طرح دوفوريتي تجديدنظر در همكاري با آژانس انرژي اتمي يكشنبه در صحن

واكنش مجلس به قطعنامه جديد تحريم
طرح دوفوريتي تجديدنظر در همكاري
با آژانس انرژي اتمي يكشنبه در صحن

خبرگزاري فارس: نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در واكنش به قطعنامه جديد تحريم ايران، اعلام كرد كه طرح دو فوريتي تجديدنظر در ميزان رابطه ايران و آژانس روز يكشنبه هفته آينده (23 خردادماه) به صحن علني پارلمان ارائه و دوفوريت آن را به رأي گذاشته مي‌شود.

اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران و نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي كه با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس‌ گفت‌وگو مي‌كرد، در واكنش به قطعنامه جديد تحريم ايران كه شب گذشته در شوراي امنيت سازمان ملل صادر شد، با بيان اينكه اين قطعنامه يكي از مصوبات غير اجماع شوراي امنيت بود، اظهار داشت: آمريكا، انگليس و فرانسه كه
كشورهاي غير منطقي و زورگوي جهان هستند، مدت‌هاست به دنبال صدور قطعنامه جديد تحريم عليه جمهوري اسلامي ايران هستند. وي افزود: اين كشورها با تلاش براي صدور اين قطعنامه به دنبال فضاسازي جديد و هدايت افكار عمومي جهان به سمت ايران بودند تا رژيم‌صهيونيستي را با فصاحتي كه به بار آورده در حمله به كاروان آزادي نجات دهند. نايب رئيس اول كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تأكيد كرد كه مجلس نسبت به اين موضوع عكس‌العمل منطقي را از خود نشان خواهد داد و بر اساس آن طرح دو فوريتي تجديدنظر در رابطه ايران و آژانس روز يكشنبه هفته آينده (23 خردادماه) به صحن علني پارلمان ارائه و دوفوريت آن را به رأي خواهد گذاشت و بلافاصله نيز متن موضوع اين طرح كه "كاهش رابطه ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي " است را اجرا خواهيم كرد. به گفته وي مجلس از حق خود در اين زمينه استفاده خواهد كرد. كوثري همچنين اعلام كرد كه كشورهاي مدعي دموكراسي، حقوق‌بشر و نظم و نوين جهاني با رأي مثبت به اين قطعنامه بي‌منطقي خود را ثابت كردند. مسئولان اين كشورها همواره مي‌خواهند با زورگويي و زياده‌خواهي، مطالبات و اهداف خود را دنبال مي‌كنند. وي در خاتمه متذكر شد كه از نظر ملت ايران اين قطعنامه اصلاً جايگاه قانوني و حقوقي ندارد و كشورهاي 1+5 نيز بايد بدانند كه شكست با صدور اين قطعنامه براي آنها خواهد بود.

0 نظرهای شما: