گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار اعزامي فارس با قيصر فوتبال آلمان

گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار اعزامي فارس با قيصر فوتبال آلمان
بكن‌ باوئر: از غيبت فوتبال ايران در جام جهاني 2010 متاسفم


خبرگزاري فارس: اسطوره فوتبال آلمان در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به آفريقاي جنوبي، از غيبت ايران در جام جهاني 2010 ابراز تاسف كرد.
فرانتس بكن باوئر چهره محبوب فوتبال آلمان و جهان و يكي از تصميم‌گيرنده‌هاي پشت پرده فيفا و باشگاه بايرن مونيخ در حاشيه كنگره شماره 60 ساليانه فيفا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به آفريقاي جنوبي درباره هم‌گروهي اين تيم با استراليا، صربستان و غنا عنوان كرد: در گروه بسيار سختي قرار داريم و بايد بازي اول را برابر استراليا با پيروزي پشت سر بگذاريم تا جام را خوب شروع كنيم.
بكن باوئر كه پس از گفت‌وگو با يكي دو خبرنگار حاضر در محل به صورت اختصاصي با خبرنگار فارس صحبت مي‌كرد در پاسخ به سؤالي مبني بر ارزيابي‌اش از تورنمنت بزرگ جام نوزدهم گفت: بازي‌ها خيلي سخت است. پيش‌بيني در مورد قهرمان اين تورنمنت بزرگ غير منطقي است، اما اگر مجبور باشم انتخاب كنم به دو تيم اسپانيا و برزيل اشاره خواهم كرد.
وي در مورد فوتبال آلمان اظهار داشت:‌ آلمان قدرت خوبي دارد ولي شما از فينال و قهرمان صحبت كرديد و من تصور مي‌كنم آلمان بتواند تا نيمه نهايي پيش برود.
وي كه به قيصر فوتبال آلمان معروف است در مورد رقباي اين تيم گفت: همه تيم‌هاي رقباي جدي ما هستند و من نمي‌توانم به يك تيم خاص اشاره كنم. بكن باوئر يادآور شد: هر چند نبايد از قدرت دو تيم بزرگ آرژانتين و انگليس غافل شويم اما تأكيد مي‌‌كنم اسپانيا و برزيل از بيشترين شانس براي قهرماني برخوردارند.
اسطوره فوتبال آلمان در مورد تيم‌هاي آسيايي خاطرنشان كرد: كره جنوبي بسيار خوب است. اگر آنها مثل سال 2002 بازي كنند و انسجام تيمي خود را داشته باشند مي‌توانند تا مراحل حذفي پيش بروند.
خبرنگار اعزامي فارس به آفريقاي جنوبي در مورد مهمترين اتفاقات پيش از آغاز جام جهاني پرسيد كه بكن باوئر گفت: از دست دادن ستارگان به خاطر مصدوميت مهمترين ويژگي و اتفاق پيش از جام جهاني بود. ما بزرگاني مثل دروگبا، اسين و بالاك را از دست داديم كه البته پيش‌بيني مي‌شود دروگبا به بازي‌ها برسد. وي ادامه داد: كادر پزشكي مي‌تواند فاكتور بسيار مهمي در قهرماني يك تيم محسوب شود.
بكن باوئر در مورد فوتبال ايران به خبرنگار فارس گفت: شناخت نسبي از فوتبال ايران دارم و مي‌دانم فوتبال شما ريشه‌دار است. از اينكه فوتبال ايران در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي غايب است متأسفم.
بكن باوئر در مورد آفريقاي جنوبي تصريح كرد: اين كشور ميزبان جام جهاني است و مي‌خواهد نهايت استفاده را ببرد. با توجه به اتفاقات اخير مشخص است كه آفريقاي جنوبي براي رسيدن به مراحل پاياني اراده جدي دارد و به نظر من هر تيم آفريقايي مي‌تواند يك زنگ خطر جدي براي تيم‌هاي ديگر باشد.

0 نظرهای شما: