قانون جامع رسانه جایگزین قانون مطبوعات می شود

فداکار:
قانون جامع رسانه جایگزین قانون مطبوعات می شود

کرمان - خبرگزاری مهر: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین قانون جامع رسانه و جایگزین شدن آن با قانون مطبوعات در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، حسین فداکار ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان اظهار داشت: قانون جامع رسانه با انجام ساعتها کار کارشناسی در وزارت ارشاد آماده شده است و طی یک ماه آینده به دولت داده می شود که در نهایت به صورت یک لایحه در اختیار مجلس قرار گیرد.
وی افزود: در صورت تصویب این لایحه، قانون جامع رسانه جایگزین قانون مطبوعات می شود.
فداکار همچنین با اشاره به ساماندهی قانون نشر کتاب نیز گفت: برای اولین بار ضوابط نشر کتاب در شورای انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شد
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اولین بار سیاستهای حوزه سینما اعلام شد و یک ماه در معرض بررسی فعالان حوزه سینما قرار گرفت.
وی همچنین به تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از اقدامات فرهنگی در گذشته در این حوزه به صورت متمرکز انجام می شد که در سالهای اخیر شاهد تمرکز زدایی هستیم بطوریکه بسیاری از جشنواره ها هم اکنون در استانهای مختلف انجام می شود.
وی همچنین گفت: جشنواره فیلم دفاع مقدس در شهریور ماه سال جاری در استان کرمان برگزار می شود و اگر برگزاری این جشنواره در سطح مطلوب باشد دبیرخانه دائمی جشنواره در کرمان مستقر خواهد شد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از افتتاح اداره کل فرهنگ و ارشاد سالامی جنوب کرمان خبر داد و گفت: این اداره کل در جنوب استان کرمان مستقر می شود و رسما روز پنجشنبه این اداره شروع بکار خواهد کرد و تاثیر شگرفی در جذب اعتبارات فرهنگی در استان خواهد داشت.
وی همچنین به تاسیس خانه فرهنگ و شبکه ملی فرهنگ اشاره کرد و گفت: این شبکه در ابتدا در 15 استان کشور راه اندازی می شود که استان کرمان نیز از جمله این استانها خواهد بود که تاثیر مطلوبی بر ارتقاء فعالیتهای فرهنگی در کشور خواهد گذاشت.
وی به اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار در سفر هیئت دولت به بخش فرهنگ استان کرمان اشاره کرد و گفت: این اعتبار تحول بزرگی در فرهنگ استان کرمان ایجاد خواهد کرد و امروز دیگر با رویکرد فرهنگی دولت و اختصاص اعتبار خوب دغدغه ما اعتبار نیست بلکه طرح و ایده فرهنگی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه کار در عرصه فرهنگ، کار در عرصه جهادی است، گفت: امروز جنگ نرم بسیار جدی است اما برخی زاویه دید خود را عوض کرده اند و چشمهای خود را بسته اند و واقعیتها را نمی بینند این درحالی است که دشمن به صورت جدی در بحثهای مختلف جنگ نرم را پیگیری می کند.
وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها متصدعی فرهنگی دولت در کشور محسوب می شود اما دستگاههای فرهنگی در بخشهای مختلف متعدد هستند و این خود یکی از مشکلات حوزه فرهنگ است که اگر بخوبی مدیریت شود به نقطه قوت تبدیل می شود.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۵۹ , ۱۳۸۹/۰۳/۲۵

0 نظرهای شما: