گرد و غبار نخستين روز فعاليت ادارات آبادان و خرمشهر را به تعطيلي كشاند

افزايش لحظه به لحظه غلظت گرد و غبار؛
گرد و غبار نخستين روز فعاليت
ادارات آبادان و خرمشهر را به تعطيلي كشاند
خبرگزاري فارس: نخستين روز فعاليت ادارات آبادان و خرمشهر در سال جديد با افزايش لحظه به لحظه غلظت گرد و غبار به تعطيلي كشيده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب خوزستان، با وجود گذشت يك هفته آرام از لحاظ عدم بروز پديده گرد و غبار امروز شهرهاي آبادان و خرمشهر در نخستين روز فعاليت ادارات شاهد بروز مجدد پديد گرد و غبار بودند به طوري كه از نخستين ساعات امروز فرمانداري‌هاي اين دو شهر با صدور اطلاعيه‌اي ناگزير به تعطيل كردن همه فعاليت ادارات اين دو شهر شدند.

در اين حال صبح امروز به دليل افزايش ناگهاني غلظت گرد و غبار تمام پروازهاي فرودگاه بين‌المللي آبادان لغو شد. بخشداري اروندكنار نيز لحظاتي پيش از تمام صيادان محلي خواست به دليل شرايط نامناسب جوي از رفتن به دريا خودداري كنند. بروز پديده گرد و غبار كاروان‌هاي راهيان نور و ميهمانان نوروزي را در شهرهاي مختلف خوزستان غافلگير كرد. با وجودي كه تمهيدات خوبي براي اسكان ميهمانان نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور انديشيده شده اما برخي از مسافراني كه امروز وارد شهرهاي آبادان و خرمشهر شدند با مشاهده پديده گرد و غبار با سردرگمي مواجه شوند. در اين حال رئيس اداره محيط زيست آبادان لحظاتي پيش در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه ميزان ذرات گرد و غبار انتشار يافته در هواي آبادان 15 برابر حد مجاز است، افزود: 2 هزار و 250 ميكروگرم بر مترمكعب ميزان ذرات گرد و غبار در هواي آبادان و خرمشهر انتشار يافته است كه اين ميزان، منجر به وقوع آلودگي هوا بيش از حد استاندارد هواي سالم شده است. سيداحمد موسوي‌آزاد، از شهروندان آباداني به ويژه سالمندان، كودكان، بيماران قلبي و ريوي و افراد مبتلا به آسم خواست حتي‌الامكان از رفتن به بيرون از منازل خودداري كنند. وي استفاده از ماسك، دقت بيشتر رانندگان در هنگام رانندگي و خارج نشدن از منازل در مواقع غير ضروري را به شهروندان توصيه كرد. رئيس اداره هواشناسي آبادان نيز گفت: تغييرات فشار هوا و وزش باد شديد در صحراهاي اطراف خوزستان و كشورهاي همسايه و انتشار آن به سوي مرزهاي كشور، موجب گرد و غبار شديد در خوزستان به ويژه شهرستان‌هاي آبادان و خرمشهر شده است. سعيد ابراهيميان با اشاره به ميزان ديد 800 متري عنوان داشت: پيش‌بيني مي‌شود اين وضعيت تا آخر وقت امروز همچنان ادامه داشته باشد.

0 نظرهای شما: