سكوت دستگاه قضائي استقلال آن را زير سوال مي‌برد

جوانفكر در واكنش به اتهامات مطرح شده عليه رحيمي:
سكوت دستگاه قضائي استقلال آن را زير سوال مي‌برد

مهمتر از بحث پيگيري حقوقي اين قضيه، اصل اين رفتارها است كه كسي به خود اجازه دهد كه فردي آن هم كسي كه پس از رئيس‌جمهور بالاترين مقام اجرائي است را بي‌حيثيت كند/عده‌اي به اسم دفاع از قوء‌قضائيه به اين دستگاه فشار مي‌آورند.

ایلنا:- مشاورمطبوعاتي رئيس‌جمهور با انتقاد از سكوت دستگاه قضائي در برابر اتهامات مطرح شده عليه محمدرضارحيمي تاكيد كرد: سكوت دستگاه قضائي در برابر اين رفتارها، استقلال آن را زير سوال مي‌برد واين نهاد در شرايطي مستقل است كه بتواند نسبت به اين هنجارشكني‌ها واكنش به‌هنگام نشان دهد.

علي اكبر جوانفكر در‌گفت‌وگو با خبرنگار‌ايلنا، در واكنش به اظهارات اخير نادران نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و طرح اتهاماتي از سوي وي بر عليه محمدرضارحيمي معاون اول رئيس جمهور اظهار داشت: اينكه ايشان چه هدف و انگيره‌اي از طرح اين مسائل را داشتند را بايد خوشان پاسخگو باشند، ولي اگر قرار باشد يك نماينده مجلس اين‌گونه برخورد كند،ديگر درجامعه سنگ بر روي سنگ بند بند نمي‌‌شود. وي با تاكيد بر اينكه هيچ‌كس حق ندارد حيثيت افراد خصوصا كساني كه مسووليت رسمي دارند را اين‌گونه بي‌پروا خدشه داركند، تصريح كرد: اين مسائل در حالي مطرح مي‌شود كه اين ادعا در هيچ محكمه عادلانه‌اي مورد رسيدگي قرار نگرفته است واين نوع رفتارها محكوم و‌غير‌قابل دفاع است. مشاورمطبوعاتي رئيس‌جمهور با انتقاد از سكوت دستگاه قضائي در برابر اتهامات مطرح شده برعليه رحيمي تاكيد كرد: سكوت دستگاه قضائي در برابر اين رفتارها استقلال آن را زير سوال مي‌برد و اين نهاد در شرايطي مستقل است كه بتواند نسبت به اين هنجارشكني‌ها واكنش به هنگام نشان دهد و در اين موضوع در وهله اول دستگاه قضائي مورد سوال است و من اين بي‌تفاوتي را نمي‌پسندم. جوانفكر با بيان اينكه معاون حقوقي رئيس‌جمهور اعلام كرده‌اند كه اين موضوع را پيگيري خواهد كرد، ادامه داد: مهمتر از بحث پيگيري حقوقي اين قضيه اصل اين رفتارها است كه كسي به خود اجازه دهد كه فردي آن هم كسي كه پس از رئيس‌جمهور بالاترين مقام اجرائي است را بي‌حيثيت كند و بايد در جامعه شرايط همزيستي باشد نه اينكه عده‌اي براي خود مصونيت قائل شوند كه افراد را بي‌حيثيت كنند. مشاورمطبوعاتي رئيس‌جمهور با اظهار تاسف از اينكه در چند روز گذشته شاهد واكنش قوء قضائيه نبوديم، تصريح كرد: متاسفانه عده‌اي به اسم دفاع از قوء‌قضائيه به اين دستگاه فشار مي‌آورند و اين رويه درست نيست

. 1389/1/20 - 12:37:44 کد خبر : 116155

0 نظرهای شما: