بازار بازوی روحانیت است

دری نجف آبادی:
بازار بازوی روحانیت است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بازار بازوی پرتوان روحانیت و اسلام است و همواره از روحانیت و اسلام در برهه های مختلف زمانی حمایت کرده است. به گزارش خبرنگار مهر در اراک، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در دیار با اصناف و بازاریان اراک افزود: بازار با روحانیت، حوزه و مسجد عجین شده است به گونه ای که در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی بازاریان سهم و جایگاه مهمی داشته اند.
وی اضافه کرد: بازاراین در جمهوری اسلامی با مفهوم بارا در سایر فرهنگ ها متفاوت هستند چرا که در فرهنگ دینی و اسلامی و در عملکرد بازارایان شاهد بوده این که بازاریان با گذشت از همه دارایی ها و اموال خود در راه به ثمر رساندن آرمانهای والای اسلام کوشیدند ولی در دیگر فرهنگها و جوامع هرگز چنین موضوعی به وقوع نمی پیوندد چرا که مفهوم بازار در این فرهنگها صرفا مفهومی اقتصادی و نه ارزشی است.
دری نجف آبادی با انتقاد از برخی شعارهای مردم فریبف طرح این شعارها را در جامعه موجب صدمه به بازار دانست و گفت: برخی با طرح برخی شعارهای کمونیستی به بازار آسیب وارد می کنند که این شعارها در راستای خدمت به مردم نیست.
امام جمعه اراک در ادامه با تاکید بر ضرورت تحرک و حضور بیشتر بازار در نقش آفرینی های اجتماعی و سیاسی در جامعه اظهار داشت: بازاریان باید با تحرک بیشتر در فعالیت های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه اثرگذاری خود را افزایش دهند که در این راستا می طلبد در مراسم های دینی بازارایان نقش آفرینی بیشتری صورت دهند.

تاریخ انتشار، تهران: ۲۰:۰۵ , ۱۳۸۹/۰۱/۳۰

0 نظرهای شما: