تکذیب قطعی یا کندی اینترنت / فیبر نوری از علتهای قطعی است

مسئولان زیرساخت در گفتگوبامهر:
تکذیب قطعی یا کندی اینترنت
فیبر نوری از علتهای قطعی است مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هرگونه قطعی اینترنت در روز جاری و کندی اینترنت در روزهای اخیر را رد کرد.


محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره گزارشهای متعددی که از قطعی و کندی اینترنت ارائه شده است گفت: قطعی نداشته ایم. شبکه زیرساخت هیچ مشکلی ندارد و حتی کندی هم نداشته ایم.
احمد پورنگ نیا معاون شرکت ارتباطات زیرساخت نیز به مهر گفت: مورد خاصی درباره قطعی اینترنت گزارش نشده است.
شفیع مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در پاسخ به مهر با بیان اینکه وضعیت عادی است و هیچ گونه قطعی نداشته ایم گفت: فیبر نوری یکی از علتهای قطعی است. علل مختلف دیگری می توانند در یک قطعی دخیل باشند. از آنجا که شبکه پشتیبان داریم معمولا قطعی ها نمودی برای کاربر و مشترک پیدا نمی کند. مگر قطعی در سطح بین المللی باشد که فشار زیادی به شبکه وارد شود.
وی با اشاره به نمونه ای از عوامل متعددی که در ایجاد قطعی اینترنت موثر هستند گفت: ممکن است در سرویسهایی که ISP ها ارائه می کنند مشکلی بوجود آمده باشد.
به گزارش مهر، گزارشهای متعددی ظرف روز جاری دریافت شده است که حکایت از قطعی اینترنت در نقاط مختلف شهر تهران بخصوص مرکز شهر دارد.
خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اوایل خرداد ماه در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه قطعی مکرر اینترنت کشور اغراق است به کار بردن این لفظ را ظلمی بزرگ به کارکنان این شرکت دانسته بود و اظهار داشته بود: از ابتدای سال تاکنون تنها با دو مورد قطعی اینترنت در کشور روبرو بوده ایم.
وی با بیان اینکه در صدد افزایش قابلیت شبکه ارتباطات زیرساخت هستیم و هزینه بسیاری صرف کرده ایم تا نقاط اتصال شبکه به اینترنت بین الملل افزایش یابد گفته بود: پیش از این تنها از مسیر دریایی جاسک - فجیره (ایران - امارات) به شبکه بین الملل متصل می شدیم که در صورت بروز برخی حوادث، ارتباط داخلی کشور مختل می شد اما هم اکنون هم از سمت شمال و هم از سمت جنوب نقاط اتصال زیادی تعریف شده است تا این مشکلات پیش نیاید.


تاریخ انتشار، تهران: ۲۰:۵۱ , ۱۳۸۹/۰۴/۰۲

0 نظرهای شما: