سوريان: قهرمان جهان شدن مثل سكه‌ 2 رو دارد

با اشاره به بازگشت خوب به كشتي
سوريان: قهرمان جهان شدن مثل سكه‌ 2 رو دارد

خبرگزاري فارس: دارنده 4 مدال طلاي كشتي فرنگي جهان گفت: قهرمان دنيا شدن در اوج آمادگي‌ مانند سكه‌اي‌ است كه معلوم نيست با كدام رويش به زمين مي‌نشيند.

حميد سوريان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس با تاكيد بر اين نكته كه مدال‌هاي قبلي‌اش هرگز ضامن موفقيت‌اش در مسكو نيست و به گذشته هيچ كشتي‌گيري مدال طلا نمي‌دهند، ادامه داد: در تفليس آماده نبودم؛ اما در مسابقات جهاني همه حريفان با آمادگي صددرصد شركت مي‌كنند. اين‌طور نيست كه وقتي كاملا آماده‌ايم و در بهترين شرايط به سر مي‌بريم حتما مدال بگيريم.
هيچ وقت نمي‌توان اين مسئله را پيش‌بيني كرد. هر سال حريفان و ميزان آمادگي‌شان تغيير مي‌كند و ممكن است حريفي كه بارها شكستش داده‌ام، اين‌بار از آماده‌تر از من باشد. كسب مدال در جهاني، مانند سكه‌اي‌ است كه به هوا پرتاب مي‌كنيم و معلوم نيست با كدام رويش به زمين بنشيند. وي افزود: حتما همه حريفان هم براي كسب نتيجه به مسكو مي‌آيند و من هم با تمام وجودم پا به اين ميدان مي‌گذارم. قهرمان مسابقات جهاني 2009 دانمارك تصريح كرد: كارم در جهاني 2010 سخت است. شايد تلاشي كه اين‌بار بايد براي كسب مدال طلا داشته باشم خيلي بيشتر از سال‌هاي گذشته باشد. بايد همه تمركز و توانم را روي اين مسئله بگذارم و در 2 ماه آينده منظم‌تر از قبل تمرين كنم تا به شرايط ايده‌آل دست پيدا كنم. سوريان در مورد حضور در جام بين‌المللي تفليس كه در يك وزن بالاتر نيز به مدال طلا رسيد، اظهار داشت: اين رقابت‌ها سطح خوبي داشت و تيم‌هاي زيادي در آن شركت داشتند. من هم بعد از جهاني دانمارك ديگر در هيچ ميداني كشتي نگرفته بودم. با توجه به اينكه در اين تورنمنت وزن كم نكردم، شرايطم از نظر جسمي خيلي خوب بود. گرچه تمريناتم را به خوبي دنبال كرده بودم؛ اما وضعيتم ايده‌آل نبود و در واقع با 50 درصد آمادگي به ميدان رفتم و 2 كشتي‌گير گرجي، يك ازبك و قزاق را شكست دادم. سوريان با اشاره به شكست آريپوف عنوان‌دار سبك‌وزن دنيا در گرجستان، ادامه داد: اين رقابت‌ها بازگشت خوبي براي من بود خصوصا اينكه با آريپوف كشتي گرفتم. ابتداي امر با توجه به شرايط جسمي‌ام نمي‌خواستم در تفليس كشتي بگيرم؛ اما سرمربي تيم ملي اعلام كرد كه حتما بايد به ميدان بروم تا خود را محك بزنم. برد و باخت در اين ميدان اهميتي نداشت و مهم نبود يك دور يا 2 دور كشتي بگيريم، فقط مي‌خواستم روي تشك بروم. اين مسابقات اعتماد به نفسم را بيشتر كرد. اين كشتي‌گير وزن اول تيم ملي فرنگي تاكيد كرد: وقتي در تورنمنت‌هاي بين‌المللي شركت مي‌كنيم و تجربه‌مان بيشتر مي‌شود، اعتماد به نفس خوبي به دست مي‌آوريم. اين شرايط در سال‌هاي گذشته هم براي من به وجود آمد. سوريان دورنماي خود را المپيك 2012 لندن دانست و گفت: قطعا بعد از تجربه چندين ميدان جهاني، فقط به المپيك فكر مي‌كنم و احساس مي‌كنم اين تنها چيزي بايد باشد كه به آن فكر مي‌كنم. قهرمان جوانان جهان در سال 2005 با اشاره به اينكه تاكنون هيچ تصميمي براي زمان پايان دادن به دوره قهرماني‌اش نگرفته، افزود: حقيقت اين است كه راجع به اين مسئله تصميمي نگرفته‌ام. فعلا همه هدفم المپيك است و به بعدش فكر نكرده‌ام. تا لندن در 55 كيلو مي‌مانم و قصد تغيير وزن هم ندارم. همه كساني كه كشتي گرفته‌اند سختي‌هاي وزن كم كردن و رژيم غذايي را پشت سر گذاشته‌اند، من هم يكي از آنها هستم. وي در مورد صدور حكم مشاور رئيس سازمان تربيت‌بدني براي قهرمان سابق وزن اول فرنگي جهان نيز گفت: انتخاب حسن رنگرز حركت بسيار زيبايي بود. او از قهرمانان بزرگ و تحصيل‌كرده ورزش ايران است كه شايستگي بيشتر از اين‌ها را دارد. او به خوبي بر مشكلات ورزش واقف است. اين انتخاب را تبريك مي‌گويم.

0 نظرهای شما: