متکی:

متکی:
روابط ایران و آذربایجان در سیاست خارجی علیه هیچ کشور سومی نیست
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان در سیاست خارجی علیه هیچ کشور سومی نیست تاکید کرد که دوکشور به دیگران اجازه دخالت در روابط خود را نمی دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر ، اوکتای اسداف رئیس مجلس ملی آذربایجان امروز یکشنبه با منوچهر متکی وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و پیرامون روابط دو کشور و مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه اظهار داشت: مشترکات فراوان میان دو کشور و سابقه تاریخی روابط دو جانبه، زمینه های زیادی را برای همکاری ایجاد کرده است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: ایران و آذربایجان در سیاست خارجی یکدیگر از جایگاه مهمی برخوردار هستند و روابط ما علیه هیچ کشورسومی نیست و در عین حال به دیگران اجازه دخالت در روابط خود را نمی دهیم.
منوچهر متکی اظهار داشت: از اینکه روابط دو کشور توسط روسای مجالس و نمایندگان پارلمان دو طرف حمایت می شود خوشحالیم.
اوکتای اسداف نیز در این دیدار ضمن تاکید بر تاریخ دیرینه روابط دو کشور خاطرنشان کرد: مشترکات فرهنگی و معنوی فرصتی را برای تقویت مناسبات فراهم کرده است.
وی افزود: در حال حاضر ساز و کار و اسناد حقوقی و قانونی لازم برای توسعه بیشتر همکاری ها فراهم شده و یکی از اهداف سفر به ایران گسترش مناسبات در تمامی زمینه ها از جمله روابط پارلمانی است.

0 نظرهای شما: