برخورد 35 خودرو در آزادراه زنجان - قزوین بر اثر لغزندگی جاده

ظهرامروز یکشنبه صورت گرفت
برخورد 35 خودرو در آزادراه زنجان - قزوین بر اثر لغزندگی جاده
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از برخورد 40 دستگاه خودرو در آزادراه زنجان - قزوین در ظهر روز یکشنبه خبر داد محمدرضا براتی در گفتگو با خبرنگار مهر در زنجان، و گفت: در اولین مورد بر اثر بارش برف و لغزنده بودن سطح جاده، در کیلومتر 65 آزادراه "زنجان - قزوین" 35 خوردور با یکدیگر برخورد کردند.
وی علت این حادثه را نامساعد بودن وضعیت جوی و عدم توانایی در کنترل و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دانست و افزود: این حادثه خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشت و از خسارت خودروها نیز تاکنون برآورد کلی صورت نگرفته است.
براتی با اشاره به اینکه به حضور نیروهای امداد، راه و ترابری و انتظامی در این محو، از برخورد پنج خوردرو دیگر بر اثر لغزندگی جاده در 35 کیلومتری آزادراه زنجان - قزوین افزود: در حال حاضر با تلاش این نیروها تردد در آزادراه زنجان - ابهر بصورت روان در جریان است.
براتی با بیان اینکه سامانه بارش زا از استان عبور کرده و از فردا شاهد افزایش دما در این استان خواهیم بود به مسافران نوروزی و شهروندان زنجانی توصیه کرد در هنگام سفر توصیه ها و پیش بینی هایی هواشناسی را گوش کرده و به سفر بپردازند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، بایادآوری اینکه عبور و مرور وسایط نقلیه در گردنه ها و محورهای کوهستانی استان زنجان به خصوص "زنجان - طارم" نیازمند استفاده از زنجیر چرخ است، به رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی، به خصوص نقاط کوهستانی این استان را دارند توصیه کرد وسایط نقلیه خودرا به تجهیزات زمستانی، وسایل گرم کننده، زنجیر چرخ و لاستیک یخ شکن مجهز کرده و با احتیاط کامل رانندگی کنند. براتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کلیه محورهای واصلاتی استان زنجان باز است و رفت آمد در آنها به صورت روان جریان دارد، افزود: کلیه تیم های پلیس راه، اورژانس، راه ترابری، هلال احمر، و همچنین ستاد حوادث غیرمترقبه در جادها و همچنین در داخل شهرها آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان هستند و مسافران نوروزی و شهروندان توصیه های ایمنی را رعایت نمایند. وی همچنین با اشاره به برودت شدید هوا در طی چند روز اخیر و همچنین بارش شدید برف، از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی در استان زنجان خبر داد و گفت: هنوز خسارت وارد شده تخمین زده نشده و با توجه به سرمازدگی صورت گرفته در تلاش برای برآورد دقیق میزان خسارت وارده هستیم.
تاریخ انتشار، تهران: ۱۶:۱۹ , ۱۳۸۹/۰۱/۰۱

0 نظرهای شما: