عامل اصلی قطع 204 اصله درخت در زنجان به درخت قطع شده بسته شد عامل اصلی قطع 204 اصله درخت در زنجان به درخت قطع شده بسته شد

عامل اصلی قطع 204 اصله درخت در زنجان
به درخت قطع شده بسته شد
زنجان - خبرگزاری مهر: یکی از عاملان اصلی قطع 204 اصله درخت در حاشیه تقاطع ولیعصر 22 بهمن زنجان در محل وقوع جرم به یکی از درختان قطع شده بسته شد.
به گزارش خبرنگار مهر در زنجان، این فرد که ح-ن نام دارد بامداد روز بیستم اسفندماه سال گذشته با مشارکت هشت نفر دیگر از اهالی محل اقدام به قطع 204 درخت از نوع سرو در حواشی بزرگراه 22 بهمن شهر زنجان کردند. فرد یاد شده ظهر دوشنبه با دستور قضایی و برای تنبیه فرد متهم و تنویر افکار عمومی به یکی از درختان قطع شده بسته شد. نماینده دادستان زنجان در محل اجرای دستور قضایی در خصوص این متهم گفت: فردی بنام "‌ح - ن "، 51 ساله به اتهام قطع غیرقانونی اشجار با صدور حکم جلب از سوی مقامات قضایی استان، روز گذشته توسط مامورین نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شد. محمدرضا حمیدی در حاشیه این برنامه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بریدن درخت در معابر عمومی جرم است، افزود: این متهم با بریدن 9 اصله درخت زمینه را برای سایر متهمان جهت قطع دیگر درختان فراهم کرده است. وی ادامه داد: این متهم به اتهام قطع غیرقانونی اشجار با حکم قضایی دستگیر و پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که افراد دیگری نیز در این کار دست داشته اند و پرونده این افراد نیز در دست بررسی است. حمیدی با اشاره به اینکه طبق برآورد شهرداری بیش از 650 میلیون ریال ارزش ریالی این درختان بوده است، افزود: بر اساس ماده 686 قانون مجازات اسلامی بریدن هرگونه درختی که در اختیار شهرداری و فضای سبز بوده و مردم از آن استفاده می‌کنند جرم تلقی می شود. مسئول دفتر دادستان زنجان با بیان اینکه متهمان به پرداخت جزای نقدی و تحمل حبس محکوم شدند افزود: مجازات این عمل نیز شش ماه تا سه سال حبس و سه میلیون و تا 18 میلیون ریال جریمه نقدی است. حمیدی افزود: در هر موقعیتی که درختی قطع شود این عمل جرم بوده و مجرم باید به سزای عملش برسد. یادآور می شود حدادیان معاون شهردار زنجان در نخستین مصاحبه بعد از قطع این درختان تعداد درختان قطع شده را 80 اصله عنوان کرده بود. همچنین تعدادی از مغازه هایی که در حاشیه بزرگراه 22 بهمن به صورت غیرقانونی احداث شده بود توسط اجرائیات شهرداری زنجان پلمپ شدند.

0 نظرهای شما: