اسامي كشته شدگان و مجروحان حادثه سقوط اتوبوس دانشجويان ايراني در فيليپين

اسامي كشته شدگان و مجروحان حادثه سقوط اتوبوس
دانشجويان ايراني در فيليپين


فيليپين: سقوط يک دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان ايراني در منطقه «سيبو» فيليپين به دره، كه سه روز پيش اتفاق افتاد، 20 کشته و 23 مجروح داشت كه مجروحان حادثه در بيمارستان‌هاي اين کشور در حال درمان هستند.
به گزارش سفارت جمهوري اسلامي ايران در مانيل، 20 نفر به اسامي «مرتضي قاسمي، پدرام فرجامي، معيد جهاني هيوچي، ژيلا اسدي اربابي، پاشا معصوم‌آبادي، امير عطا برقچي، محمد امين برقچي، شهرام سهماري اردجاني، فوژان ذاکري، مژگان معارف، فرشاد رشيدپور، امير دهقان، محمدرضا بهجويان، علي کامراني، حميدرضا حضوري، داود خطيبي، شفق همايون، مرتضي وطني، محمد علي ني‌ساز و فاطمه حسن زاده» جزو کشته شدگان اين حادثه هستند.
همچنين مليکا قرايي کهورک، حسن قرايي، مهرنگ معصوم‌آبادي، تکتم افتخاري، بابک نجاتي، محمد زارع، فرهنگ حکيم زاده، مسعود جهاني هيوچي، بهاره خرمي، سعيد جهاني هيوچي، احمد زيداني، مريم گويا، علي فرنگي، امير داستان پور، حميد گيوزاده، علي چاوشي، محمدنقي داودي، مريم رجايي، مائده رجايي، رضا سيني ياري، ريحانه سليماني، علي رامين خو و مريم نظري نيز مجروحان حادثه هستند.
کل سرنشينان اين اتوبوس 55 نفر بودند که هفت نفر از مجروحان نيز به طور سرپايي معالجه و از بيمارستان مرخص شدند.
اين اتوبوس حامل شماري از دانشجويان ايراني رشته پزشکي يکي از دانشگاه‌هاي فيليپين در مسير حرکت در يکي از جاده‌هاي اين کشور واژگون شد. قرار است يک فروند هواپيماي ايراني براي انتقال مجروحان واجساد قربانيان به اين کشور پرواز کند.
قشقاوي: هواپيماي اختصاصي به فيليپين اعزام خواهد شد
«به دستور رئيس جمهوري مقرر شد يك فروند هواپيماي اختصاصي براي انتقال كشته‌ها و مصدومان حادثه سقوط اتوبوس در فيليپين به اين كشور اعزام شود.»
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه حسن قشقاوي معاون كنوني وزير امور خارجه با اعلام اين مطلب افزود: در پي وقوع حادثه دلخراش سقوط يك دستگاه اتوبوس حامل دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در فيليپين كه به فوت 20 نفر و مجروح شدن 23 نفر ديگر از اين عزيزان منجر شد و به منظور همدردي با خانواده اين عزيزان و كمك و مساعدت به آنان با پيشنهاد وزارت امور خارجه و هماهنگي شوراي عالي ايرانيان و دستور رئيس جمهوري، مقرر شد كه يك فروند هواپيماي اختصاصي براي انتقال كشته‌ها و مصدومان اين حادثه به فيليپين اعزام شود تا نسبت به انتقال آنان به ميهن اسلامي اقدام لازم صورت گيرد.
روزنامه اطلاعات اين ضايعه اسفناك را به خانواده‌هاي داغدار تسليت مي‌گويد و ضمن
طلب آمرزش براي درگذشتگان، از خداوند يكتا براي بازماندگان صبر و شكيبايي مسئلت دارد
(روزنامه اطلاعات)

1 نظرهای شما:

امین گرجی said...

امین گرجی

امیر مهرانی در بلاگ خود به نقشی که فیس بوک در تولد فرزند شما می تواند بازی کند، اشاره کرد. شاید وقتی آن مطلب را می خواندم به این فکر نکردم که چطور فیس بوک می تواند در از دنیا رفتن شما هم تاثیر گذار باشد.
امروز که به خاطر از دنیا رفتن دوستی به نام شفق همایون ناراحتیم و هر از چند گاهی بخاطر نبودش و وجود خاطراتش اشک در چشمانمان جمع می شود شاید فیس بوک و گروه دوستانش بهترین جا برای زنده شدن خاطرات او باشد.
بعد از پخش شدن این خبر در فیس بوک، دوستان او شروع به نوشتن خاطرات در صفحه شفق کردند و برخی دیگر از دوستان او با آپلود کردن تصاویری از خاطراتی که با او داشتند باعث شدند که یاد و خاطره او را برای همیشه زنده بماند.
همیشه درباره تاثیر فیس بوک بر میزان فروش و تجارت نوشته بودیم. اما امروز به این می اندیشم که چگونه فیس بوک می تواند بهترین جا برای زنده کردن یاد و خاطرات یک فرد باشد. شما می توانید عکس ها، نوشته ها و نظرات، دوستان و حتی علاقمندی های او را بیابید. فیس بوک حتی به شما امکان می دهد مراسم ختمی با شکوه تر، جهانی تر داشته باشید. فیس بوک باعث می شود برای همیشه یاد شما در ذهن دوستانتان بماند و خاطرات شما برای همیشه در ذهن ها باقی بماند.
فیس بوک صفحه ای خاص با این تعریف و یا حتی تعریف تولد در سایت خود ایجاد نکرده است. شاید این یک ایده برای برنامه های فیس بوک و یا تغییرات آینده آن باشد.
حال به این فکر کنید که اگر پدر بزرگ های شما هم از فیس بوک استفاده می کردند و پس از مرگشان صفحه فیس بوک آنها در اختیار ما بود چقدر لذت بخش و دوست داشتنی تر بود و چقدر بیشتر از آنها یاد می شد. حال با کمک فیس بوک این امکان را برای نوه های خود ایجاد می کنیم تا بدانند پدر ها و مادر های آنها چه بودند و چه کردند و به چه چیزهایی علاقه مند بودند.
من به همراه دوستان دیگر شفق در حال بررسی راه کارهایی هستیم که صفحه او را در فیس بوک زنده نگه داریم. در تحقیق اولیه به این نتیجه رسیدیم که فیس بوک اطلاعات کاربری شفق را در اختیار ما قرار نمی دهد. در حال مکاتبه با فیس بوک هستیم. شما هم می توانید روش های مبتکرانه خود را برای زنده نگه داشتن یک صفحه فیس بوک پس از فوت عزیزانتان را در بخش مکالمات مطرح کنید.

به یاد شفق همایون
روحش شاد