نصب خودپردازهای سرنگ آمار ابتلا به ایدز را کاهش داد

در گفتگو با مهر عنوان شد:
نصب خودپردازهای سرنگ آمار ابتلا به ایدز را کاهش داد

عضو کمیته کشوری مبارزه با ایدز گفت: بکارگیری اقدامات پیشگیرانه همچون نصب خودپردازهای سرنگ موجب شد در طول سال گذشته هیچ فردی به علت اعتیاد و تزریق مشترک مواد مخدر به ایدز مبتلا نشود.

مینو محرز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: برنامه کاهش آسیب ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاهها در زمینه پیشگیری از تزریق مشترک میان معتادان و ابتلا به بیماریهای مقاربتی در طول یک ساله گذشته بسیار موثر بوده است.
وی ادامه داد: این اقدامات پیشگیرانه از جمله نصب دستگاههای خودپرداز سرنگ موجب شده تا در طول این مدت هیچ معتادی به علت تزریق مشترک به ایدز مبتلا نشود.
محرز تصریح کرد: تمام افرادی که در طول سال گذشته به کلینیک ایدز بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه کرده اند، افرادی بودند که از طریق تماس جنسی به این بیماری مبتلا شده اند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر پیش از این گفته بود: یشرفت‌های بسیار مناسبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در طول سال گذشته داشته‌ایم به طوری که 60 تا 70 درصد معتادان در طول سال گذشته وارد چرخه درمان شدند و رابطه اعتیاد تزریقی و ایدز نیز بنا بر اعلام وزارت بهداشت به طور کامل قطع شده است.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۳:۱۰ , ۱۳۸۹/۰۴/۰۲

0 نظرهای شما: