رسانه‌ها يكي از ابزارهاي كليدي براي گسترش دانايي هستند

مديرعامل فارس درنشست اوآنا-سئول:
رسانه‌ها يكي از ابزارهاي كليدي براي گسترش دانايي هستند

خبرگزاري فارس: مدير عامل خبرگزاري فارس در نشست بعدازظهر سازمان خبرگزاري‌هاي آسيا و اقيانوسيه با موضوع "چالش‌ها و پاسخ‌ها در عصر چندرسانه‌اي "، رسانه‌ها را يكي از ابزارهاي كليدي براي گسترش دانايي دانست.
به گزارش فارس به نقل از خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به نشست سازمان خبرگزاري‌هاي آسيا و اقيانوسيه (اوآنا) در سئول، دكتر "حميدرضا مقدم‌فر " در نشست بعد از ظهر امروز "اوآنا " در سئول با محوريت "چالش‌ها و پاسخ‌ها در عصر چندرسانه‌اي " در سخنراني خود براي هيأت حاضر اعلام كرد كه خبرگزاري فارس بر اين باور است كه دانايي، عنصر مهمي است كه توانايي را به ارمغان مي‌آورد و معتقد است كه رسانه‌ها يكي از ابزارهاي كليدي براي گسترش دانايي هستند.
متن كامل سخنان آقاي دكتر مقدم‌فر در نشست سازمان خبرگزاري‌هاي آسيا و اقيانوسيه (اوآنا) به شرح زير است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
ابتدا تشكر مي‌كنم از رياست محترم "اوانا "، آقاي دكتر "احمد مخلص يوسف " و آقاي "پارك جونگ چانگ " رئيس خبرگزاري يونهاپ و ميزبان محترم اجلاس، خانمها، آقايان و مهمانان گرامي،
"خبرگزاري فارس "، اولين خبرگزاري غيردولتي ايران است كه فعاليت‌هاي خود را با شعار "خبرگزاري فارس، فرزند ايران اسلامي است " آغاز كرد. فارس بر اين باور است كه "دانايي "، عنصر مهمي است كه توانايي را به ارمغان مي‌آورد و معتقد است كه رسانه‌ها يكي از ابزارهاي كليدي براي گسترش دانايي هستند. خبرگزاري فارس به عرصه رسانه و مطبوعات قدم نهاده است تا توازن بازار اطلاع رساني را متعادل كند، توليدات خبري را در حيطه "صحت "، "سرعت " و "دقت " بهبود ببخشد، روايت‌هايي شفاف، و صادقانه (از واقعيت‌ها و تحولات ) را ارائه دهد و همكاري رسانه‌اي منطقه‌اي و بين‌المللي را افزايش دهد. خبرگزاري فارس منبع خبري بيش از 25 درصد گزارش‌ها و مضامين خبري صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، 35 درصد اخبار روزنامه‌هاي محلي و ملي و 40 درصد مضامين منتشره توسط وب‌سايت هاي خبري ايراني را تهيه مي‌كند. اين خبرگزاري توانسته است به وسيله توليد هزار و پانصد خبر و گزارش كه معادل 513 هزار كلمه در روز است، در جذب بيشترين شمار بازديدكنندگان خبرگزاري‌هاي داخل ايران موفقيت كسب كند. خبرگزاري فارس بيش از 35 دفتر خبري در سراسر جهان دارد و 20 دفتر و خبرنگار ديگر نيز در گوشه و كنار جهان در اختيار دارد. خبرگزاري فارس تحولات را از طريق 8 اداره كل و 32 زيرمجموعه آنها پوشش مي‌دهد و به طور همزمان اخبار و گزارش‌هاي خبري را به صورت نوشتاري سمعي و بصري منتشر مي‌كند. اين خبرگزاري به تأسيس يك باشگاه خبري به نام "توانا " اقدام كرده است تا به آموزش منابع انساني مورد نياز رسانه‌هاي داخلي و منطقه‌اي بپردازد. اين باشگاه خبري تاكنون بيش از پانصد دانشجوي ايراني و خارجي تربيت كرده است. بر اساس برنامه چشم‌انداز خبرگزاري فارس، اين خبرگزاري، رسيدن به هدف "خبرگزاري برتر در منطقه خاورميانه تا سال 2015 ميلادي " را پيش بيني كرده است. فارس كه يكي از مطرح ترين خبرگزاري‌هاي ايران است، همواره در معرض حملات سايبري مخالفان داخلي و خارجي و هكرها بوده است كه اين، خود يكي از چالش‌هاي پيش روي رسانه‌هاي ديجيتالي است كه توسط هژموني رسانه‌اي قدرت‌هاي بزرگ جهان در برابر رسانه‌هاي مستقل عدالت محور و روند آزاد اطلاعات قرار دارد. به دليل آنكه خبرگزاري فارس بعنوان يك مرجع خبري در پوشش تحولات و رويدادها به شمار مي رود، مخالفان به دنبال مانع تراشي براي اطلاع رساني فارس هستند و از تكنيك هاي فني و غيرحقوقي در زمان بحران ها و تحولات مهم كمك مي‌گيرند. به منظور خنثي سازي حملات سايبري مداوم، خبرگزاري فارس به عنوان اولين خبرگزاري در اين زمينه در ايران، اقدام به كار روي سامانه‌اي به نام "شبكه توزيع محتوا " (Content Distribution Network) كرده است. اين شبكه در واقع يك سامانه فرد محور است كه قادر است در مقابل حملات بايستد و خدمات مناسبي به كاربران، متناسب با محل جغرافيايي آنها ارائه دهد. در حال حاضر خبرگزاري فارس گزارش‌هاي خبري، نوشتاري و چند رسانه‌اي را منتشر مي‌كند و در حال راه‌اندازي وب‌سايت‌هاي تخصصي است و وب‌لاگ‌هاي خبري نيز به منظور افزايش تعاملات با كاربران در دستور كار قرار دارد.

0 نظرهای شما: