فردا ترافیک جاده ها سنگین تر می شود/

سرهنگ علیشاهی به مهر خبر داد:
فردا ترافیک جاده ها سنگین تر می شود
13 کشته در سوانح جاده ای امروز
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور گفت: با توجه به این که زمان تحویل سال 89 شب است، بسیاری از مسافران نوروزی فردا صبح سفر خود را آغاز می کنند و اول فروردین محورهای ارتباطی کشور بار ترافیک پرحجمی را دارند.
سرهنگ حسین علیشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که امسال زمان سال تحویل آرامی را در جاده های کشور شاهد خواهیم بود، افزود: شنبه اول فروردین بار ترافیک پرحجم است و کم کم از روز دوم فروردین از حجم سفرها کاسته می شود.
وی در ارتباط با وضعیت ترافیکی امروز جمعه 29 اسفندماه جاده های کشور گفت: محورهای خروجی از استان تهران مانند محور چالوس ترافیک نسبتا سنگینی دارند و خودروها به کندی حرکت می کنند که علت آن نیز تردد بیش از ظرفیت و فیزیک این جاده است.
وی ادامه داد: محور هراز- فیروز کوه، آزاد راه تهران- قم، محور شریف آباد به سمت گرمسار، محورهای استان خراسان رضوی و به ویژه ورودی به مشهد مقدس، اغلب محورهای استان چهارمحال و بختیاری، محور هرمزگان - بندعباس و اکثر محورهای استان گلستان ترافیک پرحجم، نیمه سنگین ولی روانی دارند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور بیان داشت: امروز در ارتفاعات هراز- فیروزکوه شاهد بارش برف بودیم و در محور کرج - چالوس تونل کندوان بارش باران و مه غلیظ حاکم است.
به گفته وی، هم اکنون بارش باران در استان گلستان قطع شده ولی سطح جاده های ارتباطی این استان لغزنده است.
وی با اشاره به این که سایر محورهای ارتباطی کشور باز و ترافیک آن روان است، گفت: از امروز صبح تا این لحظه 30 فقره تصادف در جاده های کشور رخ داده که 50 درصد این تصادفات واژگونی تک وسیله ای خودرو بوده است.
علیشاهی ادامه داد: عدم توجه به جلو با 12 فقره، تخطی از سرعت های مجاز و مطمنئه با 7 فقره، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز با 7 فقره و انحراف به چپ با 5 فقره از مهمترین علل حوادث جاده ای امروز کشور بودند.
وی اظهار داشت: در تصادفات امروز جاده ای کشور 13 نفر کشته و 42 نفر مجروح شدند.
رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راه کشور با بیان این که بخشی از راه های کشور لغزنده است، رانندگان را به رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و پرهیز از رفتارهای 9 گانه حادثه ساز مانند تغییر مسیر ناگهانی و انحراف به چپ توصیه کرد.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۵:۵۸ , ۱۳۸۸/۱۲/۲۹

0 نظرهای شما: