بزرگترین کشتی تجاری دریای خزر در بندر فریدونکنار پهلو گرفت

بزرگترین کشتی تجاری دریای خزر
در بندر فریدونکنار پهلو گرفت


ساری - خبرگزاری مهر: مدیر اجرایی بندر تجاری فریدونکنار از پهلوگیری یکی از دو کشتی بزرگ تجاری دریای خزر با نام ایران کویر با ظرفیت شش هزار تن در این بندر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در فریدونکنار، حمید امامی فر عصر چهارشنبه در حاشیه پهلوگیری این کشتی در جمع خبرنگاران گفت: کشتی تجاری ایران کویر از لحاظ طول وعرض و نیز ظرفیت حمل کالا دومین کشتی بزرگ دریای خزر محسوب می شود که نخستین بار در بندرتجاری فریدونکنار پهلو گرفت.
وی افزود: این کشتی تجاری حدود پنج هزار و 200 تن گندم را از یکی از بندرهای روسیه بارگیری ودر بندر فریونکنار تخلیه کرد. وی یکی از مزیتهای مهم این بندر را اکنون پس از تخلیه کالاها با حجم بالا را وجود انبارهای نگهداری کالا در سه سوله سرپوشیده بیان کرد و ادامه داد: هم اکنون انبارهای در حال تکمیل بندر فریدونکنار ظرفیت نگهداری حدود 16هزارتن کالا را دارد. امامی فر تصریح کرد: ساخت سه سوله انباری برای توسعه ای انبارهای بندر فریدونکنار به افزایش 32 هزارتن با یکی از شرکت های طرف قراداد تفاهم نامه امضاء شد که در حال انجام است. وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط تخلیه و بارگیری و آبخیزی در بندر تجاری فریدوکنار این بندر اکنون ظرفیت پهلو گیری کشتی هایی حتی بیش از شش هزارتن را دارد گفت: در یک سال گذشته بیش از 230هزارتن کالا شامل آهن آلات وغلات از کشورهای روسیه ، قزاقستان و آذربایجان در بندر فریدونکنار تخلیه شد. این مسئول همچنین به اقدامات توسعه و زیرساخت در این بندرتجاری اشاره کرد وادامه داد: بزودی تخلیه وحمل فراورده های نفتی نیز در این بندر بهره برداری می شود. امامی فراضافه کرد: مراحل راه های دسترسی به داخل بندر در حال تکمیل و جرثقیلهای بزرگ ساحلی نیز بزودی مستقر خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال توان تخلیه کالا در بندر تجاری فریدونکنار به 350 هزار تن افزایش خواهد یافت خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری 32 میلیارد تومانی بخش خصوصی در مدت دو سال ونیم آینده و تکمیل طرح های توسعه ای در بندر فریدونکنار حجم تخلیه کالا در این بندر به بیش از یک میلیون و 700هزارتن افزایش خواهد یافت. امامی فر با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 60 نفر در این بندر مشغول به کار هستند یادآورشد: با تکمیل طرح های در دست اجرا در این بندر تعداد اشتغالزایی مستقیم در بندر فریدونکنار به بیش از 200نفر وغیر مستقیم به سه هزار نفر افزایش خواهد یافت. وی اظهار داشت: خوشبختانه با راه اندازی بندرتجاری فریدونکنار، این بندر در مدت کوتاهی سهم مهمی در رونق اقتصادی این منطقه داشته است.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۹:۴۶ , ۱۳۸۹/۰۴/۰۹

0 نظرهای شما: