موزه فرهنگ و ادیان ارامنه استان مرکزی در اراک دایر می شود

موزه فرهنگ و ادیان ارامنه استان مرکزی در اراک دایر می شود
اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با توجه به دستاوردهای معنوی و فرهنگی ارامنه، موزه ارامنه استان در کلیسای مسروپ ارامنه در اراک ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار مهر در اراک، محمدحسین فراهانی عصر یکشنبه در نشست مشترکی با اعضای شورای خلیفه گری ارامنه اراک در کلیسای مسروپ مقدس اراک افزود: میراث فرهنگی آمادگی دارد، امسال جشنواره آیین ها و بازی های ارامنه اراک را با همکاری شورای خلیفه گری ارامنه استان برگزار کند.
وی فرهنگ ارامنه را بخشی از فرهنگ ایران دانست و افزود: بیش از 100 سال است که مسلمانان و ارامنه به همزیستی بدون دغدغه در اراک با هم زندگی می کنند.
رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اراک در این نشست گفت: ارامنه اراک تاریخی 110 ساله دارند و از زمان مهاجرت به استان مرکزی در کنار مسلمانان زندگی همراه با تفاهم و دوستی داشته اند.
آرارات کشیش زاده افزود: دولت جمهوری اسلامی در سالهای پس از انقلاب توجه ویژه به مرمت بناهای تاریخی و کلیساهای ارمنی در ایران داشته و در حفاظت و پاسداشت فرهنگ ارمنی به خوبی عمل کرده است.
در ادامه آئین عید پاک در کلیسای مسروپ اراک برگزار شد.
حدود 240 نفر در قالب 60 خانوار ارمنی در اراک سکونت دارند، جمعی از ارامنه مهاجر جلفای اصفهان بودند که در زمان قاجاریه به این منطقه کوچانده شدند.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۹:۰۱ , ۱۳۸۹/۰۱/۱۵

0 نظرهای شما: