شكايت موسوي، خاتمي و مهدي هاشمي از روزنامه ايران

شكايت موسوي، خاتمي و مهدي هاشمي از روزنامه ايران


خبرگزاري فارس: مدير مسئول روزنامه ايران با شكايت ميرحسين موسوي، سيد محمد خاتمي و مهدي هاشمي به دادگاه احضار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در احضاريه‌هاي جداگانه‌اي كه امروز به امضاي بازپرس شعبه دوم دادسراي كاركنان دولت به كاوه اشتهاردي ابلاغ شد، قربان بهزاديان‌نژاد با امضاي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي، محمود عليزاده طباطبايي به وكالت از مهدي هاشمي و سيدمحمد خاتمي از مدير مسئول روزنامه ايران شكايت كردند.

پيش از اين فائزه هاشمي، محسن هاشمي، محمد هاشمي و دفتر آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني شكايت‌هاي جداگانه‌اي را عليه مدير مسئول روزنامه ايران به دادگاه ارائه كرده بودند. شكايت مهدي هاشمي رفسنجاني از روزنامه ايران در حالي صورت مي‌گيرد كه عليرغم اظهار اتهامات فراوان عليه وي از سوي بازداشت‌شدگان در دادگاه و اظهارات وزير اطلاعات و دادستان، وي همچنان در خارج از كشور به سر مي‌برد و حاضر نيست كه براي پاسخ به اتهامات خود وارد كشور شده و در دادگاه حاضر شود. تاكنون 5 اتحاديه بزرگ دانشجويي كشور و آحاد مردم در راهپيمايي‌هاي 9 دي و 22 بهمن در بيانيه‌ها و شعارها و پلاكاردهاي خود خواستار استرداد مهدي هاشمي فرزند اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به كشور و حضور وي در دادگاه صالحه براي رسيدگي به اتهاماتش شده‌اند اما عليرغم عدم حضور وي در دادگاه، قوه قضائيه در حال رسيدگي به شكايت اين فرزند رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از روزنامه ايران است.
بر اساس اين گزارش، مهدي هاشمي پس از اغتشاشات ايام پس از انتخابات 22 خرداد، در اوايل شهريور سال جاري به يكباره كشور را به مقصد لندن ترك كرد. بسياري از مردم و كارشناسان، رفتن مهدي هاشمي به لندن را با مسائل مطرح شده درباره وي مبني بر دست داشتن در اغتشاشات پس از انتخابات، بدون ارتباط نمي‌دانستند و خواستار بازگرداندن وي به ايران براي حضور در دادگاه بودند؛ مسئله‌اي كه هم‌اكنون نيز به قوت خود باقي است. اين شائبه‌ها آنجا بيشتر تقويت شد كه در چهارمين جلسه رسيدگي به پرونده آشوب‌هاي پس از انتخابات، مسعود باستاني از روزنامه‌نگاران فعال دوم خردادي با اشاره به محورهايي كه از سوي مهدي هاشمي رفسنجاني به مديريت سايت "جمهوريت " داده شده بود، گفت: حمله به عملكرد 4 ساله دولت و تضعيف نهادهاي قانوني كشور(سپاه ،بسيج، شوراي نگهبان و...) و القاي تقلب و التهاب‌آفريني در انتخابات جزو محورهايي بود كه دستور كار داشتيم. همچنين حمزه كرمي مدير سايت جمهوريت نيز در دادگاه اعلام كرد كه مهدي هاشمي در انتخابات پولشويي، سند سازي و از بيت‌المال هزينه مي‌كرد.

0 نظرهای شما: