تاكيد بر اجراي قانون از سوي دولت و انتقاد از واردات بی‌رویه

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در ايام نوروز؛
تاكيد بر اجراي قانون از سوي دولت و انتقاد از واردات بی‌رویه
دولت باید در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به آنچه كه مراحل قانونی را گذرانده و قانون شده است؛عمل کند/ نباید به استناد دلایل عمدتاً واهی دروازه را به روی واردات باز کرد/ملت ایران باید عقب افتادگی دوران طولانی استبداد و دخالت خارجی را جبران کند.

ایلنا: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ايام نوروز طي سخناني به بيان مهم‌ترين مولفه‌هاي نظام در سال 89 پرداختند و همچنين بر اجراي قوانين از سوي دولت تاكيد كردند.
به گزارش ايلنا حضرت آیت الله خامنه‌ای بنا به رسم ديرين در آغاز بهار و در اولین روز سال نو، در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر امام الرضا(ع) ، با تشریح زمینه ها و عرصه های مختلف تحقق شعار سال جدید " همت مضاعف ، کار مضاعف " ، به تبیین عوامل و ضروریات دهه پیشرفت و عدالت پرداختند و با تجلیل از وحدت و یکپارچگی ملت در مقابل تلاشهای دشمنان در حوادث پس از انتخابات تاکید کردند به فضل الهی ، از این پس نیز سرنوشت ملت و کشور ، پیروزی وپیشرفت و سرنوشت دشمنان شکست و عقب ماندگی خواهد بود .
ايشان " ایمان به پروردگار و تعالیم انبیاء " را اساس وشاخص عمده جمهوری اسلامی خواندند و با استناد به آیات مختلف قرآن کریم خاطر نشان کردند : ایمان به خدا و عمل به تعالیم اسلامی ، ضمن تعالی معنوی و آرامش روحی ، سعادت دنیوی و مادی بشر را نیز تامین می‌کند و جوامع انسانی را به رفاه و پیشرفت می‌رساند وبه‌همین علت ، مبانی نظام اسلامی بر این شاخص اصلی استوار شده است . رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به نامگذاری سال 1389 ،به نام سال همت مضاعف ، کار مضاعف ، افزودند : شعارهای هر سال ، نمایشی و تشریفاتی نیست و طبعا همه مشکلات را هم حل نمی‌کند بلکه انگشت اشاره‌ای است که راه و روش را نشان می‌دهد که امسال نیز با توجه به اهداف بلندتر ملت و کشور، باید همتی برتر فراهم آورد و کارهای بیشتر و جدی تر انجام داد .
ايشان با اشاره به برخی اقدامات و تحقیقات مسئولان در سال گذشته برای اصلاح الگوی مصرف افزودند : تا تحقق این هدف ، فاصله فراوانی داریم اما مهم این است که این شعار اساسی را دنبال کنیم چرا که تا الگوی مصرف اصلاح نشود ، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت . حضرت آیت الله خامنه‌ای ، علم و تحقیق را یکی از مهمترین عرصه‌های تجلی عملی شعار امسال دانستند و افزودند:دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی درهمه زمینه‌ها ، اهداف بلندی را مد نظر قرار دهند و با همت برتر و کار متراکم‌تر ، بسوی این اهداف افتخار آفرین حرکت کنند تا ایران عزیز ، پس از گذشت چند دهه ، به مرجع علمی جهانیان تبدیل شود . ایشان ، همت مضاعف و کار مضاعف در استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود را موجب رفاه و رونق زندگی ملت برشمردند و در همین زمینه لایحه هدفمند کردن یارانه ها را ، بسیار مهم خواندند.
رهبرانقلاب اسلامی با تاکید بر همکاری قوای مجریه و مقننه در این مسئله مهم ،خاطر نشان کردند: از یک طرف بار اجرای این هدف بزرگ بر دوش دولت است؛ بنابراین همه دستگاهها از جمله دستگاه قانونگذاری باید به دولت کمک کنند ، از طرف دیگر دولت نیز باید به آنچه مراحل قانونی را گذرانده و قانون شده است عمل کند تا درسایه همدلی و همکاری قوا، پروردگار نیز یاری خود را شامل حال مسئولان نماید. ايشان با اشاره به کیفیت بخشیدن به تولیدات داخلی بگونه‌ای که محصولات تلاش کارگر ایرانی قابل رقابت با اجناس خارجی باشد و توجه ویژه به مسئله سلامت مردم در برنامه‌ریزی‌های مختلف از جمله برنامه پنج‌ساله پنجم، در تبیین ابعاد و زمینه های مختلف شعار امسال؛ سرمایه گذاری و کار آفرینی را ازدیگر عرصه های تحقق شعار سال جدید دانستند و افزودند : کسانی که سرمایه و امکانات دارند با همت بهتر و پرهیز از اسراف و بیهود‌‌خرجی ، دارایی خود را در راه کار آفرینی و سرمایه گذاری بکار گیرند . حضرت آیت الله خامنه‌ای،" تولید فکر ، کتابخوانی و افزایش معلومات عمومی" را از دیگر عرصه‌هایی دانستند که نیازمند همت مضاعف و کار مضاعف است .
رهبر انقلاب در همین زمینه خاطر نشان کردند: ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها می‌تواند جریان سیال فکری بسیار با ارزشی در جامعه بوجود آورد . ايشان، مبارزه با فقر و فساد و بی‌عدالتی را مهمترین عرصه نیازمند "همت بالاتر و کار متراکم‌تر" خواندند و بر تلاش بی‌وقفه برای تحقق این هدف اساسی تاکید کردند . حضرت آیت الله خامنه‌ای ، همچنین تجلی رشد و آگاهی ملت را در حوادث 8 ماهه 22 خرداد تا 22 بهمن سال 88 ، آغاز فصل تازه‌ای در بصیرت ملت خواندند و افزودند : این فصل پر افتخار و پر عبرت ، زمینه بسیار مهمی است که باید براساس آن و با همت مضاعف و کار مضاعف حرکت کرد. ایشان با استناد به عملکرد هوشیارانه ملت در حوادث پس از انتخابات ، سال 88 را سال ملت و سال حضور درخشان و پیروزمندانه ملت دانستند و افزودند:حضور40 میلیونی ، پرشور و تاریخی ملت و مشارکت بیش ازهشتاد درصدی مردم در انتخابات ، رویدادی بسیار مهم واز جلوه‌های مشروعیت نظام بود و تحلیلگران و سیاستمداران جهانی حتی اگر در ظاهر این واقعیت درخشان را کتمان کنند می‌فهمند که ملت ایران پای حرف خود ایستاده و پس از سی سال همچنان پایبند به مبانی نظام است .
رهبر انقلاب اسلامی ، اسلامیت و جمهوریت نظام را تفکیک‌ناپذیر خواندند و درباره حوادث پس از انتخابات افزودند : بنده کسی را متهم نمی کنم اما هندسه‌ی کار دشمن را می‌شناسم و تشخیص می‌دهم ، همچنان‌که ذهن مردم و تحلیلگران مستقل ، صادق و تیزبین نیز با تامل در شکل و روند این حوادث ، آن را به عوامل خارجی منتسب کردند. ايشان با اشاره به اجرای نقشه‌های مشابه و از پیش طراحی شده بیگانگان در برخی کشورهای دیگر افزودند : این واقعیات نشان می دهد که وقتی مستکبران از یک کشور ناراضی هستند منتظر فرصت انتخابات می‌مانند تا در صورت پیروز شدن افرادی که مورد نظر آنها نیستند با کشاندن عده‌ای به خیابان‌ها، اوضاع را برهم بزنند وحتی در صورت لزوم با ایجاد اغتشاش وآشوب ، نتیجه قانونی انتخابات را با خشونت تغییر دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای ، با اشاره به پیروزی ملت در آزمون بزرگ و مهم حوادث پس از انتخابات، افزودند : تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات بزورِ خشونت و اغتشاش ، خلاف شرع و قانون بود و پیروزی هوشمندانه ملت در این حوادث ، عبرت و درس‌های فراوانی در برداشت . ایشان ، تقسیم ملت به " دو گروه اقلیت و اکثریت " و " برنده و بازنده" و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر را نقشه واضح بیگانگان برای ایجاد دو دستگی در ملت دانستند و افزودند : در این میان عده‌ای اغتشاشگر هم وارد میدان شدند تا با تحقق خواست دشمن، جنگ داخلی در ایران براه بیافتد اما ملت ، هوشیار بود و آنان را ناکام گذاشت . رهبر انقلاب اسلامی افزودند : در روز انتخابات ، مردم به دو گروه 14 میلیونی و 24میلیون تقسیم شدند و هرکس به فرد مورد نظر خود رای داد اما این دو گروه پس از مدتی نه چندان طولانی و هنگامیکه نقشه بیگانگان را دیدند با هم یکی شدند و همه ملت ، بیدار ویکپارچه در مقابل دشمنان ، شورشگران و اغتشاشگران ایستادند.
ايشان حمایت دشمنان اسلام و ایران از اغتشاشگران را یاد آور شدند و خاطر نشان کردند: اگر آمریکایی‌ها ، انگلیسی‌ها و صهیونیستها می‌توانستند برای تحقق نقشه شوم شان نیرو وارد خیابانهای تهران کنند ، یقینا این کار را می کردند اما می‌دانستند که این کار بضررشان تمام می‌شود لذا در صحنه سیاسی و تبلیغات وارد شدند تا شاید بتوانند با حمایت از آشوبگران ، افکار عمومی داخلی و خارجی را منحرف کنند اما نتوانستند. حضرت آیت الله خامنه‌ای ، حضور متحد و پر بصیرت ملت در حماسه 9 دی و 22 بهمن را قوی‌ترین و آخرین ضربه ملت به بیگانگان دانستند و افزودند : دراین دو حادثه عظیم ، همه کسانیکه به نامزدهای مختلف رای داده بود با شعار واحد ، وارد صحنه شدند و اتحاد و پیروزی ملت را در پیمودن راه انقلاب و صراط مستقیم متجلی ساختند .
ایشان ، در بخش دیگری از سخنانشان به بازخوانی ضروریات و لوازم دهه چهارم انقلاب اسلامی یعنی دهه پیشرفت و عدالت پرداختند وافزودند : با توجه به واقعیات کشور و فراهم آمدن زیر ساختهای لازم ، این دهه ، زمان مناسبی برای برداشتن گامهای بلند در تحقق این دو مقوله اساسی و تاریخی است . رهبر انقلاب ، توجه به " پیشرفت و عدالت " را در همه برنامه ریزیها و اقدامات مسئولان ضروری دانستند و در تشریح زمینه های مناسب موجود افزودند : ایجاد زیرساختهای " اقتصادی ، ارتباطی و مواصلاتی " ، پیشرفتهای خیره‌کننده علمی و فناوری که در برخی زمینه‌ها ایران را در ردیف 10 یا 8 کشور اول جهان قرار داده است ،" اعتبار ، اقتدار و اثر گذاری " منطقه‌ای و بین‌المللی نظام اسلامی ، سی سال تجربه خدمتگزاری و مدیریت کشور و سند بسیار با ارزش چشم انداز بیست ساله از جمله زیر ساختهایی است که امکان حرکتی عظیم در روند پیشرفت و عدالت را فراهم کرده است . ايشان ، نسل جوانِ " تحصیل کرده ، پر انرژی ، پر انگیزه و دارای اعتماد به نفس " را از پشتوانه‌ها و زمینه‌های اصلی حرکت کشور به سمت دو هدف عظیم پیشرفت و عدالت دانستند و افزودند : جوان ایرانی، امروز احساس توانایی می‌کند و این از نشانه های اعتماد به نفس ملی است .
ایشان تدبیر وشجاعت را دو عنصر کاملا ضروری درمقابله با دشمنان ملت برشمردند و افزودند : اگر شجاعت نباشد و مسئولان درمقابل تحرکات و چهره های عبوس مستکبران خود را ببازند بی‌تردید کشور شکست خواهد خورد، همچنانکه اگر تدبیر و هوشیاری نباشد ممکن است دشمن با فریب و حیله‌گری ، اهداف خود را محقق سازد. حضرت آیت الله خامنه‌ای ، آگاهی و شناخت برنامه‌های واقعی دشمن و تصمیم گیری صحیح و به موقع در مقابل طرحها و تحرکات بیگانه را ، مفهوم تدبیر و هوشیاری خواندند و خاطر نشان کردند ، صهیونیستها ، آمریکا و دیگر دشمنان ملت گاه در لباس گرگ و گاه در لباس روباه ظاهر می‌شوند ، همچنانکه برخی مواقع با چهره‌ای خشن و خصمانه و برخی اوقات با چهره ای فریبگرانه حرکت می‌کنند.
ايشان با یاد آوری سخنانشان در اولین روز سال گذشته افزودند : همانگونه که گفته شد مسئولان نظام با هوشیاری ، دست بظاهر دراز شده رئیس جمهور جدید آمریکا را تحت نظر گرفتند تا بفهمند آیا در زیر دستکش مخملی ، پنجه چدنی پنهان نشده است که متاسفانه همان اتفاق رخ داد. رهبر انقلاب اسلامی ، با اشاره به ادعاهای " آشکار و پنهان " و ارسال نامه و پیام دولت آمریکا درباره علاقمندی به ایجاد روابط عادلانه با جمهوری اسلامی افزودند : همه این ادعاها ، در عمل برعکس از آب در آمد و رئیس جمهور آمریکا در قضایای بعد از انتخابات ، بدترین موضع را گرفت و حمله کنندگان به مردم ، و اغتشاشگران را جنبش مدنی معرفی کرد و ناخواسته ماهیت اهداف خود را آشکار ساخت .
ایشان با انتقاد شدید از ادعاهای دروغین دولت آمریکا مبنی بر حمایت از حقوق مدنی و دمکراسی افزودند : دولت آمریکا حرکت عظیم ملت ایران را در انتخابات و فریاد یکپارچه این ملت را در عرصه‌های مختلف نادیده می‌گیرد و با ادامه اقدامات خود در کشتار "مردم افغانستان و عراق " و حمایت از قاتلان کودکان فلسطینی در غزه ، از حقوق بشر دم می‌زند اما واقعیات نشان می‌دهد که این دولت اصولا در موقعیتی نیست که از دمکراسی و حقوق بشر حرف بزند. حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: بار دیگر به همه دولتهایی که با خوی استکباری با ملت و جمهوری اسلامی مواجه می شوند اعلام می کنیم که ملت و مسئولان ایرانی ، آنها را مطرود و محکوم می‌دانند و ماهیت آنها را در هر لباسی که باشند می‌شناسند و هرگز از منافع ملت و روند پیشرفت ایران قدمی کوتاه نخواهند آمد
نباید به استناد دلایل عمدتاً واهی دروازه را به روی واردات باز کردهمچنين حضرت آیت الله خامنه ای در ايام عيد در یکی از مراکز بزرگ صنعتی حضور يافتند و از نزدیک در جریان بخشی از توانمندیهای صنعتی کشور به ویژه در حوزه صنعت خودروسازی و تولید موتور ملی قرار گرفتند. در این بازدید خط تولید موتور ملی خودرو از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت. در این خط تولید، نحوه تولید بخشهای مختلف موتور ملی و آزمون های آن از نزدیک به نمایش گذاشته شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع مدیران و کارشناسان صنعت و معدن کشور با اشاره به اهمیت بسیار بالای استقلال و پیشرفت صنعتی، در اعتلا و رشد ایران اسلامی، حرکت کشور در بخش‌های مختلف از جمله صنعت را رو به جلو دانستند و تأکید کردند: با وجود پیشرفتهای ارزشمند در صنعت کشور اما باید با کار، تلاش و پیگیری دوچندان و خستگی ناپذیر و تکیه بر دانش و علم، و ارتقای کیفیت محصولات داخلی، یک حرکت جهشی در بخش صنعت انجام شود.
ایشان بازدید خود را حرکتی نمادین جهت تأکید بر اهمیت بخش صنعت در پیشرفت کشور خواندند و افزودند: یک توهم خطرناکی از قبل وجود داشت مبنی بر اینکه میان زندگی عقلانی و توسعه یافتگی با پایبندی به ارزشهای معنوی، اخلاقی و دینی تقابل و تضاد وجود دارد ولی جمهوری اسلامی ایران این توهم را باطل کرد. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: صنعتگران و مدیران بخش صنعت باید نماد این حقیقت باشند. ایشان با تأکید بر اینکه پیشرفتهای به دست آمده در بخش صنعت کشور، بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کردند: این پیشرفت‌ها آغاز راه است و باید با یک حرکت جهشی بتوانیم در همه عرصه‌های صنعتی روی پای خود بایستیم و به فکر و ابتکار ایرانی تکیه کنیم. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به شایستگی‌های ایران اسلامی برای پیشرفت و خودکفایی در زمینه‌های مختلف صنعتی افزودند: لازمه تاریخ و میراث عظیم تمدنی، حرکت مردمی کنونی، آمادگی جوانان و استعداد و هوش سرشار ایرانی، درخشش صنعتی ایران اسلامی در دنیای اسلام است که قطعاً دنیای اسلام از آن استقبال خواهد کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه نکاتی را درخصوص بخش صنعت کشور بویژه صنعت خودرو یادآور شدند.
تنظیم سیاستهای بازرگانی بمنظور جلوگیری از واردات بی رویه یکی از نکات مهمی بود که ایشان تأکید ویژه ای بر آن داشتند. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: فراوانی و ارزانی خوب است اما از آن مهمتر رشد صنعت داخلی است و نباید به استناد دلایل عمدتاً واهی دروازه را به روی واردات باز کرد. ایشان ضمن اظهار ناخرسندی از سیاستهای واردات خودرو و بعضی از تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده است تأکید کردند: عموماً فلسفه و منطقی که برای افزایش واردات مطرح می شود، بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است اما برای این هدف گزینه‌های بهتری هم وجود دارد که یکی از آنها اعمال سیاستها و ضوابطی برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم بهره گیری از علم و دانش و تحقیق در بخش صنعت خاطرنشان کردند: مسئله پیوند صنعت و دانشگاه بسیار مهم است و باید ارتباط مستحکمی میان این دو بخش برقرار شود تا بتوان به پیشرفت صنعتی مطلوب رسید. حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اهمیت صادرات صنعتی تأکید کردند: همه بخشهای صنعتی باید محصولات خود را با محوریت صادرات تولید کنند و دستگاههای مختلف دولتی نیز باید با تلاش چند جانبه و هنرمندانه، بازار صادراتی را تأمین کنند.
ایشان با اشاره به دیدگاه اسلام درخصوص حفظ محیط زیست، رعایت استانداردهای زیست محیطی را در محصولات صنعتی بویژه تولیدات خودرو بسیار مهم دانستند و تأکید کردند: برای رسیدن به پیشرفت صنعتی نباید از کار، تلاش، و پیگیری مستمر خسته شد زیرا فردای کشور و ملت ایران در گرو ابتکار، هوشمندی و پیگیری خستگی ناپذیر صنعتگران و مدیران بخشهای صنعتی است. ايشان با تاکید بر اهمیت پیگیری مستمر افزودند: دولت کنونی، دولتی فعال، پیگیر، با همت و دلسوز است و زمینه مساعدی برای تلاش و کار خستگی ناپذیر در بخشهای مختلف بویژه صنعت وجود دارد. رهبر انقلاب اسلامی هوش و استعداد بالای ایرانی در کنار کار و پیگیری خستگی ناپذیر را زمینه ساز پیشرفت جهشی خواندند و تأکید کردند: امروز ایران اسلامی با همت، ابتکار، خلاقیت و اعتماد به نفس جوانان، در بخش های مختلف جزو چند کشور محدود صاحب علم و فناوری آن بخش ها است و این حرکت باید با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند.
ملت ایران باید عقب افتادگی دوران طولانی استبداد و دخالت خارجی را جبران کندحضرت آیت الله خامنه‌ای در يان نوروزدر سفري به مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس با حضور در محل یادمان عملیات غرور آفرین فتح المبین در منطقه عملیاتی دشت عباس، یاد و خاطره رشادتها و دلاورمردیهای رزمندگان غیور اسلام در این عملیات ظفرمند را که در سال 1361 انجام شد، گرامی داشتند و در جمع کاروانهای راهیان نور و مردم محلی منطقه، در سخنانی با تجلیل از فداکاری، ایستادگی، هوشمندی و عزم راسخ نسل جوان دوران دفاع مقدس تأکید کردند: تنها راه سعادت دنیا و آخرت ملت ایران، ادامه همان راه با حفظ شجاعت، بصیرت، تدبیر، عزم راسخ و اراده مستحکم مبتنی بر باور و ایمان اسلامی است. ايشان اهداف خود از حضور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را گرامیداشت فداکاری و ایستادگی رزمندگان اسلام و شهدای والامقام و قدردانی از ایثار و جانفشانی مردم عزیز خوزستان در یکی از حسا‌س‌ترین و سخت‌ترین شرایط کشور دانستند و افزودند: مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس در صف اول رزمندگان بودند و پیوستگی آنان با ایران اسلامی آنچنان بود که وسوسه‌های قومی و زبانی دشمن بعثی هم نتوانست این پیوند مستحکم را سست کند.
رهبر انقلاب اسلامی مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را زیارتگاه خواندند و یکی دیگر از دلایل حضور خود در این مناطق را قدردانی از زائران و بازدید کنندگان این مناطق برشمردند و تأکید کردند: این سنت بسیار ستودنی و حرکت با برکت که از چند سال پیش در قالب کاروانهای راهیان نور آغاز شده، باید همچنان ادامه یابد. ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران هرگز نباید مقطع حساس، تاریخی و پرافتخار دوران دفاع مقدس را فراموش کند زیرا آن مقطع یک تجربه گران سنگ است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: اگر جوانهای نسل امروز نیز در دوران دفاع مقدس بودند، با همان عزم راسخ در میدان حاضر می شدند و امروز همین جوانان، پایمردی خود را در میدان علم و سیاست، تلاش و کار، همبستگی ملی، و بصیرت به اثبات رسانده اند. ايشان با تأکید بر اینکه هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی از به راه انداختن جنگ تحمیلی، تحقیر ملت ایران با جدا کردن بخشی از خاک کشور بود، افزودند: در آن دوران امریکا، شوروی سابق، و برخی کشورهای اروپایی که دم از حقوق بشر می زنند، همه به دشمن خبیث بعثی کمک کردند تا نظام اسلامی ایران را شکست دهد اما جوانان این ملت با فداکاری، عزم راسخ و ایمان قوی خود، توطئه قدرتهای استکباری را خنثی و دشمن را ذلیل و منکوب کردند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: همواره عزم راسخ، هوشمندی، بصیرت، ایستادگی، قاطعیت و شجاعت ملت می تواند دشمنان را هر چند که در ظاهر بزرگ و نیرومند باشند، شکست دهد. ایشان توانایی، قدرت و نفوذ ملت ایران در دنیای اسلامی را به مراتب بیشتر و گسترده تر از دوران دفاع مقدس دانستند و افزودند: امروز نیز توطئه‌های دشمنان زیاد است اما ملت ایران با ایستادگی خود، به این توطئه‌ها پوزخند می‌زند. حضرت آیت الله خامنه‌ای جنگ فکری و سیاسی را سخت تر از جنگ نظامی خواندند و تأکید کردند: ملت ایران نشان داد که در جنگ، در میدانهای سیاسی و امنیتی، بصیرت و ایستادگی اش کمتر از بصیرت و ایستادگی دوران جنگ نظامی نیست. ایشان با تأکید بر لزوم همت مضاعف و کار مضاعف در همه عرصه‌ها، خاطرنشان کردند: ملت ایران باید عقب افتادگی دوران طولانی استبداد و دخالت خارجی را جبران کند.
رهبر انقلاب اسلامی جوانان کشور را در سطح دنیا کم نظیر برشمردند و تأکید کردند: وجود چنین جوانانی، نویدبخش آینده درخشان کشور است و جوانان با لطف و عنایت خداوند متعال، آن روزی را خواهند دید که کشور از لحاظ علمی، فناوری، سیاسی و نفوذ بین المللی در سطحی است که شایسته ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران است. در این بازدید، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی، حضرت آیت الله خامنه ای را همراهی می کردند.

0 نظرهای شما: