تعلیق فروش موشکهای "اس 300" به ایران

کرملین اعلام کرد؛
تعلیق فروش موشکهای "اس 300" به ایران


ایسکانیوز: ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه که برای رایزنی به منظور خرید ناو جنگی میسترال به پاریس سفر کرده است در دیدار با رئیس جمهور فرانسه از تعلیق فروش موشکهای "اس 300" به ایران خبر داد.

به گزارش روز شنبه گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر روسیه در حاشیه دیدار خود با نیکلا سارکوزی برای خرید ناو میسترال، در مورد پرونده گرجستان همچنین پرونده هسته ای ایران با وی بحث و تبادل نظر کرد.
این در حالی است که به گفته مقامات کرملین پوتین در مورد اعمال تحریمهای جدید علیه ایران مرتبط با پرونده هسته ای صحبت کرده است که روسیه از فروش موشکهای اس 300 بر اساس احترام به اقدام شورای امنیت سازمان ملل عمل می کند و مانع فروش آن می شود.کرملین اعلام کرد براین اساس موشکهای اس 300 در اختیار ایران قرار نخواهد گرفت. بر اساس این گزارش، هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل چهارمین قطعنامه اعمال تحریمهای جدید علیه ایران را علی رغم مخالفت ترکیه، برزیل و رای ممتنع لبنان به تصویب رساند.در همین زمینه میخائیل دیمتریف، رئیس سرویس همکاری نظامی-تکنولوژیک که کار نظارت بر قراردادهای نظامی را برعهده دارد نیز گفته است که چهارمین قطعنامه تحریمی شورای امنیت شامل صدور سیستم‌های تدافعی مانند موشک‌های ضدهوایی S-300 نمی‌شود. خبرنگار:198

0 نظرهای شما: