رالي پكن ـ پاريس در مسير ساحلي ايران برگزار مي‌شود

مديرعامل كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي:
براي ورود و ساخت اتومبيل‌هاي كاروان درحال مذاكره‌ايم
رالي پكن ـ پاريس در مسير ساحلي ايران برگزار مي‌شود
1388/12/26 03-17-2010 11:12:38
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: گردشگري
مديرعامل كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي گفت: براي ورود و ساخت اتومبيل‌هاي كاروان با شركت‌ها و سازمان‌هاي داخلي مذاكره كرده‌ايم.
علي‌اصغر پرهيزكار در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: براي ورود اين كاروان‌ها و حتا ساخت اين اتومبيل‌ها در داخل، مذاكره‌هايي را آغاز كرده‌ايم؛ اما سازمان‌ها و بخش‌هاي داخلي مانند نيروي انتظامي بايد آمادگي اجراي اين كار را داشته باشند و هماهنگي با آن‌ها انجام شود. براي آماده‌سازي فضاهاي جاده‌يي و كمپينگ اين وسايل هم بايد اقداماتي انجام دهيم.
او درباره‌ي اين‌كه با توجه به سياست‌ها و وظايفي كه براي كانون در حوزه‌ي اسكان مسافران تعريف شده است، اين كانون براي ساخت و آماده‌سازي كمپينگ‌ها به‌منظور سامان‌دهي اسكان مسافران، برنامه‌اي دارد؟ گفت: در نه‌ماهي كه در كانون بوده‌ام، اصلا هيچ بحثي درباره‌ي ساخت كمپينگ‌ها مطرح نبوده است و سياست‌ها و برنامه‌هاي كانون روي اين موضوع، متمركز نيست. هيچ‌وقت در اين‌باره صحبت نكرده‌ايم و سوابقي هم در اين‌باره در كانون اتومبيل‌راني و جهانگردي نبوده است.
وي ادامه داد: چون ساخت اقامتگاه‌ها متولي‌هاي ديگري مانند شركت توسعه‌ي گردشگري دارد، ما تا كنون به اين بحث وارد نشده‌ايم. تا به‌حال هم براي برنامه‌ريزي در بخش اسكان و ساخت كمپينگ فرصتي نداشته‌ايم.
او درباره‌ي عملكرد كانون براي رفع مشكلات گردشگران خارجي در مرزهاي ورودي كه با وسايل شخصي خود به ايران وارد مي‌شوند، بيان كرد: اصلا اين‌طور نيست؛ گردشگران براي ورود به كشور با وسايل نقليه‌ي شخصي خود مشكلي ندارند‌، چون هر بخشي وظيفه‌ي خود را به‌خوبي انجام مي‌دهد. البته برخي پيش از سفر، از كشور خود كارانه نمي‌گيرند كه در آن صورت، در مرزهاي زميني مشكل پيدا مي‌كنند.
وي گفت: ماشيني كه از ايران مي‌خواهد خارج شود، پس از ترانزيتي شدن پلاك، كارانه‌اي مي‌گيرد، چون بايد ضمانتي را براي بازگشت ماشين به كشور متبوع بدهد. برخي كه اين كار را نمي‌كنند، گمرك اجازه‌ي خروج يا ورود را به آن‌ها نمي‌دهد. بنابراين با مشكل مواجه مي‌شوند.
پرهيزكار ادامه داد: تضمين بازگشت ماشيني كه از ايران خارج مي‌شود، با كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي است. اگر كسي كارانه نگيرد، طبيعتا بايد ضمانتي را براي ورود به ايران يا خروج از آن، به گمرك بپردازد. درباره‌ي ماشين‌هاي خارجي، كلوپ‌هاي اتومبيل‌راني بايد اين ضمانت را بدهند.
وي اظهار داشت: اگر كشور صادركننده‌ي پلاك خودرو، ضمانت‌هاي لازم را ندهد، دارنده‌ي وسيله‌ي نقليه وقتي به مرز برسد، بايد در گمرك وجه ضمانتي را بپردازد و زمان بازگشت مي‌تواند اين وجه را دريافت كند. اگر كسي در مرز با مشكل مواجه شده، به‌دليل صادر نشدن كارانه از سوي كلوپ اتومبيل‌راني كشور متبوع آن فرد بوده است.
او درباره‌ي راه‌اندازي پايگاه اطلاع‌رساني در مرزهاي ورودي براي استفاده‌ي گردشگراني كه با وسايل شخصي سفر مي‌كنند، گفت: گردشگراني كه مي‌خواهند با وسايل شخصي به سفرهاي خارجي بروند، اطلاعات لازم را درباره‌ي نحوه‌ي سفر با وسيله‌ي نقليه‌ي خود به خارج از كشور دارند و روزانه مكاتبه‌ها و مراجعه‌هاي زيادي در اين زمينه به كانون مي‌شود. گردشگران خارجي هم كه مي‌خواهند، با وسايل نقليه‌ي شخصي خود به ايران سفر كنند، با مراجعه به كلوپ‌هاي اتومبيل‌راني در كشورشان مي‌توانند از خدماتي كه كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي ايران مي‌دهد، مطلع شوند، چون اين كانون بين‌المللي است و خدمات بين‌المللي مي‌دهد.
مديرعامل كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي با اشاره به برگزاري رالي از پكن تا پاريس با اتومبيل‌هاي كلاسيك، توضيح داد: براي قرار گرفتن ايران در مسير اين رالي، كانون اتومبيل‌راني و جهان‌گردي بسيار تلاش كرد. اين رالي ارديبهشت‌ماه سال آينده برگزار مي‌شود. شركت‌كنندگان با اتومبيل‌هاي كلاسيك خود از تركمنستان به ايران وارد و از مرز بازرگان خارج مي‌شوند. قرار است، آن‌ها مسير ساحلي ايران را طي كنند.
پرهيزكار هم‌چنين به راه‌اندازي جامع‌ترين سامانه‌ي گردشگري اشاره و اضافه كرد: اين سامانه تمام اطلاعات مورد نياز را از امكانات، خدمات و جاذبه‌هاي گردشگري ايران ارائه مي‌كند و گردشگران مي‌توانند پيش از سفرهاي نوروزي خود از اطلاعات اين سامانه بهره‌مند شوند.

0 نظرهای شما: