پنجشنبه سامانه بارشی تازه ای از سمت شمال غرب وارد کشور می شود

سازمان هواشناسی
پنجشنبه سامانه بارشی تازه ای
از سمت شمال غرب وارد کشور می شود
نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی تازه ای از روز پنجشنبه از سمت شمال غرب وارد کشور شده و موجب بروز ناپایداریهای جوی به شکل ابرناکی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، گستره فعالیت این سامانه به تدریج از غرب سواحل دریای مازندران، دامنه های البرز و مرکز و جنوب غرب ایران را در بر خواهد گرفت.
بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور‌، وضعیت هوای استان تهران در 24 ساعت آینده کمی ابری و در پاره‌ای نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود با این حال نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت یک سامانه بارشی را در بخشهایی از شمال شرق کشور نشان می دهد که بعداز ظهر امروز از کشور خارج می شود. همچنین بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و آینده‌نگری نشان می دهد سامانه بارش‌زایی که در مناطق شمال شرق و شرق، برخی نقاط مرکز، دامنه‌های مرکزی و شرقی البرز و سواحل دریای خزر فعال بود بعد‌از‌ظهر امروز چهارشنبه از مرز‌های شرقی کشور خارج می شود و به دنبال آن تا روز پنجشنبه در بیشتر نقاط کشور به ویژه سواحل دریای خزر افزایش دما رخ خواهد داد.
بنابراین گزارش، آسمان استانهای شمالی کشور در 24 ساعت آینده صاف در پاره‌ای نقاط نیمه ابری همرا با وزش باد پیش‌بینی می‌شود‌.
‌آسمان استانهای غربی کشور در 24 ساعت آینده کمی ابری در پاره‌ای نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود‌. ‌وضعیت هوای استان تهران در 24 ساعت آینده کمی ابری، در پاره‌ای نقاط همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای این استان به ترتیب 24+ و 11+ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
وضعیت هوای استان خراسان رضوی در 24 ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد به تدریج صاف پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای این استان به ترتیب 22‌+ و ‌8+ درجه سانتی‌گراد است.
وضعیت هوای استان فارس در 24 ساعت آینده کمی ا‌بری در پاره‌‌ای نقاط وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای این استان به ترتیب ‌26+ و 12+ درجه سانتی‌گراد است.‌

تاریخ انتشار، تهران: ۱۷:۵۸ , ۱۳۸۹/۰۲/۰۱

0 نظرهای شما: