بلاتر: براي توسعه فوتبال ميزباني جام جهاني را به آسيا و آفريقا داديم

گزارش خبرنگار اعزامي فارس از آفريقاي جنوبي
بلاتر: براي توسعه فوتبال ميزباني جام جهاني را به آسيا و آفريقا داديم
خبرگزاري فارس: رئيس فدراسيون جهاني فوتبال گفت: براي توسعه فوتبال ميزباني جام جهاني را به آسيا و آفريقا داديم و از اين كار بسيار خوشحالم.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس از آفريقاي جنوبي، سپ بلاتر، رئيس فيفا در بخشي از سخنان خود در كنگره سراسري اين سازمان خطاب به تمام روساي فدراسيون‌ها با اشاره به ميزباني آفريقاي جنوبي اظهار داشت: مي‌دانيد چرا ميزباني جام جهاني را به آفريقاي جنوبي داديم؟ چون از ميزباني‌هاي پي‌درپي آمريكا و اروپا خسته شده بوديم. فوتبال وسيله‌اي براي شادي و نشاط است و در اين بحران و تورم اقتصادي مي‌تواند به مردم براي تحمل اوضاع كمك كند.
وي ادامه داد: در فوتبال ما،‌ باختن را ياد مي‌گيريم و در كنارش بردن كه همان پيشرفت است را مي‌آموزيم. براي توسعه فوتبال ميزباني جام جهاني را به آسيا و آفريقا داديم و از اين كار بسيار خوشحالم. من رئيس فيفا نيستم و افسر فيفا هستم و وظيفه اصلي‌ام توسعه فوتبال در سراسر جهان است.
بلاتر با اشاره به توسعه فوتبال در سراسر جهان تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 4 ميليون دختر در سراسر جهان فوتبال بازي مي‌كنند كه اين نشان از محبوبيت اين رشته در بين جهانيان دارد. بايد به وسيله فوتبال با نژادپرستي، دوپينگ و تقلب مبارزه كنيم كه ميزباني آفريقاي جوبي بهترين فرصت براي اين كارها است.
وي خطاب به حاضرين گفت: فكر نمي‌كنيد با اعطاي جام جهاني به آفريقاي جنوبي با نژاد پرستي در اين كشور مقابله كرده‌ايم؟ در اين هنگام تمام نمايندگان كشورهاي حاضر با تشويق بلاتر به سوال وي پاسخ مثبت دادند.
رئيس فيفا گفت: مدارس فوتبال بايد به بهترين شكل برگزار و به مسئله آموزش بيشتر توجه شود. براي پيشرفت فوتبال نياز به آموزش و تعامل بيشتر است كه بايد انجام شود. از شما مي‌خواهم از زندگي در كنار فوتبال لذت ببريد.

0 نظرهای شما: