دسترسی مشکوک برخی موسسات به کلید سئوالات!

گفتگوی مهربا داوطلبان دستیاری
دسترسی مشکوک برخی موسسات به کلید سئوالات!
ضربه سنگین به نخبگان
خبرگزاری مهر - گروه حوزه و دانشگاه: هنوز ساعاتی از اعلام ابطال آزمون دستیاری از سوی وزیر بهداشت نمی گذرد اما سیل تلفن ها و پیامهای داوطلبان آزمون دستیاری نشان می دهد که قشری از نخبگان کشور از آینده خود به واسطه تخلف در آزمون بزرگ نگران هستند.
خبرنگار مهر در گفتگو با چند نفر از داوطلبان و خانواده های داوطلبان از وضعیت و شرایط آنها برای ادامه این ماراتن نفس گیر مطلع شد. در این میان مادر یکی از داوطلبان یادآور شد افرادی که در آزمون دستیاری شرکت کرده اند جزء قشر نخبگان کشور محسوب می شوند و درست نیست که با زندگی این افراد این گونه بازی شود.
وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: سئوال من این است که با وجود شایعاتی که هر ساله در مورد این آزمون وجود دارد چرا تمهیداتی به کار نبستند که فرزندان تحصیل کرده این مرز و بوم دچار این مشکلات نشوند.
داوطلب دیگری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: با توجه به خاطره ناخوشایند سال 82 این موضوع همواره به عنوان یک نقطه تاریک محسوب می شد اما روز امتحان، جریان آزمون به شکلی بود که در حوزه ای که من در آن حضور داشتم نظم و انضباط دقیقی حکمفرما بود و به نظر نمی آمد مشکلی وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه گفته شده است سئوالات در یکی از کتابخانه ها پیدا شده است شایعاتی در مورد فروش سئوالات با ارقام غیر واقعی به گوش می رسید اما هیچ زمانی مستندانی از سوی افرادی که سئوال خریده اند عنوان نمی شد.
این داوطلب آزمون دستیاری در ادامه اضافه کرد: طعمه های افراد سودجو بیشتر افرادی هستند که یا از وضعیت مالی بهتری برخوردارند و یا آنقدر استرس آزمون دارند که در برابر این افراد به راحتی خام می شوند.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر فعالیت برخی از موسسات مشهور در آزمون دستیاری امسال نیز مشکوک است و در حالیکه اعلام شده بود که کلید سئوالات روز شنبه اول اسفند اعلام می شود برخی از این موسسات کلید سئوالات را روز جمعه در اختیار داوطلبان خود قرار داده بودند.
این داوطلب آزمون دستیاری تاکید کرد: در آزمون دستیاری رتبه مهم است و در حالیکه در آزمون های سال های گذشته رتبه و نمره با هم سازگار نبود احتمال تقلب وجود داشت.
وی اظهار داشت: وزارت بهداشت باید به داوطلبان این اطمینان را بدهد که آزمون بعدی دستیاری در کمال صحت برگزار می شود و حداقل وزیر بهداشت با مردم در مورد علت ابطال آزمون سخن بگوید.
داوطلب دیگری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سطح دشواری امتحانات این دوره قابل قبول بود و از سوی دیگر در حوزه امتحانی نظم خوبی برقرار بود گفت: با این وجود مطالبی در زمینه تخلف همواره شنیده می شد.
وی خاطرنشان کرد: من از آزمون خودم راضی بودم اما وقتی مطمئن شدم که آزمون ابطال شده است ضربه سنگینی خوردم چرا که این امتحان، کار بسیار سنگینی است و مسئولیت این اتفاق نیز با وزارت بهداشت است.
این داوطلب آزمون دستیاری به مهر گفت: باید با افراد خاطی به نحوی برخورد شود که داوطلبان مطمئن باشند که این اتفاق به نفع آنها بوده است. چون هنوز مشخص نیست ما بتوانیم که به خوبی این امتحان در دو ماه آینده نیز همین آمادگی را حفظ کنیم.
سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی صبح پنجشنبه 29 بهمن ماه 88 با حضور 16 هزار و 648 داوطلب در 34 حوزه امتحانی و 25 رشته تخصصی برگزار شد که وزارت بهداشت پس از بررسی اعتراضات داوطلبان اعلام کرد: در بررسی اعتراضات و شکایات برخی از داوطلبین پس از برگزاری آزمون و وارد دانستن برخی از آنها به دستور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی سی هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی ابطال شد.
توضیح مهر: نام داوطلبان به دلیل درخواست از سوی این افراد در این گزارش اعلام نشده است.

0 نظرهای شما: