توضیح وزارت آموزش و پرورش در مورد یک خبر

توضیح وزارت آموزش و پرورش در مورد یک خبر
روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر با عنوان "تجمیع مدارس روستایی ؛ تکرار یک طرح شکست خورده" توضیحاتی را به خبرگزاری مهر ارسال کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر در توضیحات روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش آمده است: احتراما عطف به مطلب مندرج آن خبرگزاری مورخ 15/1/89 تحت عنوان "تجمیع مدارس روستایی؛ تکرار یک طرح شکست خورده" به اطلاع می رساند: این طرح با طرح تجمیع مدارس روستایی با کلاسهای زیر 15 نفر دانش آموز در سال 87-86 بسیار متفاوت است و هیچ مدرسه ای در این طرح تعطیل نمی شود. اگر در روستای حتی یک دانش آموز هم وجود داشته باشد آموزش و پرورش آن را تحت پوشش قرار می دهد و درهای مدارس روستایی بر روی تمامی دانش آموزان باز است و دانش آموزان روستایی از تحصیل باز نمی مانند. حتی از نظر فیزیکی هم مدارس تغییر نخواهد کرد لذا مدیران در این طرح با عنوان مدیران مجتمع به کار خود ادامه داده و یک روستا به عنوان مرکز چند روستای دیگر نقش خواهد داشت.
لازم به توضیح است که در این طرح می توان امکانات بیشتر و موسع برای مجتمع ایجاد کرد به نحوی که دانش آموزان بهتر است از آنان بهره مند شوند حال آنکه تهیه همه امکانات مذکور برای یک روستای کوچک ممکن نخواهد بود.
توضیح مهر

1. خبر مذکور روز شنبه 14 فروردین در خبرگزاری مهر منتشر شده است.
2. در توضیحات وزارت آموزش و پرورش آمده است که "اگر در روستایی حتی یک دانش آموز هم وجود داشته باشد آموزش و پرورش آن را تحت پوشش قرار می دهد" که مهر نیز در بند نهایی خود این سخن را به نقل از وزیر آموزش و پرورش با این عنوان که "باید به تمام مدارس روستایی کشور خدمات رسانی شود و اگر در روستایی حتی یک دانش‌آموز هم وجود داشته باشد باید آموزش و پرورش آن را تحت پوشش قرار دهد." یادآور شده است.
3. همچنین در این توضیحات آمده است که " لذا مدیران در این طرح با عنوان مدیران مجتمع به کار خود ادامه داده " که این مطلب نیز در پاراگراف سیزدهم گزارش عینا به نقل از وزیر آموزش و پرورش با این عنوان که "این مدارس در قالب مجتمع فعال می شوند و مدیران نیز از این پس با عنوان مدیران مجتمع به کار خود ادامه خواهند داد." آمده است.
تاریخ انتشار، تهران: ۲۱:۳۷ , ۱۳۸۹/۰۱/۱۷

0 نظرهای شما: