نمایش قالیچه نفیس ایرانی به ارزش 12 میلیون دلار

در اکسپو 2010 صورت می گیرد:
نمایش قالیچه نفیس ایرانی به ارزش 12 میلیون دلار


رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین از نمایش قالیچه نفیس ایرانی به ارزش 12 میلیون دلار در غرفه ایران در اکسپو 2010 شانگهای خبر داد و گفت: در بازارچه سنتی محصولات ایرانی، سه کالای سنتی مرغوب ایرانی به بازدیدکنندگان معرفی می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عسگراولادی امروز در نشست خبری نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای گفت: در نمایشگاه اکسپو 2010 شانگهای، ایران شناسی از ابعاد مختلف مطرح می شود. در واقع ایران در این نمایشگاه بدون اینکه کالای خاصی را به فروش رساند، بازارچه سنتی ای را برپا خواهد کرد که در آن، فرش، مواد غذایی خالص و اصیل ایرانی و نیز کالاهای صنعتی سبک خوراکی را در کافی شاپی که به همین منظور تدارک دیده شده است، به بازدیدکنندگان عرضه می شود.
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین افزود: همچنین در این بازارچه، قالیچه 12 میلیون دلاری نفیس ایرانی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود. بنابراین این بازارچه جنبه انتفاعی خاصی برای هر فردی ندارد.
وی تصریح کرد: اکسپو، نمایشگاه تمدن ها است و ایران نیز در این نمایشگاه قصد دارد که تمدن 6 هزار ساله خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارد. به طور قطع حضور پر شور شرکت کنندگان در این نمایشگاه نشانگر این است که ایران کشوری منزوی نیست و با تمدنی قدیمی، در نمایشگاه اکسپو حضور خواهد یافت.
همچنین در این نشست، مجیدرضا حریری عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین نیز گفت: اکسپو به عنوان یک رویداد محلی نیست، بلکه به طور قطع فرصتی خواهد بود که کشورمان نیازهای خود را به دنیا عرضه کرده و از آن جواب بگیرد.
وی افزود: در واقع ایران این نمایشگاه را سکوی پرتاب برای عرضه محصولات خود در دنیا می داند. بر همین اساس این نمایشگاه از حساسیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل، بخش خصوصی برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاههای اکسپو در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.
به گفته حریری، بخش خصوصی در این نمایشگاه قصد دارد که بخشی از توانمندی های خود را نشان دهد، در این راستا دولت و مجموعه نظام نیز باید به بخش خصوصی اعتماد داشته باشند تا بتوانیم در اکسپوهای آتی نیز نقش آفرینی کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین در این نمایشگاه، 140 تن از شخصیت های تاریخی کشور در قالب یک مولتی مدیا با طراحی ویژه و روز دنیا که هزاران دلار هزینه در بر داشته است، به دنیا معرفی می شوند.
مدیرداخلی غرفه بخش خصوصی ایران در اکسپو 2010 شانگهای خاطرنشان کرد: از روزهای آتی، تبلیغات غرفه جمهوری اسلامی ایران را در نمایشگاههای چین آغاز خواهیم کرد. چراکه قصد داریم ده میلیون نفر پیش بینی شده برای بازدید از غرفه ایران را به 20 میلیون نفر ارتقاء دهیم.
وی تعداد بازدیدکنندگان از این غرفه را نشانگر منزوی نبودن ایران دانست و گفت: با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز مذاکراتی بعمل آمده تا هماهنگی لازم را برای بازدید گردشگران ایرانی از نمایشگاه، انجام دهند.
اکسپوها رویدادی غیرانتفاعی و محلی برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها هستند. اولین اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شده و تاکنون، دنیا شاهد برگزاری اکسپو در 24 شهر دنیا بوده است.
هدف از برگزاری اکسپو 2010 شانگهای هماهنگ سازی شهری است. نماد این اکسپو تصویر سه انسان است که سمبل خانواده به شمار می رود. این سه انسان نمادی از یک خانواده سعادتمند، هماهنگ و خوشحال است که با شعار تفاهم، تبادل همزیستی و همکاری را نمایش می دهند.
اکسپوی 2010 شانگهای از اول می (11 اردیبهشت) تا 30 اکتبر( 9 آبانماه) به مدت 6 ماه و با حضور 200 شرکت کننده از دنیا در شانگهای چین برگزار می شود. پیش بینی می شود که 70 میلیون نفر از کل دنیا از این نمایشگاه بازدید کنند.

تاریخ انتشار، تهران: ۱۵:۱۱ , ۱۳۸۹/۰۱/۲۴

0 نظرهای شما: