ارتباط مستقیم با دام خطر ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد

ارتباط مستقیم با دام خطر ابتلا به تب کریمه کنگو را افزایش می دهد
کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی کرمان با تاکید بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط افراد مرتبط با دام گفت: افرادی که در ارتباط مستقیم با دامها قرار دارند در خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند.

غلامرضا زید آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مقابله با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که عصر شنبه برگزار شد، اظهار داشت: بیماری تب کریمه کنگو یکی از بیماریهای ویروسی مشترک بین انسان و دام می باشد که در شرایط خاص از طرق مختلف می تواند به انسان سرایت کند.
وی افزود: بدلیل اینکه بیشترافرادی که تماس مستقیم با دام و فراوردهای دامی دارند مانند پرسنل کشتارگاه، آزمایشگاه های دامی، قصابی ها و همچنین پرورش دهندگان دام در معرض خطر هستند و این بیماری یک بیماری شغلی محسوب می شود.
وی گفت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان جهت آموزش و اطلاع رسانی از اهمیت بیماری و راه های پیشگیری از سرایت آن به انسان اقدام به برگزاری کلاس آموزشی برای قصابهای سطح شهر کرده است.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: در این دوره آموزشی کلیاتی از اپیدمیولوژی بیماری، اهمیت بیماری زایی آن در انسان، نحوه انتقال آن به انسان و همچنین نحوه شیوع بیماری در جمعیت دامی و در نهایت راههای کنترل و پیشگیری بیماری در انسان مطرح شد.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۸:۰۳ , ۱۳۸۹/۰۳/۲۲

0 نظرهای شما: