عنکبوت قهوه ای‌ منزوی ‌از عوامل کم خونی

عنکبوت قهوه ای‌ منزوی ‌از عوامل کم خونی


ایسکانیوز: محققان بیمارستان تحقیقاتی کودکان سن جود، دریافتند در مناطقی که عنکبوت قهوه ای‌ منزوی وجود دارد، زمانی که بیماران با کم خونی ناگهانی با علت نامشخص مواجه می‌شوند، این عنکبوت ها را می توان علت وقوع کم خونی دانست.


خبرنگار علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، به نقل از Science Daily، معمولاً اثر نیش عنکبوت قهوه ای منزوی دردناک نبوده و نیازی به اقدامات پزشکی ندارد. به گفته محققان، زهر عنکبوت واکنش گسترده ای را در حدود 30 درصد از کودکان ایجاد می کند.
با وجود این که این مکانیسم هنوز به طور دقیق مشخص نشده، ولی از شایع ترین واکنش های ‌سیستمیک می توان به بروز کم خونی اشاره کرد و از واکنش های دیگر نارسایی کلیوی و بروز مشکلات انعقادی هستند. کودکان نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض خطرات ناشی از نیش این عنکبوت، به خصوص کم خونی قرار دارند. در موارد نادر، این گزیدگی باعث نارسایی چند عضوی و نهایتاً مرگ می شود.اگرچه کم خونی ناشی از گزیدگی توسط عنکبوت قهوه ای منزوی خیلی شایع نیست ولی به هر حال باید علت کم خونی ‌فرد به طور دقیق بررسی و مشخص شود تا نوع درمان مناسب درخصوص آن فرد صورت گیرد. به عنوان مثال، استروئیدها در درمان برخی از انواع کم خونی ها مؤثر هستند ولی در این نوع خاص کم خونی بی اثر است./01

0 نظرهای شما: