اعتراض كواكبيان به باهنر:

اعتراض كواكبيان به باهنر:
چرا فقط روزنامه‌هاي منتقد دولت توقيف مي‌شوند
باهنر نگذاشت تذكرم درباره توقيف مطبوعات را مطرح كنم// آيا روزنامه‌هاي طرفدار دولت معصوم‌زادگاني هستند كه هيچ اشتباهي نمي‌كنند؟// كساني كه در فصل بهار، بهارشان را خزان مي‌بينند چه بايد بكنند؟


نماينده سمنان با انتقاد از عدم اجازه باهنر به وي براي بيان تذكر خود، اظهارداشت: اين روال مناسبي نيست كه تذكرات را براي پايان جلسه مي‌گذارد. زيرا ارائه تذكر بخشي از حق دستگاه‌هاي قانونگذاري است.
وقتي اين حق از نمايندگان سلب مي‌شود، يعني حقي از مجلس ضايع شده است. به گزارش خبرنگار ايلنا مصطفي كواكبيان در گفت‌وگو با خبرنگاران پارلماني، با بيان اينكه توقيف مطبوعات موضوع تذكرش بوده است، افزود: ديروز يكي ديگر از روزنامه‌هاي منتقد دولت توقيف شد كه در اين مورد سوال جدي از هيات نظارت و مطبوعات مطرح است. در توضيح اين توقيف صرفا به موادي از قانون مطبوعات استناد شده و دلايل توقيف به دقت بيان نشده است. وي تصريح كرد: وقتي در مورد توقيف مطبوعات با اعضاي هيات نظارت مطبوعات صحبت مي‌كنيم، صرفا بر رعايت قانون تاكيد مي‌كنند و از جزييات دليل توقيف اطلاعي ندارند. وقتي كه با وزير ارشاد هم صحبت مي‌كنيم، مي‌گويند كه ما فقط يك راي داريم و از طرف ديگر رئيس‌جمهور مي‌گويد مخالف بگير و ببند هستيم. با توجه به اين سخنان ما مانده‌ايم كه در اين ميان از چه كسي بايد در مورد توقيف مطبوعات سوال كرد. عضو فراكسيون خط امام و مجلس در ادامه به بيان سه سوال از هيات نظارت و مطبوعات پرداخت و گفت: اصل 24 قانون اساسي، اخلال در مباني اسلام و اهميت ملي را به‌عنوان علل توقيف مطبوعات در نظر مي‌گيرد و براساس ساير اصول قانون اساسي هم نمي‌توان آزادي‌هاي مشروع را زير سوال برد. لذا دولت مكلف است كه بيان كند به استناد كدام مطلب مطبوعات توقيف شده اين روابط را نقد كردند. كواكبيان در بيان سوال دوم خود گفت: ‌چرا هر روزنامه‌اي كه بسته مي‌شود فقط منتقد دولت است و آيا روزنامه‌هاي طرفدار دولت معصوم زادگاني هستند كه هيچ اشتباهي نمي‌كنند يا اينكه تخلفي وجوددارد؟ در بعضي از روزنامه‌هاي طرفدار دولت فحش‌هايي داده مي‌شود كه بدتر از الفاظ چاله ميداني است و در عين حال برخوردي با آنها نمي‌شود كه جاي سوال دارد. مديرمسئول روزنامه مردم سالاري در بيان سوال سوم خود افزود: با توقيف روزنامه بهار، حدود 70 الي 80 نفر بيكار شدند در حالي كه آيا نبايد از قبل مديرمسوول را احضار مي‌كردند و به او تذكر مي‌دادند كساني كه در فصل بهار، بهارشان را خزان مي‌بينند چه بايد بكنند. عضو فراكسيون خط و امام مجلس با تاكيد بر رعايت مر قانون تصريح كرد: سال 88 سالي بود كه به خاطر اقتضائات حوادث پس از انتخابات، برخوردهايي صورت گرفت. اما سال 89 با نشاط آغاز شد و بايد تلاش كنيم كشور به سوي سازندگي و عدالت برود.
1389/1/31 - 12:22 کد خبر : 118604


0 نظرهای شما: