امشب "مريخ " را به راحتي در آسمان ببينيد

امشب "مريخ " را به راحتي در آسمان ببينيد

خبرگزاري فارس: امشب ماه در نزديكي سياره مريخ قرار خواهد داشت و فرصتي را فراهم خواهد كرد تا علاقمندان به پيدا كردن اين سياره زيبا، آن را با كمك ماه به راحتي پيدا كنند.
حميد رضا شهشهان منجم در گفت‌و‌گو با خبرنگار علمي خبرگزاري فارس با اعلام اين خبر گفت: با اينكه اين وضعيت، مقارنه نزديكي به حساب نمي‌آيد، با اين حال اين پديده براي پيدا كردن مريخ كافي است. وي افزود: مريخ با جدايي زاويه اي 8 درجه در سمت چپ و پايين‌تر از آن ديده مي‌شود. به تدريج با گذر زمان تا بامداد فردا، از ديد ما ماه به مريخ نزديك‌تر خواهد شد.
ماه در ساعت 21 و 30 دقيقه به اوج ارتفاع خود خواهد رسيد. شهشهان ادامه داد: در اين زمان ارتفاع ماه از افق جنوب، 75 درجه خواهد بود و مريخ در سمت چپ ماه ديده مي‌شود. از اين پس به تدريج اين دو به سمت غرب در آسمان تغيير مكان مي‌دهند و از ارتفاعشان كاسته خواهد شد و براي ديدنشان تا قبل از آنكه غروب كنند بايد اقدام كنيم. ماه پس از ساعت 4 و 40 دقيقه بامداد و مريخ 30 دقيقه پس از آن در افق غرب – شمال غربي غروب خواهند كرد. وي گفت: پيش از آنكه اين دو در پس افق از ديد ما محو شوند، مي‌توان مريخ را با جدايي زاويه‌اي كمتر از 6 درجه در بالاي ماه مشاهده كرد. به گزارش فارس، سياره مريخ به صورت جرمي پرنور با رنگي متمايل به نارنجي به راحتي با چشم غير مسلح قابل مشاهده است. اين سياره كه چهارمين سياره نزديك به خورشيد دز منظومه شمسي است، حدود يك ماه پيش در نزديك ترين فاصله خود با زمين و به همين دليل در پرنورترين حالت خود از ديد ما قرار داشت و هم اكنون به تدريج با دور شدنش از زمين، از نورانيتش هم در آسمان كاسته مي‌شود؛ البته هنوز اين سياره به صورت جرمي پرنور در ميان ستارگان جلب نظر مي‌كند.

0 نظرهای شما: