گزارشي خواندني درباره تعطيلات نوروزي كابينه دهم

اختصاصي فارس
گزارشي خواندني درباره تعطيلات نوروزي كابينه دهم
خبرگزاري فارس: همزمان با آغاز تعطيلات نوروز، سفرهاي ايرانيان به اقصي نقاط كشورمان و حتي آنسوي مرزها آغاز مي شود اما دانستن اينكه مسئولان و دولتمردان تعطيلات را چگونه مي گذرانند هم خالي از لطف نيست.
اگر چه تعطيلات نوروزي رسما از اول فروردين ماه آغاز مي شود و روز سيزهم نخستين ماه از نخستين فصل سال يعني بهار پايان مي يابد ولي مردم ما همواره در استفاده بهينه از تعطيلات براي انجام سفر و رفتن به دامان طبيعت در كنار خانواده پيشتازند و شايد به همين دليل است كه تعطيلات نورزي 89 از امروز كه تعطيل رسمي است، آغاز شده است.
گر چه برخي هموطنان با گرفتن مرخصي در روز پنجشنبه آخر سال يعني بيست و هشتم اسفند ماه كار را تعطيل و با آغاز سفرهاي نوروزي در واقع زودتر به استقبال عيد رفته اند اما جالب است كه بدانيم اين روزها خدمت‌گزاراني هم بي وقفه تلاش مي كنند تا امور مردم بر زمان نماند و تاكيد دارند وظيفه خدمت رساني به خلق خدا تعطيل بردار نيست.
خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس در حاشيه آخرين جلسه دولت در سال 88 در گپ و گفتي صميمانه با اعضاي كابينه دهم از رئيس جمهور و تعدادي از معاونان او و وزرا پرسيده كه تعطيلات نوروزي را كجا و چگونه مي گذرانند و آنچه در پي مي آيد، ماحصل اين گفتگوهاست:
* احمدي نژاد: كجا بروم؛ تهران در نوروز باصفا مي‌شود
رئيس جمهور در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي گفت: خدمت به ملت تعطيل بردار نيست. محمود احمدي نژاد رئيس جمهور پس از برگزاري آخرين جلسه هيئت دولت در سال 88، به همراه محمد رضا رحيمي معاون اول خود در محوطه نهاد رياست جمهوري حضور يافت و براي دقايقي در هواي دلچسب و فضاي آرام مجموعه پاستور به قدم زدن پرداخت و با خبرنگاران هم خوش و بش كرد. رئيس جمهور كه هنگام قدم زدن با سئوال خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي مواجه شد، گفت: تهران در ايام نوروز تازه خلوت و با صفا مي شود؛ كجا برويم؟ احمدي نژاد در پاسخ به اين سئوال كه آيا نمي خواهد از تعطيلات نوروزي استفاده كند و همراه خانواده به شهر خودش (آرادان) هم سري بزند و قدري استراحت كند، گفت: همه شهرهاي ايران، شهر ماست و كار ما هم خدمت به مردم است كه تعطيل بردار نيست.
* مشائي: عيد را با مطالعه سپري مي كنم
رئيس دفتر رئيس جمهور گفت كه بر اساس سنوات گذشته، تعطيلات نوروزي را در تهران مي گذراند. اسفنديار رحيم مشائي مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: چون تهران در ايام نوروز خلوت است و هواي پاك‌ تري دارد و ترافيك هم كم‌تر از ديگر اوقات است، در چند سال اخير تعطيلات نوروزي را در تهران گذرانده‌ام. وي افزود: برنامه امسال من اينست كه تعطيلات آغاز سال جديد را در تهران بمانم و كارهايي كه به دليل ترافيك كاري باقي مانده، انجام دهم و اوقاتي را هم صرف مطالعه مي كنم و طبيعي است كه در اين ايام به ديد و بازديدها با اقوام و دوستان هم مي‌رسم. رئيس دفتر رئيس جمهور كه در دولت نهم رياست سازمان گردشگري كشور را بر عهده داشته، در پاسخ به اين سئوال كه آيا خانواده اعتراضي به حضور مستمر در تهران نداشته و اصراري بر انجام سفر نوروزي ندارد، گفت: خانواده به سفر علاقمند است و دوست دارند در تعطيلات نوروز هم سفر برويم اما فرصت اين كار كم‌تر پيش مي آيد و آنها هم مشكلات را مي‌دانند و گلايه‌مند نيستند.
* ثمره‌‌هاشمي: عيد را در نصف جهان مي گذرانم
دستيار ارشد رئيس جمهور گفت كه در ايام تعطيلات نوروزي به اتفاق خانواده براي ديدن دوستان و اقوام به كرمان و اصفهان سفر خواهند كرد. سيد مجتبي ثمره‌هاشمي درباره چگونگي گذراندن تعطيلات ايام عيد گفت كه به همراه خانواده‌اش براي ديدن دوستان و اقوام ابتدا به كرمان و بعد هم به اصفهان سفر خواهد كرد تا تعطيلات نوروزي را در نصف جهان سپري كند. او گفته است كه پس از تعطيلات و از زمان آغاز كار دستگاه‌هاي دولتي در محل كار خود حاضر خواهد شد.
* دوستعلي: با مهمانان نوروزي سرگرم هستيم
دبير هيئت دولت با يادآوري اينكه يكشنبه هفته بعد جلسه هيئت دولت برگزار مي‌شود كه بايد زمينه آنرا آماده كنيم، از حضور مهمانان و اقوام شهرهاي ديگر به عنوان يكي از دلمشغولي هاي اين دوران ياد كرد. مجيد دوستعلي دبير هيئت دولت كه در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروز با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس گفتگو مي‌ كرد، اظهار داشت: دولت تا آخرين روز مشغول كار است و جلسه هيئت دولت كه تمام مي‌شود مصوباتي وجود دارد و بايد آماده شده و به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شود. وي اين نكته را نيز خاطر نشان كرد كه بعضا موعد بعضي از مطالبات تا آخر سال 88 است كه بايد براي اجرا ابلاغ شود و بعد هم به تعطيلات بستگي دارد.
دبير هيئت دولت با بيان اينكه اگر فرصتي باشد در ايام تعطيلات نوروز به ديد و بازديد اقوام و دوستان خواهم رفت، در خصوص احتمال انجام سفر با خانواده در اين ايام تصريح كرد: چه بسا در ايام تعطيلات نوروز سفري انجام شود. دوستعلي افزود:‌ درست است كه نوروز اسماً تعطيل است اما بنابه دلايلي، بعضي از اوقات نمي‌شود كه با تمام وجود از تعطيلات استفاده كرد. وي ادامه داد: اگر برنامه‌‌اي براي انجام سفر در تعطيلات نوروز نيست به اين دليل است كه اعضاي دولت مسئوليت‌هاي خاصي دارند و وزرا و رئيس جمهور به اقتضاي شغل‌شان با محدوديت‌هايي مواجه هستند و يا اينكه بعضي از دستگاهها در ايام نوروز برنامه‌هاي خاصي دارند كه بايد آنها را انجام دهند ولي ما بايد ببينيم چه پيش مي‌آيد. دبير هيئت دولت در پاسخ به اين سؤال كه آيا خانواده‌تان از اين مشغله كاري شما ناراحت نمي‌شوند، اظهار داشت: خانواده‌ام به دليل اينكه از شهرستان ميهمان داريم سرشان گرم است. دوستعلي ادامه داد: يكشنبه هفته بعد هم جلسه هيئت دولت شروع مي‌شود كه بايد زمينه آنرا آماده كنيم چرا كه دولت دستور كار مي‌خواهد و در اين فضا شايد كمتر بشود براي يك سفر طولاني برنامه‌ريزي كرد. وي با تأكيد بر اينكه چه بسا در ايام تعطيلات نوروز سفري در كار باشد ولي برنامه‌ريزي خاصي صورت نگرفته است، در خصوص مطالعه در تعطيلات نوروزي گفت: حتماً در اين ايام كتاب مي‌خوانم. دبير هيئت افزود: آقاي ميرتاج‌الديني به همه وزرا كتاب بابانظر (از آثار برگزيده حوزه خاطرات دفاع مقدس) هديه دادند و وقتي دليل كتاب بودن هديه‌شان را پرسيدم گفت كه از آنجا كه ايام تعطيلات است، كتاب هديه داديم تا آقايان مطالعه كنند كه بنده هم گفتم آقايان همه اهل مطالعه هستند.
* متكي: عيد ميهمان خارجي داريم
وزير امور خارجه گفت به دليل آنكه وزارتخانه متبوعش در ايام نوروز مهمان خارجي دارد، تعطيلات عيد را در تهران مي گذراند. منوچهر متكي وزير امور خارجه درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي گفت: سياست خارجي نوروز و غير نوروز ندارد و ما همه ايام در خدمت دستگاه ديپلماسي كشور هستيم. وي با تاكيد بر اينكه معمولا در نوروز و غير نوروز يا مهمان دارد و يا در سفر كاري است، اين نكته را متذكر شد به جهت آنكه وزارت امور خارجه در ايام نوروز مهمان خارجي دارد، او قاعدتا مجبور است در تهران باشد.
* بختياري: به خودم آماده باش داده‌ام
وزير دادگستري در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي به شوخي گفت كه به خودش آماده‌باش داده است. مرتضي بختياري وزير دادگستري درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي گفت كه در ايام نوروز در تهران است و البته در باره دليل حضورش در پايتخت در تعطيلات، به شوخي گفت كه به خودش آماده باش داده است. وي در عين حال گفت كه صله رحم دستور اسلام و سنت حسنه ايرانيان است و او نيز همراه با خانواده در تعطيلات عيد از ديد و بازديد با اقوام و دوستان خود غافل نمي‌شود.
* خليليان: نوروز را در كوير مي‌گذرانم
وزير جهاد كشاورزي گفت كه در تعطيلات نوروز به همراه خانواده خود به مناطق مركزي و كويري كشور سفر خواهد كرد. صادق خليليان وزير جهاد كشاورزي درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: احتمالا حدود 3 روز با خانواده به سوي مناطق مركزي و كويري كشور سفر مي‌كنم كه هم تعطيلات را در كنار خانواده باشم و هم وضعيت آب و هوايي آن مناطق را ارزيابي كنم. وي با تاكيد بر اينكه اين سفر هم سفر تفريحي و هم سفر كاري خواهد بود، به اين سوال كه آيا نمي‌خواهد خانواده را به سفر خارجي ببرد، پاسخ منفي داد.
* غضنفري: در پايتخت مراقب تنظيم بازار هستم
وزير بازرگاني گفت: اوايل نوروز در تهران خواهم بود تا مراقب سياست‌هاي تنظيم بازار باشم. مهدي غضنفري وزير بازرگاني هم درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي به خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس گفت: اوايل نوروز در تهران هستم و همچنان مراقبت لازم را از سياست‌هاي تنظيم بازار كه براي شب عيد صورت گرفته، در روزهاي نخستين هم خواهيم داشت. وي با بيان اينكه هنوز تصميمي براي انجام سفر در تعطيلات نوروز نگرفته، در پاسخ به اين سوال كه آيا با خانواده به سفر برود و اعضاي خانواده بخواهند كالايي بخرند، از قيمت‌ها راضي يا معترض خواهند بود، گفت: بعد از آنكه پست وزارت را گرفتم خانواده بنده محل مراجعه ديگران شده‌اند و گلايه‌هايي كه خانواده ام درباره گراني قيمت‌ها دارند، شكايت شخصي نيست و بر اساس گزارش هاي مردمي است. غضنفري خاطر نشان كرد كه به صورت طبيعي هنگامي خانواده وي از قيمت‌ها ابراز رضايت مي‌كنند كه مردمي كه به آنها مراجعه مي‌كنند از قيمت‌ها ابراز رضايت كنند و در اين مدت اخباري كه به خانواده ما منعكس شده، رضايت بخش بوده است. وزير بازرگاني در انتها در پاسخ به اين سوال كه آيا وزير بازرگاني جزء وزراي پولدار است و اگر چنين است چرا وي پول‌ها را خرج نمي‌كند و خانواده خود را در تعطيلات به سفر خارجي نمي‌برد، گفت ماداميكه در پست وزارت است، نه در اين ايام و نه در ايام ديگر به جز ماموريت‌هاي دولتي سفر خارجي نخواهد رفت.
* وحيدي: انشاء‌الله به زيارت امام رضا (ع) مي‌روم
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: اگر فرصت شود براي تعطيلات نوروز به زيارت امام رضا (ع) مي‌روم. سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: بخش زيادي از ايام تعطيلات را در تهران خواهم بود، اما اگر فرصت كنم سفر هم خواهم رفت. وي در پاسخ به اين سوال كه ايام نوروز ترجيحاً سفر شخصي يا سفر كاري خواهد رفت، گفت: بديهي است كه سفر كاري بر مسائل شخصي ترجيح دارد اما اميدوارم توفيق زيارت امام رضا (ع) در اين ايام نصيب ما شود. وزير دفاع در پاسخ به اين سوال كه اگر بخواهد به شخص يا گروهي در پايان سال 88 خسته نباشيد بگويد، به چه قشري خواهد گفت، اظهار داشت: به همه ملت ايران كه با حضور افتخارآفرين خود در 22 بهمن موجب عزت اين كشور در همه عالم شد، خسته نباشيد مي گويم.
* نجار: اختيارم دست خانواده است
وزير كشور گفت: هفته اول تعطيلات نوروز در تهران هستم، اما خانواده‌‌ام براي اين ايام برنامه‌ريزي كرده كه البته هنوز به من نگفته‌اند. مصطفي محمدنجار وزير كشور در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: خانواده‌ام براي نوروز برنامه‌ريزي كرده اما خود من هنوز برنامه‌اي ندارم و فرزندان هم هنوز برنامه تدارك ديده شده را به من اعلام نكرده‌اند. وي افزود: كشور ما در ايام نوروز زيبايي‌هاي خاص خود را دارد و حتما با خانواده مشورت مي‌كنم تا از تعطيلات اين ايام به خوبي استفاده كنم. وزير كشور با بيان اينكه هفته اول تعطيلات نوروزي را در تهران خواهد بود، گفت: خانواده بنده به سفر علاقمند است و هر وقت هم فرصت شود همراه آنها در داخل كشور سفر مي كنيم اما سفرهاي خارجي من، كاري است.
* نيكزاد: 3 روز عيد در آسمان خواهم بود
وزير مسكن و شهرسازي از سفر به كشور برزيل در ايام نوروز به عنوان سفر قطعي نوروز خود ياد كرد. علي نيكزاد وزير مسكن و شهرسازي درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي به خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس گفت: جمهوري اسلامي رئيس اتحاديه وزراي مسكن قاره آسيا و اقيانوسيه است و ما به دليل آنكه در اجلاس آتي اين اتحاديه صاحب كرسي هستيم، خوشبختانه يا متاسفانه 29 اسفند ماه به عنوان نماينده وزراي عضو اتحاديه بايد به برزيل بروم. وي افزود: جمعه ششم فروردين ماه از سفر باز مي‌گردم و فاصله ايران و برزيل بسيار زياد است و 36 ساعت بايد از طريق هوايي برويم و 36 ساعت نيز برگرديم تا به اندازه 2 تا پنج دقيقه به عنوان نماينده وزراي مسكن قاره آسيا و اقيانوسيه سخنراني كنم و لذا در اين مدت در آسمان هستم. وزير مسكن و شهرسازي بار ديگر خبر خوش حوزه مسكن كه شب گذشته اعلام كرد را تكرار كرد و گفت كه وام مسكن به صورت قرض الحسنه شد و ميزان آن نيز اينگونه افزايش يافت كه از سال آينده در روستاها از اين پس به جاي هفت و نيم ميليون تومان، 10 ميليون تومان و در شهرها به جاي 15 ميليون تومان غيرصنعتي، 20 ميليون تومان و به جاي 20 ميليون تومان وام صنعتي، 25 ميليون تومان پرداخت خواهد شد. نيكزاد اين نكته را نيز توضيح داد كه وزارت مسكن و شهرسازي تلاش مي‌كند زمين و مسكن از كالاي سرمايه‌اي به كالايي مصرف تبديل شود كه به صورت سهل و آسان براي همه نيازمندان تامين شود تا از اين طريق قيمت مسكن به نقطه تعادل برسد و همه از چنين مزيتي برخوردار شوند.
* حسيني: خانواده از من انتظار سفر خارجي ندارد
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خانواده‌ام از من انتظار سفر خارجي ندارند و اگر چنين برنامه‌اي هم پيش آيد، به دليل مشكل سربازي فرزندم نمي‌توانيم به خارج سفر كنيم. سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: بنده با خانواده براي زيارت پدر و مادر و ديدار اقوام و دوستان كه مدت‌هاست آنها را نديده‌ايم، به شهرستان خودمان رفسنجان مي‌رويم. وي افزود: هفته دوم تعطيلات به سر كار خود باز خواهيم گشت؛ گر چه در ايام سفر هم از كار جدا نمي‌شويم و مسائل مربوط به حوزه كاري خود را پيگيري مي‌كنيم. حسيني در پاسخ به اين سئوال كه آيا قصد ندارد در اين ايام براي تحول روحيه خانواده خود به خارج از كشور سفر كند، گفت: سفرهاي خارجي بنده عموما سفرهاي كاري فشرده بوده و چون فرزند اينجانب دانشجو است و خدمت سربازي انجام نداده، لذا براي چنين سفرهايي نمي‌توانيم برنامه‌ريزي كنيم و اساسا آنها از من چنين انتظاري هم ندارند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره پيگيري يك كار فرهنگي در ايام نوروز هم اظهار داشت: در اين ايام فرصتي خواهد شد كه مروري بر عملكرد شش ماهه گذشته وزارت ارشاد و طراحي برنامه‌هاي سال آينده داشته باشم تا بتوانيم با توان بيشتر برنامه‌هاي فرهنگي در همه زمينه‌ها را پيگيري كنيم. حسيني كه اعلام كرد وضعيت بودجه وزارت ارشاد در سال آينده بهتر خواهد شد در پاسخ به اين سئوال كه وضع مالي خود وي چگونه است و آيا مي‌تواند نيازهاي فرهنگي خانواده را تامين كند، اظهار داشت: بحمدالله به دليل آنكه خانواده متوقع نيست و هزينه‌هاي اضافي نيز نداريم، به لحاظ شخصي مشكل مالي نداريم و امورات مي‌گذرد.
* شيخ‌الاسلامي: براي ديدن اقوام به چالوس مي‌روم
وزير كار و امور اجتماعي گفت: براي تعطيلات نوروز برنامه خاصي ندارم اما چون بچه چالوس هستم، احتمالا به شهر خودمان مي‌روم. عبدالرضا شيخ‌الاسلامي وزير كار و امور اجتماعي درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: براي تعطيلات برنامه ريزي خاصي نكردم اما چون بچه چالوس هستم، احتمالا به شهر خودم مي روم تا اقوام و دوستان را ببينم. وي با تاكيد بر اينكه سعي مي كند با نظر خانواده براي تعطيلات عيد برنامه ريزي كند و آنها هم علاقمندند به ديدار پدر و مادر و اقوام بروند، درباره علت اين همگرايي ميان او و خانواده توضيح داد: چون در طول سال كم‌تر فرصت مي كنيم به بستگان برسيم، ترجيح مي دهيم فرصتي كه پيش مي آيد بر مبناي اولويت بندي به اقوام و دوستان اختصاص دهيم.
* دانشجو: تحويل سال در شاهچراغ هستيم
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت كه خانواده خود را روز اول عيد به شيراز مي‌برد ولي از روز سوم، براي رسيدگي به كار، در محل وزارت علوم حاضر خواهد بود. كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: روز اول عيد همراه پدر و مادر و خانواده به شيراز مي روم و سال تحويل در شاهچراغ هستيم و خانواده‌ام منزل خاله اينجانب مي مانند و خودم روز دوم برمي گردم و تعطيلات را در تهران هستم. وي افزود: قرار است روز اول و دوم دو تن از معاونان بنده كه قبول زحمت كرده اند، شيفت باشند و فكر كنم دو روز براي تعطيلات كافيست و از سوم به بعد خودم در محل كار حضور خواهم داشت؛ به هر حال نگاه آقاي احمدي نژاد اين بود كه وزرا سر كار خود باشند تا چنانچه مردم كاري داشتند، به كار آنها رسيدگي شود. وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اين سئوال كه آيا خانواده از او طلب سفر خارجي نمي كند، گفت: خانواده ما خيلي اصرار كنند، مي گويند برويم قم، مشهد يا شيراز و معمولا غير از چنين سفرهايي نمي روند اما شايد حالا برنامه ريزي كنيم و پنجشنبه و جمعه دوم عيد با اخوي به شمال هم برويم.
* ضرغامي: نوروز پاي تلويزيون هستم
رئيس صدا و سيما گفت كه در طول تعطيلات نوروز، براي كنترل برنامه‌هاي رسانه ملي در اين ايام، در محيط كار خود حضور خواهد داشت. سيد عزت‌الله ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي به خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس گفت: از همين الان تا آخر تعطيلات در تهران هستم و معمولا هم اين ايام براي كنترل برنامه‌هاي نوروزي در محيط كارم حضور مي يابم. وي كه بعد از گفتن جمله فوق بلافاصله اين عبارت را بر زبان راند كه "جايي نداريم برويم "، به اين سئوال كه چرا از امكانات رفاهي "زيباكنار " در شمال كشور استفاده نمي كند؟ اينگونه پاسخ داد: مهمانسراي زيباكنار از همين الان توسط همه كارمندان صدا و سيما رزرو شده و بعضي از دوستان هم كه در دولت مشغولند و جاي مناسبي براي گذران تعطيلات نوروزي ندارند، از مجموعه زيباكنار استفاده مي كنند اما خود ما از اين امكانات استفاده نمي كنيم. ضرغامي در عين حال اين نكته را گوشزد كرد كه فارغ از بحث‌هاي كاري به دليل آنكه در ايام نوروز تهران از ترافيك رنج نمي برد و هواي پاك دارد، نخستين روزهاي سال بهترين زمان براي ماندن در تهران و استفاده خوب از برنامه‌هاي تلويزيون است. رئيس رسانه ملي در پاسخ به اين سئوال كه در ايام نوروز با خيال راحت به همراه خانواده از برنامه‌هاي تلويزيوني استفاده مي كند، گفت كه برنامه‌هاي تلويزيون را با خيال راحت نمي بيند بلكه توليدات سازمان متبوعش را با نگاه انتقادي و براي پيگيري موضوعات مشاهده مي كند و در پايان هم كتمان نمي كند كه تنها برنامه تلويزيوني كه راحت‌ و بي دغدغه مي بيند، مسابقات فوتبال اروپايي است كه مطمئن است مشكلي ندارد.
* فروزنده: چند روز مي روم شهركرد
معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت كه 3 روز ايام تعطيلات نوروز را همراه با خانواده براي ديدن اقوام و دوستان به زادگاهش شهركرد سفر مي‌‌كند. لطف‌الله فروزنده در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي گفت:‌ تعطيلات عيد در تهران هستم اما 3 روز همراه با خانواده براي ديدن دوستان و اقوام به شهركرد خواهم رفت. وي نيز مانند ثمره‌هاشمي مشاور رئيس جمهور خاطر نشان كرد كه پس از اتمام تعطيلات و با آغاز كار دستگاه‌ها در محل كار خود حاضر خواهد شد.
* بذرپاش: امام حسين (ع) نطلبيد
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان گفت كه بر اساس برنامه ريزي خانواده قرار بود ايام عيد به كربلا برود اما با توجه به فراهم نشدن امكان سفر، آنها را به مشهد مقدس خواهد برد. مهرداد بذرپاش معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي گفت: تصميمي براي تعطيلات عيد نگرفته‌ام اما خانواده تصميم گرفته بود به كربلا مشرف شويم. اين عضو كابينه دهم با بيان اينكه امام حسين (ع) وي را نطلبيد و امكان سفر به كربلا براي خانواده او فراهم نشد، گفت كه به جاي كربلا سعي مي كند همراه خانواده براي پابوس امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر كند. بذرپاش در خاتمه براي جوانان سالي خوش و سرشار از موفقيت آرزو كرد و گفت: اميدوارم جوانان در ايام نوروز در كنار خانواده خود از اين فرصت براي تعالي روح و بهره‌مندي بيشتر از الطاف حضرت حق استفاده كنند.
زريبافان: در كنار خانواده شهدا هستم
معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: روزهاي اول تعطيلات نوروز براي ديدن والدين و اقوام به اصفهان مي‌روم اما بخش عمده اين ايام را به سركشي خانواده شهدا اختصاص مي‌دهم. مسعود زريبافان معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي اظهار داشت: حتما در ايام نوروز در كنار خانواده معظم شهدا خواهيم بود. وي خاطر نشان كرد: روزهاي اول تعطيلات نوروز همراه خانواده براي ديدن والدين و اقوام به اصفهان مي روم و بعد هم انشاءالله در محل كار خود در خدمت خانواده‌هاي عزيز شاهد هستم.
* بقايي: هند نمي‌روم!
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت كه در ايام عيد هر جا باشد در كنار خانواده خويش است و همين در كنار خانواده بودن براي وي حكم سفر را دارد. حميد بقايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاري فارس در خصوص نحوه گذراندن تعطيلات نوروزي تاكيد كرد كه هر جا باشد، با خانواده خويش است و اين حضور در كنار خانواده براي وي حكم سفر دارد. خبرنگار فارس از معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري سئوال كرد اينكه گفته شده او به هند علاقمند است و مي خواهد تعطيلات نوروز به آنجا برود تا با يك مرتاض ملاقات كند، چقدر صحت دارد؟ بقايي پاسخ داد: هند از آن جهت اهميت دارد كه هندي‌ها اعتباري براي مرمت يك پروژه فرهنگي ايراني در حيدرآباد اختصاص داده اند كه سازمان ميراث فرهنگي بايد با آنها تفاهم‌نامه منعقد كند و اين كار دو سال قبل آغاز شده و با تحقق آن عملا يكي از بخش هاي فرهنگي كشورمان در يكي از كشورهاي تمدني تقويت خواهد شد. او با بيان اينكه اهميت ديگر هند به خاطر همكاري در ثبت جهاني نوروز است، در عين حال خاطر نشان كرد كه با وجود علاقمندي به هند تاكنون به اين كشور سفر نكرده و قصد چنين سفري را نيز در روزهاي آتي ندارد ولي اگر زمينه آن پيش آيد، بعدها به هند مي رود و در ادامه نيز درباره مرتاض هندي به خبرنگار فارس توصيه كرد اگر وي را ديد حتما سلام او را هم برساند! معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در خصوص تسهيلات نوروزي سازمان متبوعش براي گردشگران نيز گفت: ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي استان ها تشكيل شده و تسهيلات در همه زمينه‌‌ها 20 درصد رشد داشته اما با توجه به حجم زياد سفرها و كمبود امكانات، مشكلات و محدوديت‌هايي وجود دارد كه تلاش مي شود با همكاري دستگاه‌ها كاهش يافته و برطرف شود.
گر چه خبرنگار فارس تلاش كرد از همه اعضاي كابينه دهم سئوال كند تعطيلات عيد را كجا و چگونه مي گذرانند ولي به دلايل مختلف اين اتفاق نيفتاد و برخي معاونان رئيس جمهور و وزرا زودتر از ديگر اعضاي دولت مجموعه پاستور را ترك كردند، برخي از آنها در چشم‌انداز خبرنگار ما قرار نگرفتند يا به طور همزمان ساختمان نهاد رياست جمهوري را ترك كردند و عجله وزير بهداشت و درمان براي رسيدن به جلسه كاري هم فرصت طرح سئوال را از خبرنگار ما گرفت.
گزارش از: سيدمجتبي صادقي

0 نظرهای شما: