شناسايي زنان خياباني از شيوع ايدز جلوگيري مي‌كند

رئيس مركز بهداشت شرق اهواز:
شناسايي زنان خياباني از شيوع ايدز جلوگيري مي‌كند
خبرگزاري فارس: رئيس مركز بهداشت شرق اهواز اعلام كرد: شناسايي گروه زنان خياباني در پيشگيري از شيوع بيماري ايدز بسيار مؤثر است.
عبدالعزيز فقهي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: يكي از عواملي كه در حال حاضر باعث شيوع بيماري ايدز در جوانان شده، رفتارهاي پر خطر جنسي است كه كم‌كم اين عامل به جاي اعتياد علت اصلي شيوع ايدز در جامعه مي‌شود. وي گفت: متاسفانه اطلاعات بهداشت در خصوص شيوع رفتارهاي پر خطر جنسي بسيار اندك است به دليل اينكه اين رفتارها به طور پنهاني انجام مي‌شوند.
رئيس مركز بهداشت شرق اهواز تاكيد كرد: لزوم شناسايي گروه زنان خياباني بيش از هر زمان ديگر احساس مي‌شود تا همان طور كه در مورد معتادان با اجراي برنامه كاهش آسيب مانند دادن سرنگ و سرسوزن يكبار مصرف بهداشت، كنترل اين معضل انجام مي‌شود، در مورد زنان خياباني نيز بايد طرحي اجرا شود. وي بيان داشت: براي زنان خياباني كه گروه پر خطر هستند، مي‌توان با اجراي برنامه‌هاي آموزشي، آگاه‌كننده و هشداردهنده در پيشگيري از بيماري گامي برداشت و نهادينه كرد. وي آموزش عموم مردم را نيز در اين خصوص بسيار مهم دانست و افزود: آموزش‌هاي مشاوره چهره به چهره براي كنترل اين موضوع بسيار مؤثر است اما با توجه به گستردگي موضوع بايد رسانه‌ها به صورت گسترده و شفاف در اين مورد اطلاع‌رساني كنند. رئيس مركز بهداشت شرق اهواز در خاتمه با اشاره به اهميت جلوگيري از رفتارهاي پر خطر در جامعه گفت: بيماري ايدز يك بيماري رفتاري است كه آموزش و آگاه‌سازي مردم به طور قطع مهم‌ترين اثر را در كنترل بيماري دارد اين در حالي است كه ميزان اطلاعات جوانان ايراني در مورد ايدز كافي نيست و اين مسئله در آينده چالش بزرگي را براي آنان ايجاد مي‌كند.

0 نظرهای شما: