رانندگان متخلف بايد هفته‌اي يك بار به روانپزشك مراجعه كنند

پس از ضبط 6 ماهه گواهينامه و براي تاييد دوباره صلاحيت؛
رانندگان متخلف بايد هفته‌اي يك بار
به روانپزشك مراجعه كنند

در بزرگراه‌هاي تهران، سرعت‌ها بين 80 تا 110 تعيين شده است ولي رانندگان بايد با سرعت 90 كيلومتر رانندگي كنند/رانندگاني كه با سرعت بيشتر از140 كيلومتر رانندگي كنندگواهينامه آنها ابطال مي شود.
ایلنا- : رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: رانندگاني كه گواهينامه آنها به مدت 6 ماه ضبط شود، براي كسب صلاحيت دوباره رانندگي، بايد هفته اي يك بار به روانپزشك مراجعه كنند. به گزارش خبرگزاري ايلنا، سرهنگ سيدهادي هاشمي با اشاره به سرعت مجاز براي رانندگي در بزرگراه هاي تهران گفت: در بزرگراه‌هاي شهر تهران براساس وضع موجود براي رانندگي سرعت‌ها بين 80 تا 110 تعيين شده است.
وي افزود: اگر چه در بعضي از بزرگ راه‌ها حداكثر سرعت مجاز 110 اعلام شده است ولي رانندگان بايد با سرعت 90 كيلومتر رانندگي كنند. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران همچنين گفت: جرائم وسايل نقليه در بزرگراه ها توسط دوربين ثبت مي شود كه برگه مربوط به آن براي وسايل نقليه در تهران در مدت 48 ساعت و براي وسايل نقليه و رانندگان شهرستان ها در مدت حداكثر 3 روز به منازل آنها ارسال مي شود. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ ياد آور شد: امكان ندارد تخلفي در بزرگراه‌هاي تهران و جاده‌ها صورت بگيرد و در سيستم راهنمايي و رانندگي ثبت نشود. سرهنگ هاشمي افزود: با حكمي كه از دادستاني گرفته شده، رانندگاني كه با سرعت بيشتر از140 كيلومتر رانندگي مي كنند، احضار مي شوند و تست سلامت از آنها گرفته مي شود و اگر واجد شرايط براي ادامه رانندگي نباشند گواهينامه آنها ابطال و از ادامه رانندگي آنها خوددراري مي شود. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران افزود: بر اساس تخلفاتي كه در مدت يك سال در حوزه رانندگي توسط رانندگان متخلف صورت گرفته، گواهينامه 65 راننده ابطال شده‌است. او خاطرنشان كرد: پس از احضار اين دسته از رانندگان چنانچه مشخص شد كه داراي اختلالات روحي و رواني هستند و صلاحيت ادامه رانندگي ندارند مادام العمر از ادامه رانندگي و اخذ گواهينامه محروم مي‌شوند. سرهنگ هاشمي ياد آور شد: تا كنون گواهينامه 150نفر از رانندگان متخلف به مدت 6 ماه ضبط شده‌است كه اين دسته از رانندگان بايد در اين مدت هفته‌اي يك بار زير نظر روانپزشك تحت درمان قرار گيرند و چنانچه صلاحيت آنها براي ادامه رانندگي محرز شد گواهينامه ضبط شده به آنها تحويل داده مي‌شود و اگر سلامت رواني آنها براي ادامه رانندگي تائيد نشد گواهينامه آنها باطل مي‌شود. او در ادامه همچنين بالاترين سرعت در بزرگراه‌هاي تهران را مربوط به بزرگراه نيايش با سرعت 207 كيلومتر در ساعت 2 و پنج دقيقه بامداد ذكر كرد و گفت: پس از ثبت سرعت اين خودرو توسط دوربين‌هاي مركز اين راننده سريعا به پليس احضار شد. رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران در پايان گفت: سرعت باعث تسريع و تشديد تصادفات است ولي هميشه سرعت عامل حوادث نيست و تخلف ديگري كه با سرعت همراه مي شود حادثه را به وجود مي آورد.

1389/3/21 - 11:35:34

0 نظرهای شما: