بايد فضايي در كشور ايجاد شود كه نيروهاي نخبه‌ انگيزه لازم براي فعاليت داشته باشند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:
بايد فضايي در كشور ايجاد شود كه نيروهاي
نخبه‌ انگيزه لازم براي فعاليت داشته باشند

‌ اگر در فرهيختگان و دانشگاهيان اين احساس به وجود آيد كه مسئولان در جهت صحيح در حال حركت هستند حاضر به همه‌گونه همكاري هستند و به عنوان قشر مرجع مي‌توانند روند حركت امور را تسهيل كنند/ تقويت انسجام ملي اولويت سال جديد باشد.
ایلنا- :رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تايكد كرد:بايد فضايي در كشو ايجاد شود كه نيروهاي نخبه‌ انگيزه لازم براي فعاليت داشته باشند.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي فراكسيون متخصصين مجلس شوراي اسلامي و همچنين اعضاي هيات رئيسه مجمع متخصصينتقويت انسجام ملي را مهم‌ترين اولويت سال 89 عنوان كرد و گفت:‌ جلب مشاركت عمومي با توجه به مسائلي كه در حوزه هدفمند كردن يارانه‌ها در سال جديد با آن روبه رو هستيم از اهميت بالايي برخوردار است. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ تاكيد كرد:‌ اگر در فرهيختگان و دانشگاهيان اين احساس به وجود آيد كه مسئولان در جهت صحيح در حال حركت هستند حاضر به همه‌گونه همكاري هستند و به عنوان قشر مرجع مي‌توانند روند حركت امور را تسهيل كنند. هاشمي رفسنجاني؛ افزود: همه‌گونه منابع كافي انساني، طبيعي و سرمايه‌اي براي پيشرفت در اختيار داريم و با مديريت صحيح مي‌توانيم ضمن استفاده از اين منابع، كشور را از لحاظ اقتصادي، سياسي واجتماعي توسعه دهيم. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اظهار نگراني از مهاجرت نخبگان به خارج از كشور تصريح كرد: بايد تلاش كنيم ضمن فراهم آوردن شرايط تحصيل به ويژه در حوزه تحصيلات تكميلي؛ فضايي در كشو ايجاد شود كه نيروهاي نخبه‌ انگيزه لازم براي فعاليت را دارا باشند. وي ايجاد ارتباط ميان صنعت و دانشگاه را براي اجرايي شدن طرح‌هاي علمي مهم ارزيابي كرد و گفت: پارك‌هاي علمي و فناوري مي‌تواند پلي ميان صنعت و دانشگاه باشد و نخبگان در اين مراكز مي‌توانند طرح‌هاي علمي خود را به مراحل اجرايي نزديك كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين با تقدير از تلاش‌هاي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي؛ گفت:‌برنامه پنجم توسعه مهم‌ترين سندي است كه در سال 89 توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به تصويب خواهد رسيد و نمايندگان با بحث و بررسي بايد تلاش كنند تا اين برنامه بتواند كشور را به سمت توسعه مطلوب و همه‌جانبه هدايت كند. در ابتداي اين ديدار كريم زارع و نصيرزاده رئيس و دبيركل انجمن متخصصين ايران مطالبي را در خصوص وضعيت علمي كشور و همچنين كيفيت آموزش عالي به اطلاع رساندند. همچنين در اين ديدار جلالي، گروسي،‌ حدادي، طاهرخاني و مويد حسيني از اعضاي فراكسيون متخصصين مجلس شوراي اسلامي؛ مطالبي در خصوص نگاه اين فراكسيون به بخش خصوصي و تقويت آن، توجه به بخش صنعت، لزوم توجه به سند چشم‌انداز در توسعه كشور، تقويت مشاركت عمومي و توجه جدي به دانشگاه‌ها و تقويت دانشگاه‌هاي غيردولتي؛ بيان كردند.
1389/1/30 - 16:40:08

0 نظرهای شما: