بااشاره به مشروط شدن نرخ بليت سال89مترو؛
مديرعامل شركت بهرهبرداري مترو:
اگر دولت دربودجه رديفي براي يارانه بليت مترو نگذارد،مردم بايدمبلغ بيشتري بپردازند
1388/11/27 02-16-2010 10:47:49 خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: اجتماعي - شهري
مديرعامل شركت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به مشروط شدن قيمت بليت متروي سال آينده، گفت: تعيين رديف مجزا براي يارانه بليت مترو دولت را ملزم به پرداخت ميكند
مديرعامل شركت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه (مترو) با اشاره به مشروط شدن قيمت بليت متروي سال آينده، گفت: تعيين رديف مجزا براي يارانه بليت مترو دولت را ملزم به پرداخت ميكند
. جعفر ربيعي در گفتوگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به قيمتهاي بليت مترو در سال 89 كه به تصويب كميسيون عمران شوراي شهر تهران نيز رسيده است، خاطر نشان كرد: تصميم گرفته شده در مورد قيمت بليت، تفاوتهايي با سالهاي گذشته در نظر گرفته شود كه اين تفاوت نيز در اعلام آمادگي رسمي دولت در پرداخت يارانه بليت مترو است.
وي ادامه داد: سالهاي قبل با فرض اين كه دولت سهم يارانه خود را پرداخت ميكند، قيمتها بر اساس يك سوم قيمت تمامشده تعيين ميشد، اما در عمل دولت به تعهدات خود عمل نميكرد و ما ناچار بوديم كه مابه التفاوت اين مبلغ را پرداخت كرده و هميشه با كسري بودجه مواجه بوديم.
ربيعي تصريح كرد: در سال جاري پيشنهاد قيمت را مشروط به اعلام رسمي دولت براي پرداخت يارانه بليت مترو كرديم و بر اين اساس چنانچه دولت به طور رسمي در بودجه خود رديفي را براي اعتبار يارانه بليت مترو اختصاص دهد، شهرداري و شوراي شهر تهران قيمتها را همانند سال قبل بر اساس يك سوم قيمت تمامشده تنظيم ميكند، اما چنانچه اين تعهد از سوي دولت به صورت رسمي اعلام نشود، قيمتها را طبق مصوبه شوراي شهر تهران نصف به نصف بين شهرداري و مردم تقسيم ميكنيم و به اين ترتيب شهروندان تهراني مبلغ بيشتري را براي بليت مترو پرداخت ميكنند.
وي توضيح داد: سالهاي گذشته دولت به صورت كلي مبلغي را به عنوان يارانه بليت مترو و اتوبوسراني سراسر كشور پيشبيني و اعلام ميكرد و مشخص نبود كه چه مقدار از آن براي شهر تهران و با چه ميزان تخصيص در نظر گرفته شده است.
ربيعي ادامه داد: در نهايت نيز همين مبالغ با تاخير اعلام شده است، اما در سال آينده چنانچه دولت در رديفي مشخص و مجزا مبلغ اعتبار سهم يارانه بليت مترو را اعلام كند، در اين صورت قيمتها را همانند گذشته لحاظ ميكنيم.
مدير عامل شركت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه (مترو) عنوان كرد: شوراي شهر تهران مترو را مجاز كرده كه تا پايان فروردين ماه سال 89 براي تصميم دولت در تعيين رديف اعتباري مجزا صبر كند و از اين تاريخ به بعد قيمتهاي جديد بليت مترو اعمال خواهد شد و به اين ترتيب همه چيز بستگي به اقدام دولت دارد.
وي ادامه داد: سالهاي قبل با فرض اين كه دولت سهم يارانه خود را پرداخت ميكند، قيمتها بر اساس يك سوم قيمت تمامشده تعيين ميشد، اما در عمل دولت به تعهدات خود عمل نميكرد و ما ناچار بوديم كه مابه التفاوت اين مبلغ را پرداخت كرده و هميشه با كسري بودجه مواجه بوديم.
ربيعي تصريح كرد: در سال جاري پيشنهاد قيمت را مشروط به اعلام رسمي دولت براي پرداخت يارانه بليت مترو كرديم و بر اين اساس چنانچه دولت به طور رسمي در بودجه خود رديفي را براي اعتبار يارانه بليت مترو اختصاص دهد، شهرداري و شوراي شهر تهران قيمتها را همانند سال قبل بر اساس يك سوم قيمت تمامشده تنظيم ميكند، اما چنانچه اين تعهد از سوي دولت به صورت رسمي اعلام نشود، قيمتها را طبق مصوبه شوراي شهر تهران نصف به نصف بين شهرداري و مردم تقسيم ميكنيم و به اين ترتيب شهروندان تهراني مبلغ بيشتري را براي بليت مترو پرداخت ميكنند.
وي توضيح داد: سالهاي گذشته دولت به صورت كلي مبلغي را به عنوان يارانه بليت مترو و اتوبوسراني سراسر كشور پيشبيني و اعلام ميكرد و مشخص نبود كه چه مقدار از آن براي شهر تهران و با چه ميزان تخصيص در نظر گرفته شده است.
ربيعي ادامه داد: در نهايت نيز همين مبالغ با تاخير اعلام شده است، اما در سال آينده چنانچه دولت در رديفي مشخص و مجزا مبلغ اعتبار سهم يارانه بليت مترو را اعلام كند، در اين صورت قيمتها را همانند گذشته لحاظ ميكنيم.
مدير عامل شركت بهرهبرداري راهآهن شهري تهران و حومه (مترو) عنوان كرد: شوراي شهر تهران مترو را مجاز كرده كه تا پايان فروردين ماه سال 89 براي تصميم دولت در تعيين رديف اعتباري مجزا صبر كند و از اين تاريخ به بعد قيمتهاي جديد بليت مترو اعمال خواهد شد و به اين ترتيب همه چيز بستگي به اقدام دولت دارد.
0 نظرهای شما:
Post a Comment