سوءاستفاده برخی از افراد سودجو در بازار لاستیک

سوءاستفاده برخی از افراد سودجو در بازار لاستیک
برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده و توسل به شیوه‌های نادرست و غیرقانونی با تغییر علائم تایرهای درجه 2 ، اقدام به فروش این محصولات با نام و قیمت تایرهای درجه یک كرده‌اند.
ایلنا: با تدابیر متخذه از سوی سازمان حماين از توليدكنندگان و مصرف كنندگان و با عنایت به ترويج فرهنگ مصرف كالاهاي ايراني و نقش مصرف كنندگان در ارتقاء كيفيت كالاهاي داخلی، عرضه هرگونه تایر نامرغوب و فاقد نشان استاندارد ممنوع است .
به گزارش ايلنا، تولیدکنندگان داخلی تایر ، برخی از تولیدات خود را که از لحاظ کیفیت دارای سطح مطلوبی بوده و تنها به علت ایرادات ظاهری و سلیقه مشتریان در هنگام خرید به نام درجه 2 و با نرخ 10 درصد پایین‌تر از تایرهای درجه یک به بازار عرضه می‌‌نمایند. براساس اخبار و گزارشات دريافتي از سوی این سازمان ، متاسفانه برخی از افراد سودجو با سوءاستفاده و توسل به شیوه‌های نادرست و غیرقانونی با تغییر علائم تایرهای درجه 2 ، اقدام به فروش این محصولات با نام و قیمت تایرهای درجه یک كرده كه در اين راستا با توجه به اهمیت بهینه‌سازی خدمت‌رسانی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بمنظور ارتقاء فرهنگ مصرف داخلی ، جلوگيری از عرضه کالاهای نامرغوب و ترغيب و هدايت مصرف‌کنندگان به انتخاب‌ مناسب در هنگام خرید این محصول توجه به موارد زير ضروري است : - براساس قوانين و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتی ايران ، انواع تایر اعم از درجه یک و دو دارای استاندارد اجباری بوده و در خصوص تایرهای درجه 2 نشان استاندارد از یک طرف لاستیک باف‌خورده و حذف آن از دو طرف لاستیک ممنوع است و مصرف‌گنندگان هنگام خرید ، باید توجه داشته باشند تایرهایی که قسمتی از بدنه آنها ساییده یا باف‌خورده با عنوان و قیمت لاستیک‌درجه‌یک‌‌خریداری ننمایند. - بر روی لاستیکهای عرضه شده عبارت "درجه 2 " باید بوضوح و قابل رویت حک شده باشد- شماره سریال درج شده بر روی لاستیک نبایستی ساییده یا باف زده شده باشد . - لاستیکهای درجه 2 نیز مشابه نوع درجه یک ، مشمول شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش می‌‌شوند. در پایان ضمن تذکر به تمامي فروشندگان لاستیک به رعایت موارد ذکر شده ، از شهروندان درخواست مي‌شود در صورت مواجه شدن با افراد سودجو و کلاهبردار موضوع را از طریق تلفن 124 سامانه ارتباطی بازرگانی ایران و یا مراکز ستاد خبری مستقر در سازمانهای بازرگانی درسراسر کشور اعلام تا سریعا مورد رسیدگی قرار گیرد.
1389/1/18 - 15:09:59 کد خبر : 115983

0 نظرهای شما: