طرح برداشت مترو از صندوق ذخيره ارزي

طرح برداشت مترو از صندوق ذخيره ارزي

همشهری - متروی تهران- گروه شهري:طرح برداشت مترو از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي هفته آينده در مجمع تشخيص مطرح مي‌شود.مديرعامل شركت مترو تهران و حومه گفت: طرح برداشت مترو از حساب ذخيره ارزي در حال حاضر در كميسيون‌هاي اقتصاد كلان و كميسيون زيربنايي مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است. محسن هاشمي اظهار اميدواري كرد كه اين طرح هفته آينده در صحن علني مجمع به تصويب برسد تا مترو بتواند از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي استفاده كند
محسن هاشمي28 بهمن در مراسم تست گرم توسعه شرقي خط 2 متروي تهران حد فاصل ايستگاه تهرانپارس تا فرهنگسراي اشراق افزود: توسعه مترو با سرعت در دست اجراست كه اميدواريم با حمايت‌هاي شهرداري، مجلس و دولت با سرعت بيشتري انجام شود.
به گزارش همشهري، ايستگاه فرهنگسراي اشراق تا آخر سال به بهره برداري خواهد رسيد. بنا براين گزارش، اين خط با25 كيلومتر طول و 24 ايستگاه، شرق تهران را به غرب آن متصل مي‌كند.
احتمال افزايش قيمت بليت مترو
اگر دولت سهم خود را در قبال مترو متقبل نشود چاره‌اي جز افزايش قيمت بليت مترو نخواهيم داشت.28 بهمن حمزه شكيب رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران در حاشيه مراسم تست گرم ايستگاه متروي فرهنگسراي اشراق تاكيد كرد: اگر دولت سهم خود را از يارانه‌ها به‌صورت كامل پرداخت كند (يعني حداقل يك سوم از هزينه هر سفر) به جز افزايش نرخ بليت به‌دليل تورم معمول، قيمت‌ها افزايش چنداني نمي‌يابد.
رئيس كميسيون فني و عمران شوراي شهر تهران ادامه داد: دولت و شهرداري براي يارانه بليت مترو مجموعا بايد در سال آينده 108 ميليارد تومان بپردازند كه سهم دولت 50 درصد يعني 54 ميليارد تومان است.
شكيب با اظهار تأسف از اينكه سال گذشته مبلغ ناچيزي بابت يارانه بليت براي مترو در نظر گرفته شد كه فاصله زيادي با نيازها و نرخ‌هاي واقعي داشت اظهار اميدواري كرد به كمك نمايندگان مجلس در بودجه سال آينده سهم دولت از يارانه‌هاي بليت به‌طور كامل درنظر گرفته شود.
وي با اعلام اينكه شوراي شهر براي توسعه مترو در سال آتي 860 ميليارد تومان اعتبار درنظر گرفته است خواستار آن شد تا دولت نيز به همين ميزان براي توسعه خطوط مترو سرمايه‌گذاري كند.
به گفته شكيب شوراي شهر تهران بر استفاده از فضاهاي زيرسطحي تاكيد دارد ضمن اينكه طبق برنامه جامع حمل‌ونقل و ترافيك توسعه خطوط مترو از اولويت‌هاي كاري مديريت شهري است. به همين دليل به اعتقاد رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر بايد سهم مترو از 6درصد جابه‌جايي‌ها ظرف 10 سال به 30 درصد افزايش يابد.
بنا براين گزارش، ديروز در مراسم تست گرم ايستگاه متروي فرهنگسراي اشراق حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران نيز حضور داشت. وي گفت: ساخت و توسعه مترو يكي از بزرگ‌ترين افتخارات ما محسوب مي‌شود زيرا پيشرفت مهندسان ما در اين زمينه به حدي رسيده است كه حتي مي‌توانيم ساخت مترو در كشورهاي همسايه را نيز انجام دهيم.
وي همچنين در مورد نرخ بليت مترو در سال آينده گفت: اين طبيعي است كه نرخ‌ها تا حدي افزايش يابد اما اگر دولت سهم خود را به‌صورت كامل پرداخت كند افزايش زيادي صورت نمي‌گيرد و فشار بر مردم وارد نمي‌شود.
بيادي افزود: در هر صورت شهرداري براي بهره‌برداري و اداره مترو با توجه به گسترش روز افزون خطوط نياز به حمايت‌ها و همكاري‌هاي دولت دارد.

0 نظرهای شما: