كاهش شديد دما از امشب در برخي مناطق غرب و شمال غرب ايران/

كاهش شديد دما از امشب در برخي مناطق غرب و شمال غرب ايران
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي هشدار داد:
كشاورزان مراقب سرمازدگي باغ‌ها باشند
1388/12/27 03-18-2010 14:05:24
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: كشاورزي و دامپروري
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اين‌كه از امشب به مدت دو روز برخي مناطق غرب و شمال غرب كشوردچار پديده سرمازدگي و يخبندان مي‌شوند، به كشاورزان و باغداران هشدارداد كه با آبياري باغ‌ها، محلول پاشي، لاستيك آتش زدن و از اين قبيل كارها از بروز خسارات ناشي از سرمازدگي جلوگيري كرده يا اين خسارات را به حداقل برسانند.
محمد حسين انصاري‌فرد در گفت و گو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه بيشتر استان‌هاي آذربايجان غربي، شرقي و اردبيل در معرض خطر يخبندان و سرمازدگي محصولات باغي و زراعي قرار دارند، اضافه كرد: البته در مراحل بعد استان‌هاي زنجان، همدان و حتي بخشي از شمال كردستان نيز درگير اين پديده مي‌شوند كه البته در استان اردبيل در برخي نقاط سرماي هوا به 10 درجه زير صفر نيز خواهد رسيد.
وي گفت: وزارت جهاد كشاورزي از يك هفته پيش سفارش‌هاي لازم را از طريق پيامك يا كارهاي ترويجي در استان‌ها به كشاورزان و باغداران كرده است كه اميدواريم با اين اقدامات حداقل اين خسارت‌ها كاهش پيدا كند.
گفتني است، وزارت جهاد كشاورزي با اطلاعيه‌اي به كشاورزان ضمن اين‌كه بروز سرما و يخبندان را در روزهاي آينده حتمي اعلام كرده است، به كشاورزان و باغدران براي جلوگيري ازاين خسارات هشدار داده است.
در اين گزارش آمده است: با توجه به اين كه بروز سرما و يخبندان در بخش‌هايي از مناطق غرب و شمال غرب كشور در روزهاي آينده حتمي است، بنابر اين كشاورزان با مشورت با كارشناسان توليدات گياهي وزارت جهاد كشاورزي تمهيدات لازم براي جلوگيري از خسارت احتمالي را تدارك بينند.

كد خبر: 8812-16223

0 نظرهای شما: