كشف 30 ميليارد بشكه نفت در ميدان نفتي اروندكنار

فارس گزارش مي‌دهد؛
كشف 30 ميليارد بشكه نفت در ميدان نفتي اروندكنار

خبرگزاري فارس: با بررسي و انجام عمليات حفاري در اروندكنار خبرها از كشف بيش از 30 ميليارد بشكه نفت درجا در ميدان نفتي اروندكنار حكايت دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از آبادان، فروردين‌ماه سال 86 بود كه يكي از نمايندگان وقت آبادان از آغاز حفاري نخستين حلقه چاه نفت در اروندكنار در 50 كيلومتري جنوب اين شهرستان در آينده نزديك خبر داده بود. جواد سعدون‌زاده محل حفاري اين چاه را نهر علي‌شير اروندكنار اعلام كرد. وي با اشاره به اين كه انجام عمليات لرزه‌نگاري در اين منطقه وجود ذخاير نفت و گاز را اثبات كرده، افزود: يك شركت ايراني با مشاركت يك شركت چيني در حال نصب دكل حفاري براي استخراج نفت هستند.
*پايان عمليات حفر نخستين چاه نفتي در اروندكنار عضو كميسيون انرژي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با تاييد خبر كشف منابع نفتي عظيم در اروندكنار گفت: ميدان نفتي اروندكنار 30 ميليارد بشكه نفت در جا دارد. حسين دهدشتي افزود: هم اكنون عمليات حفر نخستين چاه نفتي در اروندكنار پايان يافته و عمليات حفر دو چاه نفتي ديگر در دست اجراست. نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: با كشف اين ميزان نفت، به زودي شهر اروندكنار به يكي از مهم‌ترين مراكز استخراج نفت تبديل خواهد شد. دهدشتي تصريح كرد: با توجه به كشف نفت در اروندكنار به زودي شاهد افزايش اشتغالزايي در اين منطقه محروم خواهيم. وي در عين حال با اشاره به ضرورت استخدام نيروهاي بومي منطقه در شركت ملي مناطق نفت‌خيز جنوب در اروندكنار اظهار داشت: گزارشاتي در مورد جذب نيروهاي غيربومي از سوي مردم رسيده كه نمايندگان به شكل جدي در حال پيگيري موضوع هستند. نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: شركت نفتي فعال در منطقه موظف شده كه استخدام نيروهاي بومي را در اولويت خود قرار دهد و در صورت نبود تخصص مورد نياز، اقدام به جذب نيروي غيربومي كند. وي خاطرنشان كرد: اهالي اروندكنار فروردين امسال در طوماري به رئيس‌جمهور خواستار جلوگيري از استخدام نيروهاي غيربومي در منطقه شدند كه اميدواريم مسئولان حساسيت‌هاي موجود را درك بكنند.
*تحقيقات در خصوص چاه دوم اروندكنار در حال انجام است بخشدار اروندكنار نيز از كشف دومين چاه نفتي در اين شهر مرزي خبر داد و گفت: مقدمات اجرايي حفر دومين چاه نفتي در اين شهر به شكل جدي در حال اجراست. لطيف حيايي اهوازي گفت: كارشناسان و متخصصان اكتشاف وزارت نفت در اين شهر مستقر و امور تحقيقاتي در زمينه حفر دومين چاه نفتي در حال انجام است و در اين مرحله كارشناسان به بررسي دقيق محل وجود نفت پرداخته و با انجام لرزه‌نگاري و مطالعات تحقيقي محل دقيق حفر چاه را براي استحصال نفت مشخص خواهند كرد. وي ادامه داد: در همين راستا نيز در سال گذشته تحقيقاتي در يكي از مناطق اروندكنار انجام و پس از طي از مراحل مختلف موفق به كشف نفت در اين منطقه شدند. به همين منظور نيز هم اكنون مرحله حفر و بهره‌برداري از چاه نخست نفتي در اين منطقه آغاز شده و وسايل و امكانات لازم براي اكتشاف و بهره‌برداري از نفت در اين چاه در حال آماده‌سازي است. در اين حال گفته مي‌شود با توجه به كشف دو چاه نفتي در اروندكنار، كارشناسان احتمال وجود چاه‌هاي ديگري را نيز در اين منطقه پيش‌بيني كرده‌اند و بر همين اساس نيز كارهاي مطالعاتي در برخي ديگر از مناطق و براي كشف منابع نفتي در حال انجام است. شناسايي تا استخراج و بهره‌برداري كامل از مواد نفتي مستلزم گذراندن مراحل مختلفي است كه مقدمات آنها در اروندكنار در دست اقدام است.

0 نظرهای شما: