيعي با بيان اينكه شهروندان سهم خود را با خريد بليت مترو پرداخت ميكنند، گفت: شهرداري تهران براساس مصوبه شوراي اسلامي شهرداري تهران در ماه ابتدايي سال، حدود 6 ميليارد تومان از سهم خود را پرداخت كرد. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: امسال شاهد اقدامات مثبت از سوي دولت هستيم و اميدواريم تا پايان سال يارانهها دريافت شود. به گفته ربيعي، از ابتداي سال تاكنون يارانهاي از سوي دولت پرداخت نشده است البته اين امر طبيعي است چرا كه پرداختها به دليل بروكراسي اداري و تخصيص بودجه از ارديبهشت آغاز ميشود؛ اميدواريم در ماه جاري دولت نيز سهم خود را در اين زمينه پرداخت كند.
*بحث خدماترساني در مترو 100 درصد نيست
ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه برخي از شهروندان از سيستم تهويه هوا، پلهبرقي و غيره گلهمند هستند، گفت: مسائل روزمرهاي در بهرهبرداري مترو مانند حركت قطارها و تجهيزات داريم؛ بحث خدماترساني در مترو 100 درصد نيست؛ چرا كه احتمال خرابي وجود دارد، هيچ سيستم برقي در دنيا نيست كه احتمال خراب شدن آن وجود نداشته باشد. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: در تلاش هستيم با تعمير و نگهداري خرابيها را به حداقل ممكن برسانيم.
* ورود قطارهاي جديد سطح خدمات را افزايش ميدهد
به گفته ربيعي، به طور متوسط هر 50 باري كه شهروندان به مترو مراجعه ميكنند اگر يك بار با اختلال روبرو شوند، امري طبيعي است. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: سطح خدمات رساني در مترو بالغ بر 98 درصد است و به مردم قول ميدهيم خدمات رساني را در اين سطح نگهداريم. ربيعي در ادامه افزود: افزايش قطارها در مترو ربطي به شركت بهرهبرداري ندارد؛ تأمين قطارهاي جديد توسط بودجه عمراني مترو صورت ميگيرد؛ وقتي قطارهاي جديد وارد مترو شوند سطح خدمات نيز به همان نسبت افزايش مييابد. وي افزود: در اين صورت شهروندان به جاي اينكه 5 دقيقه در انتظار قطار بمانند، 3 دقيقه منتظر ميمانند. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران با تأكيد بر اينكه خريد قطار به بخش بهرهبرداري باز نميگردد، افزود: اما ورود قطار به صورت مستقيم بر كيفيت خدمات بهرهبرداري تأثير ميگذارد. وي تصريح كرد: بايد قطارهاي جديد تأمين شود تا بتوانيم سطح خدمات را افزايش دهيم.
* قطاري وارد خطوط مترو نشده است
ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه در سالجاري با افزايش قيمت بليت مترو سطح خدمات چه ميزان افزايش پيدا ميكند، گفت: از نظر تعداد قطار هيچ. قطار جديدي وارد سيستم مترو نشده است و همچنان با ظرفيت سال گذشته فعاليت ميكنيم. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: اميدواريم از اول ارديبهشت قطار جديد وارد خطوط مترو شود؛ البته نبايد تأمين منابع مالي قطارهاي جديد متوقف شود. وي اظهار داشت: بارها گفتهام متأسفانه 3 قطار وارد ميشود دوباره در قطارهاي بعدي مشكل گمرك، تأمين منابع مالي و غيره ايجاد ميشود.
*30 قطار تا پايان سال وارد خطوط مترو ميشود
ربيعي افزود: به شهروندان قول دادهايم تا پايان سال جاري 30 قطار وارد خطوط درون شهري مترو خواهيم كرد؛ در صورتيكه اين اتفاق رخ دهد مردم بلافاصله شاهد افزايش سطح خدمات خواهند شد.
* قطاري پارسال و امسال وارد خطوط مترو نشده است
وي با بيان اينكه از ابتداي سالجاري هيچ قطاري وارد خطوط مترو نشده است، گفت: در يك سال گذشته نيز به جز يك قطار در دي ماه، هيچ قطار ديگري وارد خطوط نشد. ربيعي در پاسخ به اين پرسش كه چرا مردم از سطح خدماترساني در مترو گلهمند هستند، گفت: اگر مردم يك مورد خرابي مشاهده كنند آن را به زبان ميآورند ما 300 پله برقي داريم آيا همه آنها همزمان از كار ميافتند؟ مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران ادامه داد: ممكن است در يك مقطع زماني پلهبرقي خراب باشد؛ شايد علتش هم زدن كليد اضطراري توسط شهروندان باشد؛ چرا كه بخشي از سيستم ايمني مترو در دست شهروندان است، تا در صورتيكه اگر كسي در روي پلهها سقوط كرد شهروندان آن را متوقف كنند. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران افزود: حال اگر در همان لحظه فردي وارد مترو شود، ميگويد پله خاموش است؛ ديگر علت آن را جويا نميشود. ربيعي با بيان اينكه سطح خدمات رساني در مترو 98 درصد است، گفت: اين به آن معنا نيست كه شاهد نقص در مترو نباشيم بخشي از نقصها فني است و بخشي نيز در اثر استفاده مردم ايجاد ميشود. وي ادامه داد: در برخي مواقع به دليل ازدحام جمعيت در قطارها بسته نميشود و همين امر باعث ايجاد تأخير ميشود. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران با بيان اينكه هر لحظه ممكن است براي قطارها مشكلي ايجاد شود، گفت: در تلاشيم كه ميزان مشكلات را كمتر كنيم.
*گلهمندي شهروندان از شلوغي ايستگاهها و زياد بودن سرفاصله قطارها
ربيعي به نظرسنجيهاي صورت گرفته در مترو درباره خدماترساني اشاره كرد و گفت: شهروندان از دو موضوع شلوغي ايستگاهها در ساعات پيك و طولاني بودن زمان انتظار گلهمند بودند. وي ادامه داد: ولي شهروندان بالغ بر 95 درصد از خدمات رساني راضي هستند. ربيعي از شهروندان خواست تا در صورت بروز مشكل نظرات خود را از طريق پيامك 30004277 اعلام و يا اينكه نظرات خود را به صورت كتبي در صندوق پيشنهادات انداخته و يا از طريق تلفن گوياي 88740163 نظرات خود را اعلام كنند. مدير عامل شركت بهرهبرداري متروي تهران افزود: شهروندان مطمئن باشند، اگر موارد خود را دقيق اعلام كنند بررسيهاي لازم انجام شده و نتيجه اعلام ميشود.
0 نظرهای شما:
Post a Comment