خاطرات از دست رفته در راه رسیدن به یک تلفن همراه جدید!

گزارش فناوری

خاطرات از دست رفته در راه رسیدن به یک تلفن همراه جدید!


امروزه تلفنهای همراه به ابزاری با کاربرد بالا برای انجام مقاصد مختلف تبدیل شده اند که هر سال با وارد شدن مدلهای جدید این کاربردها افزایش می یابند. در این میان بسیاری از اطلاعات کاربران که هر یک می توانند یادآور خاطره ای مهم باشند به دلیل تغییر تلفن همراه از بین می روند. به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج تحقیقاتی که شرکت "کینگ استون دیجیتال"، شرکت تولید کننده کارتهای حافظه در انگلیس انجام داده است نشان می دهد که تلفن همراه یکی از دستگاههای بسیار مورد توجه و با کاربرد بالا است.
هزار مصرف کننده تلفن همراه در این نظرسنجی شرکت کردند که از این تعداد 430 کاربر اظهار داشتند که ظرف 12 تا حداکثر 18 ماه تلفن همراه خود را تغییر می دهند و دستگاهی می خرند که با مفاهیم جدیدتر آمیخته باشد.
این تغییر بدون نتیجه نیست. به طوری که پس از لذت خرید یک مدل جدید تلفن همراه بسیاری از این کاربران به خاطر از دست دادن حجم زیادی از داده های خود شامل تصاویر، پیامهای کوتاه، آهنگهای زنگدار، MP3 و شماره های دفترچه تلفن احساس تاسف می کنند.
خطر از دست رفتن داده ها از زمانی که تلفنهای همراه نسل جدید مجهز به فضا و منابع بیشتری برای حمایت از عملکردهای پیشرفته عرضه شده اند افزایش یافته است.
به خصوص اطلاعات حساسی چون شماره های تلفن، کدهای بانکی، رمزهای عبور و ... با تغییر مدل تلفن همراه بیشتر در معرض از بین رفتن قرار گرفته اند.
راه حل
علاوه بر کارتهای حافظه "میکرو اس. دی"، بهترین راه حل برای پیشگیری از حذف اطلاعات، آرشیو کردن محتویات تلفن همراه بر روی رایانه و به روز کردن دوره ای این داده ها است. کارتهای حافظه موجود در بازار گنجایشهای و قیمتهای مختلفی دارند. برای یک دفترچه تلفن متوسط و چند صد عکس، یک کارت حافظه "میکرو اس. دی" دو گیگابایتی کافی به نظر می رسد. این کارت می تواند برای پشتیبان گیریهای بعدی (بک آپ گیری) نیز مورد استفاده قرار گیرد. در محیط "سیمبیان"، سیستم عاملی که در بسیاری از تلفنهای همراه مورد استفاده قرار می گیرد برنامه های بسیاری وجود دارند که اغلب به صورت رایگان می توانند شماره های ذخیره شده بر روی دفترچه تلفن، پیامهای کوتاه و سایر فایلها را بر روی رایانه و یا DVD انتقال دهند. در مورد "آی- فن" و سایر تلفنهای همراه پیشرفته، به محض آنکه دستگاه به رایانه متصل شد تمام محتویات چندرسانه ای می توانند ذخیره می شوند. کپی گرفتن ازداده های موجود بر روی تلفن همراه اغلب یکی از گزینه های پیش بینی شده توسط نرم افزارهای این دستگاهها است.
پیشگیری بهتر است

داده ها تنها به یک دلیل از بین می روند: فقدان یک پیشتیبان گیری دقیق و ثابت از داده ها. در حقیقت نتایج این تحقیقات نشان می دهد، درحالی که 9/33 درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق اظهار داشته اند که از تلفن همراه برای ذخیره کردن و گوش دادن به موسیقی و 2/67 درصد برای عکس گرفتن استفاده می کنند و 9/41 درصد مجبور شده اند برای استفاده از حافظه تلفنهای همراه جدید مقداری از عکسها، موسیقی و سایر فایلهای خود را حذف کنند، 4/61 درصد هرگز از داده های خود یک کپی و یا "بک آپ" تهیه نمی کنند و تنها یک سوم از این افراد از یک کارت حافظه برای آرشیو کردن اطلاعات خود بر روی تلفن همراه و انتقال آنها از یک تلفن بر روی یک تلفن مدل جدید استفاده می کنند.
خبرگزاری مهر
تاریخ انتشار، تهران: ۰۸:۳۶ , ۱۳۸۹/۰۱/۱۴

0 نظرهای شما: